[DIGI][WIP] Paard van Strasshorse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:34

Wat vervelend dat je bestand niet werkt :oo Ik werk zelf niet met GIMP dus zou geen oplossing weten..

Ik zou heel graag nog willen toevoegen dat colorpicken opzich ook nog niet zo'n ramp is, zolang je het doet met het oog op studie. Een keer met de pipet over een foto gaat kan een heel nieuw licht werpen op welke kleuren je wel en niet kan gebruiken. Zolang je dit bovenaan je topic vermeld kunnen mensen ook gericht tips en tops geven. Bijvoorbeeld, in plaats van een compliment over het kleurgebruik (wat met colorpicken dus niks bijzonders is) een compliment geven over het blenden. Of een tip over kleurovergangen etc. Dus overtrekken en/of colorpicken > helemaal prima, zolang je het even netjes vermeld +:)+

Dat gezegd te hebben ben ik erg benieuwd naar wat je er nu van gaat maken! In je zoektocht naar tekenstijl krijg ik wel het gevoel dat je meer kijk krijgt op kleuren (misschien ook wel dankzij het colorpicken dat je daar meer kijk op hebt gekregen +:)+ ) nu al, ondanks dat je PAS 7 maanden digitaal tekent :P Kan vanaf hier alleen maar beter worden ^^ Ik volg :D

UhNee

Re: [DIGI][WIP] Paard van Strasshorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:48

Wist je dat je ook gratis de eerste versie van photoshop kunt downloaden via hun site? Vind ik persoonlijk een wat fijner programma vanwege de brushes. Oh, en je kan ook illegaal paint tool sai downloaden, als je wilt. Dat vind ik echt een onwijs fijn programma, misschien wel fijner dan ps.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:51

Delicia schreef:
drawerlover schreef:
7 maanden pas??!! :oo
waarom wil je dan nu al zo goed zijn als de rest?? Ofj ik snap dat je dat wilt maar je bent pas net bezig man. Dan ben je echt nog niet zo goed (niet gemeen bedoeld hoor) dus het oefenen moet nog echt gebeuren.

Ik heb geen geduld :')

Dat heb ik ook niet hoor :')
Maar toch moet je doorzetten en geduld hebben. Je kon toch ook niet in een keer lopen en praten? Dat is eigenlijk precies hetzelfde :')
dat kwam ook stukje bij beetje

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 20:02

UhNee schreef:
Wist je dat je ook gratis de eerste versie van photoshop kunt downloaden via hun site? Vind ik persoonlijk een wat fijner programma vanwege de brushes. Oh, en je kan ook illegaal paint tool sai downloaden, als je wilt. Dat vind ik echt een onwijs fijn programma, misschien wel fijner dan ps.

Ik heb zelf PS op mijn andere gedeelde laptop en mijn vader heeft ook nog een mega grote computer (retegroot scherm :wow:), al moet ik vinden dat PS echt wennen is :o, vind de brushes niet eens de meeste keren :')
Ik heb echt een kleine tekentablet (net iets groter dan de Intuos Pen), heb 1 keer op de computer van mijn pa PS gebruikt, maar met zo'n kleine tekentablet lukte het niet echt :+

Heb een WIP in een lekker groot bestand geplakt (2000x1500 :o) en nu kan ik weer verder :D

Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:05

Delicia schreef:
UhNee schreef:

Ik heb zelf PS op mijn andere gedeelde laptop en mijn vader heeft ook nog een mega grote computer (retegroot scherm :wow:), al moet ik vinden dat PS echt wennen is :o, vind de brushes niet eens de meeste keren :')
Ik heb echt een kleine tekentablet (net iets groter dan de Intuos Pen), heb 1 keer op de computer van mijn pa PS gebruikt, maar met zo'n kleine tekentablet lukte het niet echt :+

Heb een WIP in een lekker groot bestand geplakt (2000x1500 :o) en nu kan ik weer verder :D

[ Afbeelding ]

Goed begin. Ik zou eens uitblurren en kijken hoe het eruit ziet en dat ook aan ons laten zien. Ga zo door meid

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:10

Lekker aant uitvogelen zo te zien!

Ik heb net ff een quick schets van JAmes gemaakt, maar ik strand dus bij het inkleuren. -O- :D Nou heb ik dus ook geen fatsoenlijke potloden hoor.
Maar ik ga net als jij ook gewoon lekker proberen en gewoon doen!! Misschien verpest ik de schets er mee, misschien ook niet.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:17

Ziet er al beter uit! Laat je lekker gaan zou ik zeggen! Gelukkig kan je zo veel mogelijk uitvogelen zonder dat je alles gelijk verpest zoals traditioneel tekenen zegmaar. Persoonlijk zou ik niet gaan blurren of smudgen, maar echt met een wat hardere brush de kleuren in elkaar over laten lopen if you know what i mean :D

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 20:20

Ik begrijp je :P

Ik gebruik nu de verfspuit, hardness 100 :)
Ik ga zo weer verder, serie kijken gaat voor :Y)

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 21:21

He bah, weet geloof ik wat het probleem zou kunnen zijn.
Mijn tekentablet is gewoon aan het verouderen, is al enorm oud. :o maar goed, moet dan wel ongeveer tot okt/nov/dec wachten op een nieuwe :\ wil namelijk wel een grotere, en de enige die ik fijn vond tekenen (heb in de winkel uit mogen proberen :o) was de Wacom Intuos Pro S, en vond de Cintiq ook wel fijn, maar dat kan mijn (spaar)rekening niet aan :')
wil wel verder met muis maar dan moet ik weer mijn dekking en grootte om de 2 seconden veranderen, heb nu een brush die veel drukt = groot, weinig druk = klein, en met muis gaat dan niet -O-

Het kan ook zijn dat mijn tablet gewoon een humeur heeft, aangezien die nog een uur geleden prima werkte :+

Afbeelding
Alleen een paar kleuren bij in gevoegd :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:31

Ja en nu blurren en smudgen :P
Ik denk dat als je dat doet dat hij alvast heel mooi wordt

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:32

Wat je zou kunnen doen is even op google zoeken naar "Wacom drivers" > de officiele wacom site staat als het goed is bovenaan > kijken of er van jou 'type' nog een driver beschikbaar is. Zo nee, helaas dan is hij inderdaad veroudert en kan je beter sparen voor een nieuwe.
Zo ja: Tablet ontpluggen > via configuratiescherm de wacom/tablet drivers verwijderen die op je PC staan > PC herstarten > de nieuwe driver (via dus het google zoeken) downloaden > na het installeren PC herstarten > tablet inpluggen. Het is even wat werk maar fixt een hoop tablet problemen :)

Mooie kleurtjes tot zo ver in ieder geval ^^ dat belooft vast veel goeds :D (en neeeee niet blurren/smudgen :( beter tussenkleurtjes/brush op lage dekking! uiteindelijk eigen keuze wat je doet natuurlijk, maar ik zou het zeker afraden :oo)

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 21:37

Smudgen doe ik niet aan _O- Of het moeten kleine beetjes zijn :P

Driver staat er al op, en ik denk niet dat mijn vader blij wordt als die hoort "Paaaap, waar is de cd van mijn tablet?"
Bingo! Ik heb even gekeken en het lag aan de punt, helaas geen reserves meer -O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:45

Delicia schreef:
Sorry maar ik ga verder niet op in hoe en wat.

Ik maak niet alles af nee, omdat ik mij slecht over voel hoe ik iets doe, ja? Ik kijk er naar en het wordt maar niks, het enige wat ik nog kan doen is het erger verpesten.

En dan kijk ik naar andere tekeningen en dan wil ik gewoon liever de grond in zakken en in een gat gaan zitten dan verder gaan. Want weet gewoon dat ik dat nooit bereik (of tenminste, zo denk ik erover.)

Iets wat veel mensen vergeten: van jezelf zie je ál je werk en al je fouten. Die ene mislukte tekening. Die rare schets. Die tekening die toch beter uitpakte dan je had gedacht. Die andere mislukte waar je niet eens meer aan verder bent gegaan. Die tekening die goed begon, maar die je toen toch weer verpestte.

Maar van andere mensen zie je vooral de werken die ze mooi genoeg vonden om online te zetten. Misschien zijn het niet allemaal hun beste werken, maar het is ook niet elke schets die ze het liefst de prullenbak in zouden mikken. Die heeft namelijk iedereen. Zonder te oefenen, véél te oefenen, wordt je nooit beter. Heel letterlijk: oefening baart kunst.
Je hoeft niet altijd complete tekeningen te maken, ga gewoon veel schetsen. Zet er een keer een wekker naast en maak schetsen in 15, 10, 5, 1 min.

Een eigen stijl is ook iets wat je in de loop der tijd ontwikkelt. De ene persoon heeft sowieso een meer herkenbare stijl dan de andere. Veel verschillende dingen uitproberen en veel tekeningen maken, op een gegeven moment ga je ontdekken wat jou het beste ligt. Het kan ook zomaar zijn dat bepaalde materialen je echt niet liggen en je daar veel minder goed mee uit de voeten kan dan met andere materialen. Blijf dus nooit bij 1 materiaal steken maar experimenteer! En gooi dingen door elkaar. Wie weet ontdek je wel nieuwe combinaties die een leuk resultaat geven of die jij fijn vindt werken.
Zo trekt digitaal tekenen mij bijv totaal niet, ik heb het geprobeerd, maar ik werk liever direct met mijn handen. Andere mensen tekenen juist graag digitaal.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:56

Fiffill schreef:
Delicia schreef:

Ik maak niet alles af nee, omdat ik mij slecht over voel hoe ik iets doe, ja? Ik kijk er naar en het wordt maar niks, het enige wat ik nog kan doen is het erger verpesten.

En dan kijk ik naar andere tekeningen en dan wil ik gewoon liever de grond in zakken en in een gat gaan zitten dan verder gaan. Want weet gewoon dat ik dat nooit bereik (of tenminste, zo denk ik erover.)

Iets wat veel mensen vergeten: van jezelf zie je ál je werk en al je fouten. Die ene mislukte tekening. Die rare schets. Die tekening die toch beter uitpakte dan je had gedacht. Die andere mislukte waar je niet eens meer aan verder bent gegaan. Die tekening die goed begon, maar die je toen toch weer verpestte.

Maar van andere mensen zie je vooral de werken die ze mooi genoeg vonden om online te zetten. Misschien zijn het niet allemaal hun beste werken, maar het is ook niet elke schets die ze het liefst de prullenbak in zouden mikken. Die heeft namelijk iedereen. Zonder te oefenen, véél te oefenen, wordt je nooit beter. Heel letterlijk: oefening baart kunst.
Je hoeft niet altijd complete tekeningen te maken, ga gewoon veel schetsen. Zet er een keer een wekker naast en maak schetsen in 15, 10, 5, 1 min.

Een eigen stijl is ook iets wat je in de loop der tijd ontwikkelt. De ene persoon heeft sowieso een meer herkenbare stijl dan de andere. Veel verschillende dingen uitproberen en veel tekeningen maken, op een gegeven moment ga je ontdekken wat jou het beste ligt. Het kan ook zomaar zijn dat bepaalde materialen je echt niet liggen en je daar veel minder goed mee uit de voeten kan dan met andere materialen. Blijf dus nooit bij 1 materiaal steken maar experimenteer! En gooi dingen door elkaar. Wie weet ontdek je wel nieuwe combinaties die een leuk resultaat geven of die jij fijn vindt werken.
Zo trekt digitaal tekenen mij bijv totaal niet, ik heb het geprobeerd, maar ik werk liever direct met mijn handen. Andere mensen tekenen juist graag digitaal.

Ja zo is het :P
Ik ben nu ook een beetje digitaal aan het prutsen. Kijken of ik het leuk vind :P

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 22:04

Fiffill schreef:
Delicia schreef:

Heeelll erg bedankt hiervoor, dat met de wekker ga ik denk ik nu even proberen :o haha

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 12:49

Ben bezig geweest, maar omdat ik zo weg moet toch maar even een WIP plaatsen :)

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:54

Hier word ik nu vrolijk van. Zelf gewoon je tekening maken, helemaal goed :D Ik ben echt benieuwd hoe deze zal eindigen :D
Op wat voor formaat werk je eigenlijk?

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:03

Een kleine tablet hoeft trouwens niet slecht te zijn, ik heb altijd het kleinste van het kleinste gehad (50-60 euro?) en ik kan er prima mee overweg. Mijn eerste tablet heeft het 5-6 jaar volgehouden, tot iemand op de draad ging staat en ik zo'n oude draad niet weer kon vinden. Sinds november heb ik een nieuwe (Wacom Intuos Pen en Touch small) en die doet het ook heel goed.

Ik heb altijd een beetje cartoon getekend, maar nu probeer ik toch een beetje realistische anatomie er in te verwerken. Nog lang niet perfect, maar ik heb me er al lang bij neergelegd dat ik nooit zo goed word als mensen die iedere dag uren lang oefenen. Daar heb ik het geduld niet voor, dus ik doe het op mijn tempo.

Voorbeeldje: http://niraito.deviantart.com/
Ik heb trouwens niet veel zinnigs gepost te laatste tijd :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:24

Leuke stijl heb je Riraito!! :D Ik heb je ff gewatched.
Ik heb ook maar een kleine tablet hoor! En werkt prima.
Al is het wel een oudje en is het een 4:3, dus heb hem aan de pc hangen waar ook een 4:3 scherm aan zit.
Ik zou hem graag willen gebruiken aan mijn laptop, maar dan klopt de verhouding niet meer aangezien dat een breedbeeld is ;) Dus noodgedwongen maar achter die oude pc zitten, maar merk wel dat ik dan lang niet meer zo veel teken!

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 13:26

Nayomie schreef:
Hier word ik nu vrolijk van. Zelf gewoon je tekening maken, helemaal goed :D Ik ben echt benieuwd hoe deze zal eindigen :D
Op wat voor formaat werk je eigenlijk?

Bedankt :D
Ik werk op 1500x2000 of op 2000x1500 :)
Riraito schreef:
Een kleine tablet hoeft trouwens niet slecht te zijn, ik heb altijd het kleinste van het kleinste gehad (50-60 euro?) en ik kan er prima mee overweg. Mijn eerste tablet heeft het 5-6 jaar volgehouden, tot iemand op de draad ging staat en ik zo'n oude draad niet weer kon vinden. Sinds november heb ik een nieuwe (Wacom Intuos Pen en Touch small) en die doet het ook heel goed.

Ik heb altijd een beetje cartoon getekend, maar nu probeer ik toch een beetje realistische anatomie er in te verwerken. Nog lang niet perfect, maar ik heb me er al lang bij neergelegd dat ik nooit zo goed word als mensen die iedere dag uren lang oefenen. Daar heb ik het geduld niet voor, dus ik doe het op mijn tempo.

Voorbeeldje: http://niraito.deviantart.com/
Ik heb trouwens niet veel zinnigs gepost te laatste tijd :')

Ik heb zelf ook altijd een kleine gehad :) Maar aangezien mijn vader zit te overwegen om op mijn pc waar ik normaal al mijn spellen op heb staan ook PS te zetten, en dat scherm is aardig, nja, even groot als die mijn vader heeft, en ik al eens heb getekend met een tekentablet op die van hem (die ik nu ook heb) vond ik het zelf vervelend met een kleine tablet. :o

Wauw! ik vind die van 4 jaar verschil ook prachtig! :D
Ik volg je nu ook haha :P

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:13

Haha, bedankt voor de watch iedereen :o

Ik heb denk ik juist het omgekeerde. Ik ging pas ook even prutsen met een hele grote (en dure) tablet bij de MediaMarkt en ik vond het maar irritant. Zoveel bewegen met die hand _O-

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:17

Ja dat is inderdaad zo!! Ik maak ook liever kleinere bewegingen.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 11:46

Update :)
Ik vind hem gesmudged lijken, terwijl ik de smudge tool helemaal niet heb aangeraakt :\
Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:48

Geeft niks, gewoon lekker door gaan! :D

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:05

Ik vind hem er juist helemaal niet gesmudged uitzien, je kan duidelijk de overgang zien tussen de kleuren! Ik vind hem er al heel goed uitzien!