[uk][sch/wip] steigerend paard in het maanlicht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 09:16

even in pixlr (foto bewerking app) geschetst met doorzichtige kleuren zodat je kan zien hoe dat er uit kan komen te zien.
Iemand zei blauw dus ik heb het net blauw gedaan en een met ongeveer de originele kleuren van het paard.

ik weet nog niet wat ik ga doen en of het in acryl met veel water het et ook zo uit komt te zien. Wat ik wel zie is dat de maan door de kleuren wegvalt.

Afbeelding

Chasingmood

Re: [uk][sch/wip] steigerend paard in het maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:22

Ik vind blauw wel gaaf!
misschien dan de maan ook een heel klein kleurtje geven, of heel licht geel, of misschien ook blauw, zodat die toch wat minder wegvalt. Desnoods maar aan een kant, zodat het meer licht inval is dan echt de kleur van de maan.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 09:27

amkeVH schreef:
Ik vind blauw wel gaaf!
misschien dan de maan ook een heel klein kleurtje geven, of heel licht geel, of misschien ook blauw, zodat die toch wat minder wegvalt. Desnoods maar aan een kant, zodat het meer licht inval is dan echt de kleur van de maan.

dankjewel! wordt het dan niet te blauw? en te onrealistisch? (dat is hij nu al een beetje door die maan)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:32

Denk dat dat net is wat je eigen stijl en smaak is ;) ik zou voor de zwart wit grijs gaan :)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:34

yvanna schreef:
amkeVH schreef:
Ik vind blauw wel gaaf!

dankjewel! wordt het dan niet te blauw? en te onrealistisch? (dat is hij nu al een beetje door die maan)

Ik denk het niet, ik zie bij die blauwe ook gewoon een ''grijs'' paard die alleen in blauw licht staat, dus dan zou het alleen maar logisch zijn als dat blauwe licht van de maan afkomt. Maar dat is natuurlijk helemaal aan jou!

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 09:35

darkadia schreef:
Denk dat dat net is wat je eigen stijl en smaak is ;) ik zou voor de zwart wit grijs gaan :)

Ik heb niet echt een bepaalde stijl. dit doe ik voor het eerst. dank je, ik denk ook dat ik het zwart wit hou.
normaal doe ik het meteen in kleur en op een kleiner doek. dit is dus een hele uitdaging voor mij.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:49

Ik zou het zwart-wit of met blauw doen, anders valt de maan inderdaad erg weg

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:53

Ik zou persoonlijk voor die met blauw gaan :=

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 09:57

Iejoor schreef:
Ik zou persoonlijk voor die met blauw gaan :=

Marrie_L schreef:
Ik zou het zwart-wit of met blauw doen, anders valt de maan inderdaad erg weg

Ik twijfel zelf ook dis ga het navragen bij de maker van de foto wat zij het mooiste vind.

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:36

Ik vind hem nu met die donkere achtergrond nog gaver. Paard komt er mooi door naar voren. Ik zou hem zwart-wit laten, maar je moet natuurlijk doen wat jij zelf het mooiste vind. Ik doe het je niet na :P

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:39

Als ik die drie zo naast elkaar zie zou ik ook gaan voor zwart wit. Vind ik net wat chiquer.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 12:06

Ik ben het eigenlijk niet eens met het commentaar dat het paard er meer zou moeten uitspringen. Het paard hoeft er niet alleen maar uit te springen door middel van kleur. Hoe je het hele stijgerende paard hebt geschilderd is prachtig. Daar ligt de kunst :) Ik vind dat je het geweldig hebt gedaan en daar hoef je naar mijn inziens niks aan toe te voegen. Ik zou 'm dus gewoon zo houden :) Als je er kleur aan gaat toevoegen haal je naar mijn idee juist het hele effect weg. Misschien ook een kwestie van smaakverschil. Ik vind 'm onwijs gaaf!!

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 12:10

Ik vind het blauw ook het mooist! +:)+ Vond namelijk je grijs in grijs errug mooi en dat blauw geeft dan nog nét een tikkeltje meer contrast. Zou dan trouwens het blauw ook wel een heel klein beetje laten terugkomen in de maan.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 12:18

Paarddopette schreef:
Ik vind hem nu met die donkere achtergrond nog gaver. Paard komt er mooi door naar voren. Ik zou hem zwart-wit laten, maar je moet natuurlijk doen wat jij zelf het mooiste vind. Ik doe het je niet na :P

dankjewel! ik hou hem denk ik ook zwart wit, maar misschien ook niet.

Drogon schreef:
Als ik die drie zo naast elkaar zie zou ik ook gaan voor zwart wit. Vind ik net wat chiquer.

Ja ik denk het ook, bedankt!

Sellyxx schreef:
Ik ben het eigenlijk niet eens met het commentaar dat het paard er meer zou moeten uitspringen. Het paard hoeft er niet alleen maar uit te springen door middel van kleur. Hoe je het hele stijgerende paard hebt geschilderd is prachtig. Daar ligt de kunst :) Ik vind dat je het geweldig hebt gedaan en daar hoef je naar mijn inziens niks aan toe te voegen. Ik zou 'm dus gewoon zo houden :) Als je er kleur aan gaat toevoegen haal je naar mijn idee juist het hele effect weg. Misschien ook een kwestie van smaakverschil. Ik vind 'm onwijs gaaf!!

ah heel erg bedankt!! lief

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 12:19

Babbelientje schreef:
Ik vind het blauw ook het mooist! +:)+ Vond namelijk je grijs in grijs errug mooi en dat blauw geeft dan nog nét een tikkeltje meer contrast. Zou dan trouwens het blauw ook wel een heel klein beetje laten terugkomen in de maan.

Ja das waar, maar het blauw moet dan niet te veel worden. ik ga er nog over na denken :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 12:25

Mooie stijl zo. Ik vind de bruine tint op het hoofd heel mooi, maar in de manen vreselijk. Deze blauwe kleur vind ik er niet bij passen, dus ik zeg ook dat zwart-wit het mooist is hihi!

Oja, als het enigszins mogelijk is om het stukje omhoog wapperende manen wat speelser en luchtiger te maken, zou dat denk ik nog mooier zijn. Nu lijkt het een beetje een plakaat aan elkaar geplakt haar.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 12:29

Leffroi schreef:
Mooie stijl zo. Ik vind de bruine tint op het hoofd heel mooi, maar in de manen vreselijk. Deze blauwe kleur vind ik er niet bij passen, dus ik zeg ook dat zwart-wit het mooist is hihi!

Oja, als het enigszins mogelijk is om het stukje omhoog wapperende manen wat speelser en luchtiger te maken, zou dat denk ik nog mooier zijn. Nu lijkt het een beetje een plakaat aan elkaar geplakt haar.

dat klopt, bedankt voor de tip :)

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:58

ik zou hem gewoon doorschilderen in zwart wit, wijzigingen kun je aan het eind nog maken.

maar wauw wat prachtig ik doe het je niet na

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 17:02

Diedelo schreef:
ik zou hem gewoon doorschilderen in zwart wit, wijzigingen kun je aan het eind nog maken.

maar wauw wat prachtig ik doe het je niet na

Ja ga ik doen, dat is waar. Bedankt!

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 18:09

Wauw, hij wordt prachtig!

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 18:10

angelastolk schreef:
Wauw, hij wordt prachtig!

dankjewel!

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:56

Super gaaf en mooi ik volg !

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 21:56

samira_baco schreef:
Super gaaf en mooi ik volg !

dankjewel!

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 19:25

er kwam even wat tussen waardoor ik niet verder kon. ik ga proberen morgen verder te gaan ook al is dat een drukke dag eb anders overmorgen. :)

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 08:14

Afbeelding