[TEK][WIP] Tinker van Draakje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:15

Ziet er mooi uit, vind nog wel de foto's wazig en dat maakt het wel iets minder mooi. Ben je al veder gekomen? :o

LoveGlove

Re: [TEK][WIP] Tinker van Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 12:13

Weet ik ik moet nog een nieuwe telefoon krijgen. Ik ben niet meer verder gekomen want ik zit eigenlijk een beetje in zo'n dip. Eventjes geen zin. Ik heb nu ook zoveel tegelijk. En ik heb het superdruk dus het komt nog wel denk ik.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 18:49

hehe na een stomme tekendip ben ik weer door. Tips en commentaar plzz want dat heb ik nodig voor de snuit

Afbeelding

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:12

Ziet er netjes uit!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 19:12

dankje :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 15:55

Zo lang geleden :P
Hij was een beetje op de vergeet stapel beland omdat ik niet meer geïnteresseerd was in dat stomme printpapier. Er ligt bij mij in de buurt een winkel waar je allemaal teken en knutsel spullen kunt kopen dus daar heb ik een blok gekocht. Eigenlijk om te verven :'). Ofja daar is het papier voor bedoeld maar ik gebruik de achterkant om te tekenen en dat gaat eigenlijk perfect. Het is maar een beetje ruwer dan het tekenpapier van mij tekenlerares en de textuur is anders maar voor de rest kan ik er prima op tekenen. Ik ben dus opnieuw begonnen met de tekening. En ik heb besloten om voortaan raster te gebruiken want eerst moest ik heel vaak stiekem stukjes van de laptop overtrekken om hem perfect te krijgen :=
Nu met raster is dat niet meer nodig. Dit is ook een groter vel. Dit is een 355x255 mm blad. Dus ik zou zeggen precies tussen A4 en A3 in. Er past anderhalve A4 op en op A3 passen precies 2 A4tjes dus daar heb ik het vandaan :j
Oke nu verder ik heb ook nog meer potloden dus kan nog donkerder en lichter tekenen (ik wil nog alleen 5B en dan heb ik van 4H tot 6B alles compleet) dus dat word ook weer mooiere tekeningen (hoop ik dan). Ik heb er ook al meer tijd in gestoken dan de andere tekening. Ofja voor dat stukje wat ik af heb dan. Dus meer geduld dus weer mooiere resultaten :P.
(serieus heb hier iets van anderhalf uur in gestoken om dit stukje af te krijgen dat was normaal iets van de helft :') )
Oke dan komen nu de foto's, eindelijk _O-
In het echt zit er veel meer contrast in, dat is jammer. Komt omdat ik de foto's met mijn (nieuwe) mobiel heb gemaakt denk ik. Nou hier komen ze:
Afbeelding
En nog een close up:
Afbeelding

In de close up zit wel meer contrast volgens mij. Alleen het lijkt wel grover dan dat het is.

Zou ik nog moeten uitwrijven?? (het is dus alleen lang niet zo grof als dat het lijkt)
En hebben jullie nog andere tips?

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:52

Echt gaaf! Ik doe het je niet na!! Vind het knap als je zoiets kan :))

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 21:05

dankje :)
Ik heb vanavond nog doorgewerkt.
Dus hierbij nieuw upje
Afbeelding
en nog een close up:
Afbeelding

weer mobiel kwaliteit sorry

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 13:00

Zou ik moeten uitwrijven of is het mooi zo??

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:11

Je kunt de grote vlakken uitwrijven en dan kleine haartjes erop tekenen of iets van een vachtstructuur creëren. Het oog is al mooi!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 23:19

Steefz schreef:
Je kunt de grote vlakken uitwrijven en dan kleine haartjes erop tekenen of iets van een vachtstructuur creëren. Het oog is al mooi!

Dankje. ik zal er aan werken. Ik ben over het oog ook dik tevreden en zelfs verbaasd. Ik teken pas 1/1,5 jaar realistisch Dus das een hele prestatie

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:51

Wow mooi uitwrijven op de grote vlakken

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 19:11

Myrthe2003 schreef:
Wow mooi uitwrijven op de grote vlakken

Zal ik doen

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 21:00

Het heeft even geduurd maar er is weer een update :)

Afbeelding

twee vraagjes. Er zitten aan de rechterkant zoals je ziet van die donkere vlekken. Die horen niet en hoe ze er komen weet ik ook niet. Maar ik krijg ze niet weggegumd. Niet met kneedgum, niet met al mijn andere gummen (heb er veel hoor) echt je blijft ze zien. Hoe kan ik ze wegwerken?? En zo dat mijn tekening niet beschadigd.
En dan nog linksonder bij de snuit zie je twee donkere strepen. Die horen er wel maar ik ben er niet tevreden over. Het moet lijken alsof dat een soort 'rimpel' is. Maar hoe doe ik dat want het lukt me niet.

edit: Het contrast klopt weer niet. Het is een beetje minder verschil hoor zoveel verschil tussen licht en donker zit er niet in :')