[CENTRAAL] Pixel hobby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 23:41

purny schreef:
Ik wil het voorbeeld wel hier neerzetten maar ik weet niet hoe ik het vanaf het programma moet doen.

Ik maak een fotoprint van me laptopscherm (screen) heb je speciaal knopje voor op je computer. En dat plaatje zet ik om in jpg en upload ik t via een site en dan zet ik t hier op. Klinkt heel ontwikkeld maar is t niet.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:44

Oeps, jullie wisten natuurlijk niet dat ik dit ken en zelf ook doe. Zal mijn vraag even beter stellen.

Alleen ik wordt soms gek van dat kleine spul.
Ik werk met pincet?
Hoe doen jullie het?

plutolover

Re: Pixel hobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 23:49

Ik werk ook met een pincet. Een gebogen pincet. Heb ook een blauwe plastic pincet maar die gebruik ik nooit

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:50

Deugenietje schreef:
Oeps, jullie wisten natuurlijk niet dat ik dit ken en zelf ook doe. Zal mijn vraag even beter stellen.

Alleen ik wordt soms gek van dat kleine spul.
Ik werk met pincet?
Hoe doen jullie het?

Ik doe het ook gewoon met een pixelhobby pincet, ik heb de rechte versie, niet de gebogen hoekige zegmaar.

Ik heb hem een beetje uitgerekt zodat ik twee pixels tegelijk van het matje kan trekken, makkelijk als je een heel blad 1 kleur moet doen :')

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 23:52

Ik heb wel de gebogen hoekig. Dat uitrekken is wel slimmidee

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:55

plutolover schreef:

Vind je die niet ontzettend onhandig vast te houden? Ik had daar echt problemen mee en ik kreeg er putjes van in m'n pixels bij het aandrukken :n

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 23:59

X_Sam_X schreef:
plutolover schreef:

Vind je die niet ontzettend onhandig vast te houden? Ik had daar echt problemen mee en ik kreeg er putjes van in m'n pixels bij het aandrukken :n

Nee niet echt. Kwa putjes niet echt last van. Het stevig aan drukken doe ik meestal met m'n vinger. Niet per pixel maar als ik paar heb gehad druk ik ze nog ff extra na met me vinger.

De plastice blauwe vind ik er onhandig en lomp. Miss met de normale metalen dat die het niet heeft

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 00:03

Waar bewaren jullie de pixelmatjes in? Ik zoek een mooie opberg doos.. Voor niet al te veel geld.. Liefst met vakkjes

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 18:08

Me lichtbak is binnen. Gelijk uit geprobeert. Ik vind t fijn werken. Je ziet t duiderlijker waelke teken. Enige nadeel de kleuren zie je niet goed. Dat is even wennen. Maar ik vind hem fijn werken

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:10

plutolover schreef:
Waar bewaren jullie de pixelmatjes in? Ik zoek een mooie opberg doos.. Voor niet al te veel geld.. Liefst met vakkjes

Je hebt gewoon de soort ijzeren theedozen te koop bij pipoos officieel voor pixelmatjes. Ik heb er hier 4 van en kleuren waarvan ik >10 matjes heb die bewaar ik dan gewoon in die kartonnen doosjes die je bij pipoos erbij krijgt.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 09:16

Moderatoropmerking:
Zoals je in de regels (punt 9) kunt lezen is het de bedoeling dat centrale topics eerst worden aangevraagd voordat deze worden geopend. Omdat wij dit topic over het hoofd hebben gezien en al een tijdje geleden geopend is, zullen we het voor nu laten zoals het is. Maar hou hier voor de volgende keer eventjes rekening mee. :)

plutolover

Re: [CENTRAAL] Pixel hobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 17:43

Vanavond zal ik update doen van mijn pixel project

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 09:22

Schopt topic even omhoog. Hoe gaat het met de pixels? De mijne is af op een matje na die ik nog nodig had.

Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 10:13

Ik ben nog niet zo ver. Beetje tijdgebrek ok zal vanavond foto neerzetten van mijn vorderingen.

Purny mooi pixel plaat heb je gemaakt

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:23

Ik weet niet of het na zo lang weer omhooggehaald mag worden, maar aangezien het een centraal topic is probeer ik het toch :o

Ik wil gaan beginnen met pixelhobby en ik heb nu een patroon gevonden voor 1 basisplaat :) Ik heb nu de benodigdheden besteld, maar ik ben vergeten een pincet erbij te bestellen :') Kan het ook zonder pincet?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:26

Flowery schreef:
Ik weet niet of het na zo lang weer omhooggehaald mag worden, maar aangezien het een centraal topic is probeer ik het toch :o

Ik wil gaan beginnen met pixelhobby en ik heb nu een patroon gevonden voor 1 basisplaat :) Ik heb nu de benodigdheden besteld, maar ik ben vergeten een pincet erbij te bestellen :') Kan het ook zonder pincet?

Dat word wel pielen dan.... Ik ben er trouwens mee gestopt. M'n huis is te klein om alles op te hangen :+

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:29

purny schreef:
Flowery schreef:

Dat word wel pielen dan.... Ik ben er trouwens mee gestopt. M'n huis is te klein om alles op te hangen :+

Hmmm dan ga ik toch nog even opzoek in de hobbywinkel hier in de buurt :P Ik vind die verzendkosten dan weer zo zonde voor 1 pincet :')

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 14:50

Ik doe het ook nog steeds. Iets minder vaak zoals ik graag zou willen. Ben nog steeds bezig met een foto van m'n haflinger. Maar gaat goed komen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 14:51

purny schreef:
Flowery schreef:

Verkoop je het

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:52

Ik ben nu begonnen met een patroon voor 1 basisplaat, maar ik wil hierna een iets grotere maken. Ik kom er alleen niet uit met de patronen :') Ik haal ze van pixelhobby.nl, dan staat er in de rechter bovenhoek hoeveel basisplaten je nodig hebt en hoe om ze moeten. Maar vervolgens staat het patroon van de eerste basisplaat een kwart slag omgedraaid. Snappen jullie het nog? _O-
Hoe weet ik dan hoe om en op welke plek basisplaat 1 moet?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:39

*Schopt topic weer even de lucht in...
Had eindelijk een paar leuke en bijzondere foto's van mijn lieveling. Die heb ik uiteraard omgezet naar een pixelplaatje(36 basisplaten)

Afbeelding
De originele foto

Afbeelding
eerste 5 plaatjes

En nu kan ik niet verder omdat ik geen matjes meer heb van een kleur

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 15:46

Gaaf purny. Ik ben ook weer sinds kort weer bezig.

Ik vind moeilijk om los te kopen of bestellen. Maar als ik 1 pakket doe, kost het heel veel. Hoe doen jullie dat presies? Hoe weet je welke matjes enz..

Ik moet via internet bestellen, hier geen hobby winkel in de buurt

Ik ben nog steeds bezig met me Stanley pixel

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:02

Ik kijk eerst alles na omdat we alle matjes die niet op zijn bewaren. Dan haal ik ook beetje bij beetje. Toevallig moet ik zaterdag weer matjes kopen van een groene kleur. Zo heb ik bij deze plaat 15 euro winst gehad

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:14

Ik ben bezig met mijn 2 katten als kitten op 9 plaatjes :) Ik heb wel alles in 1x besteld, dat vond ik makkelijker :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 16:19

Printen jullie dan eerst de patronen uit? En kopen daarna los?