Gezocht: Tutorials voor Photoshop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:38

Waarom je lineart niet heel zwart lijkt is omdat de lijndikte niet zo dik is. Omdat het geen harde pixels zijn (de normale brush en niet de pencil) zitten er langs de randjes pixels die steeds transparanter worden (om zo het effect te creëren van dat het dus gewoon een vloeiende lijn is en geen pixellijn) Je kan inderdaad de laag gewoon dupliceren, dan vallen de semi-transparante pixels over elkaar en worden dus minder transparant, hierdoor lijkt je line zwarter. Maar als je eenmaal in gaat kleuren zal de line een stuk donkerder lijken hoor maak je geen zorgen ;)

Hue/saturation en Brightness/contrast zijn laageffecten die je kan toevoegen zodra je je tekening vrijwel af hebt. Zwart kan niet zwarter, en wit kan niet witter :)

Verder over Paint Tool SAI, dat is officieel geen gratis programma ;) als je geluk hebt vind je natuurlijk altijd een gratis versie (die hopelijk ook nog virusvrij is) maar velen denken dat ze een gratis versie hebben en komen er dan na een tijd achter dat ze geen bestanden meer kunnen opslaan of openen. Dan is de trial over (dan kan je nog wel een nieuw canvas openen en tekenen maar niet meer opslaan. Gewoon een printscreen maken en in GIMP of Photoshop plakken en opslaan wordt dan vaak gedaan). Officieel dus niet gratis, maar als je een onbeperkte trail/gratis versie hebt, heb je geluk :p

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:24

Nayomie schreef:
Owh begin alsjeblieft niet aan smudge als het met tekenen prima opgelost kan worden :=

Ik herinner me nog dat ik nog met studie werkte.
Volgens mij was dit de laatste met smudge :')

http://puppy1128.deviantart.com/art/Hor ... -369209472

Toen begon ik zonder smudge te werken, de eerste tekeningen waren toen wel echt om te janken enzo.. Vond met smudge mooier en in de tussen tijd kan ik niet eens meer met smudge omgaan. :P

Op zich vind ik smudge wel iets hebben, maar zonder vind ik het ook wat hebben. Maarja als ik sommige smudge tekeningen zie... :=

@TS
Wat ik altijd doe: alle knopjes die ik kan vinden uitproberen. :+
Onthoud ik ook meteen waar het zit en wat het doet.. Anders moet ik het filmpje of dergelijke letterlijk opzoeken/onthouden, zodat ik dr knopjes weer kan vinden. _O-