[VER] Als je alles kwijt raakt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine001

Re: [VER] Als je alles kwijt raakt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:27

Leuke update! Ben benieuwd :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 15:03

Dankje! :D
Ik wil proberen er deze week nog een stuk aan te maken, maar dat zal wel morgen of donderdag worden, vandaag heb ik sowieso geen tijd :+

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:18

ben benieuwd is echt een heel goed verhaal namelijk

love_nelzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:25

Heb m helemaal gelezen!
Erg leuk verhaal en je schrijft erg creatief!!
Ben benieuwd hoe het afloopt, het is erg spannend

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:15

Wauw echt prachtig! Zit er helemaal in!
Ik heb het ook met tranen in mijn ogen gelezen, je schrijft zo mooi!
Ga zo (snel) door! ;)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:38

Update! Snel snel! :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 22:13

Super leuk zoveel reacties! :D
Ik ga proberen om morgen/overmorgen er weer een update bij te zetten maar kan niks beloven want ik heb vrijdag een proefwerk en dat gaat uiteraard voor :P

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:12

Erg mooi geschreven! :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 20:15

Ik ben weer verder aan het gaan, probeer vandaag nog de 1500 te halen maar ik denk niet dat dat gaat lukken :+

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 21:44

Het is vandaag nog gelukt, hier is weer een update :D
Ik vind het zelf tot nu toe echt sop, heel het 'echte verhaal' moet eigenlijk nog komen, dus ik vind dit lekker saai om te maken :+ Ofja, saai is niet echt 't juiste woord, het voelt alleen zo eindeloos aan, ik zit straks ergens aan 20-25 pagina's voordat ik eens ben waar voor mij het begin begint en wat écht leuk is om te maken :))

Met tegenzin pak ik de jurkjes aan en sjok richting de paskamers. In de paskamer hang ik ze op de verschillende haken op en bekijk wat Saar voor me bij elkaar heeft gezocht, een jurkje valt me op omdat hij, zoals alles bij mij niet standaard is, een schouder is er uit en op de andere zitten bloemen met een blauwe glans. Ik trek mijn shirt uit en laat het jurkje over mijn hoofd glijden, gelukkig past hij, dan kan de rest meteen weer terug het rek in! Ik trek het gordijn van het pashokje open en stap naar buiten waar Saar en Sidney staan en blijf voor hun staan. Onwennig laat ik mijn handen over de stof glijden en kijk omlaag, ‘wat raar zeg om een jurk aan te hebben’, zeg ik. Saar’s mond valt nog net niet open, ‘je ziet er zó mooi uit zo!’, slaakt ze uit, ‘draai eens een rondje!’, zegt ze. Braaf draai ik een rondje, ‘deze is wel goed toch?’, vraag ik, ‘die bloemen zijn mooi’, zeg ik terwijl ik aan de bloemen op mijn schouder pluk. ‘Ja deze moet je nemen, hij past echt perfect bij je’, zegt Sidney terwijl Saar druk staat te knikken, ‘eigenlijk moet je wel nog hakken erbij hoor’, zegt ze. Ik zucht, ‘het is ook nooit goed he’, zeg ik met een grijns, ‘maar oke, dan lijk ik misschien een keer niet zo klein.’
Ik loop weer terug het hokje in, ‘ik kleed me weer even om, wil je misschien even een nieuwe panty zoeken Saar? Deze zal ik maar niet aan doen’, zeg ik, ‘is goed, ben al weg!’, klinkt er terug.
Als ik het hokje uit kom met over mijn ene arm het jurkje met de bloemen, en over de andere alle andere staat Saar al weer voor mijn neus, ‘ik heb hem gevonden hoor’, zegt ze, ‘geef die jurkjes maar aan mij, ik hang ze wel even terug’, zegt ze waarna ze ze aanpakt en richting het rek loopt waar allemaal zwarte jurkjes hangen. Samen met Sidney loop ik naar de kassa, ‘in zo’n jurk zie je er meteen vijf jaar ouder uit’, zegt hij, ‘bedoel je dat goed of slecht?’, vraag ik, ‘goed! Het ziet er echt mooi uit, dat bedoel ik’, zegt hij, ‘in dat geval, dankje’, zeg ik terwijl ik met een glimlach opzij kijk.
We rekenen af en lopen terug naar Saar die net de laatste jurk terug hangt, ‘nu nog naar een schoenenwinkel dan?’, vraag ik, ‘ja, twee deuren verderop zit een goeie geloof ik’, zegt Saar, ‘ken jij gewoon alle winkels uit je hoofd ofzo?’, vraagt Sidney, ‘ongeveer’, lacht Saar.
We lopen naar de winkel en Saar ziet meteen al vanalles in de etalage, ‘neem die daar achteraan, dat blauw wat daarop zit is precies hetzelfde als die van je bloemen’, zegt ze. Ik kijk zoekend door de etalage tot ik zie welke ze bedoeld, ‘dat lijkt echt precies ja’, zeg ik. We lopen naar binnen en zoeken tussen de rekken waar de hakken staan. Saar ziet ze het eerst, ‘daar zijn ze! Maat 38 toch?’, vraagt ze, ‘ja’, zeg ik, ‘mijn smurfenvoeten.’
De hakken passen dus we rekenen af en nemen ze mee, ‘kunnen we nu terug?’, vraag ik, ‘of ben je nog niet klaar met me?’
‘Nee volgens mij hebben we alles zo, maar zullen we hier ergens gaan eten? Ik heb honger’, zegt Saar, ‘ik vind het prima, jij Sid?’, vraag ik, ‘jahoor, ik heb alle tijd’, antwoord hij.
We slenteren richting een klein restaurantje waar we op het terras gaan zitten. ‘Wat willen jullie?’, vraagt Saar. ‘Ik hoef niks’, zeg ik, ‘ik krijg echt niks door mijn keel op dit moment.’
Saar kijkt me meelevend aan en Sidney klopt even op mijn been, ‘je kunt beter wel iets eten Avery, anders kunnen we je straks oprapen’, zegt hij, ‘nu even niet’, zeg ik terwijl ik achterover leun, ‘echt niet.’
‘Oke, we snappen je ook wel hoor’, zegt ze. Eigenlijk snappen ze het niet, hoe ik me nu voel, dat loodzware gevoel en tegelijk die grote leegte maar ik laat het er maar bij, ‘wat willen jullie?’, vraag ik snel. Er komt een serveerster langs dus ze bestellen snel wat, ‘jij echt niks?’, vraagt Saar nog een keer, ik schud mijn hoofd een keer, ‘echt niet.’
Het is al even stil als Saar begint te praten, ‘wil je zo meteen naar huis?’, vraagt Saar, ‘het maakt mij niet veel uit’, zeg ik. ‘Misschien is het wel goed om weg te zijn?’, zegt ze, ‘ik bedoel, dan heb je wat afleiding.’
Ik sla mijn ogen neer en trek mijn schouders op, ‘je denkt er toch steeds aan’, zeg ik. ‘Gewoon naar huis dan maar?’, vraagt Saar waarop ik knik, ‘ik zou niet weten wat anders’, zeg ik. ‘Blijf je eten vanavond Sid?’, vraagt Saar, ‘sorry maar ik moet vanavond thuis zijn, mijn vader vertrekt voor een maand op zakenreis dus dan kunnen ze me niet missen.’, antwoord hij, ‘oh oke, succes dan vanavond’, zegt Saar. Het eten word gebracht en terwijl Saar en Sidney stil zitten te eten probeer ik een bierviltje zo lang mogelijk op zijn zijkant te laten draaiden. Na een tijdje ben ik hem zat en sla ik hem neer, natuurlijk weer net iets te hard waardoor Saar geschrokken opkijkt, ‘sorry’, zeg ik met een grijns, Saar schudt lachend haar hoofd, ‘jij laat me zelfs onbedoeld nog schrikken’, zegt ze.
‘Meestal is het de bedoeling’, zeg ik, Saar en ik hebben al jaren de gewoonte om elkaar zo veel mogelijk de stuipen op het lijf te jagen, ‘stoppen jullie daar nou nooit mee?’, vraagt Sidney, ‘voorlopig niet’, lach ik. Daarmee is het ijs weer gebroken, ‘hoe lang hebben jullie eigenlijk vakantie?’, vraagt Sidney, ‘alleen volgende week nog’, antwoord Saar. ‘Hoe zit dat nu met jou, ben je helemaal gestopt met school Sid?’, vraag ik, ‘zo ongeveer, ik moet er eigenlijk nog een keer heen’, zegt hij, ‘waarom eigenlijk, ik dacht dat die opleiding zo goed bij je paste?’, vraagt Saar. Er komt een frons in zijn voorhoofd, ‘gewoon’, zegt hij, ‘je kunt het toch best tegen ons zeggen?’, zegt Saar, ‘daar zijn we vrienden voor hoor’, zeg ik omdat het me opvalt dat hij zich ineens ongemakkelijk lijkt te voelen, iets wat helemaal niet bij hem past, ‘gewoon, ze zijn er niet aardig’, zegt hij. Even denk ik na, zal er bij hem niet gewoon precies gebeuren hoe het bij mij bijna altijd gaat? ‘Je paste niet in het plaatje, dus je werd buiten gesloten?’, vraag ik. Sidney kijkt me aan met ogen alsof hij ze recht door me heen wil boren, ‘hoe weet jij dat?’, vraagt hij, ‘zo gaat dat gewoon zo vaak, als je er anders uit ziet dan normaal’, zeg ik. Saar zucht een keer hard, ‘zo belachelijk is dat, ze geven je niet eens een kans om te laten zien wie je bent’, zegt ze. ‘Jij bent anders van binnen’, zeg ik met een glimlach naar Saar, ‘jij kijkt tenminste eerst hoe mensen zijn, ook al zouden ze een groene huid en blauw haar hebben.’
‘onze filosoof aan het woord hoor’, grijnst Sidney, ‘maar je hebt gelijk hoor, dat wel’, zegt hij.
‘Ik ga even afrekenen dan kunnen we gaan’, zegt hij waarna hij opstaat en naar binnen loopt.
Saar kijkt mij onderzoekend aan, ‘sneu dat hij daarom stopt vind je niet? Hij wilde het zo graag’, zegt ze, ‘ja inderdaad, maar ik snap hem ergens wel hoor, ik weet niet hoe erg ze er waren maar het is niet leuk’, zeg ik. Sidney komt weer naar buiten dus we staan op en lopen richting de auto, we praten er verder niet meer over.
‘Je moet Thuis wel even alles tegelijk aantrekken hoor’, zegt Saar terwijl ze me opzij kijkt naar mij, ‘dat komt woensdag wel’, zeg ik, ‘als ik dat aan doe moet ik er steeds aan denken, waarvoor het is, dat doe ik liever niet.’
‘ah ja, snap ik’, zegt Saar, ‘was ook een stom idee van me, sorry’, zegt ze. Ik schud mijn hoofd, ‘neehoor, maakt niet uit’, zeg ik zacht, ‘kon je niet weten.’

Voor Saar’s huis zet Sidney ons af, ‘succes vanavond’, zeg ik nog snel tegen hem voor ik achter Saar aan naar buiten ga. Als we de huiskamer in lopen zit Saar’s moeder aan de keukentafel, ‘hoi meisjes, alles kunnen vinden?’, vraagt ze, ‘jahoor’, zeg ik.
‘Zeg Avery kun je even komen zitten?’, vraagt ze. Wat zal er zijn, ze klinkt ernstig.. Ik ga tegenover haar zitten en kijk haar vragend aan, ‘wat is er?’, vraag ik en op de een of andere manier klinkt mijn stem klinkt samengeknepen. ‘Wil je je moeder nog een keer zien?’, vraagt ze met die lieve zachte stem die moeders altijd ergens –soms heel diep verstopt- hebben zitten, ik kijk naar de tafel en schud zacht mijn hoofd, ‘ik wil haar gewoon herinneren hoe ze was, niet..’, ik slik even, ‘in een kist’
Saar’s moeder kijkt me meelevend aan, ‘snap ik hoor meisje, maar denk er wel goed over na, het kan nog tot morgen avond’, zegt ze. Ik knik zacht, sta op en loop richting Saar die naast de bank staat. Ik laat me op de bank zakken en Saar ploft naast me en slaat haar armen om me heen en nog voor ik het weet zit ik weer te huilen. Het is net alsof er iets breekt wat al jaren vast zit, wat natuurlijk niet zo is het zijn nog maar een paar dagen maar de tranen blijven maar komen terwijl ik tegen Saar aan hang die probeert om me zacht pratend rustiger wil krijgen, maar ik versta niet eens meer wat ze zegt.

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:29

Wauw

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 12:46

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:52

Meer, meer , meer! Ben benieuwd hoe het verder gaat!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 14:35

Mwhaha, ik weet nog niet wanneer ik verder ga, vandaag of morgen denk ik :D Maar 1500 woorden haal ik meestal niet in een keer, is vrij veel :')

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:38

Heel erg mooi! Ik ben ook benieuwd wat er nu gaat komen!

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:53

Wauw, heel mooi!

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:04

Wauw wat een gaaf verhaal !! Ook je anderen verhaal, jammer dat die niet meer verder ging..

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 15:21

Dankjullie! :D

Ja klopt, maar daar liep ik echt een beetje op vast voor mijn gevoel :')

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:53

Haha, voor het lezen echt niet :P hahaha

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 16:53

Voor mijn gevoel wel _O- Vond het op een gegeven moment echt doodsaai worden omdat ik alles in het begin had gestopt :')
Oh en ik vond het zo lekker Twilight *meisje loopt achter jongen aan* zo heel erg oppervlakkig.. of dat heb ik nu achteraf bedacht dat ik dat vind :')

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:23

melody7 schreef:
Voor mijn gevoel wel _O- Vond het op een gegeven moment echt doodsaai worden omdat ik alles in het begin had gestopt :')
Oh en ik vond het zo lekker Twilight *meisje loopt achter jongen aan* zo heel erg oppervlakkig.. of dat heb ik nu achteraf bedacht dat ik dat vind :')

Hahaha, dat was het zeker niet :')
Op sommige momenten vergat ik adem te halen, hahaha

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:47

Haha ik zat echt in tranen...

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 18:22

Mwhaha serieus? :+
Ik jank echt alleen bij hungergames boeken _O-
Niet bij deze 'kwaliteit' om 't zo maar te zeggen :')

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:27

melody7 schreef:
Mwhaha serieus? :+
Ik jank echt alleen bij hungergames boeken _O-
Niet bij deze 'kwaliteit' om 't zo maar te zeggen :')

Haha, maar je schrijft echt super :j

Spoiler:
Wanneer kom er een upje ? :+

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 18:28

Dankje <3

:') Ik ben nog niet begonnen en vanavond is the voice, dus denk dat het op z'n vroegst morgen word, maar hou 't maar op zondag of maandag, alles gaat bij mij altijd slomer dan ik van te voren denk :+