[VER] zelfgeschreven verhaal: Elise

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 22:44

RainbowDance schreef:
love_horse1 schreef:
spannend !! :D
ik volg ! :)
ben benieuwd naar het vervolg !!! :j

Ik zie dat er een nieuw berichtje is , klik het topic aan hopend dat er een nieuw deel is .
Niet dus.

:') :o

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 22:45

RainbowDance schreef:
love_horse1 schreef:
spannend !! :D
ik volg ! :)
ben benieuwd naar het vervolg !!! :j

Ik zie dat er een nieuw berichtje is , klik het topic aan hopend dat er een nieuw deel is .
Niet dus.

sorry, komt vandaag of morgen!!

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 22:48

Okee en,dat maakt me donkere dag gelijk goed ! (:

xDaphnexx

Re: [VER] zelfgeschreven verhaal: Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:03

Okee wacht heel braaf op een upje :D :+

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 23:08

@rainbowdande hoezo?
hier dan het verhaal:

Ze opende de deur woedend en begon te schreeuwen: ‘ik zag je toen straks wel bij de buren! Heb je iets over mij verteld? Zeg het nuuuu!’ ik zuchtte diep, en bedacht toch maar om het te zeggen. ‘nee mam ik heb echt niks verteld! Ik vind het leuk dat ik daar af en toe mee mag helpen, als jij mij dat laat doen, dan zeg ik niks over jou’ – ‘leer jij mij nou de les?’ – ‘nee zo bedoel ik het echt niet! Het is alleen maar een voorstel!’ ‘- ‘ jaja je doet maar’ en ze liep stampvoetend weg. Ik was blij dat het niet erger werd, en ik kan tenminste vaker bij paarden zijn. Ik ging maar weer snel slapen, want morgen moest ik weer naar school.

5.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik werd ’s ochtends wakker, kleedde mij aan, en ontweek expres de spiegel, ik wou mijn lelijke lichaam niet zien. ‘bah vandaag gym, vroeger vond ik dat altijd leuk, maar nu ik z’n lelijk lijf heb niet meer’ dacht ik. Ik liep naar beneden, ‘gelukkig er is nog niemand wakker’ dacht ik. Ik maakte ontbijt voor iedereen, at zelf een boterham en smeerde er wat voor op school. Ik pakte mijn tas, en liep naar de garage waar mijn fiets stond. De zon brak net door, ‘wat een mooi gezicht’ mompelde ik. Ik fietste naar de paarden en voerde ze allemaal. Niels was de koeien aan het melken, ‘zal ik erheen gaan?’ dacht ik. ‘nou oke, waarom niet’ ik liep naar de koeienstal en moest door wat deuren voordat ik er was. Ik opende zachtjes de deur, en mijn hart begon sneller te kloppen. Ik bleef in de deuropening staan en kijken hoe hij aan het werk was. Naar 5 minuten keek hij op, en er kwam een glimlach op zijn gezicht. Hij jaagde de koeien terug naar de stal, en kwam naar mij toe. ‘dat waren de laatste’ zei hij. ‘ik heb de paarden al gevoerd’ – ‘goed gedaan, ik ga me eigen even omkleden, ik heb een klein verrassinkje voor je!’ mijn hart begon nog sneller te kloppen, nu maakte mijn hart overuren. Ik volgde hem naar de achterdeur, hij zei: ‘loop maar even mee naar mijn kamer, mijn ouders zijn naar een nieuwe stier kijken’ ik dacht echt dat ik ging flauwvallen, dit was te veel, maar toch volgde ik hem. Hij trok z’n t-shirt uit, ohw wat had hij toch een mooi lijf, en trok een mooi gewassen en gestreken t-shirt aan. Dat hetzelfde met zijn broek. Ik zei: ‘nu wil ik de verrassing toch echt wel weten.’ Zei ik piepend. ‘ik breng je naar school, hoef je niet te fietsen!’ zei hij. Mijn hart maakte een sprongetje. ‘ja lijkt me leuk!!’ riep ik uitbundig. ‘pak je tassen maar, en kom maar naar mijn auto toe’ zo gezegd zo gedaan. Toen ik aan kwam lopen riep hij: ‘in welke auto wil je?’ ook nog keuze? Wouw luxe dacht ik. ‘ehm doe maar de cabrio’ en ik liep naar de cabrio. Ik stapte in, het rook naar hem en wat rook dat lekker! Hij starte de auto, en reed aan. ‘hoe kom ik nou eigenlijk weer terug?’ vroeg ik. ‘eh dat is toch vanzelfsprekend, ik kom je toch ook weer halen! Hoe is het eigenlijk met je?’ en hij keek me vragend aan. ‘g..gaat we..l’ zei ik stotterend, en hopend dat hij niet zou doorvragen. ‘ik merk gewoon dat er iets is, maar ik kan je niet dwingen, alsjeblieft Elise je kan altijd met mij praten!’ zei hij doordringend. Het enige wat ik deed was knikken, ‘ik kan toch niet praten, het komt er dan gewoon niet uit’ dacht ik. Naar 10 minuten waren we op de parkeerplaats aangekomen. Ik opende de deur, en zei: ‘super bedankt!’ en ik wou uitstappen, maar hij trok me terug en zei: ‘nu heb ik toch wel iets verdiend!?’ ik bloosde en gaf hem een kusje op zijn wang en stapte snel de auto uit. Ik was helemaal in de wolken, wat voelde z’n huid toch zacht. Maar mijn droom werd al snel onderbroken door mijn vriendin (loes) die kwam aanrennen. ‘wie is dat? Vertel het me’ zei ze. ‘dat is Niels, bij hun heb ik mijn paard staan, mijn fiets was kapot, dus hij bracht mij maar.’ Verzon ik. Ze grijnsde, ‘hij is wel knap! Alleen wel iets aan de oude kant!’ altijd raadde zij mij gedachte dat was heel irritant! We liepen samen de school in, en hadden onze kluisjes bij elkaar. We stopte onze tas erin, en liepen naar de gym. Ik wou me eigen helemaal niet omkleden maar het moest. Ik trok snel een ander t-shirt aan, en snel een andere broek. Mijn armen kom me niet zoveel schelen, die zagen ze toch al. Maar mijn benen mocht echt niemand zien, die waren lelijk en zaten ook nog onder blauwe plekken.
om 3 uur was Niels er, en nieuwsgierige Loes moest natuurlijk even meelopen om kennis te maken. Ik stelde haar voor, en ze gaven elkaar een hand. Niels zij: ‘leuk om eens een keer een vriendin te ontmoeten van Elise’ zei hij plagend. Ik stak mijn tong uit en stapte in. Loes liep aan en zei: ‘tot morgen’ ik zwaaide terug, ze zou me toch niet meer horen door de net gestarte auto. Waar we normaal naar links gingen, gingen we nu in een keer rechts, ‘waar gaan we heen?’ – ‘eten bij de Mac’ zei hij. ‘hoe was het op school’ – ‘saai, maar wel leuk met mijn vriendinnen’ hij moest lachen.
We waren bij de Mac aangekomen, en liepen naar binnen. Daar zat Kelsey met wat vriendinnen die ik ook kende. Ik vloog op haar af en knuffelde haar uitgebreid. Wat had ik haar toch gemist. ‘wat doe jij nou hier met Niels?’ – ‘ja hij bracht mij naar school, en wou hierheen’ ze grijnsde. Ik duwde haar weg en liep weer naar Niels toe. ‘wat wil je eten?’ – ‘ow een milkshake is goed, ik heb geen honger’ – ‘je moet wel genoeg eten’ ik zweeg maar. Hij bestelde toch alleen een milkshake voor mij. Kelsey wenkte naar mij, haar vriendinnen waren al vertrokken, dus dan durfde ik wel bij haar te komen zitten. Ik liep naar haar toe, en ze grijnsde naar mij. Ik gaf haar een elleboogje dat ze moest ophouden, en dat deed ze ook. Niels ging tegenover ons zitten, en gaf mij mijn milkshake. ‘jij ook een slokje?’ vroeg ik aan Kelsey, en ze schudde haar hoofd. Niels en Kelsey keken elkaar best vaak aan wat ik raar vond, Niels is natuurlijk niet mijn vriendje, en Kelsey is wel 2 jaar ouder als ik, dus dat zou al beter bij elkaar passen. Ik liet “perongelijk” ongemerkt mijn telefoon vallen, die ik dus wou oprapen, en ja hoor ik had het goed geraden, ze waren aan het voetje vrijen. Nu begon ik het nog raarder te vinden. Gelukkig Niels had alles op, en ik vroeg dus: ‘zullen wij gaan? Dan kunnen wij voor de paarden zorgen en mijn huiswerk maken’ hij is namelijk heel slim, en geeft mij bijles. Hij knikte, en Kelsey en Niels keken elkaar raar aan. We liepen met z’n 3e naar de uitgang, en ik met mijn milkshake waarvan ik aar 4 slokken van had gehad.
We liepen samen naar binnen en ik pakte mijn huiswerk, ‘wat heb je allemaal voor huiswerk?’ vroeg hij. Ik las het lijstje op. We begonnen bij wiskunde, daarna rekenen en als laatste Engels.
We gingen samen de paarden voeren, en mest uit de stallen halen. De koeien moesten ook nog gemelkt worden, dus daar hielp ik ook wel mee. Dat vond ik toch altijd een leuk werkje. We jaagde samen de koeien uit de wei, terug naar stal. De koeien wisten al hoelaat het was, ze gingen al voor de rekken staan, hij liet de eerste 6 koeien naar binnen en sloot alle dingen op de uiers aan. Ze kregen ondertussen ook voer. Ik vond het altijd wel een leuk gezicht hebben. Ik mocht de koeien iedere keer loslaten. De laatste 6 koeien was Niels aan het melken, en ik startte vast het loadertje, en haalde vast het hooi, lag het klaar en alle koeien kwamen eten. Ik moest altijd zo lachen, die koeien konden zo raar doen.
‘ik ga naar huis toe’ zei ik. ‘oke, leuk dat je nog even hebt geholpen!’ en hij gaf mij een “plet” knuffel. Ik stapte op mijn fiets en fietste aan. Eenmaal thuis aangekomen bedacht ik in een keer dat ik mijn telefoon vergeten was. Dus dan maar weer terug om mijn telefoon te halen. Ik kwam aan, en zag een fiets staan, die fiets herkende ik ergens van maar wist het niet meer precies. Ik opende de achterdeur, en hoorde stemmen, ja dat was duidelijk Niels z’n stem en Kelsey’s stem. Ik liep zacht naar boven en keek in zijn kamer waar ik ze naast elkaar op zijn bed zag liggen “zoenend” ik kreeg een schok. Ik bleef stokstijf staan en keek ernaar. Niels ging recht zitten en zag dat ik daar stond en keek mij heel schuldig aan…

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:20

Leuk stukje hoor

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 23:34

haha nu heb ik het te pakken, nu schrijf ik door hihi :)

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:52

Leuk stukje, maar probeer wat meer door te schrijven en niet te snel van de hak op de tak te apringen!

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:41

Leuk verhaal! Ik volg!!!

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:26

Heel leuk om te lezen, maar let er ook op dat je goede leestekens gebruikt, en soms "vergeet" je een letter :)
Verder ben ik heel benieuwd naar de rest! Ga zo door :P

Naatjee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:46

Leuk verhaal om te lezen. ik blijf het volgen. ik ben benieuwd naar het vervolg... x

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 16:36

Leuk stukje !

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 19:45

ik ben bezig met een nieuw stukje, maar wat zijn jullie wensen?

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:57

Jaaa nieuw stukje

lukalisaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:35

We want more ! We want more !!! :Y)

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 20:06

Jaa ben bezig!! Maar wat vinden jullie leuk??

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:16

Uuh geen idee iets uber spannends

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:01

Ik vind het nou al spannend !!!
Misschien kan je niels verliefd laten worden op Elise ?

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:33

upje?

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 19:32

Bijna :D

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:37

leuk :D

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:45

Vanavond nog ? :D

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 20:03

nee sorry. moet nu nog hw maken...

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:08

Aah jammer morgen?

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 22:19

upjeeeee!!!
Niels ging recht zitten en zag dat ik daar stond en keek mij heel schuldig aan…
‘ik was mijn telefoon vergeten’ zei ik piepend. Ik griste mijn telefoon van de kast en liep boos aan. Ik hoorde iemand achter mij aanlopen, het was Niels, ‘Elise, wacht nou, ik kan het uitleggen, Elise alsjeblieft’ ik stapte op mijn fiets en stak mijn middelvinger op. Ik fietste huilend weg, ‘hoe kan dat stomme wijf nou zo zijn?’ dacht ik. Ik werd al meteen gebeld door Niels, ik drukte weg, nog een keer, nog een keer, nog een keer, nog een keer, nu nam ik maar op. ‘kom alsjeblieft terug’ – ‘ik kijk wel’ zei ik bot en ik hing op. Ik was echt nijdig! Ik fietste bij de buren het erf op en belde aan. Jitske deed open. Ik vroeg: 'zou ik, als het nodig is, mijn paard bij jullie neer mogen zetten?' - 'ja hoor, dat mag' ik bedankte haar en liep terug naar mijn fiets en fietste naar Niels. Ik fietste snel achterom, en pakte mijn halster, wou weer terug fietsen, maar daar stond Niels. 'Wil je alsjeblieft mee naar binnen komen? Dan leg ik alles uit’ ik kon hem hier ook niet laten staan, dus deed het toch maar. Ik plofte op zijn bed neer, want zijn ouders waren ondertussen ook al thuis gekomen. ‘bij de Mac was ze al voetje aan het vrijen’- ‘ja dat had ik allang gemerkt. En jij deed gewoon mee. Maar ik wil even duidelijk zeggen, het is allemaal jou keuze, maar wij hadden samen een kei leuke dag gehad en dan zie je in een keer dat!’ – ‘ze was hier in een keer, en ze wou mijn kamer zien, ze duwde mij op mijn bed, en begon mij te zoenen, en toen kwam jij binnen’ – ‘ik schrok er gewoon van, ik vind jou leuk’ zei ik heel zacht. Nu plofte hij ook op het bed neer, waardoor ik bijna omhoog werd gelantseerd. ‘dat had ik allang aan je gemerkt, maar Kelsey is 2 jaar ouder, en jij bent nog gewoon zo jong!’ ik stond op, ‘ow dus ik word gewoon afgekeurd op mijn leeftijd?’ zei ik vinnig. ‘ja’ zei hij mompelend. Nu was de maat vol. Ik draaide me eigen om en liep de trap af, zei hoi en doei tegen zijn ouders, wou op mijn fiets stappen, ‘oliebol, waar is mijn fietssleutel?’ zei ik. Oké dan maar zonder fiets. Ik pakte het halster en liep aan. Ik hoorde de achterdeur dichtklappen, Niels kwam achter mij aan. Ik raakte in paniek en ging heel hard rennen naar de wei, met Niels vlak achter me. Ik rende de wei in, deed het halster om, en sprong op Unistar. ‘laat zien dat je kunt springen’ zei ik tegen Unistar. Ik zette hem in galop aan, ik stuurde hem op het draad af, en gaf hem flink wat been. Hij sprong er over heen, ik klopte op zijn nek. ‘het laatste obstakel, Niels’ zei ik tegen Unistar. In volle galop er langs af, maar helaas, Niels was te snel, trok mij op de een of andere wazige manier er van af. En had het volgende draad dicht gedaan, zodat Unistar niet de weg op zou rennen. ‘van mij ontsnap je nooit!’ zei hij hijgend. Ik zag ondertussen de auto van zijn vader en moeder weg rijden met hun erin. Voor de eerste keer in mijn leven was ik bang bij hem. Hij tilde mij op en droeg mij naar zijn kamer, legde mij op zijn bed neer, liep naar de deur en zei: ‘wacht maar hier even’ met een hele kalme stem. En hij deed de deur op slot. Ik was in paniek, en voelde in m’n zakken, ja mijn telefoon, ‘wie moet ik bellen? Loes, die kan hier niet heen komen maar wel advies geven. oliebol, ook geen beltegoed meer, aaahhhhg ik word gek’ dacht ik. Na 5 minuten hoorde ik weer voetstappen, de kamer ging open, Niels kwam binnen en deed de deur weer op slot. ‘slim, zo kan ik niet meer weg’ dacht ik. ‘ik heb even Unistar terug in de wei gezet, en het halster af gedaan. Nu ga ik opnieuw vertellen wat er is gebeurt’ – ‘doe je best maar, er klopt toch niks van!’ hij pakte uit zijn broekzak Duck tape, hij pakte mijn armen, bond ze bij elkaar, en deed er daarna een over mijn mond. ‘ik heb er nu genoeg van, ik probeer iets te vertellen en jij komt er de hele tijd met je mond doorheen!’ hij vertelde zijn verhaal en ik droomde ondertussen een beetje, ik kan niet boos op hem blijven, hij is zo knap en zo schattig. Hij beweerde dus dat Kelsey aan kwam lopen en hem op bed duwde en begon te kussen, jaja Kelsey is lomp, maar jij bent wel wat groter en sterker, dus geloven, nee gewoon niet. ‘snap je?’ zei hij. Ik wou iets zeggen, maar zuchtte maar en knikte. Nu wist ik nog steeds niet wat ik moest doen, gaan of blijven? Heel mijn hoofd zat vol, hij trok het stukje Ducktape van mijn mond ‘aaahhggg’ gilde ik. ‘dat deed pijn!’ – ‘sorry’ zei hij verontschuldigd. Hij maakte ook mijn armen los, ik bewoog wat heen en weer met mijn polsen die rood waren. ‘tohh wat moet doen?’ dacht ik. ‘ik ga naar huis, heb nog veel huiswerk te maken’ zei ik vlug. Ik liep aan en hij volgde mij. ‘zou ik mijn fietssleutels misschien terug mogen?’ – ‘ja dat mag jij wel voor een kusje!’ ik keek hem woedend aan, en hij gaf toch maar mijn sleutels, dacht ie nou echt dat hij nu nog een “kusje” van mij kreeg? No way! Ik haalde mijn fiets van het slot, ging op mijn pedalen staan, zwaaide en racete weg.
Gelukkig er was niemand thuis, wat was ik blij. Ik liep naar boven, plofte op mijn bed en jankte kei hard. ‘waarom ik? Waarom heb ik al deze ellende en alles’ ik pakte mijn telefoon en stuurde een appje naar Kelsey, “waar ben jij mee bezig? Je weet dat ik hem leuk vindt, en dan ga jij zoiets doen. Dat had ik echt niet verwacht van je!” niet veel later kreeg ik terug: “iedereen heeft er toch recht op? Ik vind hem ook leuk en ik ben ouder dus vind hij mij leuker” ik was woedend en stuurde terug: “rot maar lekker op!” dar kreeg ik gelukkig geen reactie op. Ik kamde mijn haren, en liep naar beneden om vast eten te maken. Plotseling ging de deurbel, ik schrok ervan. Ik liep naar de gang keek snel een keer in de spiegel, oke ik zag er redelijk uit en opende de deur. Daar stond een mooie lange knappe jongen, ik was meteen verliefd, ik zei: ‘hoi ik ben Elise’ – ‘hoi ik ben Thijmen. Ik ben opzoek naar Jitske, ik rijd haar paarden.’ – ‘ow wat toevallig, ik woon hier dus, zij woont daar. Zou ik meelopen?’ – ‘ja gezellig!’ en we liepen samen het erf over. Hoe oud zou hij zijn? Jaar of 15? We belde aan bij Jitske en ze deed open: ‘ow ha Thijmen, nou Elise dit is Thijmen, maar dat wist je denk ik al.’ Ik bloosde. ‘kom binnen dame en heer’ Thijmen wees dat ik voor mocht, ik knikte lief. ‘Elise is ons buurmeisje en heeft me ook al een paar keer geholpen met de paarden’ ik voelde me nog roder worden. We liepen naar de wei toe, ‘ah ze staan al lekker rustig’ zei Thijmen. ‘Thijmen is 15 jaar, en werkt sinds zijn 13e bij ons, hij doet stalwerk, en rijd de paarden, hij zit toevallig ook bij jou op school’ nu zie ik het, hij moet ook blozen. ‘ik heb hem eigenlijk nog nooit gezien!’ – ‘willen jullie misschien samen een bosrit maken?’ we knikte gelijk instemmend. ‘Elise jij mag Daydream meenemen, en Thijmen weet wel wie die kan pakken, jullie komen er samen wel uit’ – ‘ik ben over 5 minuten terug, even me eigen omkleden’ zei ik. Ik rende terug naar ons huis, rende snel de trap op en schoot in mijn paardrijkleren. Gelukkig had ik mijn haren al gekamd, beetje make-up erbij, en snel weer terug gerend. Hij had ondertussen al de zadels en hoofdstellen klaar gelegd. Ik pakte 2 halsters en gaf er een aan hem. Ik wou het hek open maken, maar hij dus ook, hij legde zijn hand op de mijne er schoot een schok van opwinding door mijn lijf. ‘sorry’ bloosde hij. Ik bloosde ook. Ik deed het hek open, en samen liepen we de wei in. We pakte onze paarden en liepen terug. Onder het poetsen vroeg hij van alles, en ik vroeg hem ook het een en het ander, zo kwamen we erachter dat we wel een beetje hetzelfde zijn.
na een half uur rijden zei hij: ‘ik wil je een heel mooi plekje laten zien’ ik volgde hem door een klein paadje, en hij stopte. Ik keek hel goed rond en zei: ‘wauw, het is hier prachtig!’ een mooi helder meer, met daarom heen heel veel gras, het was zo mooi. Hij stapte van zijn paard af, en ging op de grond zitten, ‘kom erbij’ zei hij. Dus dat deed ik.