[VER] Bang in de wereld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BruineWelsh

Re: [VER] Bang in de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 09:32

Poh, spannendd! :D

Eerlijk gezegd heb ik die namen nauwelijks gezien! :')

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 09:33

Leuk verhaal! Maar ik zou (persoonlijk) iets meer alineas en wit regels gebruiken. Vind het namelijk erg vervelend lezen zo achter elkaar :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 10:06

Daar zeg je zoiets ja... Ik ratel alles steeds achter elkaar aan :') ik zal kijken of ik daar wat mee kan!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 10:15

melody7 schreef:
Daar zeg je zoiets ja... Ik ratel alles steeds achter elkaar aan :') ik zal kijken of ik daar wat mee kan!

Het is een goed verhaal, maar dit is ook al 3 keer gezegd :Y)
Ik vind het leuk om te lezen, maar heel eerlijk weet ik niet of ik blijf volgen als het zulke lappen tekst zijn. Het leest gewoon echt niet prettig

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 11:26

LoveBodin schreef:
melody7 schreef:

Ik vind het leuk om te lezen, maar heel eerlijk weet ik niet of ik blijf volgen als het zulke lappen tekst zijn. Het leest gewoon echt niet prettig

ja oke, maar jullie hadden het over spaties, het idee van alinea's was bij mij nog niet opgekomen :') of bedoelde jij met spaties dat als er een zin gezegd is, je meteen aan de volgende begint? (bij mij is een spatie dit [ ] :') ) maar ik heb net even zitten kijken naar de opbouw van een paar boeken hier en ik heb al een idee om het minder te maken :+ (dat ist bij de volgende update het eerste stuk nog wel, maar als het goed is wordt het daarna dan duidelijker :+ ) enne, bij wordt zijn de zinnen korter zegmaar, maar op bokt gaat alles achter elkaar dat scheelt ook :o

even een edit, ik ga het dan zo doen:
‘dankje!’, antwoord ik vrolijk en geef haar snel een knuffel.
Met de tas over mijn schouder loop ik met Jaron mee terug naar de auto, ik kijk achterom naar mijn oma en lach naar haar.
Verbeelde ik mij dat nou of keek ze echt verdrietig?
Ik blijf er maar over piekeren, wat was er met Londen? Waarom keek ze niet vrolijk? mijn oma was altijd blij als ik eens weg ging…
of denkt ze dat ik niet meer terug kom?
Jaron verbreekt mijn gepieker, ‘volgens mij was ze niet zo blij he?’, zegt hij weer met zijn altijd rake zinnen, ‘nee dat idee had ik ook, vreemd hoor normaal vindt ze het altijd fijn!’, antwoord ik.

dus na elke zin een enter :+

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 11:50

melody7 schreef:
LoveBodin schreef:

ja oke, maar jullie hadden het over spaties, het idee van alinea's was bij mij nog niet opgekomen :') of bedoelde jij met spaties dat als er een zin gezegd is, je meteen aan de volgende begint? (bij mij is een spatie dit [ ] :') ) maar ik heb net even zitten kijken naar de opbouw van een paar boeken hier en ik heb al een idee om het minder te maken :+ (dat ist bij de volgende update het eerste stuk nog wel, maar als het goed is wordt het daarna dan duidelijker :+ ) enne, bij wordt zijn de zinnen korter zegmaar, maar op bokt gaat alles achter elkaar dat scheelt ook :o

even een edit, ik ga het dan zo doen:
‘dankje!’, antwoord ik vrolijk en geef haar snel een knuffel.
Met de tas over mijn schouder loop ik met Jaron mee terug naar de auto, ik kijk achterom naar mijn oma en lach naar haar.
Verbeelde ik mij dat nou of keek ze echt verdrietig?
Ik blijf er maar over piekeren, wat was er met Londen? Waarom keek ze niet vrolijk? mijn oma was altijd blij als ik eens weg ging…
of denkt ze dat ik niet meer terug kom?
Jaron verbreekt mijn gepieker, ‘volgens mij was ze niet zo blij he?’, zegt hij weer met zijn altijd rake zinnen, ‘nee dat idee had ik ook, vreemd hoor normaal vindt ze het altijd fijn!’, antwoord ik.

dus na elke zin een enter :+

Nee, ik bedoel dat je na dat iemand iets zegt een enter zet!
Dus een regel lager gaat.

Dus voor jou stukje meer als dit:
Citaat:
We zijn vrij snel klaar en lopen naar de kamer waar Sarah tv zit te kijken ‘moet je zien, er komt een grote awardshow in Nederland!!’, roept ze enthousiast.
‘ohh gaaf, wie komen er? Daar wil ik heen!!’, antwoord ik want ze heeft me aangestoken! Een concert ben ik altijd voor in!
‘umm, Flo rida, Pink, Taylor Swift en nog een stel, maar die ben ik alweer vergeten!’, antwoord ze vrolijk ‘komen de wildstylez?’, wil Jaron weten die nu ook enthousiast begin te worden
‘ja!!’, antwoord Sarah
‘oke, dan ga ik mee!’, antwoord Jaron vrolijk.
‘Zit jij eigenlijk nog op school?’, vraag ik aan Sarah
‘Nee, ik heb nu een tussenjaar, maar volgend jaar ga ik een opleiding doen voor dierenverzorging en geneeskunde’, antwoord ze
‘ohh leuk!’, antwoord ik. Ik heb dieren altijd leuk gevonden, maar verder dan wat hamsters en een paar cavia’s ben ik nooit gekomen want mijn oma vond het allemaal maar niks..
mijn mobieltje piept en ik pluk hem uit mijn ‘zak kun je morgen even langskomen, alleen. Oma’, ‘mijn oma wil dat ik morgen alleen langskom’, zeg ik bedachtzaam
‘wat vreemd’ zegt Jaron, maar Sarah begint al te lachen ‘die wil vast ook nog even voorlichting geven!’ grijnst ze.
‘Oja, dat kan inderdaad best zo zijn’, lach ik, maar toch blijf ik er in mijn achterhoofd mee bezig want volgens mij is er meer..

Dus als er iets wordt gezegd, en het mogelijk is een enter. En als er opeens een onderwerp verandert/gedachten onderbroken, ook een enter.
Elke zin is niet per sé nodig, dat is net iets te veel.

En volgens mij bedoelen wij het zelfde met enter, hoor ;)
LoveBodin schreef:
Vind het een leuk verhaal :)
probeer alleen, dat zodra iemand een zin zegt en daarna iemand anders iets, daar een enter tussen te zetten :) Dat leest gemakkelijker.
Verder volg ik je verhaal!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 11:54

aha oke, dan snapte ik eerst niet wat je bedoelde, maar nu wel :+ zal proberen eraan te denken! (het gaan nu nogal op automatische piloot dat typen :o )

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:48

als je het verhaal typt, en je vindt het moeilijk om aan de enters te denken (wat best begrijpelijk is). dan kan je ook gewoon eerst alles typen, en daarna kijken waar er enters kunnen.
dat zou inderdaad makkelijker lezen

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 15:20

ja dat kan idd ook nog :) ik ga zo weer een stuk erbij maken, en dan verbeter ik meteen alles wel :)

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 15:59

Oeh ik volg, echt supergoed verhaal!
Ik vind je schrijfstijl ook erg prettig, heb net alles gelezen, echt heel mooi. :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 16:08

dankje!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 17:04

Ik heb alles in een x gelezen. Mooi en er zitten herkenbare stukken in die mij raken. Ik hoop dat je het verhaal afmaakt. Heb een paar verhalen gelezen die uiteindelijk niet afgemaakt werden of waar we zolang op een vervolg moesten wachten dat je er een beetje uitraak. Dat zou jammer zijn. Ik vind dat je erg mooi schrijft, compleet zeg maar. :j

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 17:07

dankje! ik ga hem zeker afmaken ja :j ik probeer om min. 1x in de 2 dagen ('t liefst elke dag) een update erbij te zetten :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 19:19

Ik loop meteen door naar de woonkamer, ‘ga zitten kind!’, klinkt er uit de grote stoel
Zenuwachtig ga ik op de bank zitten ‘wat is er oma?’, vraag ik, ‘nou, allereerst ik vindt dit allemaal maar niks, dat je gewoon in een keer weg bent… ten..’, verder komt ze niet want ik onderbreek haar
‘sorry, maar dat mag ik toch wel zelf weten? Ik bedoel, ik voel me goed bij hem..’ Oma kijkt me aan, ‘ja dat zal allemaal wel, maar je bent dus mooi wel minderjarig!’, zegt ze boos,
‘maar ten tweede dus, wil ik dat je heel erg oppast’, zegt ze ‘ja? Dat doe ik echt wel hoor!’, antwoord ik.
‘En dan nog wat, heb jij toevallig een foto gevonden, die heb ik volgens mij op je kamer laten vallen?’, zegt ze.
Ik denk na… moet ik het zeggen of niet? Ik krijg een raar gevoel in mijn maag.. ik doe het niet!
‘nee, hoezo?’, antwoord ik en het klinkt nog geloofwaardig ook! ‘ow, nee dan is er niks’, zegt ze maar ik weet dat het wel zo is anders zou ze er niet naar vragen!
‘was dat het?’, vraag ik voorzichtig ‘nou ehh, doe alles veilig he?’, komt er nog snel achteraan. Ik grijns ‘jáhaa oma! Mag ik nu gaan?’, vraag ik,
‘jahoor meisje, maar hou overal je verstand bij he?! Want Jaron’s vader belde me gister ookal dat hij dit maar niks vond!’, voegt ze eraan toe.
Aha denk ik, daarom dus ik vond het al zo raar dat mijn oma wilde praten! Dat is helemaal niks voor haar, normaal draait ze altijd overal omheen…
Ik sta op en loop richting de deur ‘doei! Ik kom nog wel een keer langs deze week!’, roep ik achterom ‘dag meisje!’, antwoord ze.
Ik loop naar buiten en stap in, Jaron kijkt me vragend aan ‘niets belangrijks volgens mij, ze vroeg of ik een foto had gevonden, daarop heb ik nee gezegd voor de zekerheid, dat ze het niet slim vond dat ik nu bij jou slaap, en dat we alles veilig moeten doen’, lach ik.
Ik zie jaron bedenkelijk kijken, ‘zie je, er is iets met die foto!’, zegt hij, ‘ja ik weet het, maar daar zullen we nooit achterkomen ben ik bang..’ , antwoord ik, ‘ach, je weet nooit!’, zegt Jaron hoopvol.
Hij start te auto en we gaan weer terug. Onderweg vraagt hij ‘zullen we zo even met z’n drieën op het strand gaan lopen? Ik heb wel zin om even naar buiten te gaan eigenlijk!’, ik knik ookal knaagt ergens een rotgevoel, wat als ze er weer zijn?
Hij parkeert voor het appartement en we stappen uit, Jaron draait de deur van het slot en roept naar binnen; ‘Saar, ga je mee op het strand lopen?’ ‘Is goed!’, klinkt er van binnen.
Er klinkt wat gestommel en dan komt ze naar buiten. We lopen weer terug naar de auto. A
ls we eenmaal onderweg zijn vraagt Sarah ‘oja, Jill wat had je nou eigenlijk met je wang gedaan?’, goed moment denk ik bij mezelf, ‘dat was de vorige keer strand, ik ben afgelopen week 3 keer in elkaar geslagen..’, zó dat is eruit!
Ik zie haar schrikken ‘dat meen je niet, waarom?!’, vraagt ze geschrokken, ‘ik weet het niet’, stamel ik en ik weet het echt niet, ik zal het ook nooit begrijpen want ik doe niemand iets…
De enige die nog érgens het recht heeft om boos te zijn is mijn oma, omdat ik nu weg ben maarja… zelfs die is niet écht boos!
We zijn er al vrij snel en stappen uit, ik merk dat mijn benen stiekem toch zijn gaan trillen, deze plek is voor mij niet meer wat het was, maar ik kan er moeilijk voor weglopen…
Jaron die me altijd zo goed aanvoelt ziet het en slaat een arm om mijn middel heen ‘als ze er al zijn, doen ze je niks meer’, zegt hij geruststellend.
We lopen met zijn drieën richting de zee. Ineens duikt Sarah naast Jaron op en gooit een plens water in zijn nek, en rent ervandoor Jaron laat me los en rent erachteraan ‘jonge, ik krijg jou wel he!!’, roept hij haar na.
Ik zie het lachend aan, Jaron is veel sneller en haalt haar al snel ik en gooit haar op de grond, ik lach; Sarah probeert nog gillend onder hem uit te komen, maar dan heeft de golf haar al bereikt, zeiknat en gierend van het lachen komt ze overeind, ‘ik win!’, lacht Jaron.
‘gaan we terug? Nu heb ik het koud!’, vraagt Sarah lachend, ‘Jahoor, is goed!’, zegt Jaron waarop we teruglopen.
In de auto vraagt Sarah ‘tot wanneer zal ik eigenlijk bij jullie blijven?’,
‘tot Londen ofzo?’, vraagt Jaron. ‘Dat is denk ik wel zo’n goed idee, dan kalmeren ze voor die tijd een beetje’, grijns ik.
Als we voor het appartement stoppen en uitstappen hangt er een lachende buurman over een balkon rand,
‘zeg Jaron, heb jij nou voortaan twee vriendinnen tegelijk?!’, roept hij naar beneden.
Lachend kijkt Jaron naar boven, ‘dit is m’n zusje!’, roept hij terug terwijl hij naar Sarah wijst.
We lopen naar binnen, ‘heb ik je eigenlijk al eens een rondleiding gegeven Jill?’, vraagt Jaron ineens,
‘uhh, nee’, lach ik, ‘ohh, dan ben ik dat helemaal vergeten!’, lacht hij, ‘dan doen we dat nu maar eens!’, grijnst hij.
Hij loopt voor me uit naar een kamer waar ik nog niet ben geweest ‘aanschouw, dé studio!’, zegt hij.
Ik kijk mijn ogen uit, aan de muur hangen gitaren, er staan een drumstel en een keyboard en er zit echt zo’n klein opname-kamertje!
‘Wauw wat gaaf!’, roep ik uit, ‘Kun je dan ook al die instrumenten spelen?’, grijns ik, want ik wordt nu toch wel erg benieuwd!
‘Ja, en Saar kan zingen!’, lacht hij, ‘ohh, kunnen jullie wat laten horen dan?’, vraag ik opgewonden.
Jaron gaat achter het keyboard zitten en bladert door wat papier, ‘nog een verzoeknummer dames?’, lacht hij. ‘Titanium, dan doe ik mee!’, roept Sarah die er ook wel zin in lijkt te hebbe.
Jaron staat op en loopt naar iets wat op een mengpaneel lijkt, hij draait aan wat knopjes, ‘doet de microfoon het nu?’, vraagt hij. Sarah tikt erop en een schel geluid klinkt door het kamertje, ‘Ja!’, lacht ze.
Jaron geeft Sarah een blaadje met tekst, ‘is niet meer nodig, ik ken hem uit mijn hoofd!’, lacht ze.
Hij gaat achter het keyboard zitten en telt af ‘3,2,1’, en ze beginnen te spelen.
ik weet niet wat ik hoor, Jaron speelt goed maar Sarah.. die stem is zó goed! Ze haalt gewoon alle hoogtes, terwijl het echt een moeilijk nummer is. Ze zingt vertellend, ze geeft alles wat ze heeft dat is duidelijk, en dan die uithalen, wauw! Als ze klaar zijn begin ik te klappen, ‘jullie zijn zó goed!!’, ‘hebben jullie meer?’, vraag ik er meteen achteraan.
‘Dan ga ik me eerst even omkleden!’, lacht Sarah en ze loopt richting de logeerkamer.
‘Wauw Jaron, jullie zijn echt onwijs goed zeg, niet normaal!’, zeg ik tegen hem.
‘Dankje schat!’, zegt hij en geeft me een kus, ‘wil je wat filmpjes van ons op youtube zien?’, vraagt hij, waarop ik uitbundig knik.
Jaron start de laptob die er staat en stopt er een snoertje in, ik ga naast hem op zitten, ‘wow, twintigduizend abbo’s?!’, vraag ik ‘Yep’, lacht Jaron en ik zie de trots in zijn ogen, ‘terecht’, zeg ik tegen hem.
‘Hoeveel filmpjes hebben jullie dan wel niet?’, vraag ik waarop Jaron wat klikt ‘ruim 200’, grijnst hij.
‘umm, hebben jullie er een van Pink? Die nummer zijn zoo goed hé!’, vraag ik.
Jaron zoekt even en zet ‘Try’ op, het is al net zo goed als wat ik net van ze heb gehoord!
‘treden jullie dan eigenlijk niet op ofzo?’, vraag ik verbaasd, ‘Ja, soms wel’, zegt Jaron blozend komt erachteraan, ‘we houden het allebei stil op school, zodat alles een beetje rustig blijft’, glimlacht hij.
Ik denk even na, als iedereen je kent en je aardig vindt omdat je bekend bent lijkt me inderdaad niet leuk,
‘maar herkennen ze jullie dan niet?’, vraag ik verbaasd, ‘O, wat vrienden van mij, en wat vriendinnen van Sarah hebben ons wel herkend ja, maar de meeste zien het niet, omdat we een artiesten naam hebben en degene die het weten houden het gewoon stil’, lacht hij ‘oja, wat is jullie naam dan?’, vraag ik opgewonden, ‘New born’, antwoord hij, ‘gaaf!’, zeg ik weer.
Sarah komt weer binnen ‘ahh, youtube, zet A thousand years eens op, die is leuk!’, zegt ze.
En ook dat nummer is weer onwijs goed, ‘jullie zijn echt niet normaal goed hoor!’, zeg ik.
Jaron en Sarah wisselen een paar blikken ‘We hebben zaterdag een voorprogramma bij een band, ga je dan mee? Backstage natuurlijk!’, vraagt Sarah. Mijn ogen worden groot ‘echt, tuurlijk! Dat lijkt me zo gaaf!’, antwoord ik enthousiast, ‘oke, dat is dan geregeld!’, lacht Jaron.

‘Maar ik moet nog even naar de winkel, eten inkopen’, lacht Jaron, ‘blijven jullie maar hier, dat gaat denk ik wat sneller’, grijnst hij, ‘is goed’, antwoord ik en Sarah knikt instemmend.

zoo, ik heb geprobeerd de zinnen wat beter te laten lopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:56

Leest weer lekker weg! Wordt wel nieuwsgierig naar de foto :-D

loisenpien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:57

Wat een gaaf verhaal!!
Echt heel leuk en mooi om te lezen.
Ben benieuwd hoe het verder gaat. /3

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 19:58

haha, ja nu komt er nog mooi een concert tussendoor, dus duurt nog even :+
en dankje allebei!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:51

weer erg mooi en spannend!
en zo leest het echt veel makkelijker! ik houd van die enters die je er tussen hebt gedaan, en je gaat echt beter schijven!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 23:15

dankje! haha mooizo, ik vindt het er zelf zo ook een stuk overzichtelijker uitzien :) haha vindt je? ik vindt het zelf steeds terugzakken, maar dat kan ook omdat ik allang weet hoe 't afloopt xD

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 08:05

Jee, ik denk de hele tijd als ik ga lezen; Waar is dat ene leuke boek nou?
Dan schiet het me weer binnen dat het helemaal geen boek is en het op bokt staat. :=
Achteraf baal ik dan omdat ik juist jou verhaal wou lezen maar alle upjes al gelezen had.

Echt geweldig stukje weer, ga je het uitgeven als hij klaar is?
Dan moet ik gewoon dat boek hebben.. :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 09:34

Haha, wauw dankje!! Dat wil ik wel gaan doen ja, dus ik weet nog niet of alles op bokt komt te staan xD en ik weet ook niet of er vandaag een upje komt... Lig ziek in bed :')

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:30

Beterschap! :(:)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 15:57

dankje! en ik heb er toch nog een stuk bijgeschreven, dus hier issie: :)

‘Zal ik je rondleiding afmaken?’, lacht Sarah, ‘anders komt dat er ook nooit meer van!’
‘Lijkt me leuk ja!’, antwoord ik.
Sarah loopt voor me uit en begint bij de logeerkamer,
‘nou hier is dus de logeerkamer, en slaap ik’, lacht ze vrolijk.
‘Wauw, zijn dat foto’s van concerten van jullie?’, vraag ik. ‘Ja!’, antwoord Sarah met een trotse blik.
Het zijn heel veel foto’s, en het ziet er bepaald niet amateuristisch uit!
‘Voor hoeveel mensen treden jullie wel niet op?!’, roep ik als ik een overzicht foto zie,
‘het grootste tot nu toe waar we gestaan hebben was ziggodome, wel in een voorprogramma hoor!’, zegt ze, ‘dat was zó gaaf, groots!’, voegt ze er met een zucht aan toe.
Ik kijk naar de foto’s, ze zien er echt professioneel uit zeg!
‘In november mogen we weer!’, grijnst Sarah,
‘bij een nieuwe awardshow, ook in ziggodome! Alleen duurt het nog zo lang!’, ze heeft er duidelijk nu al veel zin in.
‘Ik heb zin in zaterdag!’, zeg ik vrolijk, ‘hoeveel nummers doen jullie dan eigenlijk?’, vraag ik.
‘Umm, een stuk of 5 denk ik?’, antwoord ze,
‘ik ben echt benieuwd! Ik wil jullie weleens zien als artiesten!’, zeg vrolijk.
‘Oke, volgende kamer’, lacht Sarah, ‘dit is ’t washok!’, grijns ze.
Waarop ze de deur van een heel rommelig kamertje met een wasmachine openslaat.
We lopen weer verder, langs een deur ‘dit moet Jaron je zelf maar laten zien, daar heeft hij loëna’s spullen en foto’s enzo staan, dus dat ligt vrij gevoelig nog’, zucht ze.
Ik slik, ik vindt het zo zielig voor hem!
Sarah ziet het ‘maar nou heeft hij jou’, lacht ze naar me.
Volgens mij kan niks die pijn stoppen! ‘verder is er eigenlijk niet zoveel meer’, grijnst ze
‘de woonkamer is gewoon groot!’, lacht ze.
‘Ja klopt, hij woont hier wel goed!’, lach ik, ‘en jij nu ook’, zegt Sarah met een glimlach.
We lopen terug naar ‘de studio’ zoals Sarah het noemt,
‘Wil je nog wat youtube covers horen?’, vraagt ze, ‘Ja graag!’, antwoord ik.
Dus ze typt wat in, ‘zaterdag doen we pink covers, zal ik die wat laten horen?’, vraagt Sarah, ‘ohh, ja gaaf!’, antwoord ik enthousiast.
Dus ze laat wat nummers horen, allemaal even goed!
Na een tijdje komt Jaron ook weer thuis, we zijn net bij een duet, waar Jaron zelf ook zingt!
‘Heey, jij kunt ook zingen!’, roep ik opgewonden, ‘dat wist ik niet!!’, roep ik verbaast, hij lacht ‘ik kan ook niet zingen’, grijnst hij, ‘echt wel!’, roepen Sarah en ik tegelijk.
‘Kun jij eigenlijk niet eens wat zingen?’, vraagt Jaron lachend aan mij,
‘nee gek! dat wil je echt niet horen!’, lach ik, ‘ahh een klein stukje?!’, vraag Sarah, ‘nee, echt niet!’, lach ik.
Sarah sluit de laptop af en we lopen naar de kamer, ‘waarom gaan we niet wii sing doen?’, lacht Sarah als een extra poging, ‘doen jullie maar, ik ga echt niet zingen!’, lach ik.
Sarah lijkt het op te geven ‘just dance dan maar?’, grijnst ze, ik lach ‘oke! Jij ook Jaron?’, vraag ik, Jaron lacht ‘mij best!’.
Lachend zet Sarah de wii aan, oke welk nummer doen we? Ze bladert door de nummers ‘die van Flo Rida?’, vraag ik.
Dus die gaan we doen, na even bezig te zijn springen Jaron en Sarah perongeluk tegen elkaar en liggen we alle drie zo erg dubbel van het lachen dat we maar weer stoppen.
‘Zullen we gaan eten?, ik heb honger!’, vraagt Sarah, ‘jij hebt altijd honger!’, lacht Jaron, ‘maar wat wil je eten?’, vraagt hij,
‘verzin maar wat’, grijnst ze, ‘oke, dus ik kook vandaag?’, lacht Jaron, ‘ja!’, roept Sarah waarop Jaron naar de keuken vertrekt.
‘Zullen wij nog zo’n nummer doen?’, vraagt Sarah met een grijns, ‘de Gagnamstyle!!’, roept ze erachteraan, ik stem in dus daar gaan we!
Binnen een halve minuut liggen we alweer dubbel van het lachen dus we besluiten maar te stoppen,
‘ik zet wel gewoon de tv aan!’, hikt Sarah.
Ze zet MTV op en neuriet zachtjes mee.
Ineens veert Sarah op, ‘dat hebben we nog helemaal niet verteld!!’, roept ze ineens, ‘er zit nog iemand in de band, een vriend van ons dat is de drummer!’, ze haalt even adem, ‘vanavond komt hij oefenen’, grijnst ze,
‘gaaf! ik dacht al dat ik op die foto’s nog iemand zag!’, antwoord ik.
‘Het eten is klaar!’, klinkt er vanuit de keuken, dus daar lopen we heen.
Als ik om de hoek loop springt Jaron ineens te voorschijn, ik gil en hij tilt me op en zoent me, Sarah lacht ‘moet dit voor mijn neus?’, als antwoord zoenen we nog een keer,
‘Ja!’, grijnst Jaron.
Ik kijk lachend naar Sarah en zie dat ze met een grijns toe staat te kijken.
We schuiven aan
‘Jordi komt vanavond toch Jaron?’, vraagt Sarah, ‘ja klopt’, antwoord hij.
‘Dat is dus die ook in de band zit’, zegt Sarah tegen mij, ik lach naar haar,
‘dat dacht ik al ja!’, zeg ik.
Als we klaar zijn met eten ruimen Sarah en ik af,
‘zin in Londen?’, vraagt Sarah met een schuine blik op mij,
‘heel veel!’, antwoord ik. Sarah lacht, ‘ik ook!’, zegt ze.
Als we bijna klaar zijn gaat de bel, ‘dat zal Joris wel zijn’, zegt Sarah.
We maken het snel af en lopen naar de studio, waar Jaron en Joris dus inderdaad zijn.
Joris zijn blik bevalt me maar niks, hoe hij naar me kijkt! Jaron loopt naar me toe en slaat een arm om me heen ‘dit is Jill, mijn vriendin’, zegt hij met een lach.
De blik in Joris ogen veranderd naar een gewone vriendelijke blik en lacht naar me, ‘ik ben Joris’, zegt hij, als antwoord glimlach ik naar hem.
Ik ga op een van de stoelen zitten, en Jaron, Joris en Sarah nemen plaats achter hun instrumenten en de microfoon.
Ik zie nu pas dat Jaron aan zijn keyboard ook een microfoon heeft zitten, Joris zingt denk ik niet. ‘Waarmee beginnen we?’, vraagt Sarah aan de jongens, ‘So what?’, vraagt Joris.
Jaron telt af, en ze zetten in.
Alleen al de lach die ze allemaal hebben onder het spelen en zingen maakt het leuk, Sarah zingt vanuit haar hart en dat is te horen ook!
Van alle covers die ik tot nu toe heb gehoord, haal je de stijl die het was er gewoon niet meer uit, en dat is zo gaaf om te horen!
Bij het refrein begint Sarah vrolijk mee te springen, en ondertussen nog doorzingen ook, die meid raakt nooit op!
denk ik lachend. Tussendoor hebben Jaron en Joris nog allebei een solo, ze zijn amper klaar of Sarah’s stem klinkt alweer,
‘welke nu?’, vraagt ze met een grijns van oor tot oor, ‘Just give me a reason! Die tekst moet ik nog oefenen!’, roept Jaron.
Dus ze zetten dat nummer in, dit keer is het een duet, en doet Jaron de tweede stem, het is leuk om te horen hoe hij en Sarah op elkaar inspelen.
‘Jill, waarom zing jij ook niet eens?’, vraag nu ook Joris. Ik lach, ‘nee ik kan écht niet zingen!’, Jaron grijnst, ‘dat willen wij dan weleens horen!’, hij kijkt me lief aan,
‘nee, echt niet’, lach ik, ‘en als ik mee doe?’, vraagt hij, ‘nee!’, zeg ik met een grijns, ‘alsjebliéft!!?’, roept Sarah, ‘met z’n allen dan moet Joris ook!’, lacht ze.
‘Ik vindt het goed, maar jullie weten dat je doof wordt van mij he!’, lacht Joris.
Ik zucht ‘oke, maar alleen als jullie dan ook alle drie zingen he!’, zeg ik met een grijns,
‘we zullen jou microfoon wel zachter zetten’, lacht Jaron waarop hij vervolgd, ‘en die van jou Joris!’, Joris doet alsof hij helemaal verontwaardigd is, ‘puhh, ik kan anders kei goed zingen hoor!!’, lacht hij.
‘Oke, welk nummer?!’ , mengt Sarah zich ertussen door, Jaron kijkt mij aan, ‘uhh, just give me a reason? Die tekst ken ik nu toch!’, zeg ik,
‘oke, jongens tegen de meiden!’, lacht Sarah. Jaron en Joris stemmen in.
‘We doen het wel even met van die karaoke muziek, dat werkt makkelijker’, grijns Sarah met een blik op Joris.
We beginnen en het gaat nog best goed, in het midden zit een enorme uithaal, dus dat wordt nog wat! Vlak voor de uithaal kijkt Sarah bemoedigend mijn kant op en knikt naar me, samen doen we hem en, het gaat goed!
Alle vier met een lach op ons gezicht zingen we door.
Na afloop kijkt Jaron mijn kant uit ‘wat zeg jij!? Je bent immens goed!’, zegt hij opgewonden.
Ik bloos, ‘echt niet!’, roep ik maar het helpt niet, ook Sarah en Joris zeggen dat het wel goed is,
‘nu alleen jij en Jaron!’, grijnst Sarah, ‘nee dat doe ik niet!’, lach ik. Uiteindelijk krijg ik ze toch overgehaald dat ik het echt niet nog een keer doe, ‘maar je was wel enorm goed!’, lacht Sarah.
‘Heeft u nog een verzoeknummer mevrouw?’, lacht Joris naar me.
Ik denk even na ‘umm, radioactive?’, grijns ik,
‘jonge, wil je me het heel moeilijk gaan maken?’, zegt Sarah met een lach ‘maar, doen we!’, komt er achteraan.
Dit is het eerste nummer waarbij je Sarah duidelijk moeite hoort doen, omdat het zo laag is, en toch blijft ze maar lachen!
denk ik met een grijns. Na radioactive stoppen ze, ‘dat was wel genoeg’, lacht Sarah,
‘komt helemaal goed zaterdag!’, zegt ze tegen Jaron en Joris.
Ondertussen is het vrij laat geworden, 11 uur ’s avonds al weer ‘ik denk dat ik maar eens ga!’, zegt Joris, ‘tot zaterdag!’, zegt hij,
‘tot zaterdag!’, antwoorden Sarah en ik en Jaron loopt met hem mee naar de gang.
Ik voel dat mijn ogen al weer dicht vallen en geeuw, ‘ik ben eigenlijk best moe’, grijns ik.
Sarah lacht, ‘volgens mij hé, liggen jullie snachts gewoon niet te slapen!’, zegt ze, ik grijns ‘valt best mee hoor!’, lach ik.
Jaron komt binnen en loopt op mij af ‘je kunt echt goed zingen hoor!’, grijns hij, ‘beter dan mij!’ , lacht hij erachteraan. En hij zoent me.

nicole2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:17

Waauuww!!! :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 16:32

dankje :D