Pixelhobby, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:49

Ook ik ben dankzij dit topic aan het pixelhobbye geslagen :o
Ik had er eerder nooit van gehoord en ik was op zoek naar iets nieuws tegen de verveling :P.
Ik ben nu bezig met een foto van mijn duitse herder hond. Ik heb nu 3 plaatjes klaar, ik zal als ie helemaal klaar is een foto maken :D

Het is indd een dure hobby maar ach daarvoor heb je wel iets moois/aparts aan de muur en het helpt tegen de
verveling ;)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:31

wie ow wie kan mij helpen??

ik wil graag een pixel schilderij maken voor iemand. alleen wie kan mij helpen met bestellen enz? en een prijs?

ik heb wel zo progamma waar je een foto in om kan zetten in pixel. Maar ik kan niet bestellen heb ook geen printer. maar ik wil eerst graag de prijs weten.

Het is namelijk een kado voor iemand, maar moet wel leuk blijven..

cobiie

Re: Pixelhobby, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:45

Plutolover, leuk dat je dit als cadeau wilt geven. Zoals op de vorige pagina al te lezen is kan je zelf kiezen hoe groot je het "schilderij" wilt, afhankelijk van de grootte en de hoeveelheid verschillende kleuren is de prijs te bepalen.

Via www.pixelhobby.nl kan je een foto/plaatje omzetten in patroon.
Hier kan je ook de afmetingen van je uiteindelijke creatie kiezen. De website geeft dan een "bestellijst" met welke kleuren en basisplaatjes je nodig hebt. Een matje kost gemiddeld 0.33 cent, een basisplaatje is 2.95 euro dus dan kan je uitrekenen hoeveel het je gaat kosten. :+

Via internet kan je zoeken waar je het goedkoopst de matjes en basisplaatjes kan kopen, ik haalde ze in het verleden uit gemak gewoon bij Pipoos.

Laughy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:34

Hoi hoi!

Ik ben op het moment ook bezig met een pixelschilderij van mijn paardje, ik maak er een van 9 plaatjes, 3x3 dus!
heb nu 4 platen af, en ga vanavond na mijn rijles weer verder met plaat 5

Originele foto:
Afbeelding

Dit is wat ik nu heb:
Afbeelding

Krijg de foto's niet groter (als ik de gewone link kopieer zijn de afbeeldingen te groot...)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:24

Goed bezig Laughy

cobiie schreef:
Tegen verzendkosten heb ik voor een liefhebber nog zo'n langwerpig wit doosje vol met restjes van die matjes.

Voor geïnteresseerden heb ik nog een restje aan matjes liggen. O:)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:55

Ik ben mij een beetje aan het verdiepen in het pixelen.
Graag zou ik dan een mooie foto om laten zetten in een patroon.
Maar hoe weet je nou of de foto dan wel mooi uitkomt, en niet dat je dan een stuk mist?
Ligt dat aan het aantal platen wat je dan uitkiest?

Wie o wie helpt mij.