[ART] [WIP] BiiRD Logo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: [ART] [WIP] BiiRD Logo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 15:21

Ik wilde even aan de volgende stap gaan.. misschien ga ik inderdaad nog even de verbetering doorvoeren die Sani noemt (thanks)

Ik ben begonnen met het zegel-idee:
Afbeelding

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:23

Als ik hem zo in de sticker zie, vind ik de boog van de D ook net niet lekker lopen rechtsbovenin.
Kan er niet precies vastleggen wat het is, maar het loopt niet lekker. :+

Vind hem erg leuk! Kijk wel uit dat het logo niet te groot wordt.
Leg hem tussendoor even op foto's om te kijken hoe het eruit ziet. Het zou zonde zijn als je logo meer aandacht trekt dan de foto zelf of dat je logo de foto 'overneemt' of misschien zelfs 'verpest'.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:24

Hoe doe je dat toch?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:24

Ik vind het echt heel mooi, maar die letters ondersteboven is behoorlijk lastig lezen zo..

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:27

Ik denk gelijk aan chupa-chup lolly's. Ik heb het idee dat de letters in een schuine lijn staan, zowel de letters als de naam terwijl de D juist recht lijkt te staan. Kan dat?

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:31

Krissis schreef:
Ik denk gelijk aan chupa-chup lolly's. Ik heb het idee dat de letters in een schuine lijn staan, zowel de letters als de naam terwijl de D juist recht lijkt te staan. Kan dat?

Idemdito - dat Chupa-Chup - Dat vind ik wel jammer! Overigens blij ik bij de D je eerste ontwerp; de R door de D heen laten lopen!

Wel gaaf om zo te zien :j

Ik snap overigens je idee om de onderste regel op zijn kop te zetten, maar het leest toch rot vind ik :j

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:48

Dat de D uit de toon valt, inderdaad, maar ik vind het eerste ontwerp met de D en R niet heel veel, rommelig en net serieus, weet niet hoe ik het moet beschrijven.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:57

Ja! Mooi met die B los :j
Blijf er nog steeds bij dat ik je 1e D mooier vind.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 16:10

bedankt voor de reacties..
Ik ga nog eens rustig verder, ik wil niet dat het lijkt op iets anders, dus dan gaat ik het wel aanpassen zodat jullie geen chupachup effect erbij hebben.
De boog van de D is nog niet helemaal lekker inderdaad.. en de letters eromheen is een eerste opzet, maar ga ik inderdaad niet ondersteboven doen onderin inderdaad haha..

Ik zal hem ook een testen als merkje op een foto, kijken hoe dat is..
Thanks,

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:11

Ik denk gelijk aan chupachup lolly's, oh lees dat meerdere dat hebben. De letters ondersteboven zou ik ook niet voor gaan. En de 1e D blijf ik ook mooier vinden inderdaad.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:05

Ja de i zijn zo perfect ;-) vind ik... Mis nog steeds wel de schwung erin....

Zou ook de onderste tekst niet op zijn kop doen, ben geneigd om de i pad op de kop te draaien. Vind de letters zelf wel heel mooi passen bij Biird.

En als je de r los zet van de D. Denk dat het beeld mooier verdeeld, maar alleen dan nog kijken hoe je de schwung erin krijgt... Net zoiets als met paardrijden :-p

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:06

Sani schreef:
Als ik hem zo in de sticker zie, vind ik de boog van de D ook net niet lekker lopen rechtsbovenin.
Kan er niet precies vastleggen wat het is, maar het loopt niet lekker. :+

Vind hem erg leuk! Kijk wel uit dat het logo niet te groot wordt.
Leg hem tussendoor even op foto's om te kijken hoe het eruit ziet. Het zou zonde zijn als je logo meer aandacht trekt dan de foto zelf of dat je logo de foto 'overneemt' of misschien zelfs 'verpest'.

Ze kan het logo toch ook een bepaald percentage procent door laten schijnen? Of kleiner in de hoek. Maar idd wel goede tip, even op een foto bekijken.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:34

Doorschijnen kan zeker wel. Ik doelde meer op dat wanneer ze een logo met zulke details in de stickervorm e.d. heeft je dat vaak op klein formaat niet meer ziet.
En hoe groter het logo, hoe meer het van je foto overneemt.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 12:19

De kleine details hoeven ook niet zichtbaar te zijn in het klein, dan word het echt een lijntje zegmaar ;) Ik heb eens gekeken, maar ik vind het voor op de foto's niet mooi.. Gelukkig is dat niet mijn hoofd ding, maar een goeie om mee verder te knutselen!!

Ik ben blij met al jullie feedback!! Ik heb het chupachup logo eens opgezocht, en die heeft zelfs dit soort letters, dus dat wil ik inderdaad niet, dus dat gaat iets anders worden..

Ik vind hem zoals hij nu is niet mooi op foto's te aanwezig!
Afbeelding

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:35

Je zin klopt niet helemaal denk ik, maar ik vind het dus bv niet mooi op deze manier. :+
Hoe ziet het eruit zonder die sticker? Dus alleen Biird?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 18:15

Toch maar eens wat anders gedaan...
Afbeelding

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 18:31

Afbeelding

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:35

Deze vind ik eigenlijk leuker als je eerste idee, vind alleen de vleugels en letters slordig voor iemand die grafisch bezig is.... Die 'creatives' past er qua stijl letters totaal niet bij.

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:35

vind ik ook een leuk idee!

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:36

die es echt super leuk <3

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:40

Zo ik kom me er ook even mee bemoeien :Y)
Het idee van een sticker/embleem vind ik heel leuk en heb ik ook een tijd lang voor mezelf geprobeerd. Maar ik vind het heel lastig om te realiseren en de juiste sfeer erin mee te geven, ik denk dat dat bij jou ook een beetje het geval is. Het is namelijk heel tof, of het is meestal helemaal niks.
Als ik het embleem zo op de foto zie vind ik het niet de juiste uitstraling geven, zoiets als wat zij heeft: http://www.wendyengelen.com/ vind ik wel weer heel gaaf. Terwijl ik zeg maar niet zo aan kan geven wat er bij het oorspronkelijke logo van jou (die je dus op de foto heb geplaatst net) verbeterd zou kunnen worden.
Nou goed lang verhaal dus :D. Je laatste logo (met die vleugeltjes) vind ik heel leuk, ik vind alleen de plaatsing van creatives niet echt geslaagd, daar zou ik nog wat mee gaan spelen wellicht ook een wat minder strak font (misschien alleen van de B t/m de D uitlijnen? Zodat het niet zo heel erg uitgespatierd word?)
Is dit een standaard font of heb je deze ook zelf ontworpen?
Laatst bijgewerkt door showteam op 22-01-13 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:41

ik volg al de hele tijd
ik vind dat andere logo ook op chupachups lijken inderdaad

maar die nieuwe vind ik ook mooi, maar ziet er zo wel een beetje slordig uit en dan dat creatives in een hele andere stijl trekt eigenlijk meer aandacht bij mij..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:42

Leuk om eerst een hele uitwerking van letters op papier te zien, dan op de pc te zien & dan iets wat al redelijk 'af' is, wat ineens compleet naar iets nieuws uitgevoerd word. :)) Ik ben benieuwd.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:44

Ik vond het eerste logo leuker, maar dan zonder zegel (dus alleen de uitwerkte tekst). Een beetje retro, echt tof!
Wil je naast je bedrijfsnaam perse die extra tekst erbij? Wordt jouw logo juist niet sterker als je alleen 'BiirD' eruit laat knallen?

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:44

ik vind dat slordige wel iets hebben eigenlijk