Ik heb hier ook een foto van een studieschets, waar ik het in mijn vorige post over had.
hopelijk is het duidelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
EmmaVZ schreef:@JoSav: Ik snap wat je bedoeld, ik heb geen schets die er schetserig uitziet want zodra ik met rondjes ga werken of veel lijnen schetserig neetzet dan raak ik het overzicht kwijt en snap ik niet.meer welke lijn wat nou was. Ik tekeb dus erg nette schetsen (mijn line arts zien er namenlijk nog netter uit). Ik teken dat dus wel echt zo uit de losse pols (wel vergroot of verklein ik sommige lichaamsdelen/lijnen etc. Waardoor alles wel wat in verhouding komt.) Heb nog wel ergens een filmpje waarin ik een schets maak.
eldora1 schreef:vaak vind ik de schets mooier dan het resultaat xd
highwaykind schreef:Ook een schets van mij, met een hele wazige foto en een anatomieboek ernaast, en een paar vragen.
Het voorbeen rechts op de tekening is naar voren gestrekt en dus verkort - hoe weet je hoeveel dit verkort moet worden? Is dit zover naar voren gestrekt dat je ook een stukje van de onderkant van de hoef moet kunnen zien?
En kloppen de benen met hoe een paard galoppeert? Ik kon door te lange sluitertijd en stof rond de benen niet alles zien.
Weet iemand een paar goede online tutorials/uitleg voor verkorting en gangen tekenen??
[img]http://www.corienbennink.nl/bokt/schetsbokt.jpg[/i]
(Heb het idee dat er wat niet klopt.. mocht iemand zich geroepen voelen met Photoshop en wat rode correctie lijnen, graag, hier staat hij wat groter)
(Weet niet goed waar ik dit neer moet zetten, hier, bij Algemene tips voor tekenaars, of in een eigen topic)