[DIGI][WIP] 2 paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

dito

Re: [DIGI][WIP] 2 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:49

mooi geworden zeg!

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:50

Prachtig! :j

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:58

Hij wordt gaaf hoor! Ik vind dat je een hele leuke en mooie stijl hebt. Realistisch, maar toch met een eigen touch; heel goed!

Wel stoor ik me nog een beetje aan de schaduwen. De schaduw van het hoofd van de arabier op het bruine paard spreekt voor zich en heb je zelf al benoemd, maar ook lijkt het alsof je voor de arabier op zich een andere lichtbron hebt "gebruikt" dan voor de bruine.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 16:28

nobbie91 schreef:
Wauw!! heel mooi geworden zeg! Die glans op de lichamen lijkt wel fotorealistisch bijna! Gaaf :)

Heb je dit helemaal uit je hoofd getekend, of heb je een voorbeeld foto gebruikt? (als je een foto hebt gebruikt ben ik wel benieuwd naar de foto?)

Ik teken wel met voorbeeld, omdat ik het soms nog een beetje moeilijk vind waar "realistische schaduwen" zitten. Want een tekening als dit: http://emmavz.deviantart.com/gallery/#/d5jj2bi, http://emmavz.deviantart.com/gallery/#/d5ku370 of http://emmavz.deviantart.com/gallery/#/d5kqcvf kan ik makkelijk uit m'n hoofd. Naja, voor de schaduwen dan, voor de verhoudingen gebruik ik nog wel een voorbeeld (behalve de 2e). :)
Dus bij realistische tekeningen zit ik nog een beetje te prutten met kleuren en schaduwen. Vandaar dat ik voorbeelden gebruik :)
This alleen wel toevallig dat ik voorbeeld foto's gebruik met precies de kleuren die ik nodig had, meestal heeft het paard op de voorbeeld foto een andere kleur dan dat ik wil tekenen xD

De voorbeelden die ik heb gebruik zijn: http://www.egbertschep.nl/uploads/hoofd.jpg en de voorbeeld foto van de arabier die heb ik niet meer want de site waar ik hem vond doet het niet meer opeens >;) Als die site het later weer wel doet zal ik die voorbeeld foto ook even plaatsen.

@mylittlejoy: Van die schaduwen klopt, omdat ik 2 verschillende voorbeelden heb gebruikt en het lichtpunt zat niet bij allebij op precies dezelfde plek :P

nobbie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:36

Leuk om te lezen hoe je dat aanpakt :) zelfs met zo'n (kleine!) voorbeeld foto, hartstikke knap wat je ervan maakt in de uiteindelijke tekening. Ik vind het trouwens ook superknap dat je het met een computermuis doet, ik snap nooit hoe mensen daar mooi mee kunnen tekenen :P haha!

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 16:48

nobbie91 schreef:
Leuk om te lezen hoe je dat aanpakt :) zelfs met zo'n (kleine!) voorbeeld foto, hartstikke knap wat je ervan maakt in de uiteindelijke tekening. Ik vind het trouwens ook superknap dat je het met een computermuis doet, ik snap nooit hoe mensen daar mooi mee kunnen tekenen :P haha!

Haha, de foto van de arabier was overigens wel wat groter en gedetailleerder, daarom is die mooier getekend :')
En tjah, die muis, ik werk alleen met de muis omdat ik eerst het geld voor een tablet niet had en nu heb ik inmiddels een aantal keer een tablet geleent om uit te proberen en ik kan er gewoon echt niet mee werken, dus de muis voor mij maar gewoon :+

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:58

prachtig

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:09

ziet er goed uit :D _/-\o_

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:17

WOW!!! wat mooi! dat kan ik echt niet!

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:59

Wauw, heel mooi! Dat je dat met de muis doet, super knap! :j

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 22:50

Dankje :)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 09:19

:wow: impressive...
Hoe krijg je dit gedaan met een muis??
Erg mooi om de WIPs te zien, leerzaam ook. Contrast tussen het scherpe van de paarden en de achtergrond vind ik fijn gekozen, tevens als de kleur.
Ik ben onder de indruk :j

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 12:07

Hoe krijg ik dit gedaan met de muis? Zelfde techniek als met een tablet maar zonder drukgevoeligheid en al die tablet-extra's :P
& Dankje!