Zo, ik ben eindelijk weer eens wat opgeschoten met een quilt waar ik 1,5 jaar mee bezig ben
. De top is nu bijna klaar! Nu moet er nog een donkerblauwe randstof omheen, dezelfde stof die je ook ziet in de driehoekjes. Met het donkerrode wordt deze quilt afgebiesd.

Dit is mijn 1e handgemaakte quilt. Daarom heeft het ook zo lang geduurd want echt groot is hij niet
. En ik heb in de tussentijd gewerkt aan andere quilts! Als eenmaal de rand erom zit, is de vraag wat ik met de achterkant aan moet... Machinaal in elkaar gezet strijk ik de naden open. Dat is hierbij niet gebeurd. Dus maar even raad vragen bij de quiltwinkel in het naburige dorp. Omdat het een kleine quilt is, wil ik deze ook met de hand gaan doorquilten. Ook iets wat ik nog niet eerder heb gedaan. Het is een oefen project voor een grotere quilt (formaat 152x212) die ik machinaal wil stikken en met de hand wil quilten. Die quilt ligt klaar om in elkaar gezet te worden; 580 lapjes stof van 6x10,5 plus 35 lapjes van 10,5x10,5. Zo langzamerhand moet ik daar wel mee gaan beginnen want dat is een project voor iemand die met pensioen gaat. Uiteraard gaat het stukken sneller als ik hem machinaal kan stikken. Maar ik moet eerst het handmatig doorquilten "in de vingers hebben" en dat doe ik liever met een kleinere quilt
.