[TEK] [WIP] Droomstalletje bij huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne_

Re: [TEK] [WIP] Droomstalletje bij huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 16:59

Ohh sketch up! Wat leuk, daar heb ik twee jaar terug de nodige uren in gepuzzeld omdat ik het nodig had voor school (hippische bedrijfskunde)
Ik heb destijds een water crosshindernis gebouwd en een voor een ondernemer de mogelijkheden van een galoppeerbaan in kaart gebracht!

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 17:03

Susanne_ schreef:
Ohh sketch up! Wat leuk, daar heb ik twee jaar terug de nodige uren in gepuzzeld omdat ik het nodig had voor school (hippische bedrijfskunde)
Ik heb destijds een water crosshindernis gebouwd en een voor een ondernemer de mogelijkheden van een galoppeerbaan in kaart gebracht!

Leuk!!
gallopeerbaan!! en wat waren de mogelijkheden? :P wel een aardig projectje geweest waarschijnlijk!

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 17:14

eerste paddock is omheind met poorten en al ;)
Afbeelding

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:01

celine14 schreef:
Susanne_ schreef:

Leuk!!
gallopeerbaan!! en wat waren de mogelijkheden? :P wel een aardig projectje geweest waarschijnlijk!

Dat waren inderdaad nogal een aardig aantal avonden computeren, scheelt weer dat ik het ook leuk vind! :P
Ik moest het inpassen in hun erg, dus via google earth de foto geïmporteerd en toen heb ik drie voorbeelden gegeven. Inclusief voorbeelden hoe het er dan uit zou zien als er paarden in zouden lopen (via Photoshop gedaan...) en hoe het eruit zou zien als er paarden in het midden los zouden lopen...
Was er wel trots op :P

Dat van jou ziet er ook netjes uit. Denk dat ik vanavond ook maar eens bezig ga om te kijken of ik het erf van mijn ouders (hoe het er in de toekomst uit moet zien) er in kan zetten.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:10

wauuwwww gaaaff!!! :D

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 13:23

Susanne_ schreef:
Dat van jou ziet er ook netjes uit. Denk dat ik vanavond ook maar eens bezig ga om te kijken of ik het erf van mijn ouders (hoe het er in de toekomst uit moet zien) er in kan zetten.

leuk!! succes ermee! (plaats je even een linkje als t je gelukt is? ben benieuwd!)

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:26

Wat ziet het er supergaaf uit zeg, wat ik me alleen afvraag, hoe hebben jullie geleerd om met sketchup te werken ? want ik snap er helemaal niks van, laat staan dat ik een hek oid kan bouwen, haha

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 13:29

lovefi schreef:
Wat ziet het er supergaaf uit zeg, wat ik me alleen afvraag, hoe hebben jullie geleerd om met sketchup te werken ? want ik snap er helemaal niks van, laat staan dat ik een hek oid kan bouwen, haha

ik werk er nu een weekje mee ongeveer ben gelijk begonnen met t bouwen van mn stal (waardoor ik t 3 keer over heb gedaan ofzo :P)
ik zou je de tip geven om eerst de basis filmpjes van google sketchup te kijken, doe ik zelf normaal ook nooit (veel te eigenwijs voor) maar heeft me in dit geval echt heel erg geholpen!
als je vragen hebt, stel ze maar gewoon in dit topic of stuur me een privé berichtje! mag altijd!

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:31

Oke dankjewel :)

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 13:34

lovefi schreef:
Oke dankjewel :)

graag gedaan! succes ermee! toon je je projectje ook eventjes?? en als er vragen zijn laat maar weten!!

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:59

Ik dacht, na al die topic's ga ik het ook eens proberen, maar na 3 uur klooien aan één stal, gaf ik het op. :')

Heb je mischien nog wat tips? Zoals hoe je iets allemaal de zelfde afmeting kan geven (kan je dat ergens invoeren?) Of hoe je een hek, muur of stal kan copieeren?

Ziet er echt super uit! :D

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 17:16

zo moelijk is het niet hoor ;) kijk eerst eens de begin filmpjes van google zelf zoals ik hierboven ook al beschreven heb ;) als je dan nog vragen hebt stel ze gerust!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:16

Begint er al goed uit te zien! Heb nog een tip, haal even bij de modellen een paard en zet die erin, dan zie je hoe het er echt uit ziet. Lijkt alles opeens wel kleiner := Maar wel een helder beeld.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 21:05

BaileyMix schreef:
Begint er al goed uit te zien! Heb nog een tip, haal even bij de modellen een paard en zet die erin, dan zie je hoe het er echt uit ziet. Lijkt alles opeens wel kleiner := Maar wel een helder beeld.

okee ga ik ff doen (als het goed is heb ik realistische maten gebruikt, maar je weet maar nooit natuurlijk) hopelijk is t een beetje goed, anders kan ik opnieuw beginnen :P
thnx voor de tip!

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 09:46

Ik ben de afgelopen dagen ziek geweest (39 graden koorts, enz) dus vandaar niet zo veel updates maar ik hoop dit weekend weer een update te kunnen plaatsen

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 08:59

't heeft even wat tijd en moeite gekost, en kwam er halverwege pas achter dat sommige dingen op een andere manier sneller en gemakkelijker gingen (altijd handig, NOT)
maar eindelijk is alle omheining klaar!!!

Afbeelding

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:19

Mooie stallen heb je ! En weides!
Volgende stap is het prijskaartje berekenen :')

Ik heb mij gisteren ook het programma gedownload, maar het duurdt denk ik nog wel eventjes om een mooie stal uit de digitale grond te stampen :+

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 16:26

SheeNegro schreef:

Ik heb mij gisteren ook het programma gedownload, maar het duurdt denk ik nog wel eventjes om een mooie stal uit de digitale grond te stampen :+

prijskaartje berekenen is niet te doen (of je zou allerlei bedrijven aan moeten schrijven) omdat je niet alle prijzen zomaar op internet of in boekjes kan vinden, en je weet de prijs van de grond natuurlijk niet ;)

succes met jou stekkie! ik ben benieuwd! (hint :P)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:51

celine14 schreef:
SheeNegro schreef:

prijskaartje berekenen is niet te doen (of je zou allerlei bedrijven aan moeten schrijven) omdat je niet alle prijzen zomaar op internet of in boekjes kan vinden, en je weet de prijs van de grond natuurlijk niet ;)

succes met jou stekkie! ik ben benieuwd! (hint :P)

Je komt een heel eind met het KWIN-handboek hoor, als je kosten per paard wil weten...

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:48

Ik vind je project erg mooi tot nu toe,
Heb zelf ook al wel wat geprobeerd maar het lukt me niet zo goed, maar oefening baart kunst, ik kijk heel veel filmpjes en hopelijk gaat het lukken.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 09:51

Ziet er mooi uit :)
Ik heb alleen een vraagje, ik heb nu 1 spijl, maar die komt dan uit op een schuin stuk, dus steekt er een stukje van die spijl, uit boven het schuine stuk, maar dat wil ik niet :') hoe krijg je dat weg? rode gedeelte dus..

Afbeelding

Afbeelding

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:36

Dat platte stukje iets dikker maken?
Of met gummetje, ctrl ingedrukt houden en het zwarte lijntje gummen....

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 13:35

Ik zou de rand dikker maken, je hebt om de tralies van een stal altijd een frame heen zitten, als je het zwarte lijntje wegggumt is je hele tralie ook weg

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 16:51

Susanne_ schreef:
Je komt een heel eind met het KWIN-handboek hoor, als je kosten per paard wil weten...

KWIN-handboek, dat ga ik eens googlen ;)

verder geen update laatste tijd, ik ben een beetje inspiratie loos, wil graag beginnen aan t huis, ik weet ook hoe t eruit moet zien alleen heb geen idee wat de maten moeten worden, iemand enig idee wat normale maten zijn (lengte x breedte) van een redelijk vrijstaand huis (boerderij idee)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:57

Wauw dat ziet er echt al goed uit qua maten :D Nu echt wel genoeg ruimte haha, niks meer te zeuren daarover :P Nu ben ik toch wel benieuwd hoe het er mét paarden uitziet!