waarneer mag je nou geld vragen voor een shoot ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

DeHP

Re: waarneer mag je nou geld vragen voor een shoot ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 07:13

Als ruiter weet je wel aan welke kant van je paard de manen zitten. Als jij dan de fotograaf continu aan de andere kant ziet staan kun je zelf ook even ingrijpen door te zeggen dat je graag de manen op de foto wil.

Verder vind ik dit voor de prijs en leeftijd van de fotografe een mooie shoot.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 07:29

Ik vind het ook meer een bedrag wat je geeft als beloning voor de moeite en eventuele reiskosten.
Aan een echte fotoshoot hangt een heel ander prijskaartje.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 08:47

Erg jammer dat de foto's zo tegen zijn gevallen voor je. Ik kan me ook wel voorstellen dat ze enigszins teleurstellen, maar ik vind het echt geen dramatisch resultaat. Ook zijn de foto's helemaal niet zo overbelicht.

Als jij graag professionele foto's had gehad, was je 10x zo veel kwijt geweest. Dan mag je inderdaad andere kwaliteit verwachten. Maar ik vind dat je voor deze 15 euro niet teveel mag zeuren. Daarbij is het altijd aan jezelf om een locatie uit te zoeken en ook aan jezelf of je daar het geld voor over hebt of niet.

En bepaalde wensen kun je altijd voorleggen toch? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:06

Wat kan jij je aanstellen zeg,

Ten eerste: voor €15,- kun je geen complete mega professionele fotoshoot verwachten. Dit zijn meestal beginnend fotografen die willen oefenen, maar omdat met een fotoshoot je materiaal toch 'verslijt' is €15,- hier een prima prijs voor!

Ten tweede: De fotograaf heeft prima foto's geleverd, Op sommige foto's kon ze inderdaad kiezen voor een andere compositie, of dat de oren er niet helemaal opstonden o.i.d. Daar kun je je inderdaad aan storen, maar dan moet je die maar gewoon voor jezelf niet op internet zetten als je daar niet mee eens bent!

Ten derde: Normaal krijg je bij een fotoshoot van €15,- een stuk of 10-15 foto's. Jij hebt maarliefst 47 foto's gekregen van deze fotograaf, Daar zullen vast wel 10-15 foto's tussenzitten waar je wel blij mee bent. Bovendien zijn de foto's zeker niet overbelicht. Misschien jezelf eerst wat beter verdiepen in de fotografiewereld voordat je overal commetaar op gaat geven en mensen gaat afzeiken terwijl je er zelf nog geen beetje verstand van hebt!

En dan nog iets: ik heb ook eens een fotoshoot gedaan bij deze fotografe, met een pony die nou niet echt bepaald de makkelijkste was met kijken, ze keek gewoon nergens van op, hebben alles geprobeerd! Ik was toen toch wel echt superblij met de foto's die ik gekregen had!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:38

Ten eerste vind ik het niet handig om dit zomaar een Bokt te plaatsen.
Uiteindelijk moeten jullie 2 het beslissen en uitpraten. Er is door een Bokker ook over mij een topic gestart geweest. Er zijn dingen neergezet wat niet waar zijn waardoor het voor ik als fotograaf negatief in het daglicht werd gezet. Alhoewel je haar niet bij naam of bedrijfsnaam hebt vernoemd, komen Bokkers daar wel uiteindelijk achter.

Bespreek het met háár uit ipv via Bokt.
Ik denk dat als je netjes aangeeft dat je niet tevreden bent dat jullie samen tot een oplossing komen.

Daarbij voor een bedrag van 15 euro kan je niet beter verwachten dan dit. Wil je echt mooie foto's dan moet je gewoon simpelweg meer geld neerleggen.