[TEK][WIP] Poema

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 18:57

Hierbij de beloofde foto. Hij is nu bijna klaar. Het is jammer dat de kwaliteit van de foto's elke keer zo ontzettend slecht is want in het echt is hij echt tien keer mooier!

Afbeelding

Iemand ideeen voor de witte zijkanten van de kop? Hoe krijg ik die vacht wit zonder dat het oppervlakkig en kaal lijkt?

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 16:52

Kleine update ditmaal :)

Afbeelding

Tips zijn nog steeds zeer welkom! :o

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 14:38

Ben begonnen aan de neus. Neus is nog niet af, maar het begin is er :) Hier het resultaat in de vorm van een hele donkere foto.

Afbeelding

Milan_lover

Re: [TEK][WIP] Poema

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:40

Wauw! Hij heeft nu al een hele pakkende blik in zijn ogen!

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:04

gaaf gaaf gaaf! _/-\o_ misschien kan je die zijkanten onder dat witte stuk donker maken? zodat dus dat witte eruit springt? snap je wat ik bedoel?

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:34

Wat een knap staaltje werk! Echt wauw! Die ogen kijken me zo indringend aan en hoe meer ik er naar kijk, hoe indringender ze worden. Heb verder geen tips want ik kan helemaal niet tekenen, alleen maar zeggen hoe mooi ik het vindt.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:14

supermooi!
enne, even een schop onder je kont, volgens mij stel je de dingen die je lastig vind uit of niet? ;)
nergens voor nodig! de neus is erg goed geworden, en zowel de ogen als de zijkanten gaat je echt wel lukken hoor :j

Kyara27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:07

Wow!!!! _/-\o_ Waanzinnig knap zeg! Ik heb ook geen idee hoe je de moeilijke delen kan invullen, gewoon beginnen denk ik. Het gaat vast heel mooi worden.

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:10

wauw, wat heb je dit mooi getekent, vind de ogen erg goed gelukt het begin van de neus
is ook niks mis mee tot nu toe.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:52

Haha wanneer waag je je aan de ogen? :D

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 22:05

Dank dank dank :D Ik heb de ogen inderdaad zo lang als mogelijk uitgesteld en ik ben zelfs in staat om het maar compleet achterwege te laten omdat ik bang ben om de tekening op het laatste moment dan finaal te verpesten :o Ik ga me in ieder geval dit weekend even over de witte bakkebaarden en neus buigen..

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:06

Haha succes!!

jcristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:08

Het ziet er geweldig uit en komt vast helemaal goed met de witte stukken, dat heb je immers ook al erg mooi gedaan onder de ogen!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:50

anders.. oefen de ogen eens op een apart blad en bekijk welke resultaten en technieken wel/niet werken. pas wanneer je daar tevreden over bent, teken je de orginele ogen van de tekening in?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:52

wow prachtig!

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 16:54

HELP! Ik ben bezig met de linkerkaak. Heb de buitenste lijn inmiddels neergezet maar nou ben ik van mening dat het de kop van de poema dik maakt en een heel stuk elegantie wegneemt. Het is pas 1 lijn maar ik vind het nu al een nadelig effect hebben op de tekening.. Wat te doen!? :\

Misschien het witte vlak kleiner maken? Meer ter grootte van het rechtervlak? Op de voorbeeldfoto is het echter ook zo symmetrisch, maar geloof dat ik het in mijn tekening toch niet zo mooi vind op die manier.. Vind hem zonder die witte vlakken dan mooier :D

Afbeelding

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:59

Ik vind hem idd zonder die extra lijnen ook beter! Verder vind ik hem erg mooi. Hij is prachtig en straalt echt iets uit!

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 17:00

Dank je wel. Ben het helemaal met je eens wat betreft die lijnen. Kan ze alleen niet zomaar weglaten, is namelijk toch een fundamenteel onderdeel van een poemahoofd :o

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 20:04

Poging 2, ditmaal rechts. Beter?

Afbeelding

Punt is dat die witte kaken in de voorbeeldfoto zo overheersend aanwezig zijn omdat ze bijna lichtgeven en dat ik dat in mijn tekening niet kan evenaren. Daarom lijkt alles wat ik doe een slap aftreksel van de voorbeeldfoto. Heel frustrerend. Misschien als ik de buitenste haren toch donkerder maak? Dat het contract groter wordt met de binnenste haren waardoor ze witter lijken? Misschien? -O-

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:00

De haren op de voorbeeldfoto zijn toch geel en niet wit. Ik zou proberen om er een klein tintje in te krijgen en zo ook evt schaduw en vachtstructuur. Nog eens goed kijken en evt even proberen op een ander stukje (zelfde) papier?

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:54

Al die haartjes....... :wow:
Doet me hier aan denken ;)

Ik zou niet teveel aan de indeling van de lichte kaak vlakken doen.
Zodra je die poot erbij zal tekenen, zal z'n hoofd minder breed lijken en heb je een beter zicht hoe de lichte vlakken zullen uitwerken (ik vind dat je de rechterkant te donker hebt ingevuld; op de foto oogt het bijna als een overbelichte plek :) ).

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 22:18

Dank je wel., Ik was alleen niet van plan om de poot eronder te tekenen, wilde het bij de kop houden :) Ik vind het vlak ook al te donker, maar als ik het lichter maak dan ziet het er (vergeleken met al die haartjes op de overige plekken) uit als een dood vlak zonder enige diepte., Dilemma dus.. :\

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:31

Wat zou je dan i.p.v. de poot doen? Effen grijs vlak?
Ik vind het er zeker niet dood uit zien als je het lichter laat, juist nu vlakker. Tip: maak eerst de rest er om heen, dan zul je beter zien hoe het uitpakt.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:21

Dit meen je niet haha
Ik ben exact dezelfde foto aan het tekenen

Wat mij opvalt is dat je de kaken iets te rond heb gemaakt
Naar mijn mening haal je zo idd iets elegantie weg
Probeer de boog van de kaak eens wat rechter te maken (jeetje vind het moeilijk uit leggen)
De structuur die je in het wittige vacht hebt vind ik al erg mooi en hoeft zeker niet aangezet te worden
en 1 tip....Gewoon doen , gewoon tekenen en niet bang zijn , dat je het kan laat je al zien

Prachtig deze ... dit blijf ik volgen

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 11:05

Dank je wel :D En wat ontzettend leuk dat jij met dezelfde foto bezig bent. Nou maak je me toch wel erg nieuwsgierig naar jouw resultaat! Foto? :o
Wat betreft de kaaklijn; ik denk dat je gelijk hebt, ik kwam gisteren tot dezelfde conclusie en heb daarom de linkerlijn weer weggehaald.
De rechterlijn is al subtieler maar mag inderdaad nog wat strakker. De frustratie liep gisteren echter weer dusdanig hoog op dat ik het velletje maar even veilig heb opgeborgen :o