[TEK] [WIP] Vriendschap in pastel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: [TEK] [WIP] Vriendschap in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:23

Gaaf hoor. Het gezichtje is met die iets schuinere mond al beter. Wat ik apart vond om te zien is dat het op de schets leek te gaan om wat ouder meisje (in of na haar tienerjaren) en dat er dan op de tekening een veel jonger meisje staat, zoals ook uit de foto blijkt. Mooi om zo je werkwijze te kunnen volgen en het commentaar van de opdrachtgeefster daarbij is ook waardevol voor de meelezers.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:43

wauw dit is echt super mooi!!
dit moet ik volgen!
ik ben benieuwd naar het eindresultaat

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:54

Ik vind het zo ontzettend mooi! <3 echt heel erg knap
Ik vind de tekening erg veel zeggend :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:09

Maflinger_S schreef:
Gaaf hoor. Het gezichtje is met die iets schuinere mond al beter. Wat ik apart vond om te zien is dat het op de schets leek te gaan om wat ouder meisje (in of na haar tienerjaren) en dat er dan op de tekening een veel jonger meisje staat, zoals ook uit de foto blijkt. Mooi om zo je werkwijze te kunnen volgen en het commentaar van de opdrachtgeefster daarbij is ook waardevol voor de meelezers.

Wat leuk om te lezen! Ze was echter op het moment van de foto nog maar 7 jaartjes oud hihi!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:46

Het wordt een prachtig en gevoelig portret. Heel erg mooi en leerzaam om te mogen volgen. Wederom :)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:52

Ik vond de eerste post al gaaf, maar het wordt alleen maar beter...
_/-\o_

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:11

Denk dat ik echt moet gaan sparen voor een mooi schilderij... *gaat spaarpotje kopen*....

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 21:16

Dank je wel allemaal voor de leuke en lieve reacties. Ik was wat down de laatste tijd en dit helpt echt! +:)+
Mando stop het in een potje ofzo heb je je alweer 2 euro bespaard op de spaarpot :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:47

hahahahaha ik had het er met mijn ouders over dat ik graag een schilderij wil van onze 4-Mtjes (1 haflinger en 3 katten) .... dus daarom wil ik gaan sparen want ik vind dat je geweldig schilder.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:57

TS, heb je al een update?

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 11:04

Nee nog niet. Ben ondertussen ook in huis aan het klussen dus een beetje met 2 dingen tegelijkertijd bezig. Ik hoop vanmiddag weer een update te hebben.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 13:28

Een kleine update. Geprobeerd haar gezicht egaler te maken en wat meer de kleur van haar armen en benen terug te laten komen. Ook ben ik overnieuw met haar handen begonnen aangezien dit niet helemaal klopte. Veel werk en je ziet er vrij weinig van.

Afbeelding

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:45

stipje +:)+

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:20

Ik vind jou werken echt zo gaaf! Die haren van het meisje ook, hoe krijg je het voor elkaar?! Echt schitterend +:)+

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:47

Toch als ik deze vergelijk met de eerste versie, dan zie ik wel degelijk verschil
En in positieve zin :j

Het is dat je zo onmogelijk ver zit, anders was ik zo in de auto gestapt om een keer aan te sluiten bij je workshops :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:11

Oeps...

Deze tekening laat ik maken als cadeau voor het 12,5 jarig huwelijk van mijn man en mij binnenkort. Daisyree gaat ook nog een tekening van onze zoon maken. De tekeningen komen dan naast elkaar hier aan de muur te hangen. De bedoeling was dat het een verrassing zou blijven, alleen is dit wel zo iets bijzonders en persoonlijks dat ik het hem toch maar verteld heb. Gelukkig vindt hij het erg mooi worden en kan hij nu ook zijn mening geven! Hij is enthousiast, en gaat achter een lijstenmaker aan!

Daisyree, ik ben even kwijt hoe groot de tekeningen ook alweer worden, wil je dat nog even vertellen? De lijsten zullen pas gemaakt worden als de tekeningen hier zijn, zodat we goed kunnen kijken wat het mooiste is!

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 21:32

Dank jullie wel!
NAIWHL pb me even je woonplaats ik daal namelijk wel eens af naar het zuiden als ik meerdere mensen bij elkaar kan krijgen.

Gaat even op zoek naar de maat...

edit: 30x40 cm.

Wilde je trouwens ook een achtergrond?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:39

Dankje! Nu weet ik beter waar ze kunnen komen te hangen! Bedoel je met een achtergrond die van de foto? Wat heb je zelf in gedachten?

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 21:51

Eigenlijk nog niet over nagedacht. Ik ben alleen een beetje aan het kliederen bij haar handje en met een achtergrond kun je dat mooi wegwerken. :')
Op dit papier is gummen nml niet mogelijk.

edit: heb even gekeken. Ik denk dat de groene achtergrond van de bossage wel mooi is. En dan gras ipv zand op de grond en voorgrond. Zodat de gehele achtergrond wel groen word.
Moet ik alleen even kijken hoe ik dat bij je zoon doe. Het zullen dan wel 2 verschillende tekeningen worden. Komen ze straks naast elkaar?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:11

Ze komen wel naast elkaar ja. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal weg ben van het groen wat je voorstelt. Is niet echt onze kleur hihi! Ik wil ook eerlijk horen of je die foto van Jonathan wat vindt, anders gaat manlief hard zoeken naar een andere foto! Ik heb er nog wel een, maar die is van wat verder weg en daarbij zit hij in een boom. Is misschien wel wat dichterbij te halen, is ook gemaakt door Lauke.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 22:27

Ik vond het wel een hele mooie foto van Jonathan. Maar stuur de boomfoto ook maar, misschien staat die er beter bij. Ik laat de achtergrond wel egaal en verzin er wel iets op. Ben creatief genoeg.
Vandaag ga ik niet veel verder meer, mijn rug doet pijn en dan weet ik dat niet te veel moet gaan zitten.
Morgen dus pas weer een update.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:30

ik zal die boomfoto even sturen, ik heb em alleen op klein formaat, maar als het was is vraag ik Lauke om het grote formaat.

Ik vertrouw er wel op dat je de juiste achtergrond kiest!

Manlief heeft even goed gekeken naar de laatste update, en het eerste wat hij zei was dat de mond miet helemaal klopte... :x

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:30

Van mij mag die foto ook wel gebruikt worden :)
Als je het handig vindt om hem wat dichterbij te hebben dan kan ik hem altijd nog wat croppen :)
Maar dan moet je maar even kijken, weet ook niet precies ocver welke het gaat :P

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:33

O Lauke, dat is fijn! ik bedoel die ene waarbij hij in zijn eentje in de boom zit, wat hoger. Zit een klein takje voor zijn gezicht, die weg te werken is denk ik... Ik heb em niet op deze pc staan, wil jij even kijken?

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:34

Kan er nu niet bij, zal morgen even kijken :) denk dat ik wel weet welke je bedoelt :)