[SONG] Cover

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:45

Ja, wat wil je daar mee? Of wat moet ik er mee? :P

Anoniem

Re: [SONG] Cover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:51

Daarmee doel ik erop :)) dat ik al vaker de TS heb proberen te helpen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:53

Dat lees ik, is imo nog geen reden om een reactie te beginnen met 'Godmiljaar' dat doet me nou niet echt aan iets positiefs denken (alleen aan een boze kabouter Wesley ;) )

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:52

TS, ik ga mee met de opmerkingen die eerder zijn gemaakt. Wat ik nog wel wil toevoegen is dat er echt niks mis is met het feit dat je graag zingt. Ik zing ook graag onder de douche, maar dat wil nog niet zeggen dat ik volle zalen trek (of voor andere mensen zing) ;) Ik wil je aanraden om echt eens kritisch naar jezelf te luisteren, want ik krijg de indruk dat dat iets is wat je nog niet hebt gedaan.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 16:21

Bizzybijtje schreef:
miepietjuh schreef:
Waarom moet er weer zo worden gedaan?!
dit wil toch niemand?

TS heeft dit erop gezet omdat ze opbouwende kritiek wil, dat is duidelijk.
Ze wil geen reacties waar ze niets aan heeft. Ze vind zingen leuk en waarom zou ze ermee moeten stoppen.

Ze wil niet, QUOTE: Godmiljaar, post je nou weeral.... Nee, ik vind nog steeds dat je niet kunt zingen, je zingt door je neus, je speelt het nummer verkeerd ook trouwens, het is veel te langzaam, veel te moeilijk voor iemand die net begint..... Echt, neem nou gewoon zangles... QUOTE

Dit noem ik niet opbouwend...

Sorry TS heb geen idee of het goed is of slecht, heb er geen verstand van..

Ik kan die tips daarvan nergens terugvinden? Dus ik heb er toen wsl overgelezen.
De reden dat ik zo reageerde is omdat dit het zoveelste topic is waar ze om tips vraagt, die ze vervolgens niet gebruikt.
En het spijt me heel erg, maar als muzikante die op het randje heeft gestaan van professioneel muzikante worden, hoop ik toch wel dat ik er verstand van heb. En ja, ik reageer pittig. Dat komt omdat ik me altijd kapot erger aan mensen die boos worden omdat ze niet horen wat ze willen horen. En muziek is dus een gevoelige snaar bij mij. Pudum tsjjjjj, woordspeling.

TS, je zegt geen tips te krijgen. Als je goed kijkt zie je dat ik al heel vaak tegen je heb gezegd dat je door je neus zingt. Heb ook tips gegeven om daar vanaf te komen. Maar......... Ach....Als je echt tips wilt om iets mee te doen hoor ik het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:29

In alle topics heb je eroverheen gelezen? Da's wel knap.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:31

Dan mag je wel een brilletje kopen TS, want het was toch wel duidelijk dat je tips werden gegeven hoor. :)

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 16:37

Fiffill schreef:
Dan mag je wel een brilletje kopen TS, want het was toch wel duidelijk dat je tips werden gegeven hoor. :)

Ik ben soms verstrooid en vergeet wel dingen als je zou willen (ik vraag het dus mooi) zou je ze hier nog eens kunnen plaatsen?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:37

Ik ga niet voor jou al je topics doorpluizen, lees ze dan zelf nog maar een keer door, tip nummer 1 is zangles. Je hebt overigens nog geen antwoord gegeven op mijn vraag, namelijk waarom je geen zangles kunt nemen.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 16:44

Fiffill schreef:
Ik ga niet voor jou al je topics doorpluizen, lees ze dan zelf nog maar een keer door, tip nummer 1 is zangles. Je hebt overigens nog geen antwoord gegeven op mijn vraag, namelijk waarom je geen zangles kunt nemen.

Tijd, vervoer, financieel

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:46

Oké, jammer. Ik denk niet dat je verder gaat komen met tips van het internet. Je hebt echt iemand nodig die je les kan geven en de juiste begeleiding, iedereen zijn stem is anders. Dus ik zou voorlopig het zingen voor onder de douche laten tot je wel les kunt nemen.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 16:50

Fiffill schreef:
Oké, jammer. Ik denk niet dat je verder gaat komen met tips van het internet. Je hebt echt iemand nodig die je les kan geven en de juiste begeleiding, iedereen zijn stem is anders. Dus ik zou voorlopig het zingen voor onder de douche laten tot je wel les kunt nemen.

Ja mss wel maar ben ik echt blind of kan ik nergens tips vinden van BB?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:53

Nou moet je niet gaan doen alsof je neus bloedt.
In heb op de vorige pagina(!) een link gezet met een aantal reacties.
Hier geef ik ook al tips. En als je geen zangles kunt nemen... Tsja jammer. Dan houdt het helemaal op.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:55

Niet alleen BB heeft tips gegeven, heel veel andere mensen ook...

Ten eerste had je om tips kunnen vragen ;)

Bizzybijtje schreef:
vezzie schreef:
ja oke maar sommige mensen zijn zo afbrekend ik ben net zestien geworden, ik kan met kritiek omgaan maar sommige mensen overdrijven gewoon, ieder zijn smaak en aan mijn stem is werk maar instrumentaal? x

Ik ben ook 16, maar geloof me, ik weet echt wel waar ik het over heb als het om muziek gaat. :')
Instrumentaal is er ook heel veel werk aan, geloof me. Mocht je hulp/tips nodig hebben, mijn pb-box staat open.

En wat is dit dan....

Bizzybijtje schreef:
Bereid je voor :')

Je zingt door je neus, en ook niet altijd even zuiver.
De begeleiding (muziek dus) vind ik ook niet echt passen bij het nummer. Het is een beetje saai.
Misschien zou een betere kwaliteit (de muziek ook hárder) het nummer wel wat opknappen.
De overgang gitaarsolo-couplet vond ik ook niet echt goed... Moet veel vloeiender.. Volgens mij ga je ook gewoon van de ene naar de andere maatsoort, het klopt gewoon echt neit.
Ritmisch moet je wel wat oefenen, de zang is op veel stukken nét verkeerd ingezet. Meer variatie zal het ook goed doen. Ik zou ook wat hoger zingen, wat meer variatie in de melodielijn, en de 'uithaal' die je op het einde wil doen wat meer oefenen. Dit klinkt een beetje van 'YES ik ben klaar, nu naar huis' :')
Veel oefenen op je uitspraak ook.

Maar echt, al geven we je nog zoveel tips, het gaat niet werken. Het is zoveel duidelijker als iemand het voordoet en je goed kan begeleiden. Dus geen zangles = geen betere zangkunsten. Helaas, maar waar.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 17:02

vezzie schreef:
ja oke maar sommige mensen zijn zo afbrekend ik ben net zestien geworden, ik kan met kritiek omgaan maar sommige mensen overdrijven gewoon, ieder zijn smaak en aan mijn stem is werk maar instrumentaal? x

Ik ben ook 16, maar geloof me, ik weet echt wel waar ik het over heb als het om muziek gaat. :')
Instrumentaal is er ook heel veel werk aan, geloof me. Mocht je hulp/tips nodig hebben, mijn pb-box staat open.[/quote]

En wat is dit dan....

Bizzybijtje schreef:
Bereid je voor :')

Je zingt door je neus, en ook niet altijd even zuiver.
De begeleiding (muziek dus) vind ik ook niet echt passen bij het nummer. Het is een beetje saai.
Misschien zou een betere kwaliteit (de muziek ook hárder) het nummer wel wat opknappen.
De overgang gitaarsolo-couplet vond ik ook niet echt goed... Moet veel vloeiender.. Volgens mij ga je ook gewoon van de ene naar de andere maatsoort, het klopt gewoon echt neit.
Ritmisch moet je wel wat oefenen, de zang is op veel stukken nét verkeerd ingezet. Meer variatie zal het ook goed doen. Ik zou ook wat hoger zingen, wat meer variatie in de melodielijn, en de 'uithaal' die je op het einde wil doen wat meer oefenen. Dit klinkt een beetje van 'YES ik ben klaar, nu naar huis' :')
Veel oefenen op je uitspraak ook.

Maar echt, al geven we je nog zoveel tips, het gaat niet werken. Het is zoveel duidelijker als iemand het voordoet en je goed kan begeleiden. Dus geen zangles = geen betere zangkunsten. Helaas, maar waar.[/quote]
Ik weet het wel maar hierboven zijn geen tips over het algemeen, dit zijn tips bij mij eigen nummer. En ik doe niet alsof mijn neus bloed ik ben gaan kijken en ik zie nergens echt tips staan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:07

Kom op, ik hoef je toch niet alles voor te kauwen... zo moeilijk is lezen niet (ik heb je bijv in dit topic ook tips gegeven), en iedereen is het er over eens: zonder zangles kom je er niet. Dat is DE algemene tip die iedereen geeft. Geen zangles = geen zingen, en je zingt nu eenmaal vrij vaak vals en behoorlijk monotoon, oftewel: zonder les gaat dat niet verbeteren. Hoe vaak moeten we dat nog herhalen? Het is lastig dat je niet op les kunt, maar het gaat 'm anders gewoon helemaal niet worden.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 17:08

Fiffill schreef:
Kom op, ik hoef je toch niet alles voor te kauwen... zo moeilijk is lezen niet (ik heb je bijv in dit topic ook tips gegeven), en iedereen is het er over eens: zonder zangles kom je er niet. Dat is DE algemene tip die iedereen geeft. Geen zangles = geen zingen, en je zingt nu eenmaal vrij vaak vals en behoorlijk monotoon, oftewel: zonder les gaat dat niet verbeteren. Hoe vaak moeten we dat nog herhalen? Het is lastig dat je niet op les kunt, maar het gaat 'm gewoon niet worden.

Ik weet het maar ik ging op zoek naar die tips van door de neus te zingen, die wil ik echt hebben maar ik kan ze nergens vindne!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:09

Klopt, daarvoor zul je naar zangles moeten. Zo typend kan iemand je niet uitleggen hoe je beter gaat klinken.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 17:11

Fiffill schreef:
Klopt, daarvoor zul je naar zangles moeten. Zo typend kan iemand je niet uitleggen hoe je beter gaat klinken.

BB heeft hier in de reacties het wel ergens vermeld :) dat ze die tip gegeven zou hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:17

'Je zingt door je neus, en ook niet altijd even zuiver.'

Meer kan ik niet zeggen, daar heb je zangles voor nodig namelijk. Al moet je dan wel open staan voor advies en niet telkens smoezen bedenken, dus ik denk dat je beter een andere hobby kunt zoeken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-11-11 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 17:18

Bizzybijtje schreef:
'Je zingt door je neus, en ook niet altijd even zuiver.'

Meer kan ik niet zeggen, daar heb je zangles voor nodig namelijk. Al moet je dan wel open staan voor advies en niet telkens smoezen bedenken, dus ik denk dat je beter een andere hobby kunt zoeken.

Adieu :wave:

Ik verzin geen smoesen :)
Dat is juist het gene wat me irriteert dat jullie dat denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:19

Wat wil je horen?

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 17:20

Bizzybijtje schreef:
Wat wil je horen?

Hoe bedoel je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:21

Nou, wat voor reacties wil je?
Niks is goed blijkbaar. Dus dan beter duidelijkheid he :D

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 17:23

Bizzybijtje schreef:
Nou, wat voor reacties wil je?
Niks is goed blijkbaar. Dus dan beter duidelijkheid he :D

Ik wil tips horen dat heb ik toch al gezegd? En niet de tip ga op zangles want nu weet je denk ik wel al dat het niet kan.