[TEK][WIP] Jessy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_Baukje

Re: [TEK][WIP] Jessy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 17:38

Update :D

Afbeelding

Ik moet de hals nog doen, en daarna alles bijwerken.
Als jullie nog iets zien, hoor ik het graag dan werk ik dat gelijk ook bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:46

Voor mijn gevoel is hij inderdaad wat te licht, maar aan de witheid van de bles zie ik al dat de kleuren op de foto bleker zijn dan het in werkelijkheid zal zijn. Ik heb het gevoel dat er meer detail mag op de wang.

Wat ik jammer vind is dat de diepte bij jouw werken vaak voortkomt uit de randen van de tekening. Doordat je nu een achtergrond hebt lijkt het paard meer in de achtergrond te zinken. Hij is platter dan ik van je gewend ben, vooral de hals lijkt vrij plat, hoewel de schouder juist wel weer veel diepte heeft. Ik heb het gevoel dat er een klein randje om kaak en neus zit. Bovenop de neus (oog-jukbeen) zit veel kleurovergang en veel diepte. De neus zelf ook, maar de fluwelen delen om het zo te zeggen 'vallen tegen'.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd. Ik vind het alsnog prachtig hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar hoewel ik je achtergrond werkelijk prachtig vind is dit paard verder niet je beste werk in mijn ogen.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:46

Ik voel me al de hele week jarig met al die updates <3

Lente, ik kan niet zoveel met jouw post daar ik niet zoveel afweet hoe een tekening tot stand komt, alhoewel ik hem wel waardeer. Denk dat er fijne tips in zitten voor Babe!

WissMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:10

Vind de hals een beetje wegvallen, het hoofd is veel meer gedetailleerd (ja ik weet dat de hals ook sowieso minder gedetailleerd is en dat het nog moet afgewerkt worden enzo, maar net zoals Lente zegt lijkt het hoofd meer uit te steken als de hals - maar omdat de hals eigenlijk 'plat' lijkt zinkt hij er weer, zoals Lente ook al zei, de achtergrond in).

Wat me ook opvalt is dat je het stukje precies achter de oren een beetje afgeraffeld hebt, lijkt wel, als je naar de foto kijkt ;) (heel inieminieklein detail, maargoed)

Maar verder, gewoon weer zo supermooi zoals altijd :D

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:12

Lente en WissMiss, zou het misschien ook de foto kunnen komen en de compostie? Daar is ook vrij weinig diepte te zien... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:16

Ik heb je foto even bekeken en ik snap wat je bedoelt.
AB tekent meestal paarden met veel glans op de foto en de jouwe heeft dat minder, je foto heeft ook wat ruis, dus misschien dat daar inderdaad een deel van het 'probleem' ligt.

Verder hoop ik wel dat de appeltjes die jouw paard heeft in de uiteindelijke uitwerking van AB haar werk meer naar voren komen, dat breekt het oppervlak van de hals denk ik ook wel een beetje.

Wat ik wel altijd heel erg waardeer aan AB haar werk is dat ze de uitdrukking zo mooi weet vast te leggen. Ik denk dat dat voor de eigenaren misschien wel het meest belangrijke is.

Maar de aaibaarheid die eigenlijk alle werken hebben mist deze een beetje. Wat ik heb aangegeven in mijn vorige post is daar denk ik de oorzaak van. Aan AB haar kwaliteiten ligt het in elk geval zeker niet :D

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:20

Klopt, in de foto zit heel veel ruis wat de glans van de merrie geen recht geeft.
Denk dat het met de appeltjes al een heel ander aanzicht is, ik heb alle vertrouwen in AB :Y)

Absoluut, de uitdrukking is gelijk aan wat het paard uitstraalt naar mij, de foto en naar andere mensen. Iedereen zegt: 'Oh het is echt Jessy'. Dat is toch wat je graag in een tekening terug ziet.
Bedankt voor je bijdrage Lente!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 22:01

Zo had ik heel wat bij te lezen net :D
Bedankt voor de feedback!!
Ik had er alleen toch bij gezet dat de hals nog moet := Dat is slechts de eerste laag (even snel met krijt gedaan :)) ) Dus dat komt nog goed. Rest van de tips zal ik meenemen!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 23:13

Update :D
Afbeelding

Er zijn nog wel wat dingetjes die ik kan verbeteren, maar dat doe ik morgenavond! En dan kan ik ook even kijken wat jullie ervan vinden. Zodat ik die feedback dan mee kan nemen voor het eindresultaat!

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:32

Ik ben nog meer verliefd op mijn eigen paard, wauw!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:35

Ik vind de achtergrond wel storend... Kijk alleen maar naar de donkergroene vage'bosjes'
Verder kan ik niks zeggen van de realiteit want die is zoals 'gewoonlijk' fantastisch! _/-\o_
Gelukkig verschillen smaken!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:51

Prachtig! Nog 1 klein inieminie dingetje :o . Als ik naar de hals kijk lijkt er een deuk in te zitten, ik denk dat het door de lijn bij de slokdarm komt, maar wat er nou precies niet in klopt waardoor dat effect zo komt, dat weet ik niet.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 23:20

Bedankt!! :D
Rinske, je hebt gelijk ik zal het verbeteren.
Vanavond niet meer toe gekomen aan de tekening. Ik hoop morgenmiddag en dan kan ik gelijk een goede foto maken in daglicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:22

Hij is nu wel echt mooi AB! :j

Daarvoor ook al, hoop dat je het niet vervelend vond dat ik m'n mening zo ventileerde?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:29

Hij is weer mooi! Je bent er echt goed in geslaagd het overbelichte koppie op de foto weg te werken en de kleurbalans tussen het hoofd en de rest van het paardenlijf in evenwicht te brengen. Heb wel het gevoel dat de achtergrond iets van de diepte wegneemt die ik normaliter wel in je tekeningen zie.

Carien heeft dit jaar zo te lezen een vroege sinterklaas en kerst in een :D .

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:48

Volgens mij was het niet een van de makkelijkste foto's, maar het is absoluut mooi geworden. Ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat.

Klopt Maflinger, kerst en Sint vallen vroeg dit jaar :D Alhoewel ik alweer op de wachtlijst sta bij AB :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:03

Ik vind hem heel erg mooi geworden en zoals al gezegd vind ik de achtergrond ook heel mooi en het past er mooi bij. Maar ja, dat is ook een kwestie van smaak. Je kan het niet iedereen naar de zin maken (en dat hoeft ook niet :D ).
Wel vind ik het nog steeds eigenlijk een koffievos als ik naar de tekening kijk. Daar heb ik normaal bij jouw tekeningen nooit last van. Hoe het komt weet ik ook niet precies.

Maar weer echt top gedaan hoor! :)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:20

Leuk dat je nu met een achtergrond werkt, ik vind de kleuren zo al erg mooi. Ben helemaal benieuwd naar een foto gemaakt in daglicht. :) Wel vind ik dat bij je andere tekeningen het paard/onderwerp er meer uitspringt. Nu is de achtergrond net zo aanwezig als het paard. Ik had dat liever wat 'vager' gezien.
Maar eigenlijk geneuzel, de tekening blijft ronduit prachtig!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 19:53

Bedankt voor jullie feedback!!

Het duurde even maar hier dan het eindresultaat:
Afbeelding
Was steeds aan het verbeteren, foto maken en naast de foto zetten en weer verbeteren etc..
En nu ben ik dan eindelijk tevreden :)) Ik ben erg benieuwd wat Carina en jullie ervan vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:58

Hee, hij komt nu een stuk meer uit de achtergrond! Wat heb je veranderd om dat voor elkaar te krijgen? Voor mijn idee heb je nog net wat meer variatie in kleurgebruik? Of is dat puur de foto?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:58

ik vind hem erg mooi geworden!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 19:59

Lente, Dat klopt :P Ik heb er wat kleuren bij gedaan en dan vooral blauw.
Dankje Joanne!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:01

ik heb ff geopperd dat ik wel een babe als huwelijkscadeau wil van vinnie haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:02

Cool dat ik het kon zien :))

Mooi werkje weer! Ik zou zeggen; vaker met achtergrond werken en dan proberen om daar net zoveel :~ bij te krijgen :j :D

SimoneUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:02

Wauw wat supermooi <3
Doe ik je echt niet na :o