Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

(en het is ook met school toch nog wel goedgekomen hoor
)

Kijk mijn 1e foto
Aranel schreef:Wat een prachtige werken komen hier voorbij zeg, ik zit soms echt met open mond te kijken, wat een talentenBij sommigen dacht ik gewoon dat het een foto was
Wat ik me dan afvraag, hebben jullie een cursus of lessen gevolgd in tekenen oid of het gewoon allemaal zelf geleerd en geboft met talent?
.
. Tekenlessen draaien niet om het leren tekenen maar om ontwikkeling en experimenteren en de echt goede lessen gaan samen met flink wat theorie
.
(en vervolgens haalde ik daar wel altijd de hoogste cijfers voor, lager dan een 8 of niet het hoogste van de klas dan was ik niet blij
)
) en perspectief, wilde daarna ook binnenhuisarchitectuur studeren dus al mijn opdrachten waren daar toen ook op gericht. Daarna toch grafisch vormgeven gaan doen en ook hier weer tekenen als vak gehad, was vooral conceptueel hoewel we ook aardig wat tijd aan stillevens en portrettekenen hebben besteed (teken degene die naast je zit bijvoorbeeld
, leren kijken en een 3d object omzetten naar 2d, dit zie ik op bokt veel verkeerd gaan met natekenen van foto's omdat mensen naar hulpmiddelen als rasters grijpen, dit werkt gewoonweg niet altijd), ook lessen producttekenen wat vooral om de presentatie en nauwkeurigheid draaide en natuurlijk ook weer kunstgeschiedenis, imo onmisbaar als je serieus geïnteresseerd bent in kunst en kunst maken, ken je meesters
. En vooral heel leerzaam om de werken van anderen te 'ontleden', waarom werkt het, waarom kijkt het goed weg, waarom blijft het interessant, hoe kan ik dat vertalen naar mijn eigen werk, verschillende stromingen en stijlen bestuderen, het verloop van bekende kunstenaars zien en aan elke verandering een bepaalde gebeurtenis kunnen koppelen, prachtig en zooo leerzaam
.
. Om beter te worden moet je niet alleen doen maar vergeet vooral ook de theorie niet.
.
. Dat wil zeggen, de eerste twee jaar in de brugklassen hadden we echt een hele gave docent die weinig kaders gaf maar je wel uitdaagde je eigen creativiteit en voorkeuren te ontdekken. Maar de laatste drie jaar was RUZIE met de nogal strenge docente omdat we erg vaak dingen moesten doen die ik verdomde en ja dan MOEST het toch natuurlijk. Ik zag daar het nut niet van in, ik wilde zelf besluiten wat ik aan tekenwerk wel of niet wilde leren. Ik leverde regelmatig iets in wat helemaal niet slecht was maar nog niet in de verte aan de opdracht voldeed
, en dan VOL in discussie gaan over of je creativiteit een kant op mocht dwingen. Ow. Dat heeft het nog gehaald tot de conrector herinner ik me, ik gaf geen krimp, puber als ik was
Ik was die lessen helemaal vergeten. Vedrongen denk ik. Djeez, ik was echt niet lief