[ART][WIP] barebackpad maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:56

StableDoor schreef:
FOTO's *\o/* *\o/*
Niet letten op de dubbele teugels, we wilden kijken of hij beter reageerde op kaakgekruisd of side-pull.
http://i52.tinypic.com/a14dqx.jpg

http://i51.tinypic.com/2h68xle.jpg

Ik heb nu een ideetje voor de singel, want op de manier die we nu deden hadden we veel singel 'over'.
http://i55.tinypic.com/14y1i8n.png
De bruine dingen zijn de beugelriemen, het rondje een ring. Het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar probeer het maar te snappen :+ Ik zal kijken of ik de bbp+singel morgen mee naar stal kan nemen, dan maak ik foto's.

Dus je singel is een beugelriem? Dat is erg smal en ben bang dat dit gaat snijden en/of oncomfortabel is voor je paard.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 16:57

Bedankt voor de reacties!
Singel is idd een beugelriem. Ik heb niet het idee dat hij hier last van heeft, maar er komt zowieso nog een bontje omheen.

Utixo

Re: [ART][WIP] barebackpad maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:58

Ik heb anders eventueel nog wel een katoenen voorbrengsingel voor je? Moet ik even goed gaan zoeken, maar ik heb hem pas geleden nog in m'n handen gehad.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:54

StableDoor schreef:
Bedankt voor de reacties!
Singel is idd een beugelriem. Ik heb niet het idee dat hij hier last van heeft, maar er komt zowieso nog een bontje omheen.

Misschien geeft je paard aan er geen last van te hebben, maar waarom denk je dat singels normaliter breder zijn?

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 13:57

Utixo schreef:
Ik heb anders eventueel nog wel een katoenen voorbrengsingel voor je? Moet ik even goed gaan zoeken, maar ik heb hem pas geleden nog in m'n handen gehad.

Dat zou fijn zijn! Hoe duur is dat ong? En is die singel zegmaar 'plat' of net als een longeersingel? Want bij zo'n singel met kussens zit je te ver naar achter.
@Lizz: je hebt helemaal gelijk! Daarom vraag ik dus ook of er mensen zijn die nog ideeën hebben.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:22

Het is een platte. Hij is wel vies, en het leren gedeelte (de singelstoot) moet even in de olie, de singel ligt al even te verstoffen. Morgen ochtend zal ik even zoeken voor je, je mag hem tegen verzendkosten hebben.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:30

Goed dat je er over nadenkt :) Had begrepen dat je het zo wel goed vond! Mijn fout.
Als die singel niets is utixo, kan je ook nog zo'n (ouderwetse) dekensingel proberen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:49

Die heb ik eventueel ook nog, daar zit echter wel een (kleine) verdikking onder natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:51

Ik vind em een beetje lelijk afgewerkt bij de randjes van het bont :o
Verder wel heel leuk en creatief!

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 14:06

Heb je de singel al gevonden Utixo? Anders ga ik idd maar eens een dekensingel proberen.

Ik twijfel nogsteeds of ik de bbp helemaal met vacht zal doen of niet... Wat vinden jullie?

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:46

StableDoor schreef:
Heb je de singel al gevonden Utixo? Anders ga ik idd maar eens een dekensingel proberen.

Ik twijfel nogsteeds of ik de bbp helemaal met vacht zal doen of niet... Wat vinden jullie?

Ik hoop dat je niet zo'n elastische dekensingel bedoeld?
Die zou ik je graag willen afraden, dankzij zo'n singel ben ik met vachtje en al van pony afgevallen tijdens een buitenrit. Ik rij al jaren zonder zadel maar in de galop even een hupsje opzij en daar lag ik in het gras en de vacht zat onder de ponybuik (was helemaal verschoven).

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 15:12

Ik heb nog steeds geen singel... Utixo reageert niet, dus ik moet opzoek naar iets anders. Heeft iemand nog ideeën? Een dekensingel kan, maar dat wordt door sommigen afgeraden.
Ik ben er ook nog steeds niet uit of we de hele bbp met vacht moeten doen of niet :o . Hebben jullie nog meningen, ideeën of tips?

Ik zat te denken: misschien kan een longeersingel zonder kussens ook, maar ja, dat is weer zo duur.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 08:30

Niemand ideeën?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:59

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:48

ik heb ook even geen idee misschien een gewone longeersingel nemen en die leeghalen?
verder ziet het er wel intressant uit

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:30

StableDoor schreef:
Ik zat te denken: misschien kan een longeersingel zonder kussens ook, maar ja, dat is weer zo duur.

Iemand heeft op pagina 1 deze singel laten zien:
Afbeelding

Ik vraag me af of je denkt dat er nog plattere dan deze te krijgen zijn? (op de elastische na). Deze is de platste die ik heb gezien (1,5 cm dik ongeveer) aardig plat als je het mij vraagt. De onderkant is antslip materiaal waardoor het goede grip heeft met je bbp. Haal die ringen er af en je hebt een platte stevige singel die prima blijft zitten voor weinig geld (2e hands prima verkrijgbaar ook op bokt).
Koop er gewoon een probeer het uit, werkt het niet maak er dan een ander blij mee door hem opnieuw te verkopen. Simpel als wat als je het mij vraagt.

En ik zou verder alles vacht doen zodat je dat rode dekje niet meer ziet.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 19:59

Zo'n singel wil ik ook proberen, maar ik kan er nergens zo een vinden.