[TEK] Sneak preview ;) Mandala paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [TEK] Sneak preview ;) Mandala paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:34

oh die nieuwen zijn ook gaaf :oo

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:41

Mooi gedaan TS! :) Ik vroeg me al af hoe je een paard in een mandala wou krijgen :P

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:49

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:28

kohtje schreef:
Het is dat ik geen tattoo zou durven maar inderdaad zou dat heel mooi zijn.

Ik heb al een tattoo van een paard, maar een vrij standaard ontwerp. Dit vind ik veel gaver. <3

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:30

svdijk86 schreef:
het is een boek met "kleurplaten" Isegrim.

Ja, begrijp ik, maar ik zou zoiets best in een fotolijst willen. Gewoon zonder kleur dan en op mooi grof papier gedrukt.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:32

kan TS vast wel regelen denk ik... ik hou t bij inkleuren haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:33

Wauw die wil ik ook wel inkleuren zeg! Leuk gedaan!!
edit: even photofilre gedownload, en nu ga ik kleuren!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:52

Mooi, mooi, mooi! En ik ken hier een heleboel kleine en grotere meisjes die ik met zo'n boek erg blij zou kunnen maken. Dus ik stuur je ook een PB.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:43

Afbeelding
uitgekleurd :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:10

@ svandijk: Laat een kleurwedstrijd nou precies het idee zijn waar dit topic me op bracht! :D Maar dan moet het wel meteen goed en leuk worden, dus met een boek als prijs en een goede mandalaplaat als basis, in plaats van deze foto's. Want je moet er dan wel echt iets moois van kunnen maken, anders is het zonde van alle moeite die iedereen erin steekt. Maar ik ben er al mee bezig!

@ Isegrim: over het aan de muur hangen/verkopen van originelen, ik heb daar nog helemaal niet over nagedacht. Wie weet? Ze zijn in het echt trouwens redelijk groot: op 40x30 cm aquarelpapier.

En tattoo's: er is al eens een zwaar getatoueerde man bij me geweest die zei dat ik er tattoo's van moest maken. Ik heb ze nog nooit zo ver verkleind en weet dus ook niet hoe de lijnen dan zichtbaar blijven en of ze nog tatoueerbaar zijn, maar als iemand er een tattoo van wil maken voor zichzelf (dus niet voor commercieel gebruik/bij anderen zetten of verkopen), dan lijkt me dat erg leuk en wil ik ook heel graag het resultaat zien! :j

@ Blijheid: over het op kleding drukken van een mandala: ik ga het nog eens bespreken met de uitgever, maar voor eigen gebruik (dus alleen voor jezelf en niet voor verkoop/verspreiding) mag je denk ik best zelf een mandala op je t-shirt zetten. Maar ik laat het je nog weten!

En last but not least aan alle inkleurders: echt helemaal geweldig dat jullie er al zo fanatiek mee aan de slag zijn gegaan! _/-\o_
Toen ik dit topic hier opende vroeg ik me toch wel af hoeveel mensen dit eigenlijk leuk zouden vinden, want het is toch wel weer iets heel anders dan anders. Mijn droom is dat ik de basistekening aanlever en dat iedereen die dan op een eigen manier met kleur invult - en dat is nu al wat hier gebeurt! Echt helemaal geweldig, verschrikkelijk leuk om te zien! Niet alleen dat er al zo fanatiek gekleurd wordt, maar ook dat elke tekening weer uniek is. Ik heb bij het tekenen wel vaag een idee in mijn hoofd van wat voor kleuren erbij zouden horen, maar dat is alleen mijn idee, het is zoveel leuker om ook alle ideeen van anderen te zien, zoals de pauwenveren in de manen al die kleuren bloemen en dan juist weer een in grijs/wit.. :~
Inderdaad een soort mandala-lezen. :)
Jullie maken mij helemaal blij, want dit is nou precies waarom ik er nou een boek van wilde maken! +:)+

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:26

40x30 lijkt me perfect voor aan de muur. :)

En wat die tattoo betreft, geloof dat mijn vriend het niet zo ziet zitten als ik er nog eentje neem. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:38

Anders neemt hij hem zelf, de mandala's vallen ook bij de mannen in mijn omgeving in de smaak, en dan heb jij ook wat om naar te kijken! :') :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 00:27

haha leuk dat je mijn (nouja jouw) ingekleurde mandala's mooi vind :D

Toen ik die ''pauw'' zag.. Of nouja.. Die manen met die krulletjes, toen moest ik gelijk aan een pauw denken, ook omdat die prachtige kleuren hebben. Die eerste maakte ook mij echt blij met alle frisse kleuren
Ben met de pauw zo'n 3 uur zoet geweest, met de grijs witte ongeveer een uurtje.

Ik moet je wel zeggen, dat ik in de grijs witte geen vierde been kan vinden hahaha hoort dat ook?

Tis net een ''illusions'' plaatje :p

Vind ze zelf wel geslaagd. Vond het juist wel leuk om ''gebruik'' te maken van de wat grijzige achtergrond :D

ik wil graag verder, maar helaas zijn voor de details de ''drukkere'' mandala's te klein op het formaat in het topic.

Dus als je ze nog iets groter hebt, ik ben fan!!

En ben benieuwd naar de kleuren die anderen zouden gebruiken

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 01:27

*\o/* ik vind ze echt leuk!
Heb de "mijne" ook af haha :Y)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 01:44

wordt knettergek van paint en heb verder niks bluh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 08:03

@TS: Dankjewel, ik hoor het graag :) Dat het alleen voor eigen gebruik is, is niet meer dan logisch :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:38

@ _l_amanda_l_: Wat grappig dat je bij de eenhoorn-mandala een nachtlucht hebt gemaakt! Dat was het namelijk ook in mijn hoofd toen ik het tekende, en ook met witte eenhoorns, alleen hadden ze in mijn verbeelding gouden manen + hoorn. Maar het afwisselen van de kleur op de schildjes had ik niet bedacht, erg origineel gedaan en die blesjes maken het helemaal af bij de zwarten! _/-\o_

@ svdijk: Ik zie nu pas dat je het pauwenpaard een oogje hebt gegeven, echt leuk! :D Ik schat namelijk dat een derde tot de helft van de mandalapaarden oogloos zijn, juist omdat ik de inkleurders de kans wilde geven om het paard een eigen uitdrukking/emotie te geven, en ogen zijn nou eenmaal de spiegels van de ziel. Het leuke vind ik dat ook de oogloze mandalapaarden toch ook al een bepaalde blik hebben, ze brengen toch al een bepaalde sfeer/emotie over zonder dat die echt vastgelegd is in een oog. Grappig hoe dat werkt - en leuk dat dat sommigen dat dus ook zo laten en anderen er een eigen oog in tekenen. Jouw paard heeft nu een heel serene uitdrukkig, erg mooi bedacht & uitgevoerd! :~

@ Blijheid: Ik heb even overlegd, en als je een mandala voor eigen gebruik op een shirt wilt printen, dan mag dat, maar onder de voorwaarde dat je (leesbaar ;) ) het webadres http://www.mandalapaarden.nl naast/langs/om/bij de afbeelding zet (dus niet mandala op de voorkant en adres op de achterkant ;) ). Dat webadres is vooral bedoeld omdat je er waarschijnlijk toch de buitenwereld mee ingaat ;) en andere mensen die jouw shirt zien anders het verkeerde idee kunnen krijgen en denken dat jij de mandala gejat hebt of juist dat het blijkbaar iedereen vrij staat om de mandala's overal op te printen en daar een handeltje van te maken. Als het webadres erbij staat is het meteen duidelijk dat het in overleg is gebeurd en zien mensen ook meteen waar de tekening vandaan komt.
En ik wil natuurlijk graag een foto van het resultaat zien! :))

Over een eventueel mandala-inkleurwedstrijd hier op UK heb ik trouwens een mailtje naar een moderator gestuurd. Als het mag, dan weten jullie het als eersten! :D
Misschien ook leuk om te weten is dat we op de website ook een gallery maken waarin iedereen zijn eigen ingekleurde mandala kan uploaden. Het lijkt me namelijk geweldig om al die verschillende versies bij elkaar te zien en nu ik dit topic zie krijg ik daar alleen nog maar meer zin in. *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:49

Oke, bedankt voor het overleggen, maar dan doe ik het niet. Ik heb nooit reclame op m'n shirts staan, en wil dat ook niet, ook geen reclame voor zoiets leuks :)
Als iemand me er naar vraagt (en dat gebeurt regelmatig, vragen waar ik shirts koop) wil ik best zeggen waar het vandaan komt, maar ik vind het zonde van zo'n mooie print om er reclame bij te zetten.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:56

Haha ja TS het gezegde luid: "Zo trots als een pauw" het paard loopt heel verheven en de "veren" zijn
duidelijk zichtbaar.. daar zitten al ogen zat in... dus ik vond het inderdaad wel mooi om een simpel
gesloten maar tevreden ooglijntje te tekenen :D

(hij heeft ook een neusgat en aan mondje haha)

Ja, zet het in het topic of PB ons als je de kleurwedstrijd houdt.. ik hou Commercieel etc. eigenlijk
bijna niet in de gaten maar ik wil toch wel erg graag mee doen :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:45

Wat cool, vooral de eerste vind ik erg mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:17

Ha, ik zie het mondje en het neusgat nu pas, maar ze zijn wel helemaal in dezelfde stijl. :D
Ik heb er geen moment aan gedacht dat zo'n kleurplatenspel in Commercieel zou moeten. Ik dacht gewoon UK - of mag er dan geen einddatum/prijs aan vast zitten? Als dat zo is dan ben ik sterk geneigd om de einddatum en prijs maar weg te laten, want op Commercieel ben ik volgens mij nog nooit geweest, dus dit forum vind ik veel leuker! :j

@ Blijheid: snap ik helemaal, maar ik hoop dat je onze redenen ook snapt. Op je auteursrechten/copyright gaan staan is nooit leuk, maar je moet ergens een lijn trekken om te voorkomen dat anderen (en dan bedoel ik niet jou, maar de mensen die jouw shirt zouden zien, of bijvoorbeeld een website zien waar ze zonder copyrightvermelding op staan) denken dat het auteursrechtvrije afbeeldingen zijn, want dat zijn het natuurlijk niet. 8-)

@ Jis: volgens mij ben jij wat bevooroordeeld bij je keuze voor de eerste aangezien je zelf ook een geweldig flosjesbeest hebt! :D (even in je profiel gekeken toen je avatar me wel heel nieuwsgierig maakte :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:18

Ik snap het helemaal hoor :) Je moet ergens een grens trekken :)
Ik blijf dit topic zeker volgen, ben benieuwd naar nog meer van je mandala's, want ze blijven echt kei-mooi :j

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:57

ik zou 5 ook mooi vinden als tattoo. Het is net een vingerafdruk!
Mooi gedaan hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:09

Ik blijf 5 ook heel bijzonder vinden. Ik wist dat ik een paard wilde tekenen dat zo op iets van een heuvel stond en je aankeek, en ben dat toen steeds verder gaan stileren tot er alleen nog maar lijnen waren. En toch heb ik altijd weer het gevoel dat hij me echt aankijkt, terwijl hij niet eens echt een hoofd heeft, laat staan ogen. Op de een of andere manier is die mandala voor mij heel positief en kalmerend om naar te kijken.

En wat grappig dat jullie er een vingerafdruk in zien! Zo had ik het zelf nog helemaal niet bekeken, wat ik tot nu toe steeds hoorde was die lijnen om het paard heen verschillende mensen erg aan aura's deed denken. Dan wordt zo'n tekening ineens heel kleurrijk! :)