[MOV] Afscheid van een ziekenhuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CRos95

Re: [MOV] Afscheid van een ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:12

Ik zag het in de BNB staan en toen dacht ik; dat moet ik zien! 8-).
Ik ben er niet in geboren, maar toch wel heel regelmatig op bezoek geweest voor mijn heupdysplasie. Mijn moeder heeft er gelegen, ben er met mijn broertje en zijn gebroken arm ( :')) geweest en mijn allerliefste vriendin is er 31dec nog geopereerd. Toen ben ik ook op 2jan op bezoek geweest.
de gangen, de trap, de binnenkomst herken ik dan ook allemaal. Het filmpje brengt enorm veel emotie met zich mee, je kan de verhalen die zich er afgespeeld hebben bijna zien, maar toch nét niet.
Knap gedaan topicstarter. :j. Ik ben er echt even stil, maar ook ondersteboven van...

Geheel offtopic, ik zie je dat je miriam nieuwe weme heet, ik ben een leerlinge van je moeder, haha

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:40

Ik zou het filmpje graag willen zien, kan 'm alleen niet afspelen hier in het topic.
Zou je misschien de link willen plaatsen? :) :o

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:40

wat een supe rmooi filmpje... krijg er echt kippevel bij.. de fotos, de filmpjes, het muziek het maakt het gewoon allemaal af.. zo raar dat je zon gevoel kan krijgen bij een ziekenhuis.. en al helemaaaal bij een ziekenhuis die je niet kent.. of sterknog niet eens bij in de buurt woont... heel appart

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:47

Oooh, ons Carolusje :+: Pfoe, heftig filmpje...

Ik heb er de afgelopen 3 jaar gewerkt. Welliswaar niet heel vaak, meestal 1 of 2 weekenden in de maand en in de vakantie volle weken, maar met heeeeel veel plezier. Wat een sfeer, wat een personeel, echt geweldig +:)+ Krijg dan ook echt kippenvel bij het zien van een leeg Carolus. Ongelooflijk :n De laatste keer dat ik er weg ging na 't werk had ik al zo iets van 'dat was het dan'. En dan dit filmpje... Prachtig in beeld gebracht.

Nu het nieuwe ziekenhuis, een nieuwe uitdaging, maar echt totaaaaal iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:15

Ik vind het heel bijzonder dat zoveel mensen door het filmpje geraakt worden! . Terwijl ik de eerste keren dat ik het zag er vaak toch wat droevig was werd, was het nu juist heel fijn.
Laatst fietste ik er trouwens nog langs, en het is nu echt dicht-dicht: het hele terrein is afgegrendeld met hekwerk en de brandweer schijnt het al gebruikt te hebben voor oefeningen. Toch ook wel een leuk idee dat anderen het nog gebruiken - tot over een paar dagen dan, als de sloophamer ertegenaan gaat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-22 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:24

Ik word er helemaal nostalgisch van, zit in de trein naar DB en kom er net niet langs helaas.

En een beetje off topic, weet iemand wat er met het GZG gaat gebeuren? Daar heb ik recentere, en ook verdrietiger, herinneringen aan.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:28

Lielle schreef:
Ik word er helemaal nostalgisch van, zit in de trein naar DB en kom er net niet langs helaas.

En een beetje off topic, weet iemand wat er met het GZG gaat gebeuren? Daar heb ik recentere, en ook verdrietiger, herinneringen aan.

Ik kan dit navragen aan een vriendin, haar moeder werkt er. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:32

Hier staat een plattegrondje van wat er op die plek gaat gebeuren: Alles wat rood is is nieuw te bouwen op de plek van het oude ziekenhuis (alle grijze flats verdwijnen), het historische oude ziekenhuis dat door de grijze flats omsingeld was blijft staan en wordt gerestaureerd, maar aangezien ze pas in 2012 gaan slopen zal het er nog wel even staan.

http://www.nieuwslijst.nl/den-bosch_noord-brabant/sloop-op-gzg-terrein-niet-v%F3%F3r-2012_a1822949.html?l=site&p=4
(als je op het plaatje klikt, krijg je een grotere plattegrond)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:38

Ook - grotendeels - weg dus ;( bedankt voor de info!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:44

Toen ik hier zulke leuke reacties op het filmpje kreeg, heb ik dat doorgemaild naar het Brabants Dagblad en Omroep Brabant met de hint dat zij dit ook (en beter dan ik) zouden kunnen doen van het GZG en de andere ziekenhuisgebouwen van het Jeroen Bosch. Als ik merk hoe fijn het voor mij is om dit filmpje te hebben, dan kan ik me namelijk ook heel goed voorstellen dat andere mensen een band hebben met die andere gebouwen. Maar helaas, niets meer van gehoord. Misschien dat ze het alsnog hebben gedaan, maar ik ben bang van niet.. ;(

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:32

Wat een super geweldig filmpje is het geworden zeg! kippenvel! Ben totaal niet bekend met dit ziekenhuis maar stiekem vind ik het verschrikkelijk dat het ziekenhuis er nu zo uit ziet, zo afgedankt ondanks alles wat er is gebeurt. Maar als ik die telefoon en belsysteem zo bekijk op 1 van de foto's denk ik dat het goed is dat ze zijn verhuisd :') Het was allemaal wat ouder zo te zien.

noviceh schreef:
NathalietjeB schreef:
mijn ziekenhuis gaat ook verhuizen...ergens anders heen lijkt mij ook wel gaaf om dan zo eens te kunnen filmen in t ziekenhuis..heel apart
MCA?? ;) Daar mag je tzt ook wel zo een filmpje van maken ts! Vind het een heel mooi filmpje om te zien. Hoewel je hier en daar wat schoonheidsfoutjes (composities ed) tegenkomt, maakt dat het juist wel puur.

Ik ga per 11 juli in het MCA werken. Zit zal mijn eerste echt baan zijn, toch wel een stap in mijn leven. Als het ziekenhuis gaat verhuizen komt er zeker weten zo'n filmpje!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:26

Wauw, bizar hoe veel gevoel dat filmpje overbrengt zeg! Die muziek klopt er idd echt perfect bij, heel mooi gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 16:31

Het blijft een grappig idee dat zulke simpele dingen als een verzameling foto's en filmfragmenten en een liedje zoveel teweeg kunnen brengen, ook bij mensen die verder helemaal niets met het onderwerp zelf hebben. En mooi om te horen dat anderen ook dat vreemde gevoel van medelijden krijgen, dan ben ik dus niet alleen. 8-)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:47

wauw!
Het ziekenhuisje waar zoveel is gebeurd.
Leuke maar ook mindere gebeurtenissen.

Hopelijk hoor je er nog iets van!!!
Toevallig al in het nieuwe zh ook geweest totaaal anders. Jeeetje zo luxe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:09

Ik ben daar ook al geweest, maar het is inderdaad heel anders! Veel groter en nieuwer, maar gek genoeg tegelijkertijd ook veel minder groot dan ik had gedacht. En ik had eigenlijk zo'n steriele architectonische ijskast verwacht, maar het is eerder groter, kleurrijker en voor de nostalgie toch nog een paar architectonische klunzigheden gehouden. 8-)

Maar het schaalverschil merken volgens mij vooral de bedlegerige patienten, ik heb al twee keer een patient in een rolstoel naar buiten mogen rollen omdat ze halverwege de hoofdgang helemaal gesloopt waren - en dan nog een paar honder meter moesten. Die misten het Carolus wel! :')