Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
merendeel van de échte top fotografen hebben daar geen opleiding in gehad. die hebben bijvoorbeeld journalistiek gedaan ofzo, en zijn toen door gestroomt naar de fotografie
dus een opleiding zegt in mijn ogen geen ruk, gezien ik heel wat afstudeerwerk heb gezien van de Fotovakschool en ik geen bal vind aan die foto's
Je kan het of je kan het niet. Je kan wel een opleiding gaan doen en alles halen omdat je de regeltjes volgt, maar fotograferen is in mijn ogen juist "out-of-the-box" denken, en dat ontbreekt bij de meeste mensen die afstuderen op de fotovakschool. Kunstacademie daarentegen is juist voor het "out-of-the-box" denken, al is dat vaak meer reportage gericht
Maar in mijn ogen zegt een papiertje niks
Colway schreef:Deels mee eens, je kan wel 'out of the box' kunnen denken, er komt een heleboel techniek bij kijken, heb je dat niet, dan heb je nog steeds flutfoto's.
Kunstacedemies nemen je aan als je een goede serie kan maken en out of the box kan denken. De techniek kijken ze pas als laatste naar aangezien je dat kan leren. Als iemand niet creatief kan kijken, dus out of the box, dan zullen ze je echt niet aannemen ook niet als je de techniek super kan

) en tegelijkertijd zo af en toe en het knopje van het toestel ingedrukt. Wel gelet op zon en een beetje op achtergrond. Maar paard is ongepoetst en er is niet echt nagedacht over compositie e.d. Het is wel een reeks foto's 

lifaya schreef:Colway schreef:Deels mee eens, je kan wel 'out of the box' kunnen denken, er komt een heleboel techniek bij kijken, heb je dat niet, dan heb je nog steeds flutfoto's.
niet mee eensKunstacedemies nemen je aan als je een goede serie kan maken en out of the box kan denken. De techniek kijken ze pas als laatste naar aangezien je dat kan leren. Als iemand niet creatief kan kijken, dus out of the box, dan zullen ze je echt niet aannemen ook niet als je de techniek super kan
(althans niet over wel of niet aangenomen worden voor de kunst acedemie) Ik bedoel dus dat je zonder techniek gewoon geen goede foto kunt neerzetten. Ook niet zonder 'out of the box denken'. Dus beide heb je nodig.
Verdien mijn brood er bij lange na niet aan gezien de hele paarden-fotografie-bussines eraan is gegaan sinds veel meiden gratis foto's maken voor andere mensen..
RM_ schreef:Ik snap precies wat je bedoelt. Ik vind dat je het een fotoshoot kan noemen als er speciaal iemand naar jou toegekomen is om foto's te maken met een (semi)profesionele camera en waar dan kwalitatief goeie foto's uit komen.. Die verwachtingen heb ik in ieder geval als ik een topic open met de titel 'fotoshoot'

Damelza schreef:RM_ schreef:Ik snap precies wat je bedoelt. Ik vind dat je het een fotoshoot kan noemen als er speciaal iemand naar jou toegekomen is om foto's te maken met een (semi)profesionele camera en waar dan kwalitatief goeie foto's uit komen.. Die verwachtingen heb ik in ieder geval als ik een topic open met de titel 'fotoshoot'
ik ook
vaak noemen mensen het al fotoshoot als er gewoon een vriendin met een normale camera langs is geweest om wat foto's te schieten. Als ik dan dat topic open heb ik gelijk al geen zin meer om te reageren als ik zie wat voor foto's het zijn
Colway schreef:lifaya schreef:dus dan zou ik in jouw ogen professioneel zijn?
Ja dat denk ik wel, al mis ik wel het 'spannende' in de foto's en een handtekening ofzo (eigen style, herkenningspunt voor anderen)
Denk eerder semi-prof?
...