[ART] stal kijkkastje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:44

Geloof mij:
ik ben dan 14, ik kan me hier uren mee vermaken en er mee spelen :o
Hebbenhebbenhebben!

Wat súpergaaf gemaakt zeg, jeeeeetje <3

Yessy

Re: [ART] stal kijkkastje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:51

Wow, geweldig mooi gemaakt! Ik kan me de reactie van je instructeur goed voorstellen!

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 21:16

Wauw, respect! _/-\o_ Wat heb jij veel geduld voor zo'n kleine spulletjes te maken! Ik doe het je niet na!
Ik heb er gewoon geen woorden voor. Echt knap! :D

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 21:21

Echt prachtig!
Wauw heb wel een kwartier naar alle details en dingentjes zitten kijken :o
Zooo ontzettend mooi gemaakt! O:)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:16

Wauw :wow: Erg knap in elkaar gezet! Vooral met al die details!

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 07:26

Ontzettend gaaf gedaan! Wat een werk zit daarin zeg. Ik mis eigenlijk nog maar 1 ding, het naambordje van het paard :D (en eventueel een lichtknopje en een kraantje aan de muur, liksteen kon ook nog) maar ongelofelijk hoe realistisch de tijdschriften en andere spullen er uitzien, ik zit echt met open mond te kijken..... Eigenlijk is het paard nog het minst mooie item in de stal :=

Twitchy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 11:09

idd het naambordje mist; k heb daar wel over nagedacht, maar ik vond het toch niet helemaal geslaagd om de naam van het paard waar ie op lijkt op t bordje te zetten, terwijl t geen exacte match is. Dan ga je toch automatisch vergelijken (helemaal omdat t mijn instructeur's eigen paard is) en dan ligt de focus op of het paardje klopt in plaats van de sfeer die het geheel uit moest stralen. Een hele redenatie inderdaad, betekent wel dat ik erover na heb gedacht haha.

De borstels en bezem heb ik gemaakt door een stukje hout uit te hollen, en dat in zijn geheel met houtlijm op zo'n grote verfkwast te lijmen. Goed gewacht tot t gedroogd was, en vervolgens afgesneden op de juiste maat en een leren bandje voor de borstel, en sateprikker voor de bezem eraan gemaakt :-)

het hoofdstel is gemaakt van heel erg dun leer, waar ik kleine strookjes van heb geknipt. Die heb ik versierd met een kettinkje om het wat stoerder te maken. Het bit had ik erg geluk mee; in een modelbouw winkel bij mij in de buurt vond ik een koperkleurig staafje met om de paar milimeter een balletje met een gaatje O--O--O--O-- Geeeeen idee waar iemand anders dat voor zou gebruiken haha die heb ik vervolgens met een tangetje vlak na het balletje afgeknipt waardoor ik de basis van het bit had. Vervolgens 2 kleine zilverkleurige ringetjes door de balletjes vastgezet en tadaaaaa een miniatuur bit.

Het zweepje is een stukje rond elastiek een beetje uitgerafeld voor t uiteinde. De rest heb ik met lak verhard, kraaltje op het uiteinde, een klein dun stukje leer voor t handvat er omheen gevouwen en een touwtje eraan. Hij hangt aan een rekje gemaakt van een BH haakjes op een klein plankje

en zo kan ik nog wel even doorgaan :-) t leuke aan miniaturen is dat je ineens heel anders naar kleine dingetjes gaat kijken, zoals het rekje gemaakt van BH haakjes. Zo kan ook ineens een tandpasta dop een lampekap worden, ik noem maar wat. Een hobby die ik iedereen kan aanraden :-)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:21

Ergens wel zonde, na zoveel werk dat je overal in hebt gestopt had het paard misschien nog wel een beetje bijgewerkt kunnen worden om er een kloppende match van te maken? Ik zie hier regelmatig topics waarbij speelgoedpaardjes getransformeerd worden naar hele precieze miniportretten. Tot een mini-Totilas toe. Misschien kun je met die mensen samenwerken en een handeltje beginnen in een luxe onderkomen voor hun geliefde mini`s. :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:27

:wow: :wow: :wow:
Echt gaaf! Die tijdschriften ook, net echt! Hahaha ja echt super leuk gedaan.

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:27

Hihi, meteen weer teruggegaan naar de foto's om het bit, de borstels en de zweep nog eens goed te bekijken :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:42

Wat gaaf! Ik heb er veel respect voor hoe je de details hebt uitgewerkt. Echt prachtig :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:49

Wauw!
Wat ontzettend gaaf gedaan! Wat mooi gedetailleerd en wat creatief!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:50

Hey wat leuk. Ik heb pas voor mijn verjaardag een kijkkastje gekregen. Ook zo iets met een paard, stro, borstels, boeken, hooivork enz. Echt heel erg leuk om te krijgen. Dat priegelwerk is verder niks voor mij maar mijn oma is er ontzettend fanatiek in (heb het van mijn oma gekregen). Knap gemaakt hoor.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:37

BOY wat goed gedaan zeg en wat ontzettend lief dat je dit voor hem hebt gemaakt!!

Vind je het niet moeilijk om het nu weg te geven nadat je er zoveel energie in hebt gestoken?

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:47

jee ben hier helemaal stil van

wat heb jij dit mooi gedaan echt mn complimenten heb er geen andere woorden voor
zo leuk gedaan als ik zoiets zou krijgen zou ik denk ik ook een half uur zitten staren haha

nogmaals mn complimenten

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:47

Wauw echt supergaaf en mooi zeg! Ik zou ook sprakeloos zijn als ik zoiets zou krijgen..

Echt knap al die kleine priegeldingetjes, ziet er heel realistisch uit *blijft ook staren*
Vroeger had je een paardenblad en daarbij kwamen elke keer ook van die kleine miniatuurdingetjes die bij een stal horen en die je kon verzamelen, ook van mini dekjes tot borsteltjes, moest gelijk daar aan denken.

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:50

Waaaauw! <3
Wat ontzettend knap gemaakt zeg! :D

(Jaloezie heerst) :')

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:49

Wauw, supermooi zeg. :oo Erg origineel ook, vind het echt heel erg knap!

@ Vanny_: Ja, daar moest ik ook meteen aan denken. Daar was ik ook helemaal verliefd op, heb die spulletjes nog steeds!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 00:12

Vanny_ schreef:
Wauw echt supergaaf en mooi zeg! Ik zou ook sprakeloos zijn als ik zoiets zou krijgen..

Echt knap al die kleine priegeldingetjes, ziet er heel realistisch uit *blijft ook staren*
Vroeger had je een paardenblad en daarbij kwamen elke keer ook van die kleine miniatuurdingetjes die bij een stal horen en die je kon verzamelen, ook van mini dekjes tot borsteltjes, moest gelijk daar aan denken.

Ja ik ook! Ik had hem helemaal compleet en uitgebouwd, dat was ook heel mooi gemaakt vond ik :j.

TS; Super gaaf gedaan! Echt heel knap, zoveel details en alles klopt ook gewoon!
Ik maakte vroeger altijd poppen huisjes van kartonnen dozen (inclusief meubels uit stokjes en dergelijke kleine dingetjes, net zoals jij dus). Vond het toen erg leuk, was denk een jaar of 13/14/15. Heb er toen ooit een voor mijn moeder gemaakt als surprise. Een heel flatgebouw van maarliefst 3 verdiepingen met ladders, lampen (die echt werkte :D) en allemaal snel in elkaar geflanste meubels, mijn moeder vond het zo zonde om hem te slopen (de cadeaus zaten onder de trap verstopt :+). Je laat het wel weer helemaal kriebelen om weer eens zoiets te gaan maken :j.

Edit: Zag dat ik iets niet duidelijk had neer gezet :+.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 00:19

Wooow wat knap!
Echt vet gaaf dat je dat helemaal zelf kan :P

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 00:30

in een woord WAUW..
Wat geweldig om te zien wat voor een talenten wij nog in nederland hebben..
Zo'n talent moet echt NIET verloren gaan!!! Doe er iets mee :)

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:06

Wat prachtig! Ik kon mijn ogen niet geloven, zo gedetailleerd allemaal, ik snap er niets van :+

Maak je zulke dingen ook tegen betaling?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:23

Ongelovelijk!!!! Jij mag ook wel mijn lesklant worden hoor :Y)
Je zou zelfs een foto verhaal kunnen maken op deze manier.
Echt prachtig!!!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:37

pfoe wat een hoop werk....
maar resultaat is echt super gaaf.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:04

Heel geweldig gedaan zeg! echt orgineel ook ;)

Ik vraag me alleen af hoe je de bitjes gemaakt heb ;)