tos schreef:Zeker goed voor een eigen geschreven nummer!
persoonlijke tip....
had zelf misschien ook een iets rustiger of ander deuntje erin gebracht,
zie je ook terug bij competite d'autre été-yann tiersen of maybe-yiruma
maar jij blijft het hebben gecomponeerd dus jij geeft er ook jou draai aan!
ben wel erg benieuwd hoelang je nu piano speeld?
Hier moet ik ook even reageren
Die twee nummers zijn typische gevalletjes van 'minimal music'. Heel mooi als je het goed doet
Mijn nummer gaat ook deze richting uit.
Het hele punt van minimal music is dat je eigenlijk telkens hetzelfde doet, maar nét even iets anders.
Bij Comptine d'un autre d'été l'apres midi (die bedoel je
? ) is de linkerhand telkens hetzelfde, de rechterhand heeft wat variatie en dan ga je precies hetzelfde spelen maar een octaaf hoger. Maybe van Yiruma ken ik niet, maar ik ga uit van The River Flows in You wat niet eens minimal music is, maar gewoon regelrecht telkens hetzelfde
Het 'rustig' spelen op bepaalde momenten is een kwestie van oefenen. Dat moet namelijk op gevoel, het harder/zachter/sneller/langzamer spelen. En dat is, geloof me, níet heel makkelijk. Je kunt het vergelijken met paardrijden, het ene moment is het prut, je kunt de oefeningen wel doen maar die 'extra touch' mist
Zo is het ook met pianospelen. Je moet in de piano-mood zijn en dan kun je écht vlammen wat je pianospel betreft. Bij mij is dit (gek genoeg) meestal 's avonds dat het me wat makkelijker af gaat. En deze video is, jawel, opgenomen een uur nadat ik uit bed was, en in dat uur heb ik me helemaal lopen irriteren over het feit dat mijn camera staakte, mijn ándere camera óók staakte, de batterijen kwijt waren en mijn geheugenkaart staakte ook.
Maar ik probeer ook nog een betere versie op te nemen als jullie willen