Je hebt trouwens wel veel aanhalingstekens die ontbreken, ligt dit misschien aan je toetsenbord?
Citaat:‘Wat is ie dan? Een zombie geworden.? Zeg ik sarcastisch.
Ik zou de punt weglaten en er moet weer een aanhalingsteken achter, hihi.
Citaat:‘Nee, ik grijp hem bij zijn mauw.
Ik denk dat er beter kan staan: 'Nee,' zei ik en ik grijp hem bij zijn mauw.
Citaat:‘Het is gevaarlijk voor ons allebei als we met elkaar omgaan.’
Dit vond ik weer net even netter staan, maar het is maar net wat je ermee wilt.
Citaat:‘Jacob is getroffen door een of andere zware griep, dus ik ben aangewezen om je te verzorgen. ‘Niet dat ik dat een straf vind hoor,’
Ik denk dat je de 2e aanhalingsteken beter kunt laten. Ik neem aan dat het door Valko gezegd wordt, beide?
Citaat:‘Ik wist niet wat je lekker vond, dus ik hem maar wat eieren en vlees gebakken.
Typfoutje; hem = heb
Citaat:Ik gluur door de gleuf en duizenden boeken kijken me aan. Ik glip door de deur en dan sta ik in de boekenhemel. Ik loop langs de rijen boeken en...
Hm, hier gebruik je wel vaak 'boeken'. Tis niet echt storend, maar ik denk dat je in de laatste zin 'boeken' ook weg kunt houden. Ik neem aan dat het vanzelfsprekend is dat het om de rijen boeken gaat.
Citaat:‘Hoe weet u dat ik de vrouw (dat woord spreek ik met walg uit) ben van Jacob?’
Het staat denk ik netter als; 'Hoe weet u dat ik de vrouw ben van Jacob?' vraag ik en ik spreek vrouw walgend uit.' Ook niet helemaal een logische zin, maar iets die richting in. Gedachten/aanwijzingen horen meestal voor of na het spreken.
Citaat:‘De deur wil alleen van buiten af open, van binnen af moet het met de sleutel. ‘Waar was ik gebleven… Oja de rits.
Wederom kun je hier het 2e aanhalingsteken weglaten en die dan achter rits zetten.
Citaat:Ik staar naar het plafon
Volgens mij (correct me if I'm wrong) is plafon' plafond. Dit foutje zie ik in de 1 na laatste alinea volgens mij ook terugkomen.
Citaat:Ik heb een boek voor je meegebracht.
Bij deze uitspraak horen ook nog aanhalingstekentjes.
Citaat:Dat ben ik weer
Ik denk dat je hier gewoon per ongeluk een typfout hebt gemaakt, aangezien het 'dan' zou moeten zijn.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, als je het liever niet wilt moet je het natuurlijk gewoon melden.