Omdat jullie mij zo aansporen
hier een nieuw stuk! met meteeen het volgende hoofdstuk erbij!
Oh En een gelukkige jaarwisseling! Tot volgend jaar
denk ik als ik niet tot de verleiding kom heeel snel nog een stukje te plaatsen 
------------------------------------------------------------------------------------------
Een nacht ging voorbij in huize Walsen niemand sprak nog over het incident. In de vroege morgen had Charles zich alweer op zijn werk gestort. Hij had een hoop te regelen naar het gedoe van gister en het was een manier om zijn gedachten af te leiden. Langzaam begon er meer geluid door het huis te klinken. Charles stond op van zijn werk om Lisa al in de gangen te zien werken.
"Lisa," sprak hij naar de Indische vrouw. Het vrouwtje stopte met haar bezigheden en keek op naar de man. Er was nog steeds een verachting in haar diepzwarte ogen te zien.
"Ja heer," zelfs haar tong was scherper dan gewoonlijk. Charles vernauwde zijn ogen. Die vrouw moest nodig in het gereel worden gezet.
"Zorg dat Alexia er opgeknapt uitziet, daarvoor wil ik haar niet zien en zal ze ook niet het huis uitgaan," eiste de man, zijn stem laag vanuit zijn keel.
Lisa knikte kort, "Natuurlijk, heer,"
De vrouw verdween een kamer in.
Charles trok zich weer terug in zijn eigen kantoor. Zijn gedachten bleven uitgaan naar Alexia, zich afvragend wat de schade zou zijn die hij had veroorzaakt.
"Het was haar eigen fout," mompelde hij tegen zichzelf.
------------------------------------------------------------------------------------------
Alexia was die ochtend eerst door Lisa onder handen genomen. De foundation verborg de plek voor een groot deel, die haar wang ontsierde. In het spiegeltje van de auto bekeek ze haar wang nog eens. Als je goed genoeg keek kon je het nog zien. Tim, de chauffeur, zijn ogen kon ze ook op haar voelen brandden. Oh ja, roddels gingen weer al een lopend vuurtje rond. Hij wist dat ze geslagen was.
Ze was geslagen, haar hoofd wou het concept niet loslaten. Hoe hard ze ook probeerde om het weg te drukken, zichzelf wijs te maken dat het haar eigen schuld was, dat ze over de lijn was gegaan. Diep van binnen wist ze dat het fout was. Je werd niet geslagen door degene die van je hielden. Dat hoorde gewoon niet, misschien in een heel ver verleden maar niet in deze tijd niet. Haar ogen sloegen neer. Maar hield de man wel van haar?
Waarom zou hij? Ze had hem alles afgenomen en toen was hij nog zo goed geweest om voor haar te zorgen. En zelfs daarna was ze niets anders dan problemen voor hem geweest. Alexia haar ogen keken ferm naar voren, waar Tim ze kon zien.
Ja, ze had dit verdiend.
Op school was het hetzelfde. Mensen staarde haar aan, sommige wezen en fluisterden. Alexia weigerde geconfronteerd te worden, als iemand er naar vroeg; zei ze dat ze ergens tegen aan gestoten was. Maar niemand vroeg het. Ze verzonnen theorieën in hun hoofd en waarschijnlijk hadden sommige de juiste bedacht. Maar niemand, zelfs haar vrienden niet, vroegen wat er gebeurd was. Ergens had Alexia verwacht dat Jake als eerste voor haar zou staan en haar met vragen zou bekogelen. Maar nee, hij staarde alleen kort voor hij zich weer bezig hield met zijn gewone onzinnige gepraat. Het deed pijn. Pijn dat niemand er naar vroeg. Dat niemand om haar heen geïnterreseerd genoeg was om te vragen.
En langzaam begon de blauwe plek die haar grootvader had veroorzaakt te vervagen, tot dat er geen make-up meer nodig was om hem te verbergen. Eind november was het in zijn geheel verdwenen, samen met de kans dat ook maar iemand het zou navragen. En ondanks dat de plek nu niets meer was dan een herinnering was het wel de aanzet tot een veel langere marteling. De zichtbare plaatsen bleven onaangetast, maar haar grootvader had wel een nieuwe manier om haar in lijn te houden. Blauwe plekken bleven zich vormen over haar lichaam, niet meer haar gezicht maar de rest wel. Ze deed niets om het tegen te gaan. Niemand deed iets. Iedereen keek toe en duwde het daarna snel weg, ergens achter in een hoekje achter slot en grendel.
Huize Walsen, het huis vol van geheimen. Het was niet de bedoeling dat ook maar één persoon erachter zou komen. Ze bleven verborgen achter slot en grendel.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Hoofdstuk 4
Roddels
Mythe, sprookjes, roddels,
Gaan van oor tot oor,
Leugens en verzinsel
Verhalen voor vermaak,
Maar ergens, diep in het hart,
Is het allemaal waarheid.
--------------------------------------------------------------------------------------------
December was aangebroken, de dagen werden door een ijzige wind de winter ingeleid. Iedereen voorspelde een witte kerst, maar tot nu toe was het enige wit wat ze iedere ochtend zagen de witte dauwlaag die bevroren was. Jake friemelde aan het rose kaartje in zijn handen, terwijl hij met een moeizame zucht naar buiten keek.
Zijn nieuwe vrienden en dan met name Didi had een geweldig idee bedacht. Ze zouden kerst met zijn zessen vieren – Jake had toestemming gekregen om Mick ook uit te nodigen, nadat ze de skater jongen met een van hun uitstapjes ontmoet hadden – het rose kerstkaartje had al meteen laten zien dat Didi achter het hele fiasco had gezeten. Alexia zou niet eens zonder walging aan rose kunnen denken, Summer had genoeg steil om tenminste met iets in kerstkleuren te komen en Dean, Dean was een jongen dat moest toch genoeg zeggen. Nog eenmaal open Jake het kaartje, en herlas de woorden die hij al zovaak had gelezen.
Heee Cutie.
Dit is een uitnodiging voor ons geweldige kerstfeestje!
Op 23 December, bij Alexia.
Longlane 157,
Je mag die vriend Mick wel mee nemen,
Hij is leuk (A)
Oh, en neem cadeautjes mee.
Xxx
Summer, ALexia, Dean en Didi
Hij had met Mick afgesproken vandaag cadeau’s te halen en nu wou hij niets liever dan afzeggen. Het weer zag er veel te koud uit, maar de komende dagen zou het waarschijnlijk ook niet beter worden. Met een laatste zucht wond hij een sjaal strak om zijn nek en drukte een muts over zijn hoofd.
Met dunne handschoenen verliet hij uiteindelijk het warme knusse huisje, voor de ijzige buitenlucht.
Zijn tanden begonnen gelijk te klapperen toen hij naar de stad fietste. Daar zou hij Mick ontmoeten. Natuurlijk Mick kennende duurde het nog een half uur voor hij er ook daadwerkelijk was. En tegen die tijd was Jake niet meer instaat om zijn tenen en vingers te voelen.
"Jake! Sorry, tijd vergeten," grinnikte de skater jongen, terwijl hij beschaamd grijnzend naar zijn koukleumende fronsende vriend keek.
"F.f.fijn, M.Mick," klapperden Jake zijn tanden.
"Dus uhm, zullen we dan maar cadeau's zoeken?" Mick wees, nog steeds grijnzend, met zijn duim naar de stad. Jake gaf hem nauwelijks een knik voor ze de stad in gingen. Tussen alle mensen zijn en in beweging zijn leek zijn lichaam in ieder geval op te warmen.
"Ik vraag me af in wat voor een huis die Walsen woont," begon Mick door hun stilte af te vragen.
'Groot,' kwam Jake zijn korte antwoord, hij had het drukker met het bekijken van winkels en bedenken wat hij ooit zou kopen. Uhg, hij had zijn zus moeten meevragen die had zo een stapel uitgezocht.
'Hoe gaat je onderzoek naar haar eigenlijk? Detective,' Ging Mick verder, de skaterjongen had minder aandacht voor het uitzoeken van cadeau's. Hij zag wel wat hij zou gaan kopen.
"Slecht, het enige waar ik achter ben gekomen is dat ze erge hoogtevrees lijkt te hebben en ze zeer anti-sociaal is, oh en dat ik haar blijkbaar als kind heb gekend.."
Mick sloeg zijn handen achter zijn hoofd.
'Hm, kun je daar niet iets mee?'
Jake schudde zijn hoofd. Hij had het al met een paar mensen besproken maar niemand had hem verder kunnen helpen. En dan was er nog de blauwe plek waarme Alexia een paar weken geleden op school kwam. Jake had toen besloten om er niets over te zeggen. Alexia zou ontkennen als het echt wat ernstigs was, dus wat zou hij ermee opschieten om het te vragen? Wel was Jake heel nieuwsgierig geworden naar Alexia haar ouders, zouden zij de oorzaak kunnen zijn?
"Dat is ook niet veel, waarom stop je niet gewoon met onderzoek doen en vraag haar uit?" Jake schrok op van de plotselinge stem van Mick.
"Hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik helemaal niet met haar uit wil!" Hij was gefrustreerd naar zijn vriend toe gedraaid, iedereen leek te denken dat hij achter Alexia aanzat.
"Tuuuurlijk," Mick zijn ogen rolden.
"Zoveel heb ik haar de laatste tijd geeneens gesproken. Ik bedoel ze is vaker afwezig dan dat joch met pfeiffer in mijn klas," verdedigde Jake zich nog verder.
Mick was allang gestopt met luisteren. Vijf slanke meiden die zo uit een of ander tijdschrift konden zijn gekropen kwamen hun richting oplopen. Ondanks de kou droegen ze allemaal korte minirokjes die hun slanke benen toonden, hun benen waren bedekt door een dikke panty en hoge suede laarzen hielden de rest warm. Voor de jassen die ze droegen had Mick weinig aandacht. Die bedekte te veel.
Hij stootte Jake naast zich aan, "check die,"
Jake volgde de blik van zijn vriend, tot ook hij de vijf meiden in het oog had. De blonde die in het midden liep stak er meteen uit.
"Is dat niet..."