[VER]van gewoon naar nietgewoon?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

LisavanLisa

Re: [VER]van gewoon naar nietgewoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:37

ik hoop dat het snel komt,
je kan echt goed schrijven :)
en ik kan moeilijk zeggen van dat er spelfouten inzitten
want ik heb er helemaal geen verstand van enzo,
maar spelfouten kun je er uit halen en ik vind dat het nu nog wel een beetje om de manier waarop je het hebt geschreven en het verhaal gaat. en ik vind dat je dat super goed doet :D

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:47

heb je ondertussen alweer inspiratie?
ik ben echt super nieuwschierig naar deel 6,
ik vind echt dat je goed schrijft :)

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:20

Leuk, je wordt steeds beter! Eerst was het heel rommelig en nu niet meer zo.
Nieuw stukje :) ?

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 22:05

ja ik ben bijna klaar, alleen moet ik nog wat meer woorden :o

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 12:03

Isa loopt naar haar raam, haar mobiel nog steeds in haar hand. Isa kijkt naar de vogels, ze fluiten en vliegen door de blauwe lucht. Was zij maar zo vrij dan zou ze.. 'Bliep, een sms, pak me nou maar hier, in je broekzak.' Isa grinnikt, deze ringtoon vindt ze super leuk. Snel opent ze het smsje: Hee, ik zal er zijn, wordt lastig maar ik kom!' Isa kijkt gelukkig weer uit het raam, nog een dag naar school en dan kan ze naar Jorrit! Snel rent ze naar de kamer van Rachelle en vertelt over hun afspraak. 'MAar Isa, denk je dat
ze het goed vinden als je in je eentje naar Amsterdam gaat?' Rachelle kijkt ernsig diep in Isa's ogen. 'Uhm daar had ik nog niet over nagedacht, oh nee.' Er schieten al tranen in Isa's ogen. 'Ik wil wel met je mee, ik ben over een weer al zestien, dan ga ik gewoon een winkel in als jij met jorrit bent en kom ik na een uurtje weer en gaan we met z'n alle wat drinken?' Rachelle geeft een klopje op Isa's schouder. 'Dat vind ik een goed idéé, zullen we het gaan vragen?' Isa lacht. 'Ja is goed, en je moet je echt niet verspreken!' Samen lopen ze naar beneden, voor de deur blijven ze even staan en kijken elkaar aan, rachelle doet de deur open. 'Pap, mam, mogen we zaterdag naar Amsterdam?' Rachelle en Isa kijken allebei zo lief mogelijk. 'Amsterdam?! Wat moeten jullie daar?' Henk kijkt ze al afkeurend aan. 'JA, dat is super leuk, lekker naar de H&M en op een terrasje zitten.'Isa kijkt Linda aan en knippert met haar ogen. 'Alsjeblieft?' Zeggen ze in koor. 'Nou, ik vind het goed, maar van mij krijgen jullie alleen maar geld voor een treinkaartje hoor.' Isa voelt toch een steek in haar hart, ze vindt het niet fijn om te liegen, maar dit heeft ze ook wel
voor Jorrit over. Als ze weer naar boven lopen geeft Isa Rachelle een knuffel, 'dankjewel!' 'Het is goed, daar zijn we zussen voor.' Bij het woord zussen voelt isa een steek in haar buik, maar het voelt ook wel fijn. Isa gaat slapen, dit keer slaapt ze lekkerder. De volgende dag kan ze op school haar aandacht er niet bij houden, bij Engels hoort ze zelfs niet dat hij haar naam roept. Als eindelijk die zes uren erop zitten loopt Isa naar buiten. ineens hoort ze haar naam, iemand roept haar. 'Isa, Isa, wacht even!' Iris rent achter haar aan. 'Hee, wat is er?' Isa probeerd vrolijk te klinken maar eigenlijk ergerd ze zich. 'Wil je bij mijn huis chillen?' Isa denkt na, de hele middag aan Jorrit denken heeft ook niet zoveel nut. 'Eh ja is goed, moet je nog naar je kluis?' Samen lopen ze nog naar Iris' kluis en lopen dan weer naar buiten, tijdens het fietsen valt Isa weer stil.. Jorrit, ik heb het aan mijn mentor verteld, ik moest wel.. ze bleef doorzeuren, ooh het spijt me zo.. 'Isa!'Waar zit jij vandaag, ben je verliefd ofzo?' Iris stoor Isa aan. 'Huh, hihi nee ik ben niet verliefd.' Isa bloost en neemt zich voor niet meer aan Jorrit te denken en het gewoon gezellig te maken. 'Vind je onze klas leuk?' vraagt Isa uiteindelijk. 'Ja, super leuk, echt heel gezellig, en jij?' 'Ik ook, alleen school niet, hihi.' Dan komen ze bij Iris'huis, ze zetten hun fiets in de poort en lopen naar binnen. 'Mijn ouders zijn er niet hoor, zoals altijd..' verteld iris met een gezicht waaruit Isa
niet kan zien wat ze ervan vind. 'Oh, vind je dat jammer?' Isa kijkt goed naar Iris' gezicht. 'Nee joh, lekker rustig.' Iris'gezicht staat vrolijk net als altijd.'Mm okee, mijn pleegouders zijn er altijd zowat.' Isa bedenkt zich ineens dat ze pleegouders heeft gezegt.. 'Okee, naja wel gezellig toch? Maar woon je in een pleeggezin
dan?' Iris kijkt geinteresseerd. 'Ja, al 2 jaar geloof ik.' Intussen schenkt Iris cola in en pakt een zak chips, ze ploffen op de bank en Iris pakt haar laptop. 'Zullen we op jou msn?' Iris tikt met haar vingers een deuntje op de latop. 'Ja is goed, wacht ik typ wel.' Ze zitten een tijdje druk te msn-en. Dan moet Isa naar huis,
'Ik moet naar huis..' 'Okéé, ik loop wel even mee.' Als Isa op de fiets zit denkt ze na, hoe zal het morgen gaan.. Ineens denkt ze aan haar gewicht, hoeveel chips heeft ze eigenlijk gegeten.. Ze denkt goed na, niet veel eigenlijk, Gelukkig maar! Als ze thuis aankomt ziet ze dat iedereen al aan tafel zit, 'huh, nu al..' Zegt Isa zachtjes zegen zichzelf. Als ze binnen aan komt Kijkt Youri automatisch naar de klok. 'Eten we vroeg?' Isa probeerd heel onschuldig te kijken. 'Ja, maar dat wist je niet dus het is niet erg hoor.' Die avond gaat Isa vroeg slapen, dan is het lekker snel zaterdag. De volgende ochtend is Isa al om half 8 wakker, snel springt ze haar bed uit en loopt zachtjes naar beneden, ze heeft best wel trek dus maakt ze twee broodjes met vlokken en een plakje ontbijtkoek als ze alles op heeft, heeft ze meteen spijt. Ze loopt weer naar boven en ploft weer in haar bed, ze zet de tv aan maar dommelt intussen weer weg. 'Isa, Isa, wakker worden, we moeten zometeen weg.' Een half uur later zit Isa al in de trein naar Amsterdam. Gespannen kijkt ze naar buiten, weer ziet ze die vogeltjes in de blauwe lucht. 'We zijn bijna op station Amsterdam, ik verzoek u vriendelijk om uit te stappen.' 'Kom we moeten uitstappen, Isa, kom!' Rachelle trekt Isa mee aan haar arm. op het station gaan ze stil staan, het is precies twee uur, Isa smst Jorrit, heeeeeeeii, ik ben er, waar ben jij? Als Isa op verzenden wilt klikken hoort ze iemand haar naam roepen, ze kijkt om zich heen, dan ziet ze hem. Die blauwe ogen, blond haar,, 'Jorrit!!!' Isa rent zo hard ze kan, en Jorrit ook. Ze knuffelen, ze wilt hem nooit meer loslaten! 'ooh Jorrit, eindelijk.' Isa begint te snikken, Jorrit houdt het ook niet meer en snikt mee. 'Dit hadden we al veel eerder moeten doen, veel eerder.' Even later zitten ze op een terrasje en is Rachelle weg, Isa begint te vertellen, over haar broertje, ouders en Rachelle. Ze hebben zoveel te vertellen dat het uur veel te kort is, ze merken niet eens dat Rachelle ernaast komt zitten, 'Isa, ik ben er weer, zullen we ergens een ijsje gaan eten? Of willen jullie blijven zitten..' 'Ik heb wel zin in een ijsje, jij Isa?' Ze staan op en pakken elkaars hand, het maakt ze niets uit als mensen denken dat het een stelletje is, als ze maar samen zijn! De middag vliegt voorbij, ineens wordt Isa gebelt, snel neemt ze op, 'Hee, Ies,
met mama, jullie moeten de trein van kwart over vijf nemen, over een kwartier dus.' 'Oh, okee, het is heel leuk!' Isa wilt zo snel mogelijk weer ophangen, dus drukt ze gewoon op het rode hoorntje. 'We moeten gaan, we moeten de trein van kwart over vijf nemen..' De tranen schieten als in Isa's ogen. 'Het is goed, we gaan gewoon heel snel weer een keer afspreken!' Jorrit geeft Isa nog een knuffel en dan lopen ze richting het station. Rachelle loopt stil achter ze aan, dit is hun momentje, dat kan ze maar beter niet verstoren! Op het station gaan ze stil zitten, ze kijken elkaar aan en zeggen niks, ook zonder woorden begrijpen ze elkaar, waarom moet ze nu al weg. 'Jorrit, ik wil nog een ding vragen..' Isa's stem trilt. 'Wat dan?' 'Waarom konden we niet bij elkaar in een pleeggezin?' Isa draait haar hoofd van hem af. 'Ik weet het echt niet Isa, wist ik het maar.' Ineens ziet ISa dat hij huilt, ze slaat haar armen om hem heen en sluit haar ogen, dan komt de trein. Isa wist dat dit moeilijk zou worden, maar zo moeilijk dat ze haar handen niet loskrijgt? Nee dat had ze niet verwacht. 'Isa kom, we moeten nu echt gaan..' Rachelle pakt Isa's hand. 'Doei Isa, ik
hou van je, vergeet dat nooit.' 'Ik hou ook van jou Jorrit, echt waar, we bellen!' Als ze in de trein zitten kijkt Isa naar buiten, ze voelt zich blij, maar ook heel verdrietig. 'Ik hoef je zeker niet te vragen hoe je het vond?' Rachelle probeert voorzichtig een gesprek te beginnen. 'Ik, ik , ik vond het super. Het voelde meteenals zo
vertrouwt.' Dan valt er een stilte, dit was de mooiste dag in haar leven sinds ze in een pleeggezin terecht kwam! De trein stopt, samen lopen ze de trein uit. Isa zet een glimlach op haar mond, en ze kijken om zich heen. Henk en Linda zouden ze ophalen, ze lopen naar de auto toe. 'Hoi mam, hoi pap!' Rachelle zwaait met haar plastic tasjes. 'Ha lieverds, lekker geshopt zie ik?' 'Heerlijk, Amsterdam was een super ervaring!' ISa lacht en geeft Linda een knuffel.

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 12:57

super leuk stukje <3

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 13:02

dankjewel :)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:58

mooi stukje :) snel verder gaan :D

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 17:02

hihi, dat zal ik doen :)

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:47

heb je miss alweer een nieuw stuk? :oo

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 17:02

jullie moeten even niet steeds meer vragen, stuur anders een pb, want anders moet dr een slotje op dit topic.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 17:18

Updateee

deel 7:

In de auto wordt Isa weer stil, ze denkt terug, het was zo heerlijk om weer bij Jorit te zijn. 'Isa, Isaaaaaa.' Linda schudt haar hand voor haar ogen. '
'Ja, uh wat?' Isa kijkt haar moeder verbaasd aan. 'Heb jij nog iets gekocht?' Linda kijkt onderzoekend naar Isa, maar ze ziet nergens een tasje. 'Ja, ik heb oorbellen
gekocht, en een Sjaal!' Isa pakt uit haar handtas twee plastic tasjes, ze heeft grote oorringen gekocht. 'Jeetje ies, die zijn wel erg groot, ga je die echt indoen?'
Isa kijkt uit het raam, ze zijn nog niet thuis en Linda begint al te zeuren.. 'Ja? wat is daar mis mee?' Isa klinkt bozer dan ze wilt. Gelukkig rijden
ze op dat moment de parkeerplaats voor hun huis op. Snel stapt Isa de auto uit en loopt naar de voordeur, als ze binnen zijn loopt Isa meteen naar boven, ze
heeft honger.. Dan komt Linda naar boven, 'Isa, mag ik even binnen komen? Ik wil even praten.' 'Ja kom maar.' Linda komt naar binnen en gaat op bed zitten, kom naast
me zitten gebaart ze. Isa gaat zitten en kijkt naar de grond, ze heeft geen idee wat Linda wilt. 'woensdag middag, hoelaat ben je dan uit?' Linda begint rustig.
'Uh, om half 3 geloof ik.. Wat is er dan?' 'Nou, het lijkt ons slim om weer met Danielle te gaan praten, we hebben het gevoel dat je toch iets dwars zit..'
Linda kijkt Isa voorzichtig aan en verwacht een uitbarsting. 'Naar dat stomme mens? waarom?' 'Omdat je zo stil bent, en met ons praat je niet dus.. Misschien
dat je bij iemand anders wel praat, en ze was best aardig toch? Isa draait haar hoofd weg, ze heeft helemaal geen zin om te praten, ze wil rustig nadenken over vanmiddag,
die fijne tijd met Jorrit. Ineens zonder dat Isa er grip op heeft rolt er een traan, zomaar ineens over haar wang. Stil staat Linda op, en sluit de deur geluidloos achter zich.
'We praten na het eten verder okee Ies? We eten over een half uurtje.' Er ontsnapt een geluidje uit Isa's keel dat is goed meot voorstellen, het is allemaal iets te veel.
Zo blijft Isa een hele tijd liggen, na een half uur wordt ze geroepen, het dringt niet eens door. Jorrit, we moeten nog boodschappen doen, en het huis stofzuigen,
moet je zien hoe het eruit ziet, als iemand naar binnen kijkt bellen ze meteen de kinderbescherming! Isa piekert zich suf terwijl Jorrit rustig op de bankt televisie
ligt te kijken. Jaja, zometeen, doe jij alvast boodschappen?'Jorrit kijkt niet eens op. Isa begint te huilen, hadden ze maar een normaal gezin, die op de middag
rustig thee drinken, samen!
'Isa, ik heb je al heel vaak geroepen, kom je eten? Henk steekt zn hoofd heel voorzichtig om het hoekje van de deur. Als hij ziet dat Isa op haar bed ligt ploft hij zachtjes
op haar bed neer, 'Is er iets gebeurd vanmiddag? ISa ligt nog steeds opgerolt, 'Nee' Haar stem klinkt breekbaar. 'Je kan alles vertellen, dat weet je toch?' Henk kijkt bedankelijk
naar ISa, wanneer krijgt hij haar vertrouwen nou, ze blijft zo afzonderlijk. Ik kom al eten, ineens is Isa er weer helemaal bij. Ze loopt voor Henk haar kamer uit en rent naar beneden.
Als ze op haar plaats aan tafel gaat zitten kijkt iedereen haar vragent aan, meteen valt er een ongemakkelijke stilte. Isa kijkt snel naar haar bord. Tijdens het eten
wordt er niet veel gesproken, en Isa is blij als ze weer van tafel mogen. Snel rent ze naar boven en klikt de computer aan, ze voelt zich nog steeds raar en verdrietig,
waarom, dat weet ze niet. Op hyves heeft ze een krabbeltje van Jorrit, ineens krijgt Isa het spaans benauwd, dit krabbeltje is namelijk van een paar uur geleden, wat
als haar vader of meoder hem ziet, dan heeft ze echt een probleem, snel verwijdert ze hem en stuur Jorrit een privéberichtje. Lieve Jorrit, ik denk dat we beter neit meer
kunnnen krabbelen, dit valt gewoon te veel op. sorry. ik zie je wel weer op msn! xxxjes

Als Isa op verzenden heeeft gedrukt krijgt ze een naar gevoel, had ze maar iets vriendelijker gedaan, en gezegt hoe leuk ze het vanmiddag heeft gehad. Isa drukt haar computer
uit, ze heeft nu toch geen zin meer. Langzaam laat ze zich weer zakken op haar bed, waarom is haar leven toch zo ingewikkeld. Weer rollen de tranen over haar wangen,
nu maakt het haar niet meer uit. Isa rolt zich weer zo ver mogelijk op. Ze klemt haar armen om haar benen en knijpt zo hard met haar hand in haar andere arm dat ze haar nagels
erin voelt staan. Dat voelt eigenlijk best lekker en ze drukt ze nog harder aan, isa begint n uzelfs te krabben, en huilt door. Isa voelt dat haar arm begint te bloeden
maar ze voelt niks, helemaal niks, geen pijn niks. Isa voelt zich ineens heel moe, ze laat haar arm rusten en trekt het deken over haar heen, ineens valt ze in slaap, een
heel diepe slaap.
Voorzichtig opent Isa haar ogen, het is precies 9;59. Isa stapt uit haar bed en kijkt snel in de spiegel, huh ze heeft haar kleren gewoon nog aan. ISa snapt er niks van,
heeft ze zich niet omgekleed, dan ziet ze allemaal korstjes op haar rechter onderarm zitten, ineens weet ze het weer, gisteravond, ze heeft haar arm helemaal opengekrabt.
Isa schrikt zich dood, jeetje bedoelen ze dit met jezelf snijden enz? Geeft dat echt zo'n fijn gevoel. Isa trekt snel haar pyjama aan, straks moet ze ook nog uitleggen aan
haar ouders, en daar heeft ze helemaal geen zin in! Zachtjes loopt ze naar beneden, misschien slapen haar ouders nog, maar ze ziet dat de deur open staat dus loopt ze gewoon naar
beneden voor een broodje! 'goedemorgen Isa, lekker geslapen?' Henk kijkt ISa onderzoekend aan. 'Ja, jij?' Isa is neit van plan veel te praten. 'Mooi zo, ja ik ook hoor!
Alleen ik vind het wel een beetje vervelend dat je niet eens even weltrusten hebt gezegt, volgens mij hadden we dat wel afgesproken!' Henk probeerd het zo voorzichtig mogelijk
te brengen maar helaas valt het toch verkeerd bij Isa. 'Jeetje mina, jullie moeten gewoon is een ker niet zo zeuren, echt hoor, ik was gewoon moe, ik vraag toch ook niet
wat jullie allemaal uitspoken 'S nachts? Uuf, doe normaal.' Isa heeft het gevoel dat ze ontploft, al die adrenaline schiet door haar lijf. 'Doe eens rustig, er slapen nog
mensen, en we mogen best zeggen wat we vinden Isa, jij bepaald niet wat er gebeurd in huis!' Henk staat nu recht voor Isa en kijkt haar streng aan. 'Nee dus, ik mag wel zeggen
wat ik vindt en ik vind dat jullie harstikke zeuren, echt hoor, ik wil hier.....' 'En nu is het genoeg, naar je kamer, je hebt huis arrest voor de hele week' Henk begint
nu echt boos te worden en geeft Isa een duwtje in de richting van de deur. Meteen schieten de beelden van Isa's echte vader door haar hoofd als hij weer is dronken was, en
haar een klap verkocht. Isa reageerd in een reflex en geeft Henk een knal voor zn hoofd. 'Blijf van me af, blijf van me af!' Isa knlinkt bang en haar ogen worden enorm
groot. Linda grijpt snel in en begint rustig te praten, intussen loopt henk snel naar de keuken voor een keukenrolpapiertje, zn neus bloed behoorlijk. 'Isa, rustig maar,
er is niks aan de hand.' Linda probeerd Isa te kalmeren maar ze is zo erg geschrokken dat ze naar boven rent.

kevaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:37

leuk verhaal!:D

ik blijf zeker meelezen.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 22:39

dankjewel :)

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:30

oeef het lijkt wel goede tijden dat einde...
weer op het spannendste moment stoppen :P
maar super goed stuk

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 09:32

dankjewel ;)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:40

het was zo heerlijk om weer bij Jorrit te zijn ipv Jorit
'Ja, ik heb oorbellen gekocht, en een sjaal!' ipv Sjaal
Waarom? ipv waarom
Isa's keel dat is goed moet voorstellen, ipv meot
Isa ligt nog steeds opgerolt. ipv ISa
Henk kijkt bedankelijk naar Isa ipv ISa
kijkt iedereen haar vragend aan. ipv vragent
en Isa is blij als ze weer van tafel mogen.. Je begint in enkelvoud en eindigt in meervoud, dat klopt niet. Je kan er beter: Isa is blij als ze weer van tafel mag van maken.
ik denk dat we beter niet meer.ipv neit
isa begint nu zelfs te krabben, en huilt door. ipv n uzelfs
Isa snapt er niks van. ipv ISa
straks moet ze het ook nog uitleggen aan haar ouders. ipv straks moet ze ook nog uitleggen aan haar ouders.
Henk kijkt Isa onderzoekend. ipv ISa
Isa is niet van plan veel te praten. ipv neit
niet eens even welterusten hebt. ipv weltrusten.
gewoon is een keer niet zo zeuren ipv ker
allemaal uitspoken 's nachts? ipv 'S
wat ik vind ipv vindt, is 1ste persoon enkelvoud dus geen -t achter d ;)
hebt huisarrest ipv huis arrest
Isa klinkt bang ipv klninkt
zijn neus ipv zn
Zo eventjes de spelfoutjes eruit gehaald, probeer er op te blijven letten dat je hoofdletters, leestekens, volledige woorden, ... gebruikt. Verder vind ik het erg mooi geschreven, spannend stuk ook, mooie opbouw, hoop dat je het niet als negatieve afkraak oppakt maar als positief bedoelde kritiek ;)

nienke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 10:22

Ik heb weer even alles bijgelezen, Erg leuk geschreven!

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 12:17

Bedankt Melissa! Ik ga de volgende keer beter op mijn spelling letten!

Bedankt nienke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:43

weet niet of het al gezegd is
maar volgensmij begin je met de ''ik ga, ik loop''
en eindig je met ''ze ging, ze liep''

let op in welke vormen je schrijft :D

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 17:38

huh ik snap hem niet helemaal.. ;$

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:59

ze bedoelt dat je de zin zegt bijv: ik loop naar de stad en over 2 uurtjes liep ik terug naar huis. dan moet je dezelfde vorm aanhouden en zeggen ik loop naar de stad en over 2 uurtjes loop ik terug naar de stad.. of elke keer tegenwoordige tijd aanhouden of elke keer verleden tijd aanhouden maar niet allebei gebruiken ;)

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 20:35

ooooh. okee, ik heb nu nog een stukje af en die ga ik nog extra goed controleren!

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 20:38

DEEL 8

Isa zit op haar bed, geschrokken kijkt ze om zich heen. Ze heeft het gevoel dat ze net wakker wordt. De beelden flitsen als een kort filmpje door haar hoorfd, de duw, haar
stomp in Henk's gezicht. 'Chips, straks heb ik hem heel erg pijn gedaan, ik moet sorry gaan zeggen.' Fluisterd Isa zachtjes tegen zichzelf. 'Isa, mag ik even binnenkomen?' Linda
klopt zachtjes op de deur. 'Uh, ja hoor.' Isa voelt een steek van zenuwen in haar buik, straks heeft dit accident er nog meer voor gezorgt dat ze niet meer onder
Danielle uitkan.. 'Ben je een beetje bijgekomen schat? Je leek wel in een shock..' Linda aait voorzichtig de rug van Isa. 'Sorry sorry. echt duizend keer sorry, deed
het Henk veel pijn?' Isa wrijft een denkbeeldig pluisje van haar broek. 'Nou dat maakt toch niet veel uit? Het is een volwassen kerel dus hij komt er wel over heen hoor!'
Linda kijkt bedenkelijk, misschien kan ze beter een andere keer erover beginnen. Snel maakt Linda een beslissing en hoopt met haar hand op haar hart dat Isa rustig blijft.
'Isa, ik ben bang dat jou enorm veel dwars zit, en volgens mij wil je niet met ons erover praten..' Linda's donkerbruine ogen kijken Isa dringend aan. 'Maar, ik. Wil
echt niet naar haar toe, ze blijft maar vragen, ze stopt nooit!' Isa grinnikt heel voorzichtig, dit is niet het juiste moment voor een lach maar het komt ineens opborrelen.
Linda legt voorzichtig haar arm om Isa heen, 'Dus je zegt echt niks tegen ons?' Isa twijfeld, zouden ze boos worden als ze vertelde over Jorrit? Snel denkt Isa na, eigenlijk
heeft ze ineens heel veel behoefte om het te vertellen, alles, van hun krabbels, smsjes. Ze kijkt Linda aan en maakt dan een beslissing. 'Nou, er is wel iets, maar je mag
niet boos worden okee?' Linda bevestigt dat met een knikje. 'Laatst miste ik Jorrit heel erg, ik dacht aan die tijd terug, en ik heb met Rachelle gepraat. Gewoon een heel
rustig gesprek! En toen bedachten we een plan..' Isa kijkt Linda voorzichtig aan, maar Linda blijft rustig. 'Een plan, oh, ga verder!' 'We besloten om een krabbel op hyves
te sturen, en hij krabbelde terug! Ik was zo verbaasd, we wisselde onze msn adressen uit en begonnen te praten. Het voelde zo vertrouwt, na zolang! Echt super cool. En
hij miste mij ook heel erg, en voor ik het wist hadden we een afspraak gemaakt, Rachelle bedacht dat we net konden doen of we gingen shoppen.' Isa durft Linda niet aan te kijken.
'Was je met Jorrit Gisteren?' Linda kijkt Isa verbaasd aan, zo'n heel plan had ze niet verwacht. 'Je, echt, huh.' Isa begint nu te grijnzen, al ze er zo ove nadenkt was
het echt een mega plan! 'Hihi, ja, en het was zo fijn om weer bij hem te zijn! Maar wel sorr dat ik het zo stiekem heb gedaan..' Isa kijk nu recht in de ogen van linda,
'Jeetje, het spijt me zo erg! Ergens had ik dit ook wel kunnen verwachten, wat dachten ze dan, een tweeling zomaar uit elkaar halen.' Linda slaat haar armen om Isa heen
en Isa knuffelt gewoon mee. 'Isa, we gaan nog eens wat gesprekjes doen. Want eigenlijk vinden we al heel lang dat jullie recht hebben om elkaar te zien, maar er zijn wat
mensen die daar moeilijk over doen.' Die nacht slaapt Isa voor het eerst in een lange tijd weer rustig en lang. 'Tring, Tring' Isa geeft een klap op haar wekker in de hoop
dat hij nu eens kapot is. Voorzichtig opent ze haar ogen en stapt rustig uit bed, een blik in de spiegel is genoeg om haar humeur verder te laten zakker. 'Oh mijn god, wat
zit er nou voor mount everest op mijn neus. Isa loopt snel naar beneden om te plassen en haar gezicht te wassen. Snel gaat ze aan het werk met poeder en foundation. Na
een paar lagen is Isa wel tevreden en doet ze de rest van haar make-up. Aan haar blonde krullen heeft ze nooit zoveel werk, beetje mousse fohnen en klaar! Voor vandaag zijn
niet veel boeken nodig dus dat schiet ook lekker op. Als Isa beneden komt is haar vader al naar zijn werk. Rachelle zit met een chagrijnig hoofd een beschuitje naar binnen
te werken. Zo erg is Isa's ochetnd humeur nou ook weer niet. Als isa de broodzak pakt denkt ze na, een of twee broodjes. Uiteindelijk geeft ze toe aan haar maag en pakt ze er
twee. met vruchtenhagel, dat is Isa's lievelings beleg. Eenmaal aan tafel probeert ze een gesprek met Rachelle aan te gaan. 'Hee, lekker geslapen?' Isa probeert zo vrolijk
mogelijk te klinken niet dat dat wat uit maakt! Er komt wat gebrom uit Rachelle's mond wat alles kan betekenen. Gelukkig komt Linda met Youri beneden en verbreken zei de stilte.
Als Isa op de fiets zit ze ze haar Ipod lekker hard aan, ze sluit zich helemaal af. Ze gooit haar fiets in het fietsenrek en loopt naar binnen. Bij haar kluis mmoet ze weer wachten
op het meisje boven haar, die is zo sloom! Dan gaat de bel al, Isa zucht iets luider dan normaal en het meisje kijkt om. Gelukkig schiet ze wel snel op! Als Isa de klas binnenkomt
Wenkt Iris dat ze naast haar moet komen zitten, 'Hee, leuk weekend gehad?' Iris lacht vrolijk. 'Uh, ja best wel.' Isa baalt ervan dat ze moet liegen, maar ze kan moeilijk
van haar verdriet vertellen, en van de wonden op haar arm. En het belangerijkste: Jorrit. Pap, wat doe je, rustig. Isa probeert hem te ondersteunen naar de wc, maar
het is al te laat. Hij geeft over en het klettert allemaal over de vloer. Isa baalt ervan, ze had net gedweilt.. 'Jorrit, kom is helpen!' 'Doe het zelf, ik ben net een game
aan het spelen, je kan toch gewoon opnieuw dwijlen?' Intussen is Isa's vader op de bank neergeploft en in slaap gevallen. Isa begint te huilen, dit kan er echt niet meer
bij. Hij had belooft niet te drinken, hij zou het voor haar doen. voor Isa, zijn dochter..
'Haha mooiso!' Iris pakt haar boeken uit haar tas en slaat ze open. 'En jij?
heb jij nog wat leuks gedaan?' Isa probeert niet meer weg te dwalen met haar gedachtes.. 'Jaa, ik ging zaterdag zwemmen met wat vrienden en een jongen is zo knap! Ga je een keer
mee chillen, ik durf niet in mijn eentje met hem!' Iris lijkt weg te dromen maar als Isa ja zegt is ze dr weer helemaal bij. 'Jij ging zaterdag toch naar Amsterdam? Hoe was
het, veel geshopt, ik wil ook zo graag naar Amsterdam. Echt geweldige stad lijkt het me, ook om te wonen..' Iris struikelt over haar woorden. 'Ja het was super, ik heb deze oorbellen
gekocht!' Isa schuift wat haar voor haar oor weg en laat ze zien. Ze heeft niet door dat haar mouw wat wegschuift. Snel trekt ze hem op, niemand mag haar wondjes zien, niemand!
Gelukkig heeft Iris niks gezien en dan begint de les. In de pauze zit Isa met Iris bij allemaal meisjes die ze niet kent. Dit geeft haar een onzeker gevoel, Isa valt stil en haar
gedachtes dwalen af. Jorrit, ik ben het zat!Ik moet steeds al het werk doen en jij doet wat je wilt. Ik weet dat het moeilijk is maar ik wil ook wel een keertje weer naar
plukkie, zijn baasje belde me laatst om te vragen wanneer ik weer kwam. Het is mijn verzorgpony. Vanavond ga ik naar hem toe, jij zorgt maar voor pap. ik ben het zat!'

De dag vliegt verder voorbij en na het zesde uur zijn ze uit. Als Isa op de fietst zit denkt we aan plukkie, straks gaat ze meteen weer wat foto's zoeken! Zolang heeft ze
niet meer aan hem gedacht maar nu ziet ze zijn koppie weer scherp voorzich. Die grote glimmende ogen, die galopjes door het bos. Eigenlijk werd ze wat te groot voor hem, maar
af en toe leefde ze zich allebei uit! Isa is blij als ze weer thuis is en rent meteen door naar boven. Linda roept dr na. 'Isa, wat is er?' 'Niks ik moet even wat opzoeken,
ik kom zo!' Isa start snel de computer op en klikt 'mijn documenten' aan. Er glipt een traan uit haar oog als ze een galops foto ziet. Ineens heeft ze een plan, ze kan hier
ook een verzorg pony zoeken! Enthousiast rent ze naar beneden om het aan Linda voor te stellen! 'Een verzorg pony, is dat wel een goed idee? Daar moet je ook wel veel tijd
in steken..' Linda kijkt bedenkelijk.

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:04

mooi stuk...
alleen jammer dat ik het nu al heb uitgelezen :D
haha ik vind het super knap dat je dit zo schrijft ;)