[INFO] Show je werkplek! #1

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:01

Ik heb een bureau met wat potloden en papier en dat is het _O- In mijn nieuwe kamer wil ik wel een mooi plekje :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:18

mooie werkplekken allemaal!...leuk om ook bij verschillende mensen zo'n houten poppetje te zien staan/liggen, die heb ik ook, erg handig! :)

EvelijnS

Re: [CENTRAAL] Show je werkplek! #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:54

Rebeltje: Klopt, maar nu woon ik 10 minuten lopen van school af in plaats van 20 minuten met de bus en een kwartier lopen. :+ Mijn keuze is dus makkelijk gemaakt.

Erg leuk om het allemaal zo te zien zeg! :D

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:19

Dat is inderdaad een makkelijke keuze :D

Daarbij, met een beetje schuiven kom je een heel eind, je hebt geen hele zolder/kamer nodig :)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:48

Wat ontzettend leuk om te zien waar mensen werken :) sommigen volg ik al heel lang en had ik een heel ander beeld bij :+
Het maakt het allemaal een stuk persoonlijker zo :j

Mijn plekje dan; tot vorig jaar had ik een eigen werkkamer, maar vanwege de komst van de kleine hebben we de boel moeten veranderen. Ik heb nu een stek (hoekje) op zolder :)

Afbeelding

Afbeelding

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:54

Ik heb ook zo'n houten poppetje ;)
Mooie plek Fnanne, je lijkt wel aardig veel ruimte te hebben! (grappig ook, ben met hetzelfde schilderij bezig als jij )

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:55

Ik was verwend hwk; dit is klein in vergelijking met wat ik had := en helaas een stukje donkerder... Maargoed: we redden ons wel en ik ben allang blij dat ik een hoekje heb :D
Ik zag dat jij er ook mee bezig was; ben benieuwd :j

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:21

:D Dat viel mij ook gelijk op, dat schilderij met die mooie valkbonte :) Leuk :D

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:33

houten poppetje heb ik al heel lang.. Eigenlijk alleen nooit wat mee gedaan, behalve sieraden op gehangen :+

Ik ben nog wel nieuwsgierig naar sommige bokkers hun plek.. schup :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:05

Wat een leuk topic dit, zeg! Ik teken altijd aan mijn bureau, maar ik teken ook niet heel erg vaak.. Minder in ieder geval dan de meeste die hier posten. Ik zal straks eens een foto maken van mijn bureau :j.

Ik vind het erg leuk om dit alles te zien, grappig trouwens dat heel veel mensen zo houden rommeligheid, dat is echt een beeld wat ik heb van creatieve mensen. Zelf is mijn kamer ook altijd een rommeltje (hoewel ik hem graag netjes wil hebben en bijna elke dag wel aan het opruimen ben, zonder al teveel resultaat.. :D Nu is ie wel netjes, trouwens).

Ik vind trouwens dat Elanor een prachtig uitzicht heeft waar ze tekent!

@ Sammyvriend: Als ik jouw naam zien staan dan komt gelijk het gevoel van bewondering naar boven. Ik vind jou zo goed kunnen tekenen :)!

Ik ben nu bij pagina 2 gebleven, maar heb eventjes geen tijd om verder te lezen.. vind het wel echt een leuk topic! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:15

Nja, dit is eigenlijk niet mijn vaste werkplek. :)) Dat is namelijk gewoon aan de keukentafel. Foto daarvan volgt nog wel een keer. :)

Afbeelding

Wat was ik daar wííííííííít!! :D *Is net superbruin terug gekomen uit Turkije :D :D *

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:17

Je had wel wat onder je papier liggen zeker Wuis? :D Anders werkt dat vast niet prettig :+

Ik zat van de week weer beneden te tekenen.. En jawel, nu heeft de kat mijn kneedgum gepikt :')

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:08

Leuk al die foto's . ! Zeker als de kunstenares zelf erbij zit :D
Krijg toch weer een heel ander beeld van de meesten :D
Foto van mij moet nog even uitblijven.
Ben nu druk bezig met sausen en schilderen :D
Word erg leuk.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:44

Wat leuk om te zien :D .

Waar zijn die houten poppetjes eigenlijk voor?

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:19

om de anatomie bij een mens beter te zien volgens mij

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:33

kurida. Dat geloof ik niet. Anatomie is toch meer de spiermassa ed ? Dat zie je op zo'n poppetje niet ;) Het is geloof ik meer voor verhoudingen, en als voorbeeld voor verschillende houdingen ;). Ik kan het mis hebben hoor.

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:37

ik wist niet dat anatomie spieren was? dacht dat dat hetzelfde was als verhoudingen :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:39

anatomie: ana - to` mie
(«Latijn«Grieks)
de -woord (vrouwelijk)
wetenschap van de bouw en de vorm van organismen, ontleedkunde

anatomie: 1.ontleedkundig onderzoek (praktische anatomie); 2.ontleedkundige of biologische wetenschap, die vorm en bouw der organismen tot object heeft (theoretische anatomie)

anatomie: leer van de vorm en het inwendig samenstel der organismen en van hun delen

anatomie: ontleedkunde

De vorm en bouw, dus. En botten/spieren etc bepalen ook de vorm dus dat is (denk ik) dan de anatomie?

Ik denk dat zo'n poppetje ook handig is voor verschillende houdingen :)

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:16

Oke, weer wat geleerd :D .

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:30

Wat een leuk idee om zo'n topic te starten! Leuk om te zien.
Ik heb ook maar even foto's gemaakt van waar ik op dit moment zit. Meestal teken ik ook aan deze tafel, lekker veel licht :D . En anders op de bank, op bed of met lekker weer buiten.
Afbeelding
Afbeelding

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:43

Dit is mijn werkplek:

Afbeelding

Heb niet veel meer nodig om te monteren. Animaties teken ik op de tekentafel, scan ik in, en dan zit ik toch weer achter me laptop dus voor mij is het goed, heb alleen een goede geluidsinstallatie en een goeie laptop + koptelefoon nodig, dan hoor je mij niet klagen. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:23

Wat een leuk topic dit zeg! Leuk vooral hoe al die werkplekken verschillen. :j En 10, grappig om zo mijn tekening bij jou aan de muur te zien daar. :P

@Wuis: vergeleken met mij ben je daar bruin hoor. :')

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 23:35

Ik ben nét verhuist (eigen huisje samen met vriendje :P ) en heb eigenlijk gisteren pas mijn tekenspul uitgepakt :o Mooi een kant van het dressoir voor ingepikt en heb nog niet echt bedacht waar ik ga tekenen :=
We hebben een vrij grote keukentafel (6 pers) met heerlijke stoelen dus dat is een optie en sinds gisteren (ook al := ) staat mijn bureau met de computer ook. Dus ja, nog geen foto's, moet eerst nog eens bedenken waar ik ga zitten :Y)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 11:18

Toch pastelsporen zichtbaar bij Sammyvriend. :D Lekkere werkplek. Het lijkt wel wat donker op de foto, of valt dat mee "in het echt"? :) Ik ken het trouwens, dat iemand iets op je tekeningen legt, of denkt 'ik stapel ze even op'. := Ik heb daarom nu gewoon een ezel neergezet, en dan zet ik daar m'n half-affe werk op. Dat schrikt toch af om eraan te komen kennelijk. :D

Evelijn, ik ben jaloers!! Wat een mooie, ruime, lichte zolder! Die ladekast onder de ramen ziet er ook heel handig uit. Zal wel even wennen zijn nu je daar niet meer werkt. Ik ben ook wel benieuwd hoe zo'n atelier op een school er nu uitziet, maak daar ook een keertje foto's van!

Eenvoudig maar lekker onder het raam kurida1. Ziet er keurig opgeruimd uit trouwens! :))

Gaaf project Duke, ik ga zo eens even in dat topic kijken. Werkt dat niet heel erg afleidend tijdens je werk als ook al je tekenspullen bij je bureau liggen? :D Staat leuk om schetsen zo aan de muur te hangen. Ze verdienen wel een lijstje vind ik ! :)

Mooie zolderplek Fnanne. Ik herken allemaal plaatjes, tekening van Fifill, en volgens mij zie ik ook nog een print van IcePrincess aan de muur hangen? Hoe die ezel uit het dakraam steekt! :D

Gelukkig ben jij ook een keukentafel-tekenaar Wuis, ik ben dus niet de enige. :))

Mooie lichte kamer TessaVB, lijkt me lekker om te werken. :j

Gefeliciteerd met je nieuwe plek Patriciavt! *Ziet in gedachten overal bordjes met 'gereserveerd'.*

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:46

Het donkere valt wel mee en anders hangt er een lamp boven :D
Ezel is geen optie want dan gaan ze zeuren dat die ezel weer in de weg staat (en geef ze eens ongelijk!).. :')
Ik stop het nu altijd weg in zo'n grote enveloppe, is toch de beste optie ;)