Fanfics

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fanfics

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:36

Wat gaaf! Misschien dat ik tzt ook wel een linkje op UK zal neerzetten als ik m'n House ff post. Het direct hier posten vind ik minder 'handig'...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:52

Zou leuk zijn, vind dat er sowieso te weinig fanfics worden gepost :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:56

Hee, gefeliciteerd met je verjaardag! :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:15

Hahaha... ik vind fanfics enerzijds wel het leukste om te schrijven, juist omdat het zo 'echt' is.
Maar tegelijkertijd lijkt het ook wel een beetje... hopeloos? :D :+

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:16

Annash schreef:
Hahaha... ik vind fanfics enerzijds wel het leukste om te schrijven, juist omdat het zo 'echt' is.
Maar tegelijkertijd lijkt het ook wel een beetje... hopeloos? :D :+

Ach of series lopen te einde, boeken zijn uit dan moet je toch op een andere manier door XD

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:21

Zo kun je het inderdaad ook weer bekijken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik op 't moment ook niet zou weten over wie ik moet schrijven hoor. :) Maar ik schrijf sowieso erg weinig de laatste jaren. Wel veel voor mijn werk, denk dat mijn inspiratie daarheen gaat, haha. :')

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:33

Annash schreef:
Zo kun je het inderdaad ook weer bekijken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik op 't moment ook niet zou weten over wie ik moet schrijven hoor. :) Maar ik schrijf sowieso erg weinig de laatste jaren. Wel veel voor mijn werk, denk dat mijn inspiratie daarheen gaat, haha. :')

Dan moet je het gewoon niet doen, geforceerde verhalen zijn vaak toch niet zoals ze moeten zijn

En danku rock :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:35

Klopt, dat is dus precies waarom ik op het moment ook niet schrijf! Soms heb k een ingeving en dan schrijf ik wat, dus ik heb veel verhalen van een paar pagina's staan. :') Maar ik gooi ze niet weg, misschien kan ik er ooit nog eens wat mee.

En van mijn kant ook gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:35

Klopt... ik heb vaak gehad dat ik begonnen was met een multi-chapter fic... En dan worden mensen helemaal enthousiast en gaan roepen om meer...

En dan krijg ik accuut last van writers block :=

Nu wil ik dus eigenlijk eerst mijn fic afhebben, of bijna af, en hem dan plaatsen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 13:59

Rock, dat is dus ook de reden waarom ik geen verhalen meer online/op Bokt zet... Dan beginnen mensen te vragen wanneer de rest komt, en dan voel je je wel verplicht om snel weer te updaten. Maar dan steek je (of ik toch) minder gedachte in de plot en het verhaal, gewoon omdat je toch maar een vorm van update wil hebben :=
Ik ben nu ook aan een verhaal bezig (geen fanfic) dat ik al een jaar in mijn hoofd heb. Maar dat verhaal is voor mij zo belangrijk dat ik het eigenlijk niet zomaar op internet wil gooien. En daarbij doe ik er weken over om een definitieve versie van een hoofdstuk te hebben, ik pas altijd de helft nog aan _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:04

Begrijp ik idd Mien (ohja, ik ben van het namen afkorten, sorry := ).

Ik ben overigens in het schrijven zo'n type dat ik dan als ik zelf echt tevreden ben (en dat is niet gauw) ik het geduld niet heb om het nog eens door te laten lezen door een beta :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:12

Geeft niet, doe gerust :D

Ik heb wel een paar vriendinnen die mijn vaste lezers zijn :)) Maar hen laat ik het ook alleen maar lezen omdat ik ze ken. Het verhaal waar ik mee bezig ben, daar ben ik al anderhalf jaar over aan het nadenken, plot uitgeschreven, personages uitgewerkt... Dan vind ik het echt raar om zomaar open en bloot te grabbel te gooien voor mensen die ik niet ken :=

En nu krijg ik weer zin om te schrijven :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:19

Hahahaha heel mooi! Da's de bedoeling!

Kan me voorstellen dat als je iets helemaal uitwerkt, je het niet zomaar aan de wereld laat zien... tis zo persoonlijk... dan is het net alsof je je -letterlijk- bloot geeft.

Ik weet nog dat voor mij die drempel best hoog was om mijn eerste 'smut' te delen. Vooral de exactere beschrijvingen... net alsof je met de wereld al je smerige fantatietjes deelt :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:46

Ik heb het inderdaad ook regelmatig meegemaakt, dat als mensen om meer vroegen, ik vast raakte.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:58

Ja, ik lees heel vaak fanfics van harry potter :)
Echt heel erg leuk,
Heb zelf weleens een poging gedaan, maar ben er maar weer mee gestopt..

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:02

Annash schreef:
Ik heb het inderdaad ook regelmatig meegemaakt, dat als mensen om meer vroegen, ik vast raakte.

Heb ik ook altijd. Dan willen mensen meer lezen, en dan weet ik het niet meer, terwijl ik alles mooi uitgewerkt had. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:15

Hoe slepen jullie jezelf weer uit die writers' block?

Soms helpt het me om een heleboel one shots te schrijven dan, het liefst zo smutty mogelijk, en ook veel vids te kijken (met tv-series kan dat ;) ). Dat wekt vaak wel inspiratie op.

Ik moet vooral niet teveel fics gaan lezen van hele goede authors, want dan sla ik helemaaaaal compleet dicht en voel ik mezelf minderwaardig. :=

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:16

Haha, ik wacht meestal een dagje, en dan ga ik muziek luisteren. :') Van muziek krijg ik meestal inspiratie. Maar met het verhaal waar ik mee bezig was, kom ik écht al maanden niet verder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:19

Die over Sirius Black? Hoe ver in z'n leven ben je nu?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:21

Rock schreef:
Hoe slepen jullie jezelf weer uit die writers' block?

Soms helpt het me om een heleboel one shots te schrijven dan, het liefst zo smutty mogelijk, en ook veel vids te kijken (met tv-series kan dat ;) ). Dat wekt vaak wel inspiratie op.

Ik moet vooral niet teveel fics gaan lezen van hele goede authors, want dan sla ik helemaaaaal compleet dicht en voel ik mezelf minderwaardig. :=

Stoppen en op vakantie voor inspiratie _O-
Of gewoon schrijven wat er in me opkomt, al slaat het helemaal nergens op. :+

En inderdaad muziek luisteren!!! Maar vooral ook mijn rust terugpakken, mijn hoofd leeg maken... dan komt er vanzelf weer wat binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:22

Oeh! Ik wil ook wel op vakantie :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:23

Hahaha... ik woon vanaf september in Engeland en hoop daar heeeeeeeeeeeeeeeeel veel inspiratie op te doen!!! Veel oude kastelen daar in de buurt, prachtige natuur en op een steenworp afstand van Londen, wat voor mij ook altijd een grote inspiratiebron is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:24

:oo *duikt in Shanna haar koffer*

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:25

Die over SB komt ook niet verder nee. Ik ben bij zijn eerste dag op school :)

Edit: maar ben van plan heel wat te herschrijven. :+
Ben nogal lang begonnen, en het klinkt toch echt wel erg, eh, kinderlijk. :')
Laatst bijgewerkt door Inney op 29-05-10 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:25

Oh leuk! Ontmoeting met James, Remus en Peter dus? En natuurlijk met Severus :D