[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:22

Fnanne: Wauw! mooi zeg!!
Geen commentaar! €75!

Pebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:32

Pagina 1
Oke daar gaat 'ie ik ben niet goed in taxeren :+
HorseyDude: je hebt je eigen stijl ;) +- €15
_Bitje_: heel leuk hertje :) maar de stipjes mogen iets minder opgeplakt, laat maar zeggen :P +- €30
casperzot: leuk, maar het mag veel dekkender :) +- €20
Wuis: erg mooi gedaan +- €50
Carita: leuk en mooi gedetailleerd ;) +-€40
Rock: leuk gedaan, zou er zelf niet op komen :+ +- €20
Kyno: het mag iets, minder gestreept ;) +- €15
Pagina 2
Wuis: ook leuk maar mag naar mijn idee iets dekkender. +- €20
alena: wow de vajct is erg mooi geworden +- €50
_Denise_: foto 1 mooie kleuren +- €20
foto2 leuk gedaan maar de vinnen lijken meer veertje dan vinnen :P +-€15
Wuis: mooi hoor +-€30
_l_amanda_l_: weg knap gedaan +-€30
bokker88: er mag wat meer contrast in maar wel leuk gedaan :) +-€20
BlackDancer: erg leuke kat, ik had alleen liever de vlekken eromheen weg gezien ;) +- €20-30
Fnanne: ! die is goed gelukt zeg :) rond de €60
Nou hier komt de mijne dan :) ik ben benieuwd..
Afbeelding
Ik heb er best lang aan gewerkt, het is A3 formaat (200 grams) met Van Gogh kleurpotloden ingekleurd.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:40

Hoi, nieuweling hier. Ik weet eigenlijk niets van taxeren. Maar ik zou graag wat meer willen weten. IK zou dolgraag kunstenaar willen worden en ben zelf ook erg veel bezig met kunst. Volgend jaar ga ik het dan ook proberen bij de kunstacademie.

Nou daar gaat mijn eerste poging taxeren:

@Horseydude: Ik vind dat je stijl inderdaad wel wat heeft, het heeft iets cartoon achtigs. :j Ik gok op 15 euro. Misschien kun je het geheel wat opvallender maken door het kleurgebruik wat sterker te maken.
@Bitje: Geweldig! Zoiets vind ik echt ontzettend leuk. Helaas weet ik helemaal niets van digitaal werk, maar ik zou deze toch wel zetten op 30/35 euro?
@Casperzot: Leuke tekening, goede verhoudingen. Door het geheel wat levendiger te krijgen zou je je misschien kunnen richten op de structuur van de vacht. Ik gok hem op 15 euro.
@Wuis: Voor de hond zou ik zo'n 50 euro schatten. Ik vind hem heel mooi en realistisch!
@Carita: Erg mooi. Hij heeft een erg sterke uitstraling. 60 euro? Minstens?
@XxJustinexX: Je hebt de verhoudingen goed te pakken vind ik. Als je het platte wat ruimtelijker wilt krijgen zou je schaduw kunnen toevoegen.
@Rock: Ik ben weg van het kleurgebruik! Wat een heerlijk rustgevend schilderij! 30-40 euro.
@Kyno: Schattig veulen! Je hebt de oogjes erg lief gemaakt, een mooie veulen uitstraling. :j Je bent al goed op weg met vachtstructuur, maar als je dit nog wat gedetailleerder maakt denk ik dat hij er nog meer uitspringt!

Pagina 2:
@Wuis: Leuk! Je hebt hem lekker fluffy gemaakt, zoals het hoort bij een kat! Ik schat hem op 30 euro.
@Alena: Geweldig die vachtstructuur! Zit vast veel geduld achter! Ik vind dat je de neus ook goed hebt laten glanzen! 35 euro?
@_Denise_: 1e vis: Dit vind ik erg mooi. Je hebt de kleuren er zo goed uitlaten springen, en de zwarte achtergrond maakt het alleen maar sterker. Je hebt echt iets aparts gemaakt, daarom zou ik hier minstens 60 euro voor geven
2e vis: Goede compositie! Er zit veel dynamiek in, je ziet gewoon dat de vis zwemt! Ja, ik vind hem erg mooi. Ook 60 euro.
@Wuis: Mijn aandacht wordt meteen getrokken door het oog. Dat heb je mooi en levendig gemaakt. Ik zet deze op 40 euro.
@_l_amanda_l_: Mooie ogen en vachstructuur! De vacht heb je ook mooi gemaakt. Er zit diepte in. :j 30 euro
@bokker88: Wat je bij het hoofd hebt gedaan rond het oog, dat zou je bij de hele tekening moeten doen. Die schaduw zorgt echt voor diepte en relief! 15 euro.
@BlackDancer: Mooie kat! Ook bij jou vind ik hem er mooi en aaibaar uitzien doordat je de vacht goed hebt gemaakt. Ik schat deze 20 euro.
@Fnanne: Tsja wat kan ik daar nou zeggen. Wauw! :oo 80 euro, denk ik?

Sorry als er niets van klopt, is mijn aller eerste keer taxeren. :)

houvanpaard: Ik gok, 25 euro? Om het af te maken zou ik er schaduwwerking bij toevoegen, zodat het geheel meer diepte krijgt. En het contrast bij het oog en hoofdstel wat hoger leggen zodat er glans onstaat. :j

Nou hier die van mij. Als het goed is A3 formaat (dacht ik)

Acrylverf op papier.

Afbeelding

En nog eens met flits:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Red_Savage op 12-03-10 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:41

houvanpaard: Ik vind hem wel mooi maar te grof getekend. Zijn vacht lijkt op een vacht van een mammoet.. Sorry:(
De opbouw enzo klopt wel;)
Qua formaat, tijd waaraan er is gewerkt en tekening zelf: €35!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:42

Het is de bedoeling om eerst zelf een aantal pagina's te taxeren en niet 1 persoon ;)

xStephanie

Wil je eerst minimaal een aantal pagina's taxeren dus vanaf het begin van dit topic?

xStephanie

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Dubbelpost!!!:P

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:43

Pardon. Heb niet goed gelezen. Ga er direct mee beginnen. :)

Pebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:45

Stev_Bonniee schreef:
houvanpaard: Ik vind hem wel mooi maar te grof getekend. Zijn vacht lijkt op een vacht van een mammoet.. Sorry:(

Hehe mammoet..:P dat komt doordat m'n camera de donkere strepen extra versterkt :)
Alsnog dankjewel! :D

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:57

Fnanne: Wauw!!! 60-80 euro :j
Houvanpaard: Heeft wel wat... 20-25 euro ;)
RedSavage: totaal niet mijn stijl, maar toch 30-40 euro :o

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:23

houvanpaard schreef:
Stev_Bonniee schreef:

Hehe mammoet..:P dat komt doordat m'n camera de donkere strepen extra versterkt :)
Alsnog dankjewel! :D

Ja.. Wist ff niks anders te verzinnen xD
Als het door je camera komt wel 20 euries meer ofso;)

Pebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:25

Haha, jee *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:27

_l_amanda_l_: Ik vind het al erg leuk worden, maar vind het geheel toch iets te streperig op de een of andere manier. Dat zou van mij wle iets minder mogen. 35 euro

bokker88: 10 euro

BlackDancer: Jammer dat het papier zo smoezelig is! 15 euro

Fnanne: 45 euro. Ik vind het een leuke tekening, maar heb er niet zo'n waaaauw gevoel bij als bij andere (kleuren)werken op je site!!

Pebble: Je hebt 'm iets té harig gemaakt.. :') Probeer dat volgende keer iets minder te doen. ;) Qua verhoudingen zit hij wel goed.

Red_Savage: Ik vind dit erg moeilijk te beoordelen, het is absoluut niet mijn smaak (ik ben geen fantasy mens :o ). 45 euro?Pastel op 30x40. :)

Pastel op 30x40. :)
Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:15

Wuis, wat vreselijk MOOI! Ik schat toch wel op zo'n € 45,- op zijn minst! Red Savage: € 30,- (niet helemaal mijn smaak maargoed...) Pebble... mwoah... eigenlijk wil ik zeggen dattie mij te krasserig maar toch even € 10,-

Dan nu de mijne (jawel, weer 1 in mijn eigen stijl!)

Afbeelding
Dolfijn geprobeerd om in een meer 'kiddy'-stijl te doen... (meer schattigheid!)

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:21

pagina 2
Wuis: Ik vind de details erg mooi, de staart iets minder. 35,-
Amanda: Ik vind de achtergrond niet zo mooi gekozen, en de overgang naar de neus een beetje raar. 17,50
Bokker88: Hmm, ik vind de ogen een beetje klein, maar ik vind dat er wel een leuke sfeer aan de tekening zit. 20,-
Blackdancer: Er had voor mijn gevoel iets meer contrast in gemogen. 25,-
Fnanne: Fijne sfeer, vind alleen de manen niet echt in de stijl waarin je getekend hebt passen. Een beetje opgeplakt. 30,-

pagina 3
Pebble: Iets meer contrast in het paard, en het hoofdstel donkerder zou hem realistischer maken. 20,-
Red_Savage: Sorry, maar het is ook niet mijn stijl. Maar als ik me verplaats in iemand anders, waarvan het wel haar of zijn stijl is, zeg ik 35,-
Wuis (haflinger): Erg mooi, alleen ik mis de achtergrond. 35.-
HD: Aah, echt een superleuk idee! Dat dat water zo uit de achtergrond komt! Ik had het wel mooier gevonden als de dolfijn iets meer "in" de achtergrond zat, dus niet helemaal buiten de lijst, maar bijvoorbeeld alleen het hoofd. 25,-

En die van mij?

Pastelkrijt op A4 :)
Afbeelding

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:03

Ik zal ook even weer bijtaxeren, anders loop ik straks zo achter ;)
p1:
HD: €10-15, blijf het linkeroog (rechts voor de kijker) ene beetje raar vinden, al is ie al wel beter!
Bitje: achtergond vind ik een beetje te vaag ne vluchtig opgezet, das jammer! hertje is wel mooi! €25-30
Casperzot: €10. je kleurgebruik is op zich wel leuk, maar verschillende vlakken verschillen wel heel erg van elkaar; oren zijn geel/bruin, terwijl het stuk kaak tussen de keel en neusriem erg rood is. Dat vind ik een beetje jammer.
wuis: wat zal ik zeggen? gewoon gaaf. €50
Carita: zooooo gaaf! €70-80
Justine: nog even blijven oefenen! oog kan nog beter, contrast en meer kleurgebruik... maar ik denk dat je er wel komt!
Rock: €15. Wel mooi, beetje simpel.
Kyno: €7,50. Het lijkt een beetje alsof ie uit allemaal verschillende, kleine vlakjes bestaat, maar misschien komt dat door de foto

p2:
Wuis: deze vind ik niet zooo mooi ;) heb het idee dat ie nog niet helemaal af is? €25
alena: vind de ogen een beetje apart, weet niet welke, maar een van beide klopt niet. €10
denise: 1: €0, gave kleuren, echt jammer dat ie gewoon 'stopt'. 2. heeft wel wat! €15
Wuis: deze is echt gaaf! €70-80
amanda: €15, vind de vacht een beetje te grof
Bokker88: €10 kleine oogjes!en vind de neus ook een beetje apart
BD: €20
Fnanne: wow. die uitstraling is zoooo goed! €60

p3:
Pebble: vind de vacht toch een beetje grof. en het oog ook niet zo fantastisch, en misschien dat het contrast rondom de neus nog een beetje beter kan? op zich wel een goed begin! volgens mij zitten de verhoudingen wel goed. €15
RedSavage: hm, weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. €10-15
Wuis: €60. Echt jammer dat er geen oog in zit, ik vind dat dat de tekening altijd nog een beetje extra geeft. Maar de ondergrond is wel te gaaf!!! vind jou werk eigenlijk altijd wel erg mooi ;)
HD: deze vind ik wel mooi! (eerdere waren niet echt mijn stijl ;)) €20
Saar: beetje grof, heb het idee dat er wat details missen. €10-15

mijn volgende creatie laat nog even op zich wachten, die is nog in de maak... maar nu ben ik iig weer bij!

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:04

Wuis: Erg goed gelukt, heeft alleen een beetje vreemde voorhoef, toch 40-50 euro!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:22

sommige namen kort ik af :j
Saar: die ogen, super sprekend!! , ook die snoet, allen ik vind de haren een beetje krasserig :$ 20,-
HD: die style van jou, daar moet je echt mee doorgaan, ik vind deze echt leuk :D als het 43 = :$ 20,-
wuis: super gaaf :)) en je gaat echt heel snel vooruit :oo (wil ik ook :(:) ) :$ 45,-
R_S: apart, maar wel gaaf :)) :$ 35,-
pebble: leuk, hij komt wel een beetje harig over maar dat stoort niet :$ 35,-
fnanne: heel gaaf :~ zo wil ik ook tekenen :)) :$ 80,-
Blackdancer: schattig :+: maar dr mogen nog wel wat details bij :j 12,50
bokker88: leuk , werk nog wel wat aan je schaduw en contrast :j :$ 10,-

zo ik ben er ook weer bij :D

hier mijn haan op A3 papier. met verf :j
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:42

HorseyDude: 20 euro
Saar___: 10 euro Probeer nog wat meer met de haartjes in de goede richting te werken. Maar verder al een goed begin!
_Bitje_: 10 euro, vind zijn neus wat krom. :)) Maar leuk om een keer iets anders dan digitaal te zien van je!

Twee nieuwe werken van mij. :)

Shetlander op 20x30 (dus ongeveer a4 formaat)
Afbeelding

Afbeelding

IJslander op 30x40 (dus ongeveer a3 formaat)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:18

wuis 1e: hij heeft een stoere wilde uitstraling, niet alles klopt maar het ziet er gewoon mooi uit :j 30,-
2e: deze is mooi :~ die uitstraling, die warmte ! 50,-

mijn eerste hond in pastel :D A3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:28

_Bitje_ : Ohh, die ziet er lief uit! :D Ik zou nog wat meer tijd besteden aan de achtergrond, deze doet nu een beetje afbreuk aan het geheel vind ik. 15 euro?

Fries op a3 met pastel.
Afbeelding

Hij is een beetje snel gemaakt, vanwege slecht licht. :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-03-10 17:39, in het totaal 2 keer bewerkt

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:35

haha wuis, volgens mij zijn we nog de enigste die werkjes plaatsen :') _O-

wuis: hij is leuk, maar ik mis nog een beetje het realistische er in :j deze dus iets minder: 15,-

en dan nu mijn boomklevertje met pastelkrijt op A3.
Afbeelding

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:05

Wuis: alledrie 30-40 euro
Bitje: klein beetje krasserig, maar voor de 2 keer erg mooi 40-45 euro

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:04

beetje een eenzijdig aanbod idd bitje ;)
maar toch even bijtaxeren:
Bitje: Haan: zijn snavel is krom! en het is een beetje een kip zonder lijf ;) €10
Hond: schattig! alleen de ogen missen nog het levendige. aan de achtergrond kan ook nog wel wat gebeuren vind ik; beetje krasserig.€10
Boomklevertje: die vind ik echt mooi, alleen de achtergrond zou ik nog een beetje bijwerken. €30

Wuis: Shetlander: leuk! vooral de zand pasr goed bij de tekening. €35
ijslander: het paard mist iets, ik weet niet zo goed wat. achtergrond is wel mooi! €25
Fries: de verhoudingen kloppen naar mijn idee niet helemaal. de kaaklijn vind ik een beetje raar en het oog ook niet zo. €10

en weer eentje van mij! ben benieuwd ;)
Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:08

Koetje, wat een leuke zeg! € 25,- !

Bitje, ik kan zelf geen vogels (na-)tekenen maar dit is wel een leuke! € 15,-

Wuis, ook al is het een haastklus, toch € 12,-

Dan nu de mijne:

Afbeelding