Dat is wel een goed idee! Er staan vast wel een aantal flink beschadigde paarden op, en die lenen zich heel goed als oefenobject!
Malenka
Geplaatst: 09-03-10 12:04
Over deze heb ik getwijfeld... 12 euro voor een quarterhengst en veulen inclusief verzenden. Het is niet het mooiste model. Maar toch wel leuk genoeg. http://link.marktplaats.nl/321889192
RhealLover
Geplaatst: 09-03-10 12:10
Dat is een mooi model Malenka, een Breyer durf ik toch ook echt niet te beginnen de prijs van die dingen... als de dood om dat te verprutsen
Edit dan bedoelde ik niet die van marktplaats hoor
Laatst bijgewerkt door RhealLover op 09-03-10 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Op het moment ziet ze er absoluut niet mooi uit. Ze is grotendeels kaal nu. Maar waar de bruine vlekken zaten is ze nu gelig en ik heb echt moeite met de restjes verwijderen. Het gaat dan voornamelijk om stukjes in in het oor, de nesugaten, in randjes van de spieren etc. Heeft een van jullie daar nog tips voor?
Oh, mag dit eigenlijk allemaal nog wel in dit topic? Op zich kom je op deze manier wel de punten tegen die wellicht nog in de TUT passen.
In de oor, manen etc heb ik bij de schleich een oudetandenborstel gebruikt, sateprikker en het model in bakje met laagje remover gelegd, met handschoenen aan zo ondergedompeld de moeilijke plekjes bereikt
Die tandenborstel is wel een goed idee. Ik heb eerder nog geen paard kaal gemaakt. Alleen nog maar over de orginele verflaag heen geschilderd. Maar bij deze probeer ik ook een paar andere nieuwe dingen uit.
Jaa ik heb een foto! Er zijn alleen toch een aantal regels voordat je een foto mag plaatsen in een bestaand/nieuw topic? Ik ben nieuw op bokt dus ik weet het allemaal nog niet zo goed!
Nee, alleen als je er in stapjes laat zien, en dat niet meteen in de beginpost. Dus als je het resultaat al meteen laat zien, dan is het geen wip.
Cassidy
Geplaatst: 11-03-10 00:11
Ik lees dat er mensen problemen hebben met het starten van een repaint op een Breyer. Gewoon doen hoor, je verprutst echt niets, en ook de artiesten die heel goed zijn in het repainten van modellen zijn ooit ergens begonnen.
Als je een repaint hebt waar de verf erg dik op is gesmeerd, is het het beste dat je die verf idd er af gaat halen. Dat kan door te schuren, of met nagellakremover. Als de ondergrond heel glad en egaal is, hoef je nieteens de oorspronkelijke verf er af te halen.
De meeste artiesten die professioneel repainten, geven het model eerst een laagje autoprimer, dan blijft de verf beter zitten. En als je drastische customs hebt, zie je door die egale primercoating makkelijker waar de oneffenheden zitten....
Een paar llinks voor jullie (helaas in het Engels en ik ga het niet vertalen):
Wat ik ook aan kan bevelen is het boek van Carol Williams "Color Formula's and Techniques" . Op dit moment Out of Print, maar misschien wel tweedehands op de kop te tikken. Ik heb het zelf, doe er op dit moment niets mee, wie interesse heeft kan me een PB sturen....
Via Rio Rondo zijn een heleboel kan en klare verfmixen te krijgen. Het vinden van het juiste merk verf zodat een palomino niet ineens groen er uit gaat zien vergt namelijk ook nog wat research en probeersels. Zou jammer zijn als een repaint ineens mislukt omdat je het verkeerde kleurtje, of het verkeerde merk verf gebruikt....
Ziet er interessant uit zeg! Dank je voor het plaatsen van de links. Heb jij een idee welk model mijn breyer is (zie vorige pagina).
Ik heb mijn paardje bijna kaal en ben nu begonnen met het schuren. Ik moet alleen de dremel even zoeken voor de oortjes en wat andere kleine hoekjes. Ik vind persoonlijk het hoofdje wat vlak en vooral de 'kin' mis ik wel erg. Ik weet nog niet wat ik daaraan moet doen. Ik zit er ook over te denken om voor ik haar ga kleuren eerst te proberen om tuig te maken. Op die manier beschadig ik dan in ieder geval de verf niet met het passen.
Het model dat op de vorige pagina staat, heeft een standverandering ondergaan. Omdat een Breyer van Celluloseacetaat is, en de benen massief zijn, is het mogelijk om met een hittekanon of een foehn de stand te veranderen. Alleen zorg je er wel voor dat op die manier wel de stand van de benen verandert, maar de bespiering uiteindelijk niet meer klopt. Voor een drastische custom behoor je dus ook een beetje verstand te hebben van de anatomie van een paard.
Er is een website waar je op grond van model en kleur een mold of model kunt indentificeren.
Kijk even hier. Ik moet nog even wat doublechecken voordat ik aan kan geven om welke veranderde Breyer het hier gaat. Aan het hoofd te zien is het iig eentje van Chris Hess....
Ik weet uit ervaring dat het in dit geval om een classic gaat, en twijfel tussen de Kelso en de Ruffian mold. Gezien het hoofd ga ik voor de Ruffian. Vergelijk je model met het origineel en je ziet dat er is geprobeerd om er een dravend paard van te maken, al moet ik zeggen dat het niet bijster goed is gelukt....
Dank je. Het is de Ruffian mold en model Patches (ooit). Ik moet zeggen dat het draven wel aardig gelukt is. De benen staan best goed. Ik zal echter nog wel het een en ander moeten bijwerken. Maar ik had niet anders verwacht. En alhoewel het mijn eerste projectje is heb ik er wel zin in om hem zo goed mogelijk af te maken. Ik moet wel zeggen dat het me nu duidelijk is waarom de hals links wel mooi strak is en rechts niet. Rechts zaten oorspronkelijk korte manen.
Je kunt niet ongestraft een been verplaatsen, of ook maar buigen. Bij het buigen hou je uiteindelijk teveel plastic over. Je zult moeten zagen en de gaten moeten dichtsmeren met autoplamuur, of apoxiesculpt. Ook bij het buigen van een been hou je plastic over, daar zul je ook met een figuurzaag wat ruimte moeten maken.
Ik ga even kijken of een een "making of" kan vinden....
Voor degenen die zich bezig willen houden met drastische customs, nog een tip voor een boek dat je heel veel informatie kan geven hoe je de repositioning van een been op een model het beste aan kunt pakken en wat je allemaal in acht moet nemen.
Dank je! Ik ga er morgen eens goed voor zitten. Als ik het zo zie moet ik hoe dan ook apoxie aanschaffen. Ik ben benieuwd wat dat gaat kosten met verzenden en al. Maar dat zie ik morgen wel weer.