[CENTRAAL] Sieraden maken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:49

Indd bergkristal ook... en zo zijn er nog heeeeeeeel veel meer, als ik die allemaal op ga ratelen is dit topic zo vol haha ;)

holly

Re: Sieraden maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:51

Ik snap niet wat je bedoelt met swarovski is altijd nep, Sammy.

Wat ik bedoelde met mijn opmerking dat er veel nep in omloop is, is dat wanneer een verkoper het de naam swarovski/edelsteen/silverplated mee geeft, je er niet zomaar vanuit kunt gaan dat het dat dan ook daadwerkelijk is.

Ik vind ze ook duur Assie, maar ik dacht dat jij ook een kvknrtje had?

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:57

Ik bedoel ermee dat Swarovski geen steen is, maar dus glas. (je hebt dan uiteraard nog verschil tussen Swarovski-glas en ander glas met hoog loodgehalte, waar dan weer net het merkje Swarovski niet aanhangt, maar het zijn dus allemaal geen echte stenen)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:18

Ah op die fiets.
Maar er is toch niemand die swarovski en edelsteen als hetzelfde ziet, of ben ik nu zo blond?

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:20

Uit ervaring weet ik dat heel veel mensen het niet weten (o.a. in de sieradenwinkel waar ik werk) dus ik dacht ik zal dat fabeltje hier ook eens uit de wereld helpen :P
(maar had uiteraard moeten weten dat bokkers natuurlijk veel slimmer zijn! :D )

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:44

Nee het is goed dat je dat zegt. Ik heb het nog niet aan de hand gehad en had daardoor dus ook niet in de gaten dat het voor andere hetzelfde kan lijken.

Een opmerking die ik wel eens voorbij zie komen, ook hier op bokt, is bv dat het (swarovski/edelsteen/zilver etc) niet echt kan zijn, want de prijs is zo laag.
Zo was dat laatst ook in een frontriem topic. Kon absoluut geen swarovski zijn, want een frontriem van*naam merk* kost al 60,- dus hoe kan hij/zij hetzelfde nu aanbieden voor 20,- (bedragen zijn voorbeeld)

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:49

Haha, het is maar net wat de gek ervoor geeft he...
Die duren merken gaan met de prijzen zo vaak over de kop dat mensen het indd niet meer geloven als je iets voor eigenlijk een 'normale' prijs wil verkopen.
Als ik mijn zilver onbewerkt voor 80ct per gram koop (wat dus nu de norm is, gaat vaak alweer naar de hele euro per gram), dan stop ik er natuurlijk mijn uren in, ander materiaalgebruik, gereedschapgebruik ik wil er natuurlijk wel een klein beetje aan overhouden, ja dan is zo'nh sieraad indd duur. Massaproductie is dan het toverwoord, dan worden de prijsjes aanzienlijk leuker...

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 17:42

Zo ik let even niet op en er komt een hele uitleg over de swarovski.. haha!
Ik vind het toch moeilijk om nou te kunnen zien wat echt is of nep.
Maar ik en mijn hobby vinden het al lang goed als het blingt:P

@ Holly: over die frontriemen vind ik zelf ook vreemd.
Een vriendin van mij heeft ook een swarovski (en deze is wel echt) frontriem waar ze wel 5x zoveel voor betaald heeft als degene die hier op bokt staan!

Ik heb net nog wat gefreubeld met paardenhaar!
Vind m zelf best schattig.
Had niet zoveel haar.. maar ga m een keer maken met een wat bredere vlecht en andere combi van kralen ;)
Afbeelding

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:16

Ik vind hem zo gek nog niet hoor Eefsoll.
Je foto daarin tegen kan wel wat oppoetshulp gebruiken hihi. :+

Een frontriem hoeft zo duur niet te kosten in de winkels.
Je betaald dan meer merknaam dan dat het dingetje zelf kost.
Maar....krijg dat iemand maar eens uitgelegd.

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 18:46

Haha.. ja dacht maak even snel een foto.. maar dat is ook wel te zien.. :+

Ja snap ook dat je voor het merk alleen al het een en al kwijt bent, maar als er dan gezegd wordt frontriem met swarovski voor (ik noem maar wat) €20,- vraag ik me toch af waar merk-naam/prijs verhouding is gebleven :P

Ik wil trouwens ook eens gaan kijken om een frontriem in elkaar te zetten.
Hoeft niet persee swarovski.. kralen of pareltjes ed. lijkt me ook leuk!
Heb al gevonden dat je er Skai leer voor nodig hebt en ijzergaren om eventueel iets vast te zetten.

Maar ga eerst nog eenzelfde armband inelkaar zetten.. (vriendin vond m ook erg leuk.. :P)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:48

holly schreef:
Ik snap niet wat je bedoelt met swarovski is altijd nep, Sammy.

Wat ik bedoelde met mijn opmerking dat er veel nep in omloop is, is dat wanneer een verkoper het de naam swarovski/edelsteen/silverplated mee geeft, je er niet zomaar vanuit kunt gaan dat het dat dan ook daadwerkelijk is.

Ik vind ze ook duur Assie, maar ik dacht dat jij ook een kvknrtje had?

Neem aan dat je mij bedoelt met Assie? :+
Zit (nog?) niet bij de KvK, moet eens uit gaan zoeken vanaf welke omzet je daarbij aangesloten dient te zijn. Zover ik begreep is mijn omzet daar nog niet hoog genoeg voor, ben ik aan de andere kant ook wel blij mee :)

Eefsoll; Leuk, weer een concurrent! :Y) Alleen, hoe bevestig je de haren in het kapje als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:49

Assepoetster schreef:
Zit (nog?) niet bij de KvK, moet eens uit gaan zoeken vanaf welke omzet je daarbij aangesloten dient te zijn. Zover ik begreep is mijn omzet daar nog niet hoog genoeg voor, ben ik aan de andere kant ook wel blij mee :)

Of je je wel of niet in moet schrijven hangt van 'n paar dingen af.
Je omzet niet perse. Want het maakt niet uit of je winst of verlies maakt.
Zodra je een "bedrijf" bent, ben je verplicht jezelf in te schrijven ;)
Ook als je 5 jaar lang alleen verlies maakt en zelfs failliet gaat daarna.
Wat wel een criterium is, is hoeveel tijd je erin stopt bijvoorbeeld.
En hoe je jezelf in de markt brengt; noem je jezelf een bedrijf, of een hobbyist.
En heb je een winst doelstelling, of speel je bewust alleen quitte.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:53

Maar als je (bijv.) 2500 omzet draait zegt dat nog niet of je winst of verlies hebt, dat bedoel ik meer. Bij een omzet van 10,- kan je ook winst of verlies hebben, alleen is dat veel minder belangrijk voor de belasting dan bij een hogere omzet.

Ik noem mezelf niet echt een bedrijf, meer een hobby. Daarbij zit ik hiernaast gewoon op school en heb ik een baan, dus denk niet echt dat ik me persée in moet schrijven :)

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 18:55

@ Assepoester: ik heb een stiekje om beide uiteinde gebonden (gewoon rubber paarden stiekje) zodat het niet glijd..
En dan gewoon veterklemmen gebruikt. Klem je de uiteindes tussen de veterklemmen en dan dicht maken.
Blijft prima zitten! heb er al een snukje aangegeven om te kijken of het echt werkt.. haha.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:13

Oh ik zie het nu, verkeerd gekeken.. Dacht dat je zo'n open kapje had, zoiets als dit:
Afbeelding

Begrijp nooit hoe die honderden haren daarin vast blijven zitten :+

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 19:14

haha.. nee, maar misschien zou jet op dezelfde manier kunnen proberen en dan met wat lijm??

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:15

Ik zal het eens proberen, heb er toevallig een hier om het uit te proberen :+

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:32

hier nog iemand die zich meld :D
ik maak en verkoop ook sieraden (niet enkel zelfgemaakte ook pandora-style enz)
En ik ben net ook begonnen met frontriemen :P
en jha ik vraag mij dus ook al lang af hoe je die haren in zo'n open kapje krijgt? :+

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 19:54

twinkle_poes enjoy the club :D

@Assepoester: ben benieuwd of het je lukt!
Mischien kun je aan het staartje haar iets maken zodat het blijft hangen,plakke, etc.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:44

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede sluiting... Ik heb nu wel een paar van het soort die je dicht kan knijpen, maar die vind ik toch niet zo heel erg mooi, en lijm lijkt me zo'n zooitje worden. Heeft het type dat jij gebruikt een speciale naam Assepoester? :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:49

Niet zover ik weet, bestel ze bij de juwelier hier in de buurt. Geloof dat de goedkopere variant ook voor leer wordt gebruikt, volgens mij stond die naam op pagina 1 of 2 hier ergens? Met veeeeeeel strass :+
Heb overigens vandaag een graveermachine gekocht :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:06

Assepoetster schreef:
Maar als je (bijv.) 2500 omzet draait zegt dat nog niet of je winst of verlies hebt, dat bedoel ik meer. Bij een omzet van 10,- kan je ook winst of verlies hebben, alleen is dat veel minder belangrijk voor de belasting dan bij een hogere omzet.

Ik noem mezelf niet echt een bedrijf, meer een hobby. Daarbij zit ik hiernaast gewoon op school en heb ik een baan, dus denk niet echt dat ik me persée in moet schrijven :)

Belasting en kvk zijn 2 aparte zaken he?
Het kan best zijn dat de belastingdienst je wél als ondernemer ziet, en de kvk nog niet, of andersom.
Zijn aparte instellingen, met verschillende criteria.

Maar inderdaad, 't is nogal een verschil of je 2500 euro omzet of 10 euro omzet draait per jaar.
Daarom is winst of verlies dus ook geen criterium.
Omzet kan wél een criterium zijn.

Ik zou zeggen: informeer even bij de kvk en bij de belastingdienst. Dan weet je zeker dat je achteraf niet in de problemen komt ;)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:34

Stil hier :+

Heb vandaag allerlei onderdelen ontvangen, heb veel te veel nieuwe ontwerpen in m'n hoofd.. Mag ze pas na m'n tentamenweek maken _O-

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:07

ik kom ook even kletsen ik zit er over te denken om dit te gaan doen!
ik zit lange tijd in de ziektewet en verveel me een .... PIEP!
ik ben ook een beetje aan het speuren hoe ik het moet doen en wat ik wil maken

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:45

Moderatoropmerking:
Het is prima om hier te praten en discussiëren over het maken van sierraden, maar wanneer het offtopic gaat hoort dit topic niet meer op [UK]. Ik heb voor nu een aantal berichten verwijderd. Als er nog meer offtopic berichten zullen volgen dan gaat dit topic naar de [HK].