[INFO] Hobby borduren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bora

Re: Hobby borduren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 07:14

Ik heb een cd gekregen van een kennis met allerlei borduurpatronen van paarden en Walt Disney (vnl Winny the Pooh) Ik deze zoveel uitprinten als ik wil. Ik streep wel af. Heb ik een pakket dan kopieer ik.

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:22

MarChak schreef:
Ik heb echt heeeeeel veel geborduurd, van kerstkaartjes en mini's (van paarden :D ) voor op de wc tot de kaart van Nederland en een merklap van ca. 1m x 80cm. Kan m'n huis er bijna mee behangen.
Ik heb nu nog steeds een stuk of 6 'werkjes' liggen maar ben iets minder fanatiek geworden vanwege tijdgebrek (lees: eigen paard) en m'n ogen worden ouder en werken niet mee, duurt even voor ze zich hebben aangepast aan scherp zien op de korte afstand |( en dat haalt de lol er een beetje vanaf.
Heeft iemand hier misschien nog een link naar een goed en veilig freeware programma om zelf patronen te maken van foto's? Wil graag m'n eigen paard een keer in DMC vastleggen.

Ik heb even op internet gekeken en op deze site word het wel mooi volgens mij! Het kost ook niet zo veel, als je het vergelijkt met andere site's!
http://www.borduureenfoto.nl/

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 20:40

Heb vandaag een moois stuk gedaan. ben nu alleen een beetje gaar. vamdaar dat ik ook gestopt ben

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:49

Love_Romeo schreef:
MarChak schreef:
Ik heb echt heeeeeel veel geborduurd, van kerstkaartjes en mini's (van paarden :D ) voor op de wc tot de kaart van Nederland en een merklap van ca. 1m x 80cm. Kan m'n huis er bijna mee behangen.
Ik heb nu nog steeds een stuk of 6 'werkjes' liggen maar ben iets minder fanatiek geworden vanwege tijdgebrek (lees: eigen paard) en m'n ogen worden ouder en werken niet mee, duurt even voor ze zich hebben aangepast aan scherp zien op de korte afstand |( en dat haalt de lol er een beetje vanaf.
Heeft iemand hier misschien nog een link naar een goed en veilig freeware programma om zelf patronen te maken van foto's? Wil graag m'n eigen paard een keer in DMC vastleggen.

Ik heb even op internet gekeken en op deze site word het wel mooi volgens mij! Het kost ook niet zo veel, als je het vergelijkt met andere site's!

Zoiets heb ik ook een keer gedaan, maar de kleuren kwamen totaal niet mooi uit helaas

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 20:23

Van het puzzle topic kom ik hier terecht. Heb heel veel geborduurd maar nu ligt dat een beetje stil maar als ik deze reacties lees krijg ik er toch wel weer veel zin in. Heb nog ergens een kussen liggen met rozen die ik moet afmaken. Ligt er 2 jaar denk ik :o . Morgen maar eens uit de kast pakken.

Ik deed ook altijd kopietjes maken en dan afstrepen, kon ik een ander er ook nog blij mee maken.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 20:27

Ik heb op borduureenfoto bekeken, maar de tekens vind ik eerlijk gezegd niet zo duidelijk. Iemand nog een tip om een foto om te zetten naar borduurpatroon?

@Alatariel: welkom in ons borduurtopic! Aanstekelijk he!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:01

Hihi iedereen wordt aangestoken weer!

Vind het momenteel heerlijk, heb net een nieuwe baan dus veel nieuwe indrukken overdag en dan 's avonds evne heerlijk op de bank met een kop thee, even een uurtje ontspannen..het is echt even mijn rustmoment en kan super mn hoofd leegmaken!
En ondertussen creeer je ook nog iets moois!

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:05

Dank je Marchak.
Heb niet gewacht tot morgen, moest toch naar boven de was ophangen en toen gelijk maar even de kast opgetrokken.
Dilemma, zit nu met een legpuzzel, een borduurpatroon en de pc voor mn neus en ik moet ook nog de vaat doen en eigenlijk eens keer al die kousen uitzoeken. Pfffffff denk dat ik eerst maar even ga lezen (na de vaat).. Morgen vrij dus kan ik alles een beetje doen.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 22:18

Ik heb gisteravond(nacht) de wolf afgemaakt, moet alleen nog een stukje van zijn omgeving :)

Ben wel op een idee gekomen door die link over een foto als borduurpatroon :) Ben sinds een week tante en nu wilde ik een mooie foto van mijn neefje een beetje bewerken, zodat het mooi uitkomt en dan in sepia borduren. Ben benieuwd! Maar eerst een mooie foto uitzoeken, hihi

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 10:01

xingridx schreef:
Hihi iedereen wordt aangestoken weer!

Hihi, ik heb inderdaad mijn borduurwerk na jaren weer eens uit de kast gehaald om te zien waar ik eigenlijk mee bezig was en hoeveel ik er nog aan moet doen :D

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 19:35

Heb ik dit toppic toch niet voor niets geopend. G anog even bokken, dan paarden uit de weide vissen en dan nog even borduren

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:55

Ik heb een hele mooie gemaakt van Mickey en Minnie. In gelijst en wel. Zal even een foto maken ;) Ben ik ongeveer 6 maanden mee bezig geweest.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EDC6VDMV.jpg

Heb even de foto in link gezet i.v.m te grootte foto

Groetjes Maureen

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:57

Black_Moon schreef:
Ik heb een hele mooie gemaakt van Mickey en Minnie. In gelijst en wel. Zal even een foto maken ;) Ben ik ongeveer 6 maanden mee bezig geweest.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EDC6VDMV.jpg

Heb even de foto in link gezet i.v.m te grootte foto

Groetjes Maureen

wauw die is echt mooi :o

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:57

vind die diepte en schaduwen altijd zo mooi
kanpdat jullie dat zo kunnen!!

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:56

Zo, ik heb de spulletjes in huis om aan de laken randjes voor mijn as neefje/nichtje te gaan werken.
En ik kreeg laatst ook een grote merklap van iemand, mooi ding in 1 kleur. Ze had er zelf ooit ongeveer 20 steekjes aan gewerkt en vond er niks aan, ze had gedacht dat het sneller ging :D . Afijn, ik heb m uitgehaald :o en de restanten van een roestige naald verwijderd en na de lakentjes ga ik er aan beginnen. Ik ben er blij mee.
Nu eens iets leuks gaan uitzoeken, hm, misschien doe ik er ook wel slabbetjes bij.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:14

Tis hier niet echt druk maar er is vast wel iemand die mij kan helpen, ik wil nu beginnen aan de 4 seizoenen van Marjolein Bastin en nu staat er in de handleiding dat je de stof moet slingeren, nu weet ik alleen niet hoe het moet en google helpt me ook niet echt :')
Ik ken maar 1 persoon die weet hoe het wel moet maar voor diegene is het nou juist en dan is de verassing er af :))

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:03

Nijn schreef:
Tis hier niet echt druk maar er is vast wel iemand die mij kan helpen, ik wil nu beginnen aan de 4 seizoenen van Marjolein Bastin en nu staat er in de handleiding dat je de stof moet slingeren, nu weet ik alleen niet hoe het moet en google helpt me ook niet echt :')
Ik ken maar 1 persoon die weet hoe het wel moet maar voor diegene is het nou juist en dan is de verassing er af :))

Slingeren is gewoon met een simpel (naai)draadje de knipranden van je borduurlap omnaaien met grote steken, om te voorkomen dat het gaat rafelen.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 10:08

Van nijntje moet ik nog ongeveer 1 en 3/4 nijntje en dan nog de maatverdeling die begint dus aaridg op te schieten. ik denk dat ik voor mijn vriendin/collega een abc van bambi ga maken

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:13

Ik ben nu momenteel bezig met een chow chow, maar het wil nog niet echt vlotte.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:10

Mijn Marjolein Bastin vordert gestaag!
Heerlijk 's avonds op de bank een uurtje (of 2,3 :') ) kopje thee erbij!
Vanavond lekker huis voor mij alleen, dus ik installeer me weer op mn gemak op mn vaste plekje :D
Lekker bijkomen van de dag op mn werk en mn hoofd leegmaken!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:15

Love_Romeo schreef:

meld me ook even.
ik heb daar ook een foto zo laten maken love-romeo, maar daar word je gek van.
275 kleuren heb je nodig en overal 1 of 2 steekjes en dan weer andere draad :D

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:40

Maar vrouwke er staat op de site dat je zelf moet aangeven hoeveel kleuren je max wilt gebruiken?

Tnx Marchak, ben uiteindelijk vanuit het midden gaan tellen en heb het vrij grof omgeslagen omdat ik echt meer dan genoeg ruimte heb :j

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 20:45

Nijn schreef:

Het slingeren is al uitgelegd maar ik plak de randen altijd af met papieren pleister , beter weet ik niet maar wel sneller. ;)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:25

Citaat:
Het slingeren is al uitgelegd maar ik plak de randen altijd af met papieren pleister , beter weet ik niet maar wel sneller. ;)

Nou inderdaad een snelle manier, was ik nog niet opgekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:43

ik doe het ook graag, maar momenteel staat het op een heel heel laag pitje, eerste maar is afstuderen haha