mijn canon 350D... is verouderd...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:23

Nou ik vind dat je een hartstikke mooie camera hebt! Ze moeten niet zeuren :+
Ik zelf ben ook hartstikke blij met mijn Olympus E300, maakt hartstikke mooie foto's!
Daar heb ik de nieuwste camera niet voor nodig.

(het enige minpunt is dat de lenzen van olympus achterlijk duur zijn)

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:36

Yucca schreef:
Ik heb de D50 (nikon) en die heeft 'maar' 6.4 mp...nooit echt last van gehad.
Wel vind ik dat ik weinig scherpstelvlakken heb, en ik zou erg graag een matglas willen (weet eigenlijk net of ik die erin kan laten bouwen bij dit model).

Ik heb de laatste tijd wel dat ik me irriteer aan wat ruis, onscherpte...maar dat kan ook komen omdat ik een 18-200 3.5-5.6 heb en die is toch niet altijd afdoende ...

IS er iemand die van een instapmodel is overgestapt naar een wat meer proffesioneler model en daar echt veel verschil in heeft gemerkt?

Ik ben het trouwens helemaal eens met wat reacties hierboven: het resultaat telt, al heb je het met een weg-werp-camera gemaakt bij wijze van spreken! Ik heb er trouwens niet echt last van, dat mensen daar opmerkingen over maken...

Wat je jezelf vooral moet afvragen is, welke punten loop je tegenaan en zijn echt onoverkomelijk. Een stap naar een hoger toestel kan nl. op 2 manieren. Je kunt een nieuwe versie van de huidige serie nemen, maar ook een toestel uit de professionelere serie. Echter, als ik kijk naar de verschillen tussen de D50 en bijv. de D90, dan zijn deze al zodanig dat een D90 ook wel eens afdoende kan zijn.

In je camera zit altijd een matglas, echter bij de professionelere camera's ben je in staat om dit matglas te veranderen voor een ander matglas.

Wat betreft de lens die je nu hebt. Houdt altijd in het achterhoofd dat de ideale lens niet bestaat. Dat wil zeggen, een lens die lichtsterk is en van 18 tot 200 mm gaat zul je niet vinden. Daarnaast ontstaam er over het hele zoombereik verschillende beeldvervormingen die de kwaliteit ook naar beneden halen. Dat is ook de reden dat een fotograaf al snel meerdere lenzen heeft. De beeldruis kwaliteit verbeterd absoluut met de nieuwere bodies, maar wat praktischer werkt is een lichtsterke lens (bijv. 2.8) gebruiken. Hierdoor kun je de ISO waarde lager houden en neemt de beeldruis automatisch af. Daarnaast is het zo dat een beeld op je monitor niet overeenkomt qua beeldruis met een afdruk. Ik heb zelf foto's afgedrukt die gemaakt waren met ISO 3200 en deze waren nog steeds goed op een afdruk. De scherpte neemt uiteraard af, maar we hebben het hier wel over "luxe" ISO waarden. Vroeger was je met een analoge camera al blij als je uberhaubt een afdruk had.

Alwiene

Re: mijn canon 350D... is verouderd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 00:03

Hier nog een 350D eigenaar, ik vind het prachtig speelgoed, leken vinden het nog mooier, er is me namelijk dit weekeind op Horse Event tientallen keren gevraagd 'waar fotografeer je voor?'. :+
Ik fotografeer slechts voor mezelf en dat is maar goed ook, het toestel is prachtig, alleen ik heb nog geen benul van de mogelijkheden ervan en de nodige technieken. Nu kan ik naar de winkel rennen voor een toestel van 4000 euro, maar ik heb eigenlijk niet het idee dat dat mijn foto's bijzonder gaat verbeteren :+

Oftewel wat iedereen al zegt, de fotograaf maakt de foto's niet het toestel, het (luxere) toestel is slechts een handig hulpmiddel voor wie ermee om kan gaan :)

TS ik snap je frustratie maar al te goed, en ik snap dat je er totaal niets aan hebt dat WIJ hier met zijn allen vinden dat het een prima toestel is en dat wij weten dat het toestel niet de fotograaf maakt. Feit is dat ik denk dat je met het kopen van een luxer toestel je probleem hooguit tijdelijk oplost, daarna is het weer verouderd of uit de gratie en begin je opnieuw. Een kant en klare oplossing die wel werkt heb ik helaas ook zo niet, ik zal er eens overna denken. Wie weet schiet me nog wat te binnen :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 00:53

Hahaha ik snap volledig wat je bedoeld :=

Maar de 350D is een heel goed toestel en als jij een goede fotograaf bent hoef je zeker geen beter toestel.
Idd maakt de fotograaf de foto, als jij het oog er niet voor hebt schiet je met een beter toestel weinig op, behalve dat je mss nóg minder ruis hebt :+

Maar tegenwoordig lijkt het wel een kwestie van dure camera kopen en je bent fotograaf, tenslotte kun je de ontspanknop gewoon ingedrukt houden voor een minuut en dan is er vast wel één foto die goed is.
De camera's van tegenwoordig maken de fotograaf lui :+

Edit; Ik heb zelf de G9 en ookal zijn daar inmiddels ook al weer 2 of 3 nieuwe versie's van (we hebben hem net 1,5 jaar? :roll:) het blijft een erg goede camera. Dat is ook wat je in je hoofd moet houden; de camera is nog net zo goed als toen je hem kocht, er is nu alleen iets beters gekomen ;) De G9 heeft 12.1 megapixel, ik hoorde laatst dat er binnenkort telefoons op de markt gebracht zouden worden met camera's met 10-12 megapixel... Straks gaan ze ook nog mini-telelensjes maken voor op je telefoon :+

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 07:16

Toevallig fotografeerde ik tot 1 week geleden met deze camera. En nee ik kreeg niet minder, maar steeds meer opdrachten :) Maar inderdaad, als je je echt wil gaan richten op fotografie is de camera toch relatief verouderd.

Ik heb de overstap gemaakt op de 40D. Ook al een wat 'ouder' model, maar gewoon veel degelijker. Degelijkere behuizing, net wat meer knopjes op de camera (bijv. meer iso-waardes)...

En ja tuurlijk, de fotograaf zegt veel meer. Maar ik denk dat mensen ook vooral op je fotowerk afgaan ipv op je camera.

Edit: Met de 350D kreeg ik ook genoeg vragen waarvoor ik fotografeerde. Maarja, wat wil je met een joekel van een lens op zo'n kleine camera? (70-200 op 350D is best 'zonde' eigenlijk)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 07:21

kruimellover schreef:
Gewoon jouw ding doen! Ik heb een panasonic lumix dmc-fz7. Het is nog niet eens een spiegelreflex of wat en hij is al flink verouderd, maar hij maakt nog steeds dezelfde mooie foto's als 2 jaar geleden. Misschien zelfs wel mooier, dankzij mijn opgedane ervaring. Iedereen vindt het niet interessant als ik foto's sta te maken, maar als ze ze dan daarna zien willen ze ze toch wel graag hebben. Waarom zou je dan een andere camera kopen? Ik zou graag een spiegelreflex willen, maar eigenlijk vind ik het een beetje zonde van m'n geld, want deze doet het toch ook?! En daarom moet je je er maar niks van aantrekken en lekker verder fotograveren, het is toch leuk? :P

Hier precies hetzelfde :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:03

Er is nog zoveel vooruitgang in camera's nu het steeds betaalbaarder wordt om een "goede" camera aan te schaffen dat het mijns inziens niet eens nut heeft om het nieuste van het nieuwste aan te schaffen; volgend jaar zal er namelijk ook op dat model wel weer een verbeterd model zijn.

Gewoon lekker bezig blijven met wat je hebt. Ik heb hem ook, hij functioneert al een paar jaar prima. Pieker er niet over om iets nieuws aan te schaffen voor een hoop geld om over 2 jaar weer te vinden dat het verouderd is.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:41

[LZP] > [FK]

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:20

ik heb de zelfde en het intreseerd me niet wat andere vinden zo lang ik maar het gewenste resultaat heb :p

omdat ik de zelfde heb mischien kan je wat vragen beantworden? [TV] Canon EOS 350D

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:08

Die van mij heeft 4 mp geloof ik, ook een canon.
Hij is ook al aan de oude kant, maar als je er mee overweg kan, maakt dat niks uit toch?