Ik kom bijna nooit op UK en post er al helemaal nooit wat, maar dit is zo'n mooi schilderij. Voor mij 'voelt' het echt alsof het paard elk moment zijn laatste adem uit kan blazen, en helemaal neer kan ploffen. Heel mooi neergezet.
detour
Geplaatst: 29-04-09 09:33
Wauw. Wat zit er een enorm gevoel in dit schilderij, zo kwetsbaar maar ook zo ingetogen..
Jij kan wel schilderen zeg, waanzinnig. Bijzonder thema ook, waar je denk ik veel mensen mee zult raken. Dat gedicht is een prachtige inspiratiebron en ik denk dat het zonder gedicht al zoveel vertelt..
Gaaf dat je het proces erbij hebt neer gezet, zelf werk ik tegelijk in onderwerp en achtergrond (is er beetje ingestampt) maar er zijn meerdere wegen die tot één geheel leiden!
Het schilderij is ontzettend pakkend, zelfs zonder gedicht voelde ik de bijbehorende emotie gelijk. Ik zou het schilderij daarentegen nooit aan de muur kunnen hangen ondanks dat het een ontzettend mooie creatie is, er zit mij teveel emotie in om er dagelijks naar te kunnen kijken. Het beeld is mooi, sereen, maar ook heel verdrietig.