[VER] What shall we do?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle_

Re: [VER] What shall we do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:57

haha :') Ik schrijf het stuk van Abbigail meestal dus waarschijnlijk komt het daardoor. Goed dat je het zag :P

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:10

Leuk!

Dan komt er een glimlach over mijn gezicht, Danielle ligt tegen Nathaniel zijn schouder aan en is in slaap gevallen. “Mag ik haar wakker maken?” vraagt Nathaniel met een ondeugende grijns op zijn gezicht, even twijfel ik, maar haal dan mijn schouders op.

Danielle ? ;p

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:11

Haha oh grapje was al gezegd;p

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 22:16

Danielle_ schreef:
haha :') Ik schrijf het stuk van Abbigail meestal dus waarschijnlijk komt het daardoor. Goed dat je het zag :P

whaha, of ik was het en ben gewoon in de war geweest met POTC :')

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:50

Haha dat kan ook nog!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:07

goed stukje
zag het zelfde foutje als _vito :P

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:52

Ik heb natuurlijk ook die fout opgemerkt. Elke lezer merkt dat wel, denk ik.

Weer een goed stuk! Het verhaal krijgt echt een andere wending dan mijn verwachting.. dat maakt het wel leuk, niet zo voorspelbaar..

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:44

hee goed stuk
misschien moeten jullie wel opletten met het woordje even:) dit wordt heel vaak gebruik voor de rest super ik blijf het volgen:)

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:17

Even een stipje.. begint leuk! Maar zit op school en kan niet verder lezen ;)

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:05

We gaan er op letten. Het valt ons nu niet zo snel meer op, omdat deze stukken wij al eerder hebben geschreven ;) . Maar goed dat je het hebt gezegd!

En bedankt voor de verdere reacties. :)

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 16:16

ja echt leuke reacties om te horen :)

goed denk ik meld het even, ik ben straks met vakantie een weekje ;) Danielle plaatst van het weekend een stukje, wat dat betreft maakt het verder niet zoveel uit, maar denk zeg het even :)
onwijs veel zin in *\o/*
IEDEREEN FIJNE VAKANTIE ;)

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:46

Citaat:
Casey

”Moeten we dit gaan lopen? Dat ga ik dus echt niet doen he! Ik heb hartstikke dure kleding aan.” Arrogant kijk ik Justin aan. Kom nou zeg dit ga ik dus echt niet doen he, al helemaal niet op hakken. Wie denken ze wel niet dat ze zijn. Even kijk ik naar Abbigail, die ik nog net zie draaien met haar ogen. “Nou in tegenstelling tot mijn wederhelft ben ik er WEL klaar voor! En...” voordat ze verder kan gaan, wordt ze door Justin afgekapt. “Als jullie allebei nou eens jullie mond houden, dan kan ik verder gaan en jullie uitleggen wat jullie precies moeten doen.”
”Oke, eerst stappen jullie door die banden. Lijkt mij duidelijk hoe dat moet...” Ik kijk hem schaapachtig aan en daarom gaat hij snel door. “Net zoals in de films!” Oh ja, nu snap ik dat. Als hij dat nou eens meteen zei. “Maar dat ga ik dus niet doen he, meneertje. Heb jij MIJN schoenen gezien? Ik bedoel die zijn duur. En er zitten van die mooie hakken onder…” “Hou je mond Casey, je doet het maar gewoon!” Abbigail kijkt mij gefrustreerd aan. “Hou allebei jullie mond dicht!” Geschrokken kijken we allebei om naar Nathaniel. “En nu blijven jullie stil totdat hij uitgepraat is. Dat gekibbel tussen jullie ook telkens!” “Ja, papa.” Mompeld Abbigail. “PARDON?!” “Niets...”
Ik grinnik. Dit wordt toch helemaal niets zo! “Als je dus even luistert. Na de banden ga je naar de muur...” “Wat!” roep ik er weer tussendoor. “Casey!” Snel hou ik mijn mond en Justin gaat door. “Je klimt via het touw naar boven, vanaf daar spring je op de grond. Je kruipt onder het net door en dan pak je de vlag in die boom daar. Die je daarna aan mij of Nathaniel geeft. Begrepen?” “Ho,ho,ho wacht eens even. Nogmaals ik ga dit toch echt niet..” Begin ik weer. “Niet zeuren, gewoon gaan.” Roept Abbigail, terwijl ze al wegrent om te gaan. “Als jij nou eens twee keer gaat!” roep ik haar achterna, maar dat hoort ze al niet meer.

Ik zucht eens diep en ga er eens even goed voor zitten. Moet ik dit nou wel doen, of niet? Met mijn mooie kleren ben ik het echt niet van plan natuurlijk. Kom op zeg, zulke dure kleding hebben zij van hun hele leven nog niet gezien. Aan de andere kant wil ik mij ook niet laten kennen. “Je weet dat je hier blijft, totdat je het gedaan hebt he?!” Roept Justin. ”Zolang het samen met jou is, wil ik het wel.” Met een valse glimlach kijk ik hem aan. Daar heb ik hem. Toch wil ik me niet laten kennen en ga daarom maar op hakken rustig naar de banden toe. Ik moet maar denken aan winkelen, zo veel moeilijker zal het niet zijn, toch?
Ik stap in de eerste band met mijn ene voet. Heel voorzichtig, want straks worden mijn schoenen nog vies!

Na de banden kijk ik opgelucht om. Die heb ik in ieder geval gehad. Dan kijk ik voor me. Nu moet ik... oh ja, de muur. Ja, dat touw ga ik dus echt niet vastpakken. Met mijn net gelakte nagels en die modder. No way! Snel loop ik er omheen. “Casey!” Roept Justin dreigend.
Snel kijk ik hem met puppy ogen aan. “Met mijn hakken kan ik dat echt niet! Ik wist van te voren niet dat we dit gingen doen. Ja, je zei sportieve kleding. Maar niet dat we ook echt gingen sporten!
”Jaja, nou je hebt geluk vandaag dat we hier net zijn. Maar morgen kom je er niet zomaar vanaf!”
Opgelucht haal ik adem. Dat heb ik weer eens goed ontlopen!
”Dat net hoef ik nu zeker ook niet te doen.” Zeg ik als ik achter de muur sta en naar het net kijk. “Jawel, je kleding wordt wel weer schoon.” Zegt Justin. “Nee, dat ga ik...” Op dat moment hoor ik een plof naast me. Abbigail, de uitsloofster.
”Waarom doe je het niet gewoon?” Vraagt ze geirriteerd. “Oh ja, je kleding. Kom nou zeg, je probeert overal onderuit te komen.” Ratelt ze door. Ik laat haar maar praten, als mijn nagels gebroken waren zou ik ook zo reageren. Ik bedoel, heb je dat touw gezien? “Weet je?” Gaat ze verder. “Als zij het niet durven doe ik het wel!” En nog geen seconde later haalt ze me gigantisch onderuit met een haal van hier tot Tokyo. Recht in de modder.
Mijn dure kleding! Dit zet ik haar betaald. Ik pak haar been en trek die naar mij toe, zodat ook zij in de modder beland. 1-1.
Op dat moment komen Nathaniel en Justin eraan rennen en halen ons uit elkaar.

Abbigail

“Jullie zijn klaar voor vandaag.” Zegt Justin. “Ga allebei maar naar jullie huisjes en fris je op. Over een uur eten we in het hoofdgebouw.” Met tegenzin lopen we richting de huisjes. We hebben gelukkig allebei ons eigen huisje, anders zou ik gek geworden zijn bij dat mode trutje.
Bij de huisjes aangekomen ga ik meteen zonder een woord te zeggen naar mijn huisje om te douche. Ik voel mij smerig en dat is niet zo gek! Snel pak ik een handdoek, schone kleding en toilettas en duik de badkamer in. Terwijl ik sta te douchen denk ik aan Casey. Waarom doet ze altijd zo moeilijk en werkt ze niet gewoon mee? We kunnen toch beter ons best doen, misschien is dit allemaal wel niet echt, misschien gelooft zij die mensen niet? Ik eigenlijk ook niet, het is toch ook te gek voor woorden? Op de manier hoe het is gegaan…. Het klopt gewoon niet. Ze hadden het toch ook gewoon kunnen vragen. Eigenlijk is het niet zo gek dat Casey niet mee wil doen! Misschien moet ik ook maar niet meer meedoen…

Als ik helemaal klaar ben zie ik dat het bijna tijd is om te gaan eten. Ik stap naar buiten en zie in het huisje naast mij dat Casey op het bed zit. Ik klop op de deur en ga naar binnen, niet wachtend op het antwoord. Casey kijkt op. “Hey” zeg ik. “Wat moet je?” Probeert ze arrogant te vragen, maar het klinkt eerder somber. Ik blijf even staan en ga dan naast haar op het bed zitten. “Vind je het niet raar dat we hun maar op hun woord moeten geloven? Dat slaat toch helemaal nergens op. Misschien is het allemaal opgezet!” Begin ik uit het niets. Casey kijkt mij verbaasd aan, maar haalt dan haar schouders op. “Weet ik veel, het zal allemaal wel. Zolang dit het is vind ik het allemaal best.” Ik kijk haar niet begrijpend aan. “Waarom doe je zo, terwijl jij je toch niet inzet. Je loopt een beetje te zeuren om je nagels, kleding en haar. Dat slaat dan toch nergens op!” Even lijkt het of Casey iets wil gaan zeggen, maar dan veranderd haar blik. Ze gaat arrogant voor me staan. “Wat gaat jou dat nou weer aan! Ik doe wat ik wil en daar kan jij en zij niets aan veranderen klaar.” Ze loopt boos weg naar buiten.
Nou, dit gesprek ging goed! Ik zucht en volg haar, wat langzamer. Het zal ondertussen al wel tijd zijn geweest om te gaan eten.

Buiten zie ik Casey twijfelen naar welk gebouw ze zou gaan lopen, ze kiest het grootste. Ik loop haar maar achterna, want ik weet de weg hier ook niet. Als ik de deur open doe zie ik dat Casey het goed gekozen heeft, want we zijn in de keuken beland. Het eten is al klaargemaakt en Justin, Nathaniel en Casey zitten te praten. Alledrie kijken ze op, maar Casey trekt meteen weer de aandacht naar haar toe. Soms kan ik haar wel wat aandoen, stomme koe. Zolang zij maar 'in the picture’ staat vind ze het goed, nou ik ga haar vanavond negeren! Kijken wat ze dan wil doen om de aandacht te krijgen.
Ik zie dat op het aanrecht de pannen met eten al klaar staan. Ik pak de pannen en zet ze op tafel, zonder een woord te zeggen ga ik op de enige lege plek zitten.

“Nou zullen we maar gaan eten?” Onderbreekt Nathaniel het gesprek. Ik knik en schep op, Nathaniel, Justin… Mijn blik valt op Casey, die mij weer arrogant aan zit te kijken. Die krijgt dus niet, Nathaniel ziet dat ik stop en pakt het over. Hij schept ook op voor Casey en daarna nog voor mij.
Ik zucht. Van hen hoef ik dus niets te verwachten, blijkbaar zal ik mij eroverheen moeten zetten!
Daarom probeer ik weer vol goede moed een gesprek op gang te krijgen. “En gaan we vanavond nog wat doen?” Vragend kijk ik Nathaniel aan. “Nope, geen plannen”. Antwoord hij. “Nou…” Begint Casey. “Ik moet nodig mijn haren laten knippen, want dat heb ik gewoon al drie weken niet meer gedaan!”
“Dat gebeurt dus niet, je kan hier niet zomaar weg! Je hebt geen auto en het volgende dorp is zeker 20 KM verderop. Je bent hier in ‘the middle of nowere’.” Justin kijkt haar aan, hopend dat hij tot haar is doorgedrongen.
“Nou, dan ga ik lopen.” Uitdagend kijkt Casey Justin aan. “Weet je wat? Je doet je best maar! Je loopt echt altijd te zeuren over die domme dingen. Zoek het maar uit, ver zal je toch niet komen!” Geïrriteerd gaat hij staan. “Het is niet dom! Hallo, jullie moesten mij zo nodig bij mijn ouders, vrienden en leven weghalen!” Ook Casey gaat nu staan. “En nu ga ik mijn haren laten knippen.” Trots draait ze zich om en loopt met een rechte rug weg.
Eigenlijk heb ik op dat moment met haar te doen. En ik snap ook waarom ze altijd zo doet…. Bezorgd kijk ik naar de deur die ondertussen dicht zit, plotseling geen trek meer.
Justin gaat weer zitten en eet zijn eten op, terwijl hij ondertussen elke keer naar buiten kijkt. “Uhh, ze komt niet terug hoor”. Ik kijk hem aan. “Als er iets in haar hoofd zit krijg je het er niet uit”. Justin probeert mij onverschillig aan te kijken. “Als ze wil lopen, doet ze dat maar.”
Opeens moet ik het voor haar opnemen. “Hee, jij weet niet hoe het is om zomaar meegenomen te worden zonder dat je weet waarvoor!” “Waar maak jij je druk om?” Bemoeit Nathaniel zich ermee.
Ik kijk hem aan. “Nou, het is niet niets om zomaar even meegenomen te worden hoor. Het kan dan wel irritant zijn, maar juist dan wil jij je aan die kleine dingen vasthouden. Dan heb je tenminste nog iets van dat oude leventje, dat normaal is gebleven! Maar daar weten jullie natuurlijk niets van af. Lekker makkelijk is dat!” Nu is het mijn beurt om te gaan staan. “Doe eens even rustig, tsjonge jullie lijken wel op elkaar!?” Zegt Nathaniel half lachend half geïrriteerd. “Pardon?! Dat vraag je aan mij? Stelletje imbecielen, als jullie het niet aanstaat gaan jullie maar lekker anderen zoeken!” Schreeuw ik.
Kwaad loop ik naar buiten, inmiddels het donker in.

Het is al een paar uur later en Nathaniel en Justin zitten op de bank. “We hebben onze handen echt vol aan die meiden.” Zegt Justin nadenkend. “En ze hebben meer van elkaar weg dan ze denken en hopen.” Vult Nathaniel hem aan. Er valt even een stilte dan gaat Nathaniel verder. “Het wordt al donker.” Veel betekenend kijken ze elkaar aan, waarop ze opstaan. Buiten blijven ze heel even staan. “Veel s” “Succes.” Beginnen ze tegelijk. “Ja, jij ook.” Volgt daarop ook tegelijk, even grinniken ze en dan gaan ze hun eigen weg, de een achter Casey aan en de ander achter Abbigail.

Dit is het nieuwe stuk, lekker vroeg want heb vandaag en morgen (waarschijnlijk) niet zoveel tijd. Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

_vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:17

Leuk stukje weer!!! :D

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:54

Tof stuk ja!
Veel plezier op je vakantie Nujaro!

Citaat:
Bezorgd kijk ik naar de deur die ondertussen dicht zit, plotseling geen trek meer.

Even de zin kort samengevat :+ Plotseling geen trek meer? Hoort dat zo of.. ? Kan namelijk wel.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:03

goeed stukje
ind wat lieke zegt dat loopt nogal raar.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:48

Leuk leuk leuk! :D
Ben benieuwd naar het volgendeeeee..

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:02

Ik kan het wel even veranderen.
Plotseling had ze geen trek meer door wat er gebeurt was, maar het is inderdaad een beetje vaag.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 14:15

ben ook weer thuis :) vakantie was leuk!!! :D
plaats morgen weer een stukje ;)

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:47

Super! Was de vakantie leuk?

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 21:28

Goed stuk weer :) en goed op het even gelet xD hele top

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:23

Erg leuk om te lezen! ben benieuwd naar de rest. :)

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 17:39

zo tijd voor weer een stukje ;)
de vakantie was echt onwijs leuk :D

Citaat:
Casey

Kwaad blijf ik doorlopen ook al heb ik inmiddels geen idee meer van waar ik ben. Ik wil naar de kapper, mijn haar moet geknipt. Hoe raar het ook is, het lijkt op dit moment wel of mijn leven daarvan afhangt. Ik heb geen idee hoelang ik inmiddels al aan het lopen ben. Al een hele tijd volg ik in ieder geval een weg waar geen einde aan lijkt komen. Bij iedere flauwe bocht die ik zie, hoop ik op een verandering. Als is het alleen al verandering van omgeving. Ik wilde dit vervloekte bos uit. Weg bij al die krioelende beestjes, want als ik ergens een hekel aan heb ik is dat het wel. Het is niet zo dat ik er bang voor ben, maar ik blijk iedere keer weer heel lekker bloed te hebben en insecten zijn gewoon vies. Mijn blik is nog altijd voor mij uitgericht, ook al kan ik niet veel zien. Het is intussen aarde donker om mij heen geworden, de enige richtlijn voor mij is de weg. Tenminste iets van beschaving hier, denk ik sarcastisch. Wat denken die freaks wel niet! Ze kunnen mij niet zomaar overal heen slepen. Ik weet dat ze mij allemaal uitlachen achter mijn rug om. ‘Moet ze weer zeuren over haar nagels en haar.’ ‘Och help straks wordt ze vies.’ Intussen beginnen er tranen over mijn wangen te rollen. Ik moet alles accepteren en respecteren wat hun verlangen, maar heb ik helemaal geen rechten. Heb ik geen recht op een beetje respect. Nee, het enige wat ik krijg is een neerbuigende blik, alsof ik een of andere gestoorde gek ben. Al voel ik mij zo onderhand wel. Mijn hele ritme, alles wat ik ooit had is gewoon verdwenen. In een nacht is mijn strikte leventje uit elkaar gerukt. Ze lachen mij uit dat ik nu naar de kapper gaan. Midden in de nacht, alleen, zonder ook maar de weg te kennen. Ze snappen de waarde mijn haar niet voor mij. Natuurlijk heb ik ze dat ook nooit verteld. Met mijn vingers glijd ik door mijn blond, krullende lokken heen. Toen ik nog heel jong was, is er ooit een keer kauwgom in mijn haar gekomen. Het was onmogelijk om de troep eruit te krijgen, dus ben ik mijn moeder naar de kapper gegaan. Hier konden ze ook maar weinig doen en hebben het helemaal kort geknipt Op school schaamde ik mij kapot voor mijn kort haar en heb die tijd altijd met een petje opgelopen, totdat mijn haar weer tot mijn schouders reikte. Daarna heb ik het lang laten groeien en nu hangt het halverwege mijn rug. Als een blonde, stevige waterval van haar. Haar waar ik onwijs trots op ben. Na die kauwgomactie ben ik verandert. Vroeger maakte mijn haar niets uit en zwarte vingers was niet meer als normaal. Maar daarna ben ik mij op mijn uiterlijk gaan richten. Ik besefte dat ik toen een lelijk eendje was en wilde dat veranderen. Op de basisschool heb ik mijn reputatie van lelijk eendje nooit af kunnen doen, maar toen ik naar de middelbare school ging veranderde alles. We verhuisden en ik durfde eindelijk mijn haar weer los te doen. De eerste keer naar school was ik zo zenuwachtig, zo bang dat mensen mij zouden uitlachen. Dit gebeurde echter niet, daarin tegen werd ik juist onwijs populair. Nooit heb ik nog met iemand over mijn verleden gepraat. Niemand zal ooit weten hoe ik vroeger was. Alleen mijn ouders natuurlijk, of pleegouders. Wat het ook mogen zijn. Ik zucht een keertje diep en ben nog in gedachten als ik achter mij ineens het geluid hoor van een auto. Verschrikt kijk ik achterom en zie ik de verte de lichten van een auto snel dichterbij komen. Even wil ik blijven staan en vragen om een lift, maar dan bekruipt mij een angstig gevoel. Straks is het een of ander vreemd persoon. Snel vlieg ik het bos in en verstop mij tussen de struiken. Gespannen probeer ik doodstil te blijven zitten. De auto rijd voorbij en zodra hij voorbij komt, herken ik hem. Die auto stond op het terrein bij het hoofdgebouw. Meteen ren ik de bosjes uit en spring de weg op. Natuurlijk ben ik te laat en ik zie hoe de twee rode lampjes steeds verder van mij verwijderd raken. Ik kan mijzelf wel een schop verkopen. Hoe dom kan ik zijn! De hele tijd heb ik een lange weg gevolgd, dus waar zou de auto anders vandaan kunnen komen! Het is natuurlijk Justin die naar mij op zoek is gegaan. Ik zucht een keertje diep. Nou ja, misschien dat ik hem op de terugweg nog eens tegenkom. Een ding is zeker, ik ga in de goede richting! Zwijgend loop ik weer verder, al ben ik mij nu veel meer bewuste van de donkere nacht om mij heen. Het geeft mij een benauwend gevoel en ik hou er flink de pas in. Dan hoor ik achter mij weer een auto aankomen. Geschrokken kijk ik om, maar besef dan dat Justin of Nathaniel moet zijn. Ik moet niet dezelfde fout maken als net. Rustig ga ik aan de kant staan en ben blij als ik zie dat de auto afremt. Het raampje wordt naar beneden gedaan en met een glimlach buk ik, om Nathaniel of Justin te begroeten. In de hoop dat ze niet te kwaad zijn. Ik schrik echter als ik een wildvreemde achter het stuur zie zitten. “Kan ik je helpen?” vraagt de man vriendelijk. Toch trekken mijn nekharen overeind, ook al lijkt het toch een aardige man. “Nee, ik denk het niet, toch bedankt.” Zeg ik vriendelijk. “Waar moet je naartoe?” “Naar het dichtstbijzijnde stadje.” “Ik kan je wel een lift geven, daar ga ik toch ook naartoe.” Zegt de man. Even kijk ik om mij heen en twijfel of ik op de man zijn aanbod in moet gaan. Nathaniel en Justin hadden gezegd dat de stad een behoorlijk eind weg was. Ik kijk nog eens naar de man en ondanks dat ik mij niet helemaal op mijn gemak voel, kan ik niets verkeerds aan hem ontdekken. “Ja graag.” Hak ik uiteindelijk toch de knoop maar door. Snel stap ik in de auto en ga naast de man zitten. Hij glimlacht even naar mij en opnieuw schieten mijn nekharen recht overeind. Ergens begin ik te twijfelen of ik er wel verstandig aan heb gedaan om in te stappen.

Abbigail

'Jullie kunnen de pot op. Stomme lui, wat denken ze wel niet? Doe dit, doe dat. Oh en je ouders zijn ook niet je echte ouders. Dat kan echt niet waar zijn. Die foto's dan waarop ik sta? Dat is toch echt in hun armen, de geboorte kaart met precies alles erop en eraan. Dat kan echt niet gelogen zijn. En dan dat domme verhaal over jullie worden spionnentjes, yeah right, wij gaan de wereld redden.' Ik doe even superman na en roep 'Superman, ehh Women!' Gefrustreerd loop ik in gedachten verder in het donker. Eerst de weg naar links, dan recht dan gewoon maar rechtdoor. Zonder erover na te denken volg ik een bordje dat blijkbaar richting een meer wijst. Soms loop ik door een open plek, maar meestal wordt ik omringd door bomen.

Bij het meer aangekomen blijf ik even kijken. In het donker ziet het er zo gaaf uit! Het water is rustig, en vlak boven het water hangt mist, een mysterieuze mist. Hier zouden verscheidenen verhalen gemaakt kunnen worden, misschien leeft hier ook wel een groot beest in het water, net zoals in het meer van lognes!
Dan wordt ik opgeschrikt uit mijn gedachtes. Weet ik eigenlijk hoe ik terug moet komen? Ach, ik zie het wel. Ik zoek een plekje bij een boom op en leun er tegenaan. De gedachtes over mijn ouders blijven maar terug komen. Ouders of pleegouders? Ik weet nog dat ze huilden toen ik die ochtend wegging, net of ik ze een hele tijd niet meer zouden zien. Wisten ze het dan toch echt? Waarom zeiden ze het niet gewoon...? Waarom werd ik op zo'n brute manier meegenomen? Zijn die mensen wat ze zeggen? Moet ik er gewoon vandoor gaan? Weet ik dan wel wat ik moet doen? Zouden ze me weer vinden? Ik voel even aan mijn ketting, de ketting zou mij antwoorden geven herinner ik mij opeens van het videoboodschap. Hoe dan?

Na een tijdje sta ik op en klop ik het zand van mijn broek. Oke, ik weet wat ik ga doen. Voorlopig zal ik blijven luisteren, als ik de kans ervoor krijg ga ik wel weg. Maar als eerste ga ik uitzoeken wat mijn ouders bedoelen met mijn ketting.
Maar nu eerst, waar moet ik heen? “Links” mompel ik. “Of nee, toch rechts. Of... nee rechts dat weet ik zeker.” Ik loop het rechterpad in. Al snel kom ik erachter dat ik niet goed gekozen heb, eigenlijk weet ik de hele weg terug niet meer. Fronsend kijk ik welke kant ik op moet bij een splitsing. “Waarom heb ik niet opgelet?!” Roep ik boos in het donker. Dan, eigenwijs dat ik ben zak ik midden op de splitsing op de grond. Zittend kan ik vast beter nadenken!

Hoe ben ik hierin verzeilt geraakt? Hoe zit het met mijn ouders? Hoelang is het geleden dat ik ze gezien heb? Nee, ik moet hier niet aan denken. Dan komt het echt niet goed. Het komt wel goed, echt. Ik zie ze vast gauw wel weer. En Nathaniël en Jason zijn ook niet zo heel erg. Het valt allemaal wel mee…
Zoals gewoonlijk probeer ik mijn emoties weg te drukken. Maar hoe hard ik het ook probeer… Het lukt niet. Ik voel tranen opkomen en nogmaals probeer ik ze te onderdrukken door positieve gedachten. Maar dan komt alles eruit. Alle onzekerheid die ik heb. De gedachten dat ik mijn ouders misschien nooit meer zie. Het idee dat ik voorlopig niemand heb om echte gesprekken te houden. Diepe gesprekken, dingen waarmee ik zit. Ik kan dit niet. Ik hou mijn handen voor mijn gezicht en laat alles eruit komen.

Ik weet niet hoelang ik er al zit, maar wat ik weet is dat het mij wel oplucht. Even haal ik diep adem en kom dan langzaam overeind. Ondertussen veeg ik mijn tranen weg. Ik kijk even goed om mij heen en merk dat het nog best fris is. En donker. Vroeger, thuis was ik er nooit zo bang voor. Ik kende alles door en door en als ik een geluid hoorde wist ik meteen waar het vandaan kwam. Maar nu lijkt alles anders.
Dan hoor ik geritsel. Snel draai ik mij om, vanwaar het geluid komt. “Wie is dat?” Roep ik richting het geluid. “Ik heb de zwarte band hoor.” Lieg ik. “Ik ben het, Nathaniël.” Opgelucht haal ik adem. Hij weet vast de weg en ik hoef niet net te doen of ik de zwarte band heb. Langzaam zie ik hem uit het donker tevoorschijn komen. “De zwarte band?” Vragend kijkt hij me aan. Ik zie de twinkeling in zijn ogen en meteen word ik opstandig. “Ja.” Arrogant kijk ik hem aan. “O ja? Laat eens zien wat je kan?” Uitdagend komt hij op mij aflopen. Lekker is dat, wat moet ik nu? “Ik doe niet aan zinloos geweld…” Voordat mijn zin afgelopen is, lig ik op de grond. “En bedankt hè.” Boos kijk ik hem aan. Eerst mij beledigen en dingen opdragen en nu gooi me om de grond. Lekker ben je.” “Weet ik. Sorry maar ik kon het niet laten. Waarom moet je nou altijd doen of je alles kan? Ik weet heus wel dat dit niet zo is hoor. En bovendien hoef je mij niets te bewijzen…” Boem. “Ouch” Ik grinnik. “Moet dat nou? Weer proberen jezelf te bewijzen.” Gaat hij serieus verder. Hier heb ik dus geen zin in. Ik ga mij toch zeker niet openstellen aan hem, pff. Ontwijkend geef ik antwoord: “Je vroeg er gewoon om.” “Dat is waar.” Hij krabbelt overeind en steekt zijn hand naar mij uit. Ik pak hem dankbaar aan en klop daarna het zand van mijn kleding. “Kom we gaan terug.” Nathaniël loopt al vooruit. Opeens bedenk ik mij weer waarom ik in eerste instantie ben weggelopen. “Nee.” Hij draait zich om en ik zie dat hij geërgerd is. “Waarom doen vrouwen nou altijd zo moeilijk?”
“Ga je weer? Jullie lopen ons gewoon belachelijk te maken. Jullie hebben nog altijd ons weggehaald. En zo ver ik weet deed jij dat met een lach. Dat doen jullie constant. Ooit wel eens bedacht hoe ik mij moet voelen?” Vragend kijk ik hem aan. “Ik deed het met een lach, omdat ik je niet bang wilde maken. Iedereen deed zo serieus. Ik wist niet hoe ik mij moest gedragen. Ik vind het belachelijk dat het zo ging. Als het aan mij lag werd alles verteld. Maar ik ben de baas niet. Ik moest je trainen, omdat je anders een vent van 40 zou krijgen. Ze wilde iemand die meer van je leeftijd zou zijn, zodat we elkaar zouden begrijpen. Ik moest mee, omdat ik je ging trainen en ze wilden dat ik je vanaf het begin meemaakte. En vanaf het begin ga je tegen alles in. Je maakt het jezelf 10x moeilijker. Waarom?”
Weer voel ik dat er tranen opkomen. Nu niet. Niet weer. Echt als ik een keer begin…. Ja hoor, daar zijn ze. Fijn, heel fijn! Ik bijt op mijn lip en draai me weer om, de tranen wegvegend. Ik voel dat Nathaniël mij aankijkt. “Kom. We zijn bijna thuis. Je liep op het verkeerde pad. Het is hier donker en ontzettend koud. Ga alsjeblieft mee naar binnen. Daar praten we wel verder, oké?” Ik knik en loop naar Nathaniël toe, waarna we samen verder lopen richting het huisje. Het was inderdaad niet zo ver en we staan dan ook binnen 5 minuten voor de deur. Ondertussen ben ik weer wat afgekoeld. Al voel ik mij wel ontzettend stom. Gewoon op 5 minuten afstand ergens gaan zitten janken.

Binnen ga ik op de bank zitten, terwijl Nathaniël koffie en thee zet. Het is binnen heerlijk warm en ik kom weer helemaal tot rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:49

Weer een goed stuk :j, ik heb zo snel geen fouten ontdekt :).

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:10

Ze snappen de waarde mijn haar niet voor mij.
beetje rare zin :+

En Nathaniël en Jason zijn ook niet zo heel erg. Het valt allemaal wel mee…

Jason= Justin?

verder leuk

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:09

Ja klopt, dat is van een heel oud verhaal dat ik in de war raakte.
Dank jullie voor de reacties ;)