[FOTO] Hypo Focus: foto's september 2008

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FOTO] Hypo Focus: foto's september 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:47

Thanks Nouks!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:52

Nouks schreef:
Hypofocus schreef:
We hebben 't over foto 6 Mireille..
Foto 8 is gewoon een foto met bomen op de achtergrond, en dus géén blackseries foto. Knipoog

Hmmm:

Hypofocus schreef:
Jullie hebben gelijk, als je op een monitor kijkt waarbij de helderheid iets te licht is ingesteld, zie je dat het niet 100% egaal zwart is.

"jullie" wekt de indruk dat het gaat over #8, aangezien ik volgens mij de enige ben die iets heeft gezegd over #6 Knipoog

Hehe juist, lekker duidelijk allemaal dus Clown

Maar goed; over 6 dus. Daar zie ik niet de vlekken die Nouks aanhaalt. Lachen

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:54

Het zijn weer geweldige foto's zoals altijd Haha!

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:57

Prachtig, hoor! Kwijl

Foto 4 - 5 - 7 - 10 vind ik echt super! Haha!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:09

Foto 1: Aparte belichting, heb je hier een kleinere reflectiescherm gebruikt waardoor het lijkt alsof hij een spotje op het hoofd gericht heeft? Zou links die boomstam wegwerken of van de foto af laten vallen en dan in de kijkrichting wat meer bossage geven.

Foto 3: Uitsnede vind ik niet zo goed gekozen. Let er op dat je meer ruimte in de kijkrichting hebt dan andersom.

Foto 4: Wat een verschil met de versie die ik eerder heb gezien. Het gras heeft nu tenminste een normale kleur en niet meer zo gifgroen. Goed bewerkt.

Foto 5: Ik blijf hem een blauwzweem vinden hebben. Ook de pose is niet mijn favoriet. Paard lijkt om te vallen. Daarnaast stoor ik mij aan de schaduw links.

Foto 6: Wederom de uitsnede. Meer ruimte in de kijkrichting is naar mijn mening mooier. Ook lijkt de scherpte met name op de snuit te liggen in plaats van op het oog.

Foto 7: Zou hem een ietsje kantelen zodat hij rechtsonder wat meer ruimte krijgt en niet meer zo om lijkt te vallen zoals nu. Verder vind ik hem behoorlijk krapjes gekaderd.

Foto 8: Blackfoto of niet? Voor een blackfoto zie ik nog te veel slordigheden met name aan de linkerzijde. Wederom zou ik meer ruimte willen zien in de kijkrichting en zou ik hem rechtsonder iets meer ruimte geven zodat hij meer opwaarts oogt.

Foto 9: Mooie statige houding en leuke keuze met de blaadjes er nog net voor. Misschien nog iets wit toevoegen voor het paard? Er licht nu een blauw/grijze zweem over.

Foto 11: Heeft eveneeens een licht blauwzweem wat vooral bij het hoofdstel opvalt. Ruimte is hier in de kijkrichting wel weer mooi/goed.

Foto 12: Paard lijkt voorover te kiepen. Hier dus ook iets meer ruimte aan de rechteronderzijde geven zodat hij niet meer zo kiept. De paarsige plant bij de kont trekt bij mij de aandacht wat je denk ik liever niet wilt. Ik zou dat deel dus weg laten zodat de aandacht beter naar het paard gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:12

Bedankt voor je uitgebreide feedback Hilda Lachen