[verh] Het leven van Marja

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Re: [verh] Het leven van Marja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 20:38

@ chantal, henk is de drugsdealer en de vriend van nico.
xxxiezz

chantalW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 13:57

Oké, dan snap ik het nu
dank je..!!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:08

Meeeeeeeeeeer

Omarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 14:10

meeheee!

meeheer!

meeheer!

\
srry voor het meeheer , is nieuw woord van me

Omarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:06

devica, schriijf je nog verder?

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:47

waha, inderdaad! meeeer! misschien is ze op vakantie?

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 23:26

errug leuk!!
wanneer komt er meer ??

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 09:25

k ben niet op vakantie, maar heb onwijs veeel dagen gewerkt.
hopelijk morgen nog een stuk!!!

oo en voor de anderen, ik heb nog een verhaal lopen, "Het gevecht"
ook (vind ik) mooi verhaal
xxxiezz

Omarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 10:40

o,het gevecht, die heb ik nog niet gezien, w8 ff zoeken bij cb

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 10:16

Marja werd in kamer 007 onderzocht. Na twintig minuten kwam ze uit de kamer, en werd naar haar eigen kamertje gereden. Klaartje lag te slapen, terwijl de andere kinderen een tekening aan het kleuren waren. “Marja!” Zei Simon.
De verpleegsters legden Marja in haar eigen bed, en pakten een schot, en zette het om Marja heen af. “Ze heeft rust nodig” Antwoorde de zusters. De verpleegsters liepen de kamer weer uit.
Simon en de andere kinderen waren weer blij dat Marja weer terug was. Maar wat zou er nou gebeurd zijn?

Tanja liep te ijsberen voor de kamer waar Marja nu lag, “Ik word gek hier, ik wil weten hoe het met haar gaat.” Tanja mopperde wat en Wouter keek naar zijn handen. Waar de vertrapte roos lag. “Zonde!” Wouter stond op en deed zonder er bij na te denken, de deur open van de kamer. “Sorry dat ik stoor...” Zei hij toen ie de kamer binnen viel. “Maar ik wil weten hoe het met Marja is.” Hij liep snel naar binnen, en keek naar elk bed, of Marja daar lag. Hij kwam uit, bij het witte schot, en stond stil. “Uh.... Mag ik even kijken? Of moet ze echt rusten?” Vroeg Wouter aan de andere.
De andere keken Wouter aan. “Ze slaapt, en moet nu heel goed rusten.” Zei Simon. Hij keek naar het schot. “Het is een moeilijk meisje denk ik. Ze maakt zo veel mee!”
Wouter werd woest. “Ze is niet” Verder kwam hij niet. De tranen schoten over zn gezicht. “Je kent haar niet.”

Wouter liep snel de kamer uit.

Omarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 10:39

ahh , zielig stukje devica, maar wel doorsdchrijven als je tijd hebt !

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 14:38

Wouter liep snel de kamer uit.
Zonder hij het zelf door had, gleden er tranen over zijn wangen. Het liefst, zou hij willen dat Marja uit het ziekenhuis was, en dat ze alles behalve dit mee maakte.
Tanja keek haar broer na. Zag ze het nou goed? Een traan over zijn wang? Tanja besloot achter haar broer aan te lopen. “Wout!?” Riep ze door de gang. Ze versnelde haar stappen, maar Wouter liet zich niet troosten. Hij liep snel door de gangen, op weg naar de uitgang. “Laat me met rust.” Schreeuwde hij door de gangen. Tanja stond stil, en keek naar haar broer die het ziekenhuis verlaatte. Ze kon hem niet laten gaan. Tanja besloot naar hem toe te rennen. “Wout!!!” Schreeuwde ze toen ze buiten stond. Maar wouter was nergens te bekennen.

Karin en Sofie zaten machteloos te wachten in een wachtkamer. “Waarom horen we niks?” Vroeg Sofie zich af. Karin keek naar de kamer tegen over hun. “Ze ligt daar maar...” Sofie jammerde, en stond op. “Ik ga naar haar toe!”
Sofie stapte naar deur toe, die ineens open ging. “Oo! Sorry” Zei de verpleegster. Die achter de deur stond. “U mag nog niet naar Marja, ze moet echt rusten. Eigenlijk mag ze hier niet liggen, veels te rumoerig. Maar omdat Marja zich veiliger voelt, als ze niet alleen in de kamer ligt, moet ze hier liggen. Voor als ze bijkomt.”
Sofie staarde naar het witte schot. “Maar....” De verpleegster liep door, en sloot de deur. “Nee Mevrouw, niet nu. Als ze bijkomt, mag ze maar 1 bezoekje per dag krijgen. Ze moet nu echt rusten!”
De verpleegster duwde Sofie van de kamer af, maar Sofie gaf zich niet gewonnen. “Ik...” Stotterde ze. “Wil...” De verpleegster hield Sofie vast, die hevig tegen stribbelde. “Naar Marja!”
Sofie gaf zich gewonnen, ze moest wachten tot Marja bij zou komen. “Waneer komt ze bij?” Vroeg Karin aan de verpleegster. “Dat kan nog wel drie weken duren. Ze word nu in een soort van coma gehouden, want haar lichaam is op. Ze moet eerst sterker worden, voor ze wakker word. Als ze eerder wakker word, kan dat nare gevolgen hebben.” De verpleegster keek naar Sofie, die stond te schokken. “Gaat het wel mevrouw?” Vroeg de verpleegster. Sofie had geen flauw idee van wat ze deed, wel wist ze, dat alles om haar heen begon te draaien. Steeds sneller, steeds donkerder. Ineens begon ze stemmen te horen. “Ga....” Hoorde ze. Sofie werd gek, en rende naar het toilet. “Ga weg!!!!” Schreeuwden ze tegen de stemmen. Karin keek sofie raar aan. “Wat is er met haar?” Vroeg Karin aan de verpleegster. “Ze is in een shock... Denk ik.” Zei de verpleegster onzeker. “Ik haal er even een dokter bij.” En weg was de verpleegster.

Daar zat karin dan. Alleen in de gang. Haar gedachtes waren ergens, maar ze kon het niet beschrijven. Karin sloot haar ogen, en dacht aan Marja. “Wordt snel beter meisje!” Dacht ze in zich zelf...

Omarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 15:59

wie is karing ??! meer schrijven alsjeblieft als je tijd hebt

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 17:12

karing??? karin...
@ omar lover, volgens mij lees je het maar voor de helft... want t staat er duidelijk in wie het is. (of ben ik nou gek?)
xxiezz

Omarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 17:16

ikk lees altijd alles alleen weet niet meer wie het is srry hoor

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 17:21

lees je het in het begin op nieuw (tis de beste vriendin van mar)

Omarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:04

o, ok dan weet ik al genoeg

_Katinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 19:14

Ben het ook pas van in het begin gaan lezen,
echt mooi!
En je hebt er een nieuwe fan bij
Wanneer komt het volgende stuk ?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 21:03

volgende stuk?? ik denk zondag weer.
*k voel me nu onwijs ellendig... moet morgen nog werken ook...*
xxxiezz
@ horsegirl28, thQ

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 22:50

hoi
ik wou even zeggen dat ik het een heel mooi verhaal vind. Ga vooral zo door. Ik ben een fan veel suc6 op je werk en hoop dat je je niet meer elendig voel.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 07:29

Daar zat karin dan. Alleen in de gang. Haar gedachtes waren ergens, maar ze kon het niet beschrijven. Karin sloot haar ogen, en dacht aan Marja. “Wordt snel beter meisje!” Dacht ze in zich zelf...

Marja keek om zich heen. Ze schrok van het witte doek om haar heen. “Wat is dit?” Schreeuwde ze. Maar niemand reageerde. Marja keek om zich heen, en besloot recht op te gaan zitten. “Zo, dat is beter!” Zei ze. Maar ze voelde zich niet echt lekker. Ze had het gevoel dat er wat mis was. Ze keek achter zich.
“Wat?!” Gilde ze. Marja keek naar het meisje dat in haar bed lach. “Maar dat ben....”
Marja bekeek het meisje goed. “Dat is mijn lichaam!” Marja begon ineens te zweven, alleen haar voeten waren nog aan het bed. Ze keek naar het slapende lichaam. “Daar lig ik...” Zei Marja. “Wat is er gebeurd?”
Marja keek over het witte scherm heen. “Heej Simon!” Gilde ze. De gordijnen begonnen te bewegen.

Simon kreeg een koude rilling, en keek naar het raam dat dicht was. “Vreemd..” Zei die. “Hebben jullie ook ineens een koude rilling?” Vroeg Simon aan de andere. Klaartje was inmiddels wakker. “Nee, ik heb het smoor heet hier.”
Simon keek naar het bed van Marja. “Tis hier wel erg stil he?” Vroeg Simon.
Marja zag dat Simon naar het witte doek keek. “Joehoe!?! Hier ben ik!!!” Marja sprong op het bed. Het bed bleef liggen, en niets bewoog. “SIMON?” schreeuwde marja. Maar niemand reageerde. Marja keek verdrietig naar haar lichaam. “Ik ga dood...” Stotterde ze. Ze begon ineens te zweven over het witte scherm heen. Ze werd ergens naar toe gezogen. Maar waar naar toe?

Klaartje werd ineens blijkbleek. Rutger zag het. “Gaat het wel Klaar?” Vroeg hij. Klaartje wees boven het bed van Marja. “Zien jullie dat?” Klaartje keek geconsentreerd boven het bed vn Marja. “Daar!!! Marja...” Klaartje begon ineens te huilen. “Nee!!” Schreeuwde ze. Marja zag dat Klaartje iets zag. Maar wat? Ze keek naar zich zelf, en schrok ook ineens. Nu pas besefte ze, dat haar lichaam nog in het bed lag, en dat haar ‘geest’ in de kamer zweefde. Klaartje was daar gevoelig voor, en zag Marja zweven. Marja werd bang, en werd weggezogen, de kamer uit. “Help!” Schreeuwde ze.

Klaartje kon haar tranen niet stoppen. Rutger riep een verpleegster, en vertelde wat Klaartje zag. De verpleegster haalde er een dokter bij. “Het is Marja!” De dokter liep naar het bed van Marja. “Niks aan de hand, ze slaapt nog gewoon.” Zei de dokter.

beetje raar stuk

Omarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 08:41

whhahahaha , ik behn daar ook gevoelig voor

maaruh, ga zow door, is leuk alleen eng

_Katinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 19:47

Weer een leuk stuk!
Wanneer komt het volgende (beetje verslaafd geloof ik )

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 22:28

volgende stuk? geen idee

allie_mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:40

meer! alsjeblieft