[VER]Anatomie van een Moderne Relatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Re: [VER]Anatomie van een Moderne Relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:57

nieuwe dag nieuwe dag nieuwe dag
f5 f5 f5 f5

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:21

Stop met commenten, daarom denk ik steeds dat er een update is :')

TS, hurry :D

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:43

Nirvana_ schreef:
Stop met commenten, daarom denk ik steeds dat er een update is :')

TS, hurry :D

hahaha ja, hier precies zo..

en toch reageer ik weer... sorry :\ -O-
ik zal nu heeel ongeduldig wachten op de update van TS

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:29

Haha,
Wat leuk dit :# !

Dit verhaal begint een beetje op The Bold te lijken :D !

Er komen nu wat plottwists aan :D !

52.
27 december 2021

Of: Plan B als Plan A je in Brazilië dumpt

Dev is weer in Nederland. Het voelt aan als een kerstcadeau dat per ongeluk is bezorgd—verkeerd adres, verkeerde naam—maar dat je toch uitpakt omdat het beter is dan niets.

Niet dat ik hem zie als toekomstige vaderfiguur van mijn hypothetische kinderen. Maar hij voorkomt in ieder geval dat ik de feestdagen doorbreng met het verversen van Toms WhatsApp-profiel, wachtend op die twee blauwe vinkjes die maar niet komen, terwijl om me heen de hele wereld Instagram Stories post van schaatsen bij Museumplein en dat ene moment per jaar dat ze de kerk van binnen zien.

Tom en ik hebben ondertussen een ruzie die elke luchtvaartmaatschappij tot een major incident report had gedwongen. Hij zit namelijk in São Paulo. Plus nog een paar andere dingen die ik liever niet uitspreek in een document dat ooit gelezen gaat worden door mijn toekomstige therapeut —want die gaat er ongetwijfeld komen, want dit patroon kan niet eeuwig doorgaan.

Let me set the scene: ik had tickets geboekt. Echte tickets. Voor €1.200 die ik niet had maar toch uitgaf, omdat Tom had voorgesteld dat we samen zouden zijn tijdens de feestdagen. ‘Het wordt magisch,’ had hij gezegd. Het was een van die zeldzame momenten waarop hij over de toekomst praatte zonder zijn gebruikelijke disclaimer dat hij ‘geen beloftes maakte’.

Maar toen, drie dagen voor vertrek: ‘Nina, ik kreeg een green slip. Zes dagen Brazilië. Dubbel betaald.’
Dubbel betaald. Vijftienduizend dollar om precies te zijn.
Niet dat hij het nodig had. Tom verdient genoeg om een klein land van benzine te voorzien. Maar die man kan een gratis lunch ruiken van twee continenten afstand.

‘Het zijn maar gewone dagen,’ had hij gezegd toen ik opmerkte dat kerst en nieuwjaar voor de meeste mensen toch iets specialer waren dan pakweg een willekeurige dinsdag in december. ‘Moet jij mij maar $15.000 betalen als je liever hebt dat ik thuis blijf,’ was zijn nobele voorstel.
Want natuurlijk kan ik even vijftienduizend dollar uit mijn achterzak toveren. Mijn Nederlandse grafisch-ontwerper-salaris is tenslotte bekend om zijn internationale competitiviteit.

‘Je bent zo egoïstisch,’ onderbrak hij me. ‘Altijd denk je alleen aan jezelf. Nooit aan mij, aan mijn carrière, aan wat dit voor mij betekent.’
Egoïstisch.
Omdat ik teleurgesteld was dat onze romantische plannen werden geannuleerd voor geld dat hij letterlijk niet nodig heeft om te overleven, maar wel nodig heeft voor zijn ego.
‘Weet je wat, Nina? Bel maar terug als je eindelijk veranderd bent.’
En toen hing hij op.
Klassiek Tom. Grand exit met een moraal die hij ter plekke heeft bedacht.

En dus zit hij nu ergens aan de Copacabana met een caipirinha. Terwijl ik vliegtuigjes kijk op FlightRadar24 en zie hoe zijn Airbus cirkelt ergens boven de Atlantische Oceaan. Een blauw stipje dat steeds verder van me vandaan beweegt. Met het deprimerende besef dat ik officieel de vrouw ben geworden die wordt gedumpt voor geld.

En toen kreeg ik hulp uit onverwachte hoek. Toen ik Nienke namelijk vertelde over zijn internationale werkethiek, was haar conclusie: ‘Je bent gewoon niet knap genoeg voor hem.’
Het soort opbouwende feedback waar je echt op zit te wachten tijdens een emotionele crisis.

Ik weet niet wat dat is met mijn vrienden, waarom iedereen me altijd probeert te verkleinen in plaats van gewoon te zeggen ‘wat een eikel’ en het daarbij te laten. ‘Nou ja, in vergelijking met zijn internationale vriendenkring ben je natuurlijk wel heel anders,’ probeerde ze te relativeren.
Ja, zijn vrienden zijn multi-miljonair en gemodelleerd door de tropische Dr. Schumacher, maar toch. Het klinkt hard. Blijkbaar ben ik te Hollands voor internationale piloten. Te veel kaas, te weinig exotiek.

Zo iemand als Dev kan dat tijdelijk fixen.
Want eigenlijk vind ik mezelf prima. Mijn moeder vindt me 'een leuke meid', wat misschien niet de meest objectieve beoordeling is maar wel lief bedoeld. En eigenlijk ben ik veel te goed om alleen maar op mijn uiterlijk beoordeeld te worden door mannen die denken dat charme een vervanger is voor een functionerend karakter.

En Dev weet dat, want hij kwam zelfs naar mijn rijles kijken. Ik had het tegen Loes gezegd, maar vooral om te voorkomen dat ze tijdens de les ineens over andere mannen zou beginnen. Want Loes heeft de neiging om de meest ongepaste momenten te kiezen voor schunnig levensadvies.
Loes reageerde met: ‘Weet je hoe dat heet? Van twee walletjes eten.’

Ik heb maar duidelijk gemaakt dat ik niks ging eten van Dev. En dat walletje Tom ook weg was gevlogen. Want het is weer eens, surprise surprise, radiostilte. Ik had me voorgenomen om na te denken, wachten tot hij contact zoekt. Want hij belt altijd. En ik neem altijd op. En we blijven in deze cyclus waarbij hij van de aardbodem verdwijnt als ik niet precies doe wat hij verwacht.
Maar tot nu toe is het angstvallig stil.

Dus zit ik hier. Met Dev. Die denkt dat kerst wel degelijk bijzondere dagen zijn en die niet het gevoel heeft dat hijzelf vervangbaar is door een winstgevende route naar exotische bestemmingen.

Ik liep de Moxy Utrecht binnen en zag hem meteen. Hij draagt een t-shirt waarop staat 'I survived another meeting that should have been an email'. Zijn haar zit zoals het altijd zit - permanent bed hair, maar dan de hele dag door. Hij beweert dat het door zijn slowjuicer komt. Ik weet nog steeds niet wat hij daarmee bedoelt.
Het is fascinerend hoe weinig moeite sommige mannen doen en hoe veel ze daarmee wegkomen. Hij hing gewoon in zijn stoel, scrollde door zijn telefoon, en keek op toen hij me zag.

Hij had toen hij zijn komst aankondigde, een profielfoto met een meisje. Toen ik ernaar vroeg, zei hij dat het gewoon een vriendin was. ‘Ze heeft kinderen, hartstikke bezet.’ Geen defensieve uitleg over waarom hij nog contact had met zijn ex, geen geheimzinnigheid, geen essay over moderne relatiestructuren. Gewoon normale, zakelijke informatie. Alsof hij Vector, zijn robothuisdier, aan het briefen was.

Ik denk terug aan de laatste keer dat hij hier was. Geen drama, geen spelletjes, gewoon… attent. Het contrasteert zó hard met de afgelopen weken dat ik bijna moet lachen. Blijkbaar zit ik ineens in een documentaire over normale mensen. David Attenborough zou de voice-over kunnen verzorgen.
‘Je hebt je hele gaming-setup meegenomen naar Nederland,’ merk ik op. Er staat een PlayStation 5 op het bureau naast een PlayStation 4 Pro. Kabels lopen netjes van zijn laptop naar beide consoles.
‘Vier weken is lang,’ zegt hij. ‘En Nederlandse tv is...’ hij zoekt naar het juiste woord, ‘verrassend deprimerend. Al die reality-shows van die aandachtsgeile mensen. Vreselijk, vooral Married at First Sight.’
Ik hou mijn mond.
Hij zit onderuitgezakt op de hotelbank, PlayStation-controller losjes in zijn handen, Gran Turismo Sport op de tv. Hij kiest een auto op basis van specifications. Ik kies de rode Ferrari omdat—volgens Tom—rode auto's sneller zijn. Hij noemt me een slechte ‘requirements analyst’ en ik heb geen idee wat dat betekent, maar het klinkt als iets wat hij tegen zijn collega's zegt tijdens meetings over halfgeleiders.

Zijn telefoon zoemt.
Hij kijkt niet, maar zijn ogen schieten er wel naartoe. Het is dezelfde manier waarop ik naar mijn telefoon kijk, hopend dat Tom eindelijk heeft gereageerd. Spoiler: hij heeft niet gereageerd. Hij zit waarschijnlijk te posten over Brazilian sunsets en zijn #blessed lifestyle voor de 382 vrienden die wél mogen zien wat hij doet.

‘Wat vond Loes eigenlijk van me, Meiske?’ vraagt Dev plotseling. Zijn stem heeft iets bekakts.
‘Leuk,’ zeg ik. ‘Maar volgens haar verdien je niet genoeg.’
Hij fronst. ‘Serieus?’
‘Ze weet niet dat je drie ton schoon per jaar binnenharkt,’ zeg ik.
Hij grijnst breed.
‘Nou,’ zeg ik, ‘ze overwoog je nog wel als Toy Boy.’
Hij lacht hardop, ik lach mee. En ergens tussen de ironie en de PlayStation snap ik dat dit het dichtst bij ontspannen komt dat ik in maanden ben geweest.

‘Weet je,’ zegt hij ineens, ‘ik heb echt nagedacht over terugkomen naar Nederland. Voor een tijdje.’
Ik verslik me bijna in mijn wijn. ‘Serieus?’
‘San Diego is mooi, maar ik mis dit.’ Hij gebaart vaag naar het raam. Het regent. ‘Utrechtse kroegen. Mensen die gewoon zeggen wat ze denken. Oliebollen.’
‘Enterprise Architect met heimwee naar frituur,’ zeg ik.
‘En ik mis jou,’ zegt hij plotseling, zonder theatraals, gewoon matter-of-fact.
En fiets, waarom zijn de simpele antwoorden altijd het moeilijkst te geloven?
‘Ik ben nog steeds dezelfde ramp als een jaar geleden,’ waarschuw ik.
‘Dat weet ik,’ zegt hij. ‘Daarom vind ik je leuk.’
En dat is het moment.
Het moment waarop normale mensen zouden denken: dit is iets moois. Maar ik? Ik denk aan Tom en zijn $15.000 kerstbonus en ik heb geen idee wat ik moet zeggen. Maar dat hoeft ook niet, want hij buigt naar voren en kust me.
Het is niet dramatisch. Het is gewoon warm en echt en het smaakt naar Doritos nacho cheese en wijn en de belofte dat sommige dingen inderdaad simpel kunnen zijn.

Als we uit elkaar gaan, kijken we elkaar aan. Die bruine ogen achter zijn scheve bril, dat haar dat nooit perfect zit, die glimlach die nooit geforceerd is.
‘Dit is waarschijnlijk niet slim,’ zeg ik.
‘Waarschijnlijk niet,’ beaamt hij. ‘Nog een rondje?’
‘Nog een rondje.’

En terwijl ik mijn auto weer vakkundig tegen een virtuele muur rijd, denk ik: deze beta-versie van kerst is misschien precies wat ik nodig had.

To be continued...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:02

Go Nina. Tenminste.. Het stuk met Dev dan. Dat ze zich gewoon nog steeds open stelt voor Tom terwijl ie dr zo naait. Echt een mega narcistische engnek. Frusterend om te lezen zelfs :+

Lekker stuk weer!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:15

omg deze zag ik niet aankomen.
go DEV! heb je ook een foto van hem?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:38

Hoe komt Nina trouwens bij alleen maar rijke mannen uit? O:)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:49

Gnome schreef:

dat valt mij ook wel op ja. en amerikaans dus.

voor zover ik de foto's zie vind ik Nina dus wel heel knap en snap ik wel dat die mannen daar op vallen.
Blond, natural, stoer. dus eigenlijk zou je zeggen ze heeft best veel om uit te zoeken.

hoe oud is die Dev?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:01

Joltsje schreef:
Gnome schreef:

dat valt mij ook wel op ja. en amerikaans dus.

voor zover ik de foto's zie vind ik Nina dus wel heel knap en snap ik wel dat die mannen daar op vallen.
Blond, natural, stoer. dus eigenlijk zou je zeggen ze heeft best veel om uit te zoeken.

hoe oud is die Dev?

Nou, daar zijn Nina's "vrienden" het niet mee eens :D !

Ik heb hier nog wel wat interessante sound bites uit mijn vorige verhaal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is 50.
Foto? Misschien binnenkort O:) !

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:02

OMG, ik snap niet dat ze zichzelf continue van de ene mannenarmen in de andere stort. :')

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:11

Suzanne F. schreef:
OMG, ik snap niet dat ze zichzelf continue van de ene mannenarmen in de andere stort. :')

Daar heb je een heel goed punt!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:16

Ik wil ook een foto van Dev -O- Zo kunnen wij beter oordelen :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:14

Heerlijk!!

Maar wat gebeurde er nu voor dat Gouden hek met Tom?
Ik vind het einde te abrupt (voor mij dan, kan geheel aan mij liggen! )

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:20

IMJ schreef:
Heerlijk!!

Ja daar wachtte ik ook al op.

Nu weer een andere man, omg. Klinkt doodvermoeiend :')

Maar wel weer heel leuk geschreven!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:20

IMJ schreef:
Heerlijk!!

Vond ik ook, ik mis een stuk!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:16

Later worden wat dingen aan elkaar gebreid :) Nu volgt de chaos zich snel op.

En die opmerking van Sunshine :') lof it

Morgen meer chaos!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:45

I love chaos <3 8-)
Om te horen/lezen van een ander :+
Maar blijf er bij, 1 hoofdstuk per dag is echt veeeeel te weinig...

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:11

Ik zag dese op facebook, vond hem wel toepasselijk (al is rood toch 2e prijs). Of is dat in t buitenland anders?

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:14

Ik ben team Dev: de andere is alleen leuk voor de fun. Uiteraard wil ik een foto!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:22

Stille meelezer hier met soms flink kromme tenen wb het gedrag van Tom. :')

Joltsje schreef:
Ik zag dese op facebook, vond hem wel toepasselijk (al is rood toch 2e prijs). Of is dat in t buitenland anders?

[ Afbeelding ]

Volgens mij verschilt het per land. :)
Nederland is idd oranje-rood-wit-blauw-roze dacht ik, maar voor mij is het ook al ±19 jaar geleden dat ik in het zadel zat en ik gok 21 jaar geleden dat ik mijn laatste wedstrijd reed. :+

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:27

Nederland is oranje/rood/wit/blauw/groen/paars/bruin/roze. :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:00

Paars en bruin heb ik nooit meegemaakt, alleen maar 5 en lager geplaatst is roze.
Maar ik ben al een eeuwigheid uit de paarden en heb nooit officiële wedstrijden gereden. :+

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:07

Ik heb toch wat moeite met het snelle schakelen tussen die mannen. Is het nou uit met Tom of niet?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:16

prompter schreef:
Ik heb toch wat moeite met het snelle schakelen tussen die mannen. Is het nou uit met Tom of niet?

Goede comment. Misschien toch die overgang even wat explicieter maken.

Morgen wordt alles duidelijk!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:17

Kaitlyn schreef:
Nederland is oranje/rood/wit/blauw/groen/paars/bruin/roze. :D

Een oranje vlag klinkt ook al wel alarmerend :D