[ART] Het hobby topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: [ART] Het hobby topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 09:25

Ooooowww die is echt heel schattig geworden. Nifflers zijn zo leuk <3

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 11:11

Oooh die niffler is wel heel erg leuk geworden! <3

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 11:18

Dat is gaaf gedaan zeg, ben benieuwd hoe de rest van je koffer eruit ziet, is hij voor Castlefest?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 12:09

Wat gaaf!! Benieuwd naar het totaalplaatje straks.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 13:13

Yavanna schreef:
Dat is gaaf gedaan zeg, ben benieuwd hoe de rest van je koffer eruit ziet, is hij voor Castlefest?

Nee hij is voor elfia in september. Dus de koffer is nu nog gewoon een koffer. Ik heb materiaal voor een occamy in een theepot. Er moeten natuurlijk nog wat meer baby nifflers en een volwassenen niffler in. En een of twee bowtruckles. En als het lukt wil ik een oneindige spiegel illusie op de bodem monteren. Maar die zijn erg lastig bij helder daglicht.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 14:34

Ben heeeeel benieuwd. En alle materialen heb je ook al?
Ik heb net weer eens wat geknoopt, maar heb nog zoveel draad aan het eind over, dat ik hem nog wat groter ga maken dan het origineel.
Maar nu eerst weer even verder met mijn stuurconsolehoes..Die had ik bijna af, heb ik iets verkeerd gemeten, kon hij weer uit elkaar. Daaaag uren werk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 14:08

Ik hoor wel eens dat ik verslaafd ben aan breien en haken, maar ik vind dat nog best wel meevallen als ik naar deze YT'er kijk :D
Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 14:11

Er is zoooooo veel overconsumptie in de creatieve hoek, laatst nog een video over gekeken. Mensen met 300+ kleurboeken bijvoorbeeld... En die bleven kopen ook, want die moesten ze hebben, en die en die.
Best zonde dat het (vooral in SM land) een race is geworden wie de meeste dingen heeft.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-25 14:24

Ik mag van mezelf ook geen wol/garen meer kopen tot ik alle restjes van wat ik nu heb liggen op heb :+
Zou dan eigenlijk wel gewoon wol van een boer oid willen kopen en zelf willen kaarden.

Ik kan sowieso slecht tegen social media content waarin diegene waarvan het kanaal is gaat oordelen over van alles en nog wat. Las laatst dat mensen gaan oordelen over hoe de achterkant van het borduurwerk eruit ziet. Dat ziet niemand?? :+

Sowieso is overconsumptie echt een ding. Wij doen thuis met kerst een cadeau spel, maar dan krijg je van die onzinnige dingen waar je geen zak aan hebt soms. Cadeaus zijn ook biet zo speciaal meer. Ik weet dat wij vroeger wat kregen voor onze verjaardag en met sinterklaas en dat we voor al het andere zelf moesten sparen. Met een beetje geluk kreeg je wat geld mee voor de kermis.

Begin me oud te voelen :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 16:25

Qimm schreef:
Er is zoooooo veel overconsumptie in de creatieve hoek, laatst nog een video over gekeken. Mensen met 300+ kleurboeken bijvoorbeeld... En die bleven kopen ook, want die moesten ze hebben, en die en die.
Best zonde dat het (vooral in SM land) een race is geworden wie de meeste dingen heeft.

Zo dacht ik best een uitgebreide collectie modeltreintjes te hebben, maar er zijn mensen die er nog veel meer hebben :D maar dat neemt niet weg dat ik kritischer ben geworden op wat er nog bij komt. Ik wil het aantal binnen twee decimalen houden; dat redt die ander al lang niet meer :oo

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 16:29

Ik kreeg vroeger voor mijn verjaardag (als kind) altijd nieuwe kleren :)
Cadeaus en sowieso verjaardagen ben ik al heel snel mee gestopt toen ik 'op mezelf' ging.

Een tijd terug (vorig jaar ergens) heb ik eens voor een klein bedrag van iemand 15 zakken wol overgenomen, daar zaten zelfs half gebreide dingen bij. Maar nu ben ik de laatste bolletjes aan het ophaken. Totaal niet mijn kleur, maar er is vast iemand die het hebben wil :)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 17:13

Qimm schreef:

Dat heb ik met mijn borduurgaren/zijden en kralen. Heb zoveel, maar meeste gekregen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 23:20

DubbelFun schreef:
Ik kreeg vroeger voor mijn verjaardag (als kind) altijd nieuwe kleren :)

Nieuwe kleren kregen wij ook met Sinterklaas ofzo, maar die hadden we sowieso nodig en was bovenop de cadeautjes. Ons mam deed dat om het mee te laten lijken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:24

Een tijd terug heb ik een grote hoeveelheid wolletjes gekocht op MP, daar zat vanalles bij en ik heb er ook leuke dingen van gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Maar vandaag de laatste bolletje weggehaakt.
Wederom een dekentje in lichtgeel met groene spikkels (85x70) en ik zou niet weten wie ik er een plezier mee kan doen :)

Afbeelding

Afbeelding

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 18:14

Na lange tijd weer eens iets kleins gefrobelt. Echt een erg drukke tijd achter de rug, ik heb 3 hondenriemen geknoopt van het laatste beetje paracord wat ik nog had, maar heb ik voor mijn Waterjuffer nieuwe relingkleden, stuurhoes en stuurconsolehoes gemaakt, nog een paar afwerkingen en dan zit alles erop, maar ook achterdek en reling geschilderd. Als daar alles af is, moet namelijk nog 1 laag op achterdek en die wordt speciaal, zet ik een foto neer, want eigenlijk is dat ook hobby :)
En 1.5 week geleden kreeg ik van vrienden 90 strengetjes met borduurfloss van verloopkleuren, echt geweldig.
Om haar te bedanken heb ik voor haar en haar 3 zussen hangertjes geknoopt van leuke kleuren, past precies bij hun kleurige voorkomen :)
Afbeelding

En de achterkant, ze zijn dus 2 zijdig te dragen

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 18:47

Mooi gedaan. Die aqua/blauw is wel mijn favo-kleur :)