[TEK/SCH] Challenge 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 21:10

Signe schreef:
Is er ook al iemand die morgen de nieuwe challenge doet? Vinden we het nog leuk?

Ja ik wil het wel doen!
Edit: ik zie dat Kaatstrof de nieuwe challenge al wil doen

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 18:56

Hoi! Mijzelf gedwongen om weer aan dit doek te werken. Ik weet dat het heel veel werk is, maar als ik het voor mij uitschuif duurt het nog veel langer :+

Afbeelding

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 20:39

Longboard is af! Bovenkant met griptape is anders uitgepakt dan ik origineel wilde. Maar nog steeds erg blij met het resultaat voor een eerste longboard project :D
Before:
Afbeelding

Afbeelding

After:
Afbeelding

Afbeelding

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 21:16

Mooi Sall, zo knap die vakjes.

Dat longboard is ook erg leuk geworden.

Zelf ben ik bezig met een koetje. Hij ligt nu te drogen dus ga er morgen mee verder. Er valt nog veel te leren.

Afbeelding

Sall

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 22:09

Gaaf longbord!!!

Wat een schattig koetje, tijd nemen kon nooit kwaad (weet ik uit ervaring ;-) )

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 23:52

Nog even een goede foto van t vosje :o . Kon 't zo snel niet terugvinden of ik deze al eens had geplaatst of niet
Afbeelding

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 00:18

Die roosjes Sall.. verliefd!

Hier ook nog volop aan het leren. Thats_me Dat stopt (gelukkig) nooit.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 00:46

Ohh dat longboard is gaaf!!

Tja het is geen visual diary van mij als er geen paarden in staan
Deze komt wel lekker in de achtergrond, want het gaat hier meer om de oliebollen die er nog bij komen op de voorgrond, maar toch O:)
Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 14:58

vikawiek schreef:
Wat leuk met rode wijn, keer wat anders :D

Bedankt! Inderdaad, ik volgde in mijn tienerjaren een graphic novel serie waarbij de artiest rode wijn gebruikte. Ik vond dat zo bijzonder en ook mooie kleuren geven, dat het altijd is blijven hangen. Het is al jaaren dat ik het wil proberen, maar er nooit toe kwam. Dit keer gewoon er voor gegaan en ik vond het best geslaagd.

@PotjeMayo Super mooi en strak geworden, jouw longboard!

@Sall Ik ben echt gek op je 'tegeltjes' werken; hoe ben je ooit op dat idee gekomen?

@Thats_Me Wat lief, dat koetje }:0

@Polarize Lijkt mij echt zo lastig die visual diary, maar je bent er lekker mee bezig zo te zien :j

Wat de nieuwe challenge voor de maand maart betreft ben ik er aan uit. Ik zou deze maand graag werkjes zien rond het thema: Lente!

(Even vlug een moodboard gemaakt op Canva, dit louter ter inspiratie :) )

Afbeelding

Ik denk aan:
- Huppelende veulentjes
- Zingende vogeltjes
- Krokusjes, narcissen, hyacinten en bloesems
- Konijntjes en lammetjes
- Verse knoppen aan de bomen
- Pastelkleuren
- {:}

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 15:45

Oeh leuk thema. Ik ben ook al helemaal in voorjaarsstemming dus ik ga even nadenken wat te maken.

Leuk zo'n visual Diary Polarize.

Zojuist mijn koetje afgemaakt.
Over de grote watervlekken ben ik nog niet tevreden. Dat wil ik nog wat meer in de vingers krijgen. De losse stijl vind ik verder wel erg leuk. Het is ook eindelijk gelukt om mooie spetters te maken. Ik hou van het 'smijten' met verf haha.

Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 16:12

Thats_Me schreef:
Oeh leuk thema. Ik ben ook al helemaal in voorjaarsstemming dus ik ga even nadenken wat te maken.

Leuk zo'n visual Diary Polarize.

Zojuist mijn koetje afgemaakt.
Over de grote watervlekken ben ik nog niet tevreden. Dat wil ik nog wat meer in de vingers krijgen. De losse stijl vind ik verder wel erg leuk. Het is ook eindelijk gelukt om mooie spetters te maken. Ik hou van het 'smijten' met verf haha.

[ [url=m/d8yAaY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha ja ik heb gewoon nood aan Lente denk ik. Dus ik hoop dat jullie werken helpen met die kriebels wat te temperen ;)

Hoe heb je de watervlekken gedaan? Om het echt vloeiend te krijgen zul je nat op nat moeten werken. Je maakt dus je papier nat en je aquarelle ook vochtig. Je laat het pigment dan voorzichtig van je penseel 'vloeien' in de natte vlek. Je kan dan nog puur water gebruiken aan de randen om het nog minder 'afgelijnd' te maken. :j

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 16:23

Leuk thema Kaatastrof!!

De tegeltjes, die ontstond toen ik die serie ‘oude meesters’ maakte.

Afbeelding

Afbeelding

Toen kwam ik bij delftsblauw en volgens mij zaten we toen in een verbouwing en kwam ik bij zgn witjes tegels. Maar precies weet ik het niet meer, my mind works in mysterieus ways *\%/*

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 19:44

Ik denk aan lente, ik denk aan schapen haha.
Bedankt voor het moodboard!

Ik zal tegen elfbeau zeggen dat ze eens op moet schieten :+

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 19:59

Leuk thema kaatastrof! Ik was al bezig met iets met de lente (schets dan). Dus leuk dat dan ook in het thema past :D

Ik ben bezig met het nieuwe topic maken (als je het vergeten ingezonden bent kan dat nog) :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 20:03

Ik probeer inderdaad de nat in nat techniek. Het zal vast een kwestie zijn van veel oefenen om het naar wens te krijgen. Het blijft mij nu nog veel te vlekkerig terwijl ik juist zoveel mooie voorbeelden voorbij zie komen waar de kleuren mooi egaal doorvloeien.

Sall, de oude meesterserie is echt heel gaaf! Het gebruik van licht en donker vind ik altijd zo fascinerend en dat is je goed gelukt om vast te leggen.

Moesten we ons werk van de challenge per pb versturen of is hier in het topic voldoende?

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 20:38

Voor de challenge mag je me een pbtje sturen. Als je iets wilt insturen dan kan je dat nu doen want morgenochtend staat ‘ie dan klaar. Als je het al in het topic hebt gezet dan zal ik het toevoegen :)

Edit, ik voeg het toe want zie dat je het al geplaatst hebt :D

Edit 2: zo gezegd, zo gedaan :P
[UK] Middeleeuws avontuur - februari 2024

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 21:10

Thats_Me schreef:
Ik probeer inderdaad de nat in nat techniek. Het zal vast een kwestie zijn van veel oefenen om het naar wens te krijgen. Het blijft mij nu nog veel te vlekkerig terwijl ik juist zoveel mooie voorbeelden voorbij zie komen waar de kleuren mooi egaal doorvloeien.

Heb je nat in nat gedaan met eerst alleen water? Van wat ik kan zien op je foto lijkt het alsof je het water zelf helemaal hebt ingevuld (gekke zin dit :') ) Wat ik aanraad is om een groot vlak nat te maken met water, dan laad je je kwast met water en verf en dat drup je het als het ware erin op een paar plekken. Dan spreid het vanzelf. Eigenlijk laat je het water al het werk doen. Wat je kan doen om de verf dan op de plekken te krijgen die je wilt kan je je papier een beetje kantelen en schuin houden (als je je papier op een bord hebt getapet in iedergeval. Sommige tapen hun papier gewoon direct op hun bureau)

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 21:37

Nog bedankt iedereen, ben er zelf ook erg blij mee :D

Koetje is ook erg leuk!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 22:08

vikawiek schreef:
Thats_Me schreef:

Heb je nat in nat gedaan met eerst alleen water? Van wat ik kan zien op je foto lijkt het alsof je het water zelf helemaal hebt ingevuld (gekke zin dit :') ) Wat ik aanraad is om een groot vlak nat te maken met water, dan laad je je kwast met water en verf en dat drup je het als het ware erin op een paar plekken. Dan spreid het vanzelf. Eigenlijk laat je het water al het werk doen. Wat je kan doen om de verf dan op de plekken te krijgen die je wilt kan je je papier een beetje kantelen en schuin houden (als je je papier op een bord hebt getapet in iedergeval. Sommige tapen hun papier gewoon direct op hun bureau)

Ja, eerst nat maken met water en dan met de kleur er doorheen. Ik denk ook dat ik teveel nog met mijn penseel er in zit waardoor het zo ingevuld lijkt. Het heen en weer bewegen ga ik ook eens proberen.

Jindai

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 22:32

Wat een super leuke en mooie dingen komen er weer voorbij! <3
Het lukt me even niet om een bijleespost te maken, aangezien ik maar 1 hand kan gebruiken en dat niet te doen is met typen. :\

Wat een tof thema! Ik heb meteen al een idee, nog even kijken hoe en waarmee ik dat uit ga voeren.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 22:34

Naam veranderd

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 22:36

De naam is veranderd van het topic, raar helemaal niet besproken ofzo. Ik vind de vorige naam beter als ik eerlijk ben en zou willen dat het zo blijft. Plus dat het effe gezegd wordt ofzo.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 22:38

Ik was het topic al kwijt _O- dacht dat het niet hetzelfde topic was

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 22:39

_O- :')

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 22:49

Idd bizar, want er wordt hier meer gepost dan puur de challenges :=