[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette1205

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:08

Heeii,
Ik heb iets leuks bedacht aangezien ik nog niet echt een doel had. Ik heb namelijk 3 van die leuke herfstblaadjes, maar ik wil er meer dus ik ga kijken in de winkel of ze er meer hebben en zo ja. Ga ik allemaal schilderingen maken! Dus hebben jullie leuke speciale foto's van paarden in een speciale omgeving stuur hem even! Dan kan ik hem miss schilderen

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:31

Pagina 18:

Wendy15 schreef:
Oohh dat hert vind ik heel gaaf!!
Op wat voor papier gebruik jij ecoline? Ik heb laatst wat potjes gekocht maar mn papier bobbelt wat. Zo'n witte pen staat ook nog op mn verlanglijstje. En zwarte inkt.

Hier bobbelt het papier ook wel wat, maar ik zorg gewoon dat ik het papier niet volledig verzuip/niet al te veel water gebruik en dan gaat dat best goed :) Scan ook altijd in onder de scanner en niet met een camera, dus dan ligt het ook wel plat. Je zou ook nog kunnen proberen om je papier vast te tapen aan de tafel, of als het kromtrekt, de andere kant ook nat te maken.

Kwa papier gebruik ik van alles en nog wat, het bruine is een 90 grams schetsblok van canson (zo'n kraft ding met ringetjes) dat nog verdraait veel houdt, met wit papier gebruik ik wat ik toevallig bij de hand heb, maar wel wat dikker papier vaak.

Sanneb: Oh ziet er leuk uit, ik ben benieuwd naar meer :D
Jis: Die heb ik eerder voorbij zien komen, heeft hij zijn eigen topic? Vind hem erg mooi :) Lijkt me erg leerzaam ook, zo een bestaand schilderij naschilderen.
Lisette: Oh super, nu is hij echt af ja :D Ook echt beter zo met dat zwart achter de planten, de honden springen er veel meer uit zo.
San: Jouw beestjes zijn zo ontzettend lief :)
Jindai: Mooie felle kleuren :) Strak gedaan ook.
Vikawiek: Hij is nu al echt beter dan de vorige vind ik, fijn om zo vooruitgang te zien :D Dat baardje ziet er echt pluizig uit ook. Is hij al af of ga je er nog verder aan? :) Vind hem heel erg mooi al. (sowieso jouw hele manier van tekenen eigenlijk)
Sanneb: Oh kijk nou :D Heel mooi geworden, welk formaat is het? Best klein denk ik?

Pagina 19:

Jis:
Ik vind hem een beetje eng, maar daarom eigenlijk ook wel heel interessant juist weer. Erg mooi geworden.
Eclair: Superleuk al die verschillende dieren steeds :)
Malenka: Jeetje :oo Ik dacht eerst een beetje "wat moet dat worden?" maar ik heb je topic even gestalkt en met die vacht erop ziet het er echt heel goed uit! Ik ben heel benieuwd.
Fnanne: Ik vond het gewoon wel een toepasselijke titel toen ik m af had eigenlijk :+
Ik kan zelf niet echt iets met collages maar ik vind deze er wel erg mooi uitzien.
De achtergrond van het olieverfpaard vind ik er heel mooi bij passen :) Bijna ook een soort collage. Je vogeltjes zijn ook erg mooi.

Ik heb ook nog wat gedaan:

In de categorie bijzondere ideeën van mijn moeder omtrent te verhuizing:

Afbeelding

We hebben ook een verhuisbedrijf op bezoek gehad.

Afbeelding

"En u moet voor 1 februari weg zijn? Dat gaat u niet lukken hoor."

Vanaf de dag daarna had mijn moeder een nieuwe stopzin.
Afbeelding

Voordeel is dat ze nu wel toch een auto gehuurd heeft.

Dit was eigenlijk al ruim een week geleden maar ik heb dus geen tijd door die verdomde verhuizing om daadwerkelijk te tekenen en het hier te plaatsen :P We hebben vorig weekend dus met auto verhuisd en dit weekend ook continu aan een stuk door en we hebben gisternacht voor het eerst in het nieuwe huis geslapen, dus we zijn officieel verhuisd ook echt nu :) Er moeten nog wel redelijk wat verhuisd worden maar het grootste deel is nu echt klaar. En ik ben helemaal op stuk kapot :') De rest van pagina 19 volgt dan ook later.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:53

Hahaha je zou colums met je illustraties over de verhuizing moeten maken _O-

Vast tapen heb ik nu gedaan en dat scheelt wel inderdaad :j

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:03

Had nog wat oude waterverf. Het materiaal ligt me niet echt. Smeer het te dicht. Maar toch wel grappig ofzo :')
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 18:21

Ik vind dat zo knap he, dat je tijd hebt om te tekenen naast school en verhuizen Roodvos

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:09

Vervolg pagina 19:

San: Extra punten omdat het een vos is! Superschattig :)
Sanneb: Oooh ik ben ook benieuwd hoe dat er op zwart uitziet :D Deze is ook al mooi.
Sjolvir: Het verhaal bestaat ook niet, kan dus kloppen dat je het niet kent O:) Geheel zelf erbij te bedenken!
Ik moest hardop lachen om je hazentekening, heel leuk :)) Die eronder vind ik ook heel mooi eigenlijk, ga je die nog afmaken?
Pluizebolplum: ah ja, een soort typexstift achtig geval? Volgens mij heb ik die ook ooit lang geleden gehad, maar daar was echt niet mee te werken. De molotow is hetzelfde principe maar werkte aanzienlijk beter :P (en ik pomp en schud echt alleen als ie niet goed werkt en niet elke keer, sorry stift :') )
Boekje wordt gewoon het ultieme excuusproject.
Je beer vind ik zo ook al mooi eigenlijk, omdat ie niet zo scherp is en toch zie je duidelijk wat het is.
Je bovenste paard geeft licht :)
San: Zonder schets oid toch? hoe dan. Prachtig.
Wendy: Ik vind hem heel erg mooi! En fijn dat je er lol in had ook, dat is belangrijk.
Murphypower: Vooral gewoon lekker aan de krabbel gaan. Je kan er altijd later nog mee verder gaan als je wel zin hebt, dat je tussendoor iets anders maakt betekent niet dat je er daarna nooit meer aan kan werken :) En maak je hem nooit af, so be it. Ik heb stapels met dingen die ik nooit af heb gemaakt, dat gebeurt gewoon. Is ook niet erg.

Mijn zus (studeert aan de rietveld, ook een kunstig type dus :P ) zei laatst het volgende, wat ik eigenlijk heel wijs vond: Tegenwoordig bedenkt ze bij elk plan dat ze heeft, voordat ze eraan begint, of ze het wil uitvoeren omdat ze het resultaat wil hebben, of omdat ze er zin in heeft om het te maken. Is het het eerste, dan begint ze er gewoon niet aan tot ze er wel zin in heeft, omdat het dan verschrikkelijk wordt om eraan te werken op een gegeven moment.

Daar ben ik het wel mee eens. Als je ergens alleen nog maar mee bezig bent omdat je het af wil hebben en niet omdat je het leuk vind om ermee bezig te zijn, is het het doen dan nog waard?

Pluizebolplum: Och arme jij :') In ieder geval zorgt de muis wel voor mooie tekeningen, is hij toch nog ergens goed voor dus. :P

Pagina 20:
Lisette: Klinkt als een goed plan! Heb je al in het aanvraagtopic gekeken voor paarden? Daar mag je volgens mij ook verzoekjes plaatsen, denk dat je daar meer reactie krijgt dan hier :)
Wendy: Ik vind hem niet per se te dicht eigenlijk, het lijkt wel stift zo :) En lekker pluizig ook.

Telpeva: :') Hah Hah hahahaha :') Ik zou willen dat ik ook het idee had dat het me lukte :')
Nuja, ik studeer dus illustratie en heb het geluk dat ik nu net een project heb dat inhoud dat ik zelf een project mag bedenken (ben er volledig vrij in zolang het maar iets bijdraagt aan mijn studie) dat precies gelijk loopt met die verhuizing. Ik wilde alleen eerst gaan animeren, maar daar is dus de afgelopen 4 weken NIETS van terecht gekomen, echt nog geen seconde. Dus eigenlijk ging school erbij helemaal niet. Probeer het nu dus zo te draaien dat ik die verhuistekeningen als vervangend eigen project heb gedaan en waarom (omdat het zo achterlijk druk is dus) en dan hopen dat ik daarmee weg kom. Dus die tekeningen die ik hier plaats zijn mijn schoolwerk eigenlijk nu.
Daarnaast heb ik twee keuzevakken 's ochtends maar daar hoeft weinig voor te gebeuren gelukkig, dus dat is wel te doen.

Maak me wel een beetje zorgen om als volgende week weer een echt project begint en ik niet meer de kantjes eraf kan lopen, gezien ik er inmiddels achter ben dat net verhuisd zijn minstens net zo erg is als in verhuizende staat zijn, zeker als je huis eigenlijk pas half is. (er missen nog wat dingen, zoals een badkamer- en wcdeur, bank, keuken en bureaus. Onder andere.)

Zelf al last van verhuisstress toevallig ook? :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 23:17

Ja vreselijk, keuzestress bij alles. Ik vind het lastig om keuzes te maken voor het inrichten.
Ik kijk er wel naar uit, ik ben maar alleen en hoef met niemand rekening te houden. Een van de kamers wordt hobbykamer, daar komt mijn tekentafel en alles aan tekenspullen. De gerbils krijgen ook een upgrade, een nieuw xxl terrarium in de woonkamer. Nu heb ik er eindelijk ruimte voor!

Je tekeningen zijn enorm herkenbaar, want wát een zooi kan een mens verzamelen. Ik heb vanmiddag nog een kliko zak gevuld met allerlei willekeurige rommel en oude troep van mijzelf. Onder het mom van: alles wat ik nu alvast weg gooi, dat hoef ik niet in te pakken in een verhuisdoos.

Wendy 15: wat een leuke tekeningen, de volle kleuren vind ik juist leuk! De libelle vind ik ook leuk, interessante stijl en leuk om naar te kijken, veel boeiender zo als met een witte achtergrond.

Pluizebolpum: verhuizingen en woningen inrichten zijn wel een ding he in dit topic :+ heel schattige tekening! Hopelijk verhuisd hij snel weer terug naar buiten

San 87: hij wordt al heel gaaf!

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:58

Één klikozak pas? Dat zullen er nog wel heel veel meer worden :P

En het is verschrikkelijk ja, mijn moeder is kunstenaar en bewaart ALLES. En ik ook :') Alles is iets en als het nog niets is kan het misschien ooit nog wat worden, dus je moet echt stapels en stapels troep bewaren voor het geval je het ooit nodig gaat hebben voor een project. Het zal je maar eens gebeuren dat je denk "goh, nu had ik eigenlijk die drie stukke computermuizen en die lelijke kerstbal willen gebruiken". Dat werk.

Eigenlijk lijkt het me juist vet lastig als je het keuzes maken kwa inrichting niet aan iemand anders kan overlaten maar dat allemaal zelf moet bedenken ook :') Moet je ook alles in je eentje verplaatsen of heb je wel mensen die je daarmee helpen? Alles alleen lijkt me echt niet te doen namelijk :oo

Edit: Mijn moeder staat nu in mijn slaapkamer te vertellen dat ze zo veel mooi hout heeft weggegooid en dat het zo'n pijn doet. Ze heeft net samen met haar man 2 uur besteed aan dingen bij het grofvuil zetten.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 00:11

Uil
Afbeelding

Inkt met glitters en eenhoorn sparkles
Afbeelding

Ontmoet paardmuis, ik vind dit figuurtje denk ik ook leuk genoeg om later wat meer uit te werken. Ik wil hem in piaffe zien met een kabouter erop als ruiter. Volgende keer ook een andere lineart want deze dunne lijntjes vind ik er niet bij passen.
Afbeelding

Eerder vroeg iemand of ik uit mijn hoofd dit soort cartoons teken, dat klopt :j vaak heb ik een beeld in mijn hoofd zitten (ik ben nogal een beelddenker) en dan wil ik het z.s.m. op papier hebben.

Roodvos: Ik heb gelukkig ook mensen die mij komen helpen! De nieuwe woning ligt op 5 minuten loopafstand, en mijn vader gaat heen en weer rijden met de auto + aanhanger _/-\o_ de held, want ik durf daar niet mee te rijden. Klussen heb ik ook familie en vrienden voor die komen helpen, daar ben ik heel blij mee want ik zou bijvoorbeeld niet weten hoe ik een vloer moet leggen. En inderdaad de keuzestress is ook een dingetje, ik ben het kijken voor laminaat, bankstellen proefzitten nu al zat :')

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:07

Ooooh zo leuk dat muispaardje :D Ik wil m ook zien met een kabouter erop!
Je uil is ook heel mooi, hij lijkt een beetje op een adelaaruilfantasybeest of zo.

En gelukkig maar, anders lijkt het me niet te doen echt. Ik kan je overigens aanraden om niet te proberen low-footprint zonder auto te verhuizen, zelfs al is het maar 5 minuten lopen :Y) (dat is het hier nog niet eens geloof ik, maximaal 800 meter of zo. Maar dan nog! :') )

Ik heb weer wat af, maar nog niet alles is ingescand. Deze twee wel:

Mijn vader een paar weken terug:
Afbeelding

En de huidige situatie: (of naja, ze hebben inmiddels de scharnieren gevonden en zijn nu bezig met de deur ophangen want mijn broertje kan het echt niet hebben :') Nu blijkt dat ze ook de klink kwijt zijn, maargoed.)
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:03

Wat een geweldige werken weer, ik loop echt zo achter met reageren nu maar de griep had/heeft me te pakken helaas.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:04

@Pluizebolpum, heerlijk die schetsen, vooral die koffie waar je lepeltje recht op in kan blijven staan. De beer is inderdaad tikje depresief, of loert op iets. Paarden zijn weer mooi.
Je koelkastmuis heeft toch maar een gouden leven.

@San87, mooi aan het worden, ook met dat blauwe erin.

@Wendy15, mooie libelle. Die verf doet het anders nog best goed bij je gapende shetlander. HIj is leuk.

@Murpheypower, he! Het is hobby, het moet leuk zijn, als je iets anders om te tekenen leuker vind, gewoon doen.

@Roodvos, heerlijk zo je verhuizing volgend, zie het al helemaal voor me. Je moet ze bundelen in een boek, genaamd Roodvos en familie verhuizen.
Zo leuk getekend, dat het simpel lijkt, maar helemaal niet zo simpel is. En die WC doet de deur dicht natuurlijk!

@Telpeva, mooie uil en heerlijk je gliter sparkle eekhoorn. Maar je paardmuis, is helemaal fantastisch!!! Puis? of Maard?

Hier mijn oliepastels eens geprobeerd, hilarisch ik deed het natuurlijk helemaal fout..
Dus ook maar een tutorial op youtoube opgezocht, probleem.. ik had geen zwarte en witte stift zoals zij wel hadden dus dat maar met oliepastel gedaan, maar dan wordt het wel heel dik.
Afbeelding

Ondertussen mijn eekhoorn maar eens afgemaakt, met acrylverf aangezien ik niet de goede marker kleuren had en ja, snuitje is wat raar en voorpoot te groot. A5 je.
Afbeelding

Afbeelding

Aangezien kleuren in wachtkamers onhandig is, had ik daar in de national geographic geneust voor een onderwerp. Kwam een zeehond tegen, A4 met markers en fijnschrijver.
Afbeelding

Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:47

Ik zit momenteel in een enorme dip en heb even geen puf om te reageren of uberhaupt zelf te tekenen :(

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:25

Lisette1205 Zou inderdaad het aanvraagtopic eens proberen: [UK] [INFO] Aanvraag topic paarden tekenen #5
Zitten mooie plaatjes tussen ook. Heb zelf wel heel wat paardenfoto's maar niet veel die een bijzondere achtergrond hebben en wat bedoel je precies met speciaal? Als in een paard met handschoenen, eentje die in een bijzondere houding gevouwen ligt, met een hoedje op of gewoon een heel mooi paard? (uh ja, ik doe gekke dingen met paarden, maar dat vouwen doen ze zelf hoor)
_roodvos_ Prachtig en zo herkenbaar weer. Low-footprint verhuizen deden we in de jaren 80 al. Met winkelkarretjes. :') Lift in, lift uit, heen en weer, op en neer en nog een keer. Ja. Zelfs de kasten...En dan is dat plaatje van je moeder ook erg herkenbaar. Net als die verhuizer met als z'n zooi. "O, maar in de schuur ligt ook nog. En een piano." _O-
Maar ook die tekening van de wc en die van je vader. Echt niet alleen als excuusproject geweldig voor een boekwerkje (bewaren en tevoorschijn trekken zodra iemand weer eens over verhuizen begint "O ja, lama").
Wendy15 Hij is inderdaad grappig. En heerlijk fluffy. Hoeft niet altijd perfect, soms is leuk en fluffy ook fijn om naar te kijken.
Telpeva Geeft niks, dat verhuizen hier zo loopt. Ik ben 't voorlopig niet van plan (na 25 keer is de lol er wel wat af, zeg maar) en kan er nu wel om gniffelen, zó herkenbaar alles.
De uil heeft wel iets spooky, de manier waarop ie kijkt. Ga je die nog verder uitwerken? Eenhoorsparklester is ook mooi. Doet me ergens denken aan van die Amerikaanse nummerborden, waarschijnlijk omdat ie ergens iets metallics lijkt te hebben.
Paardmuis is geweldig, vooral die laatste met die val. Daarom wil ik dus geen doodvallen en zit muis hier nog steeds (muis heeft het vogelvoer ontdekt, die gaat dus nooit meer weg := ).
Sjolvir Wat een heerlijke plaatjes weer. Die twee in de maneschijn is zó lief! Dat de eekhoorn hier en/of daar misschien wat constructiefoutjes heeft valt mij niet op in het geheel. Gewoon fijn om naar te kijken, net als de zeehond.
eclair98Sterkte meis :(:)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:36

Hier ook weer lekker door gekrabbeld.
28-1
Dat je krijgt te horen dat na George, de eenzaamste slak ter wereld, die ging hemelen, ook Trevor, de eenzaamste eend ter wereld, heen is gegaan. Zag ze al helemaal zitten keuvelen op rozewittige wolkjes. En nu ik een notitieboekje en balpen standaard in de tas heb, gelijk maar neergekalkt:
Vierkleurenbalpen en een beetje Gimp
Trevor & George
Afbeelding
29-1
Zelfde boekje en pen en een glammelanogwat. Amaryllis dus. Nagetekend aan koffietafel bij echt exemplaar.
Amaryllis of Glammelanogwat
Afbeelding
30-1
Tja...De kat van mijn moeder. Lief beest maar helemaal verknald door de drugs (kattenkruid). Of hij kijkt glazig de wereld in, hij snapt 't niet of hij ligt in één of andere onmogelijke positie. En dan maak ik daar een foto van en teken ik het na. Met stift bijvoorbeeld.
Big Black Blob
Afbeelding
Uh ja, als je er niet uitkomt hoe hij in elkaar hoort te zitten...Ik heb ook geen idee :')
31-1
Verf teruggevonden en lekker gekliederd. Paardje uit het hoofd, napjesverf en stift.
Regenboogpaard
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:37

@Telpeva, die paardmuis :+:. Helemaal top.

@roodvos, je zou je verhuisstruggle-tekeningen moeten bundelen, voor veel mensen herkenbaar denk ik :D.

@sjolvir, ik vind ze allemaal mooi :D. De zeehond is lekker arrogant haha.

@pluizebol, leuke krabbels. Je paard vind ik heel geslaagd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:38

Afbeelding

Ik ben inmiddels hier met m'n Marwari hengst. Wel een kunstlichtfoto.

Hopelijk kan ik er dit weekend nog wat aan werken.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 23:04

Pagina 20;
@roodvos, het is net een stripverhaal. Ik leef helemaal mee met de verhuizing. Als je klaar bent met de verhuizing kan je er een boekje van maken.
@wendy15, waterverf is ook echt moeilijk vind ik maar hij/zij is er vrolijk onder.
@Telpeva, geweldig je paardmuis. Hij kijkt zo muisachtig met zijn paardenhoofd.
@Sjolvir, ik vind ze zo leuk om naar te kijken. Knap gedaan!
@pluizebolpum, de zwarte blob. Hij klopt wel maar ik heb er een tijdje naar zitten kijken hoe de kluwe zat maar ?? Je regenboogpaard is zo lekker vrolijk, ik werd er blij van.
@_san87, heel mooi! Ik vind het mooie paarden met de gedraaide oorpunten. Knap gedaan!

Ik heb altijd ruzie met verhoudingen als ik probeer iets van een foto te vergroten. Ben nu maar aan het worstelen met een raster maar er klopt nog steeds iets niet. Been is te dun of zo. De telefoonfoto vertekent wel iets.De bedoeling is acryl en olieverf op mdf plaat maar het wordt een experiment.

Afbeelding

Verder qua oefenen van de techniek ga ik mij maar eens verdiepen in perspectief.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 01:04

pluizebolpum wat bedoel je met napjesverf? Waterverf dat in napjes zit?

Afgelopen week was hier heel anders dan normaal en daar kon m’n Autistische kop niet tegen :') daardoor lukte opdrachten en dergelijke niet. Al heb ik voor een opdracht wel een concept schets kunnen maken. Dat word een hele leuke en ik keek er op uit om te beginnen!
Ik zag vandaag een video van een illustrator(?) op youtube die for fun bekende schilderijen namaakte in haar eigen stijl. Dat leek me wel wat, lekker low-maintenance, ik hoef niks te bedenken, gewoon kijken hoe ik het in mijn stijl zou doen. Heeeerlijk

Afbeelding
-Meisje met de parel van Johannes Vermeer-

En de video met het idee
https://youtu.be/j0OYqUDmvqI

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 01:31

Wat een leuk idee. En mooie uitvoering!-

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:11

Het Rijksmuseum heeft een wedstrijd wbt. Schilderijen van Rembrandt. Misschien leuk om daar naar te kijken?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:42

Vivakwiek, wat ontzettend mooi gedaan! Jouw stijl is heel duidelijk, maar tegelijkertijd zie je ook goed dat je weet wat je doet wat betreft materiaal- en kleurgebruik. Heel cool!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 15:54

Voor week 4 aan de slag geweest. Panda op een wit A4 the, later in het boekje geplakt. Nageschetst van een schets, minder druk op mezelf. En een kraanvogel omdat die gewoon cool zijn :')
Afbeelding
Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:30

marley93 schreef:
Vivakwiek, wat ontzettend mooi gedaan! Jouw stijl is heel duidelijk, maar tegelijkertijd zie je ook goed dat je weet wat je doet wat betreft materiaal- en kleurgebruik. Heel cool!

Dankjewel! :D

eclair98 schreef:
Het Rijksmuseum heeft een wedstrijd wbt. Schilderijen van Rembrandt. Misschien leuk om daar naar te kijken?

Ik heb d’r even naar gekeken maar dat lijkt mij persoonlijk helemaal niks. Dan ga ik mezelf teveel druk op leggen om het perfect te maken zodat ik gekozen word, gek hoofd %)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:28

_San87_ Hij wordt heel mooi! Alleen dat oog al, prachtig.

NESCAFE Lol, zelfs met de foto erbij van de kat snap ik het zelf nog niet, dus dat klopt wel. Hij ligt wel vaker zo verwarrend dat je moet puzzelen om de juiste lichaamsdelen bij elkaar te vinden. Soort van verkeerd verplakte Ikea kat. Sowieso met missend schroefje :') .

Nou weet ik niet of de foto de tekening iets vertekend maar het lijkt of het voorbeen bij de aanzet al iets te hoog/ver naar voren zit, en dan dat onderbeen net een tikje naar achteren en inderdaad iets dikker en dan klopt ie wel. En soms, bij mij dan, wil zo'n lijn gewoon niet. Je ziet het, je kunt het uitleggen, maar elke keer trekt dan dat potlood verkeerd. Zo frustrerend...
Alvast wel erg benieuwd naar het resultaat!

vikawiek
Ja, precies, waterverf in napjes :j , maar ik vind dat woord gewoon zo ontzettend knus klinken, napjesverf.
Wat een leuk idee, dat bewerken van oude schilderijen (*opoe vertelt: mijn moeder moest op de KA ooit iets dergelijks doen, die maakte een prachtig kubistisch werk van een oude meester, schilderleraar was er helemaal wijs van en wilde 'm op tentoonstelling waarop mams eigenwijs nee zei, ze mocht de beste man niet omdat hij vond dat schilderen een Serieuze Kunstvorm was waarbij men niet diende te lachen - wat lastig wordt als een leerling mompelt dat haar pruim is uitgedroogd tijdens de les fruitschilderen*)
Meisje met de parel is knap geworden, je ziet het schilderij er nog duidelijk in, maar ze kijkt zo leuk, alsof je samen een geheimpje hebt waar je je muiltje over dicht moet houden terwijl je eigenlijk wil gillen van het lachen.

eclair98 Lieve panda en ja, kraanvogels zijn inderdaad cool, zeker die van jou,
dat kopje piept zo guitig over de rand heen.

Caítlin liep heel stoer door de sneeuw te sjouwen, dat moest getekend. Ben er stiekem wel erg trots op, hij viel zo uit mijn hoofd het papier in en ze lijkt nog ook. Niet letterlijk, alleen al te weinig sneeuw hier, maar de houding en de manier waarop het op die kleine worstepootjes stapt is precies Caítlin.
Napjesverf :D en stift.
Tuintijger
Afbeelding