[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RenskeFrea

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:46

Ik ben nieuwsgierig eigenlijk waarom iedereen het grotendeels in het Engels maakt? :)
Ziet er verder wel erg leuk uit allemaal :)

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:09

RenskeFrea schreef:
Ik ben nieuwsgierig eigenlijk waarom iedereen het grotendeels in het Engels maakt? :)
Ziet er verder wel erg leuk uit allemaal :)

Vroeg ik me ook al af. Ik denk omdat het overgewaaid is uit Amerika -neem ik aan- en er zoveel voorbeelden in het Engels zijn. Ik twijfel ook nog over sommige kopjes qua taal, misschien een mengelmoes van beide. Zijn er mensen die soms of altijd afwijken van het Engels?

Ik ben helemaal 'gepakt' door Bullet Journal. Precies wat ik miste, denk ik, om mijn hersenspinselen te ordenen en uit te schrijven en terug te kunnen lezen. En om creatief bezig te zijn, wat ik veel te weinig doe. Ik denk erover om mijn papieren agenda te behouden, en juist mijn to-be Bullet Journal te gebruiken als agenda qua wat ik heb gedaan elke dag naast mijn werk, klusjes, leuke dingen, gedachten enz. Nu vliegen de dagen als een (soms grijze) stroom voorbij. Ben zo benieuwd hoe iedereen het gebruikt op zijn eigen manier... Ik wil een oranje Leuchtturm1917 kopen (wist 3 dagen geleden niet eens wat het was haha en nu voelt het al bijna onmisbaar), in een vrolijk kleurtje om blij van te worden :-).

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:57

Ik doe een combi van Engels en Nederlands. Omdat het uit Amerika komt inderdaad en ik het leuk vind om mijn Bullet Journal ook te laten zien op internet. Dan snappen mensen die niet uit Nederland komen het ook :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:34

Ik gebruik grotendeels Nederlands.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:41

Ik gebruik voor de dagen sowieso MONday TUEsday WEDnesday THuRsday SATurday SUNday, omdat dat makkelijker af te korten is naar drie letters! En verder soms 'per ongeluk' als ik een idee heb n.a.v. een Engelse/Amerikaanse BuJo haha.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:23

Bij mij is, volgens mij, alles in het Engels. Ik woon niet in Nederland, ik praat zelden Nederlands, dus voor mij niet meer dan logisch om het in het Engels te doen.

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 02:27

Hier een combi van Engels en Nederlands. Zorgt wel voor af en toe spelfouten, dat ik het door elkaar heen gebruik ofzo.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:08

Ik heb ook Year in pixels en Budget cooking (zelfbedacht) toegevoegd aan mijn Bullet journal. Ik word steeds enthousiaster! *\o/*

Heb in mijn daily log ook toegevoegd wat ik die dag als avondeten heb, hoeveel kcal ik die dag heb genuttigd en wat ik qua beweging en ontspanning heb gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:33

Ik pruts ook nog vrolijk wat door.
Heb nu dit in elkaar gezet:
Afbeelding

Het scheelt dat ik al voorwerk gedaan heb op kladpapier, nu nog de doelen enzo erbij zetten en moet nog mijn habit tracker voor deze maand in elkaar zetten, maar ik heb geen haast. Het werkt best wel ontspannend, en sinds ik mijn boekenkast met boeken die ik wil lezen heb gemaakt ben ik een boek begonnen en heb zowaar het grootste deel van de avond zitten lezen in plaats van computeren, dus dat gaat al de goeie richting uit :D Nu nog noteren dan dus ergens :P

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:15

Ik wil er vandaag ook een gaan bestellen om dit jaar bij te gaan houden, ben benieuwd of het iets voor mij is! Ik twijfel alleen over de kleur, zwart, navy, army of purple...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 01:28

Leuk om te zien hoe persoonlijk alle bullet journals ingevuld worden. Ik ben benieuwd of anderen het ook zo griezelig vinden om aan een nieuwe journal te beginnen? :x
Hier heb ik het beginnen een maand lang uitgesteld terwijl de Leuchtturm al die tijd al klaar lag... _-:(
Gelukkig heb ik die uitsteltijd kunnen gebruiken om na te denken over de opzet, en uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat mijn bullet journal echt een gebruiksvoorwerp moet zijn dat zo efficient mogelijk moet zijn in het gebruik, dus geen ingewikkelde tabellen, headers of andere creatieve paginavulling. Hij moet het leven namelijk makkelijker maken, niet moeilijker. 8-)

Maar goed, na een weekend flink doorwerken is mijn Bullet Journal voor [***] eindelijk af. En hij werkt! *\o/*
Toevallig had ik deze week [***]'s maten nodig voor een deken, moest ik ineens weten waarmee hij allemaal ontwormd was het afgelopen jaar, zijn we overgestapt naar een andere vitaminebrok en leek er even een medisch dingetje te spelen; de eerste twee dingen kon ik meteen terugvinden in de afmetingentabel en de tijdsbalk van de journal en van het voer en het medische dingetje kon ik meteen een aantekening maken in het voedingsdeel en het medische deel. Heerlijk als alles een eigen plek heeft en je alles meteen terug kunt vinden! _/-\o_
Ik hoef geen mensenbulletjournal voor mezelf, maar voor het paard is het echt superhandig. +:)+

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:45

Das ook handig inderdaad, gewoon voor je paard! :D Heb je ook het risico dat hij heel snel vol raakt niet. Ik heb mijn nieuwe 2 weken en ben al bij pagina 20 van de 250, als ik zo doorga haal ik het jaar bij lange niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:30

Het is altijd een beetje gokken als je een diary in verschillende stukken verdeelt, maar ik doordat ik al een jaar met info had die ik er nog in moest zetten kon ik wel zo ongeveer schatten hoe snel elk deel zou gaan. Met een beetje geluk kan deze diary 5 jaar mee (en als [***] geen akelige medische avonturen begint dan misschien zelfs 10). 8-)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:55

xyzutu2, ik had nog een schrift liggen met hokjes van 5x5 mm, zo'n goedkope van de action. Die heb ik gebruikt om op te oefenen voor ik aan mijn echte begon :+ Zo kon ik even een paar lay outs uit proberen tot ik eentje had die ik fijn vond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:37

Slim, ik had in [***]'s oude chaosjournal (een ander woord weet ik er niet voor te bedenken, als ik daar iets in schreef dan wist k zeker dat ik het nooit meer terug kon vinden 8-) ) ook op een paar pagina's geoefend, maar pas tijdens het beginnen aan de echte journal merkte ik wat werkte en wat niet. Scheelt ook dat ik na een paar pagina's besloot dat een vulpotlood wel zo handig is, dus nu is [***]'s bullet journal helemaal in potlood. Met pen had ik anders toch de neiging om het eerst in potlood te doen zodat het netjes bleef, en dat is voor een heel basic notitiejournal teveel werk.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 00:32

Ahh jammer dat het zo stil is in dit topic :))

Ik ben vorige week ook eindelijk in m'n bujo begonnen (hoezo uitstellen.. wilde 1 januari beginnen hahaha). Ik vind het zoo leuk om te doen! Ben alleen nog aan het bedenken hoe ik januari er nog in wil verwerken, heb er wel renpaard pagina's voor open gelaten maar moet nog even uitvogelen hoe ik dat aan ga pakken. Sowieso alleen de hoogtepunten erin (verjaardag en m'n vakantie waar ik een aantal polaroids van heb) maar verder is t nog even zoeken :)) heeft iemand hier ook pagina's met foto's erop of niet?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 08:41

Ik ben er ook nog steeds mee bezig, bevalt me goed, ben nog wat zoekende naar een fijn weekoverzicht... vorige week was ik nogal druk waardoor ik weinig zij had om er veel tijd aan te besteden, dus dan staan er gewoon een paar pagina's tussen waar staat wat ik moet doen, maar verder niks....

Vind dat nu wel zonde van m'n mooie journal, maar soms moet het ook maar gewoon praktisch kunnen zijn...

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 09:09

Mijn bujo is op dit moment heel saai maar wel practisch.
K heb er ook over na zitten denken om fotos in te doen maar ik ben bang dat t dan te dik wordt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 09:10

die van mij is een stille dood gestorven. Ik merkte dat ik meer aan het registreren was voor het registreren, als dat het een hulpmiddel was. Voor mijn todo lijst heb ik toch liever mijn kladblokje in mijn telefoon en mijn agenda. Enige pagina die ik nog gebruik is mijn doelenlijstje en that's it.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:12

Ik ben ook nog steeds bezig, eerste bujo is vol en ik ben in december met m'n tweede begonnen. Mijne is inderdaad ook niet heel mooi versierd, maar echt praktisch. Achterin een paar trackers en verder to-do lijstjes en af en toe een dagboekstukje.

@Spottedponie; Ik zou geen 'vast' weekoverzicht gebruiken, maar gewoon per dag je pagina's invullen. Zelf merk ik namelijk dat ik de ene dag 3 to-do's heb, en de dag erna 15 ofzo :+ Als je dan al een vast weekoverzicht hebt dan past het er vaak niet netjes in, waardoor het onoverzichtelijk wordt. Ik gebruik het dus wat losser, ik schrijf elke ochtend een nieuw lijstje van wat ik die dag wil/moet doe. Mijn bujo is vooral voor de kleine praktische zaken (boodschappen, vuilnis naar buiten, stofzuigen, uurtje lezen, meditatie oefenen etc), daarnaast heb ik nog een gewone agenda voor (werk)afspraken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:44

Ik had in mijn vorige bujo ook vaste weekoverzichten die ik per se wou aanhouden, en nu doe ik het losser. De ene week heb ik geen weekoverzicht, de week erna wel en dan met 10 to do's per dag. En ik merk dat ik het meer gebruik nu ik het voor mezelf losser laat en mezelf niet verplicht.

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:29

Zelfde hier, heb dan een pagina voor weektasks en voor de rest op de dag zelf de to do list :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:21

Ik geniet op dit moment vooral van mn bujo op het creatievere vlak :)) Vind het heerlijk om weer eens een boekje in te delen en op te maken. En voor mij is het een groot voordeel om eindelijk eens 1 overzicht te hebben van alle dingen die ik normaal gesproken of gewoon onthoud of op allerlei random plekken opgeschreven heb. Scheelt een hoop zoek en denkwerk :+

Dit zijn een paar pagina's uit de mijne so far;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:19

Wauw Navatu, prachtig! Wat een mooi handschrift heb jij :)

Mijn vorige bujo was heel kleurrijk, maar ik ben nu ook overgestapt op (bijna) volledig zwartwit zoals die van jou, alleen ziet de mijne er nog niet zo stijlvol uit :))

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:05

Mijn bujo is eigenlijk vooral agenda. Ik heb dus wel een vaste week indeling. Mijn maand begint met een maand overzicht. Hier staat per dag met letters aangegeven of ik een afspraak heb, mijn vriend iets heeft waar ik rekening mee moet houden, of dat hij een week weg is. Zo kan ik bij het plannen van dingen direct zien hoe en wat. Dan staat er op de pagina daarnaast alle verjaardagen en een afvink lijst voor mijn sollicitatie activiteiten.Vervolgens heb ik op elke bladzijde een week staan. De ene x staat er bij een dag niks, andere x zet ik er een. To do lijst neer. Dan heb ik na de weken van een maand nog 4 bladzijde voor alles wat er die maand maar in me op komt.

Dan is deel twee een rooster van alles wat ik in huis wil doen. En een afvinklijst wat ik daadwerkelijk gedaan heb.

Deel 3 is nu bestemd voor de opleiding die ik in september ga beginnen. Heb er nu wat interessante pagina's staan voor bv stage.

Voor mijn geen creatief iets maar een uitgebreide agenda. Waarin ik alles kwijt kan wat in een normale agenda niet kan. Werkt voor mij erg fijn op deze manier. Geen losse tot do lijstjes etc. Overzichtelijk wat ik aan sollicitatieactiviteiten heb gedaan. Alles in 1 boekje.

Wij hebben dan nog een gezamenlijke agenda op de telefoon zodat we altijd op de hoogte zijn van elkaars afspraken. Moet er echt wel om denken om regelmatig te checken dat ik alles in beide heb staan, haha.