Het linkervoorbeen klopt niet helemaal. Die ronding aan het begin is een beetje te rond denk ik. ik zou als ik jou was de balken met liniaal doen, ze zijn nu een beetje scheef. Verder erg leuk hoor
Djorf_6
Geplaatst: 03-01-16 19:48
Ik volg dit topic al sinds 1 jan en nu besloten om ook mee te doen . Ik wil graag mijn tekenen verbeteren, maar door school niet zoveel tijd, dus doe ik 1x per week. Dit is de tweede keer dat ik iets serieus teken en de eerste keer een paard, dus tips zijn hartelijk welkom! Ik ben zelf tevreden over het oog en de vorm van het hoofd, maar de schaduwen en de neus vind ik niet zo mooi
Wat een leuke dingen komen er voorbij! Ik zal zo even mijn tekentablet erbij pakken en kijken of ik iets voor week 1 kan maken .
MillyH
Geplaatst: 03-01-16 19:54
drawerlover Deze vind ik erg leuk, kijkt ook leuk! gerlindie super mooie en stoere tekening, ga je hem nog inkleuren? Zou wel super tof zijn Nelleke_H vindt ik ook weer een mooie tekening, alleen vind het jammer dat je 2 verschillende ogen hebt. Zelf het ik gekozen voor 2 open ogen. SindyKaya mooi paardje!! Alleen zou ik het mooier vinden het hoofd net iets breder te zien. Jeika mooie tekening, alleen als ik jou was had ik het kuiltje boven het oog nog net iets donkerder gedaan.
Djorf_6
Geplaatst: 03-01-16 19:56
jeika De ogen lijken niet helemaal gelijk? Schaduwen vind ik goed gelukt
SindyKaya Het oor lijkt een beetje te 'krom' en ik zou er een tweede oortje erbij mooier vinden.
Nelleke_H Erg mooi!
gerlindie Ik kan de tekeningen niet zo goed zien, maar erg leuk!
drawerlover Erg leuk gedaan!
martine12h De voorbenen lijken een beetje kort en de ruiter te klein vergeleken met het paard.
Henrike5
Geplaatst: 03-01-16 20:09
Bedankt voor het commentaar allemaal , het hoofdje was/is inderdaad erg klein helaas. Ik hoop zelf ook dat het meisje niet valt :’)
Mijn tips/tops vanaf pagina 18: LexieFlexie: Heel leuk, de rug lijkt wat stijf, ook zit er een ‘boggel’ in zijn been die er niet hoor. (voorbeen) Het is wel een mooi silhouet [/b]]Elananor:[/b] Prachtig, ook weer een mooi plaatje ik kan er niks anders over zeggen. IngeCharlie: Heel mooi, hij doet me denken aan een lineart van deviantart, een beetje de zelfde lijnen stijl. Yvanna: Ik vind vooral je mensen erg mooi, heel sprekend. Het paard vind ik wat minder zijn oog zit te ver naar voren en de kaak is te bol. Verder heel mooi. Elsa91: Als je iets nieuws probeert pak het meestal nooit zo goed uit in het begin maar dat komt later Desondanayomie: Heel leuk, de borst en de schoft kloppen niet helemaal maar grazende paarden zijn eigenlijk het moeilijkst vind ik plovesb: Prachtig, heel mooi om te zien, heel schets achtig maar hij is echt prachtig Elmo: Stuk voor stuk plaatjes maar de laatste is toch echt mijn favoriet, heel er mooi. xTitanic: Heel erg mooi, het hoofd lijkt wat kort verder echt heel mooi. yamsie0124: Heel leuk bedacht, het hobbelpaard is ook al zo leuk, het hoofd van het paard lijkt wel wat klein LarissaJulia: Ik vind hem wel leuk hoor de kaak is wel wat apart maar wederom prachtig oog. Michellette: Prachtig, niks anders te zeggen. Ze doen mij een beetje denken aan de schetsen van Rien Poortvliet Jeika: Het oog klopt niet helemaal, en de kaak ook niet, maar ik vind hem verder goed gelukt SindyKaya: De oren zijn wat groot en het hoofd wat te lang, desondanks vind ik hem erg leuk Nelleke_H: Ahhh, heel leuk, ook met die zwarte achtergrond. Gerlindie: Het is moeilijk te zien, maar ik herken ze wel. Heel leuk! Drawerlover: Geweldig, zijn uitdrukking en hoe hij zit echt geweldig! martine12h: Ik zou zelf nog even kijken naar het zadel, dat klopt niet helemaal ook zijn zijn voorbenen wat te kort en zijn hals wat te dun. Wel weer mooi met de schaduw bij het achterbeen. Caitlin_Me: Hij klopt wel aardig hoor, alleen zijn neusgat(de achterste) staat niet helemaal goed en moet minder zichtbaar zijn.
en mijn tekening, helaas weer een slechte foto Ik ben zelf niet zo tevreden over het achterste voorbeen het is te kort en wat scheef en de dikke haar in haar staart.
Mijn tekening was een voorbeeld foto, het 2e oor was niet te zien en haar oren zijn normaal echt mega groot Foto wil ik eventueel wel via PB sturen als je een goeie feedback met name van de foto wilt geven
Dit ging een blad vol handen worden maar ik heb helemaal geen tijd meer vandaag, kan dus ook op niemand commentaar geven. Sorry! Geef examens maar de schuld
sunny44
Geplaatst: 03-01-16 20:53
Jeika: wat veel details .Leuk! De aftekeningen van het paard mogen denk ik nog wat meer lichte grijstinten hebben. Dan hoort het er iets meer bij.
SindyKaya : mooi! Veel uitstraling in de blik van het paard vooral. De neus is wel iets wat lang voor mijn gevoel .
Nelleke: wat lijkt hij te genieten! Leuk de hals mist wel wat afwerking voor mijn gevoel. Maar dat hoort misschien wel bij het schetsen.
Gerlindie: ik kan de tekening helaas heel moeilijk zien. Wat ik wazig kan onderscheiden zijn wel hele leuke manga figuren . Hopelijk lukt het maken van een betere foto.
Drawerlover :wat een schatje ondanks dat hij wat beledigd kijkt haha. Super leuke uitstraling
Martin: ik vind hem al aardig gelukt hoor! Ik denk dat de volgende stap meer details is. Spieren erop en schaduwen. een neusgat mis ik wel...
Caitlin: leuk begin ! Ik denk dat de hals wat dikker mag.
Henrike: voorheen is indd wat lang. Maar ik vind hem echt een hele leuke uitstraling hebben
Damned : mooie hand! Die vind ik altijd lastig ... Aanzet van de wijsvinger lijkt iets breed verder echt mooi.
Mijn nr 3
Klein Grafiet schetsje van ongeveer 7 cm in 10 minuten.
Sinds lange tijd weer met waterverf en ook al weer een jaar geleden dat ik het laatst een paard getekend heb, hierbij mijn 1/52
princie1999
Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.
Geplaatst: 03-01-16 21:00
Na heel lang ruzien met een of andere Bokt Upload hiero, toch maar weer naar mijn oude trouwe tinypic gegaan. Dan maar minder kwaliteit...
01-01-"16 Hierbij is de lijn van de onderkant niet evenwijdig aan de bovenkant. Ik wilde eens lijnen uit de losse pols proberen, wat ik best goed vind gelukt. Alleen jammer van die evenwijdige lijnen dus.
02-01-"16 + 03-01-"16 (Sorry voor de gekantelde foto) De bovenste gum is er een met een donker stuk in het midden. Dat is in het echt ook zo. Het moet een flink gebruikte geurengum zijn (die wij dus hebben in alle geuren...). Het potlood vind ik goed gelukt.
De onderste heb ik nagetekend van een plaatje, Ik vind de wang niet helemaal kloppend, en er klopt nog iets niet. Kan er alleen niet opkomen wat... Dat HAAT ik
Ik teken gewoon random wat ik leuk vind, ik teken alles na. Ik ben druk bezig met een groter project, digitaal. Maar dat gaat minstens een halfjaar duren, misschien wel een jaar...
Ik heb nu geen tijd om nog tips aan anderen te geven. Sorry, NCIS gaat voor
Marcato
Geplaatst: 03-01-16 21:01
Twijfel twijfel twijfel. Zal ik wel of niet mee doen en zo ja, iedere dag of iedere week...
Ik heb totaal geen ervaring met tekenen maar ik ben best creatief van mezelf. Dus dit lijkt me een leuke uitdaging. Weet niet of ik het vol ga houden, maar een poging wagen kan nooit kwaad. Voorlopig moet ik het doen met de potloden en het papier van mijn zoontje.
Hierbij de 1e:
Kashmino
Geplaatst: 03-01-16 21:06
Leuk om al die verschillende stijlen te zien van vele verschillende mensen! Variatie zit er zeker in dit topic.
Zie hier, mijn eerste (doe er elke week 1). Fineliner, gele marker en potloodslijpsel . Ik ben er over het algemeen best tevreden over, maar de voorbenen zijn een beetje raar. Ik heb niet eerst een schets gemaakt met een potlood. Gewoon meteen met de fineliner. Ik ga veel verschillende dingen proberen dit jaar, dit is al een eerste probeersel.
plovesb
Geplaatst: 03-01-16 21:06
Gelijk maar even dag 3 gemaakt, ben ik weer bij met de rest
Moest een single line drawing worden maar m'n fineliner begaf het
pompompom
Geplaatst: 03-01-16 21:08
Beetje wazige/fletse foto geworden door een foto met kunstlicht... maar hop.... nummer 3.
Ik pak even een stuk of wat van de laatste tekeningen....:
Sunny: leuke tekening!
Damned: oei..... handen, die vind ik altijd zo lastig! Maar 't is je goed gelukt .
Henrike: Ik stoor me eigenlijk totaal niet aan het 'korte' voorbeen en de haar in de staart, ik vind het een leuke vrolijke tekening.
Caitlin: leuk gedaan, zeker als je nog niet veel paarden hebt getekend. Mijn tip zou zijn, breng iets meer contrast in je tekening. dan wordt het minder 'plat'. In het oog heb je dat al meer gedaan als in de rest van de tekening.
Martine12h: leuke tekening. Mijn tip, probeer ook met schaduwen te werken en een minder harde rand. de verhoudingen zien er trouwens goed uit!
Drawerlover: Leuk!
Gerline: Ik kan ze niet heel goed zien door het licht, maar dat wat ik wel zie ziet er goed uit .
Nelleke: Ah... wat n heerlijke blik heeft die hond!
Laatst bijgewerkt door pompompom op 03-01-16 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Flux
Geplaatst: 03-01-16 21:10
Hierbij mijn 1&2. Morgen post ik 3&4, dan blijft het wat overzichtelijker .
Pompompom, leuke compositie. Mooie schets ook, goed gelukt!
Kashmino, tof zo! De lichte omlijning vind ik toevoegen. Ben benieuwd naar meer werken.
Plovesb, prachtige schets! Mooie oogopslag en heerlijk los!
Marcato, goede eerste tekening toch! De borst is in verhouding wat breed. Je zet al goede schetslijnen neer.
Gordy, mooi zo! De manen vallen zo goed op, jammer van het onzichtbare oog!
Princie, leuke tekeningen. Ik denk dat bij het paard het oog iets naar links had gemogen. Dan had het plaatje beter gepast denk ik!
Summerfly
Geplaatst: 03-01-16 21:41
Ik geloof dat ik het hierbij ga laten voor week 1 . Een schets van Ellie uit de game The Last of Us. Ik ben er niet erg tevreden over maar goed, deze challenge is er gelukkig om mezelf te verbeteren! Alle tips en tops zijn van harte welkom!
Pagina 17 Nelleke_H: Erg leuk gedaan! Om er wat meer contrast in te brengen zou je wat fellere kleuren kunnen gebruiken, zeker in de achtergrond. Verder erg mooi! Je tweede tekening vind ik top, niks op aan te merken! Nayomie: Mooi! Probeer op de verhoudingen te letten, verder goed! MCSchout: Deze is ontzettend leuk, ook niks op aan te merken! Henrike5: Nice, zeker aangezien je het uit je hoofd hebt gedaan. Origineel ontwerp Selina: Leuk, verhoudingen kloppen nog niet helemaal maar je gaat zeker de goede kant op! Nienke15: Jij bent zo goed, logisch natuurlijk dat ik hier niks over hoef te zeggen. Fantastisch. Art_Ificious: Erg tof, leuke zachte stijl van tekenen heb je! UhNee: Aahh wat gaaf! Echt top! Ben gek op herten, dus vind deze echt supermooi. Seven: Leuk bedacht, en ziet er netjes uit!
Pagina 18 LexieFlexie: Leuk, let op je verhoudingen en probeer met het zwart maken niet te krassen, probeer evt ander materiaal uit om het meer 'even' te maken. Elanor: Wat gaaf, en wat een mooie stijl heb je! IngeCharlie: Erg mooi, goede verhoudingen. Dat lege oog vind ik eigenlijk best tof. yvanna: Alle drie mooi. elsa91: Leuk, mooie kleuren! Nayomie: Goed bezig! plovesb: Ook weer zo'n topper. Echt mega gaaf Elmo: Heel mooi en lekker divers. Top kleurgebruik en goede verhoudingen. xTitanic: Fantastisch mooi, maar dat wist ik al van jou. yamsio124: Jammer van de wazige foto, maakt het lastig om commentaar op te geven. Wel erg leuk! LarissaJulia: Leuke pose en mooi gemaakt! Michellette: Zo gaaf! Echt heel erg mooi.
Pagina 19 Jeika: Het oog is wat te groot waardoor het paard een beetje een rare verhouding krijgt. Verder wel goed bezig! SindyKaya: Leuk! De snuit is een tikkeltje te lang, maar verder goed! Nelleke_H: Die is echt heel schattig. Lief! gerlindie: Avatar Vind hem wel te licht om goed te kunnen beoordelen helaas. drawerlover: Cute! Leuke style heb je! martine12h: Goed, maar let op je verhoudingen en probeer wat meer contrast te brengen in paard en de ruiter.
Pagina 20 Caitlin_Me: Mag wat meer contrast in, maar hij is leuk! Henrike5: Schattig! Niets op aan te merken. Damned: Mooi! Ik ben erg slecht met handen dus vind dit goed gedaan. sunny44: Het hoofd is een beetje breed maar verder goed bezig! Gordy18: Leuk gedaan, jammer dat je er geen oog bij hebt gemaakt, dat had het denk ik net wat meer 'af' gemaakt. princie1999: Voor uit de losse pols is het idd goed gelukt hoor! Marcato: Je mag de lijnen best wat harder maken als je er tevreden over bent! Dan zijn ze voor ons ook wat beter te zien. Verder goed! Kashmino: Ik kijk wat raar tegen het hoofd aan maar kan mijn vinger er niet helemaal op leggen. Wel erg leuk! plovesb: Gaaf zeg. Top bezig! pompompom: Hele toffe pose heb je gekozen en je hebt hem knap neergezet! Doe het je niet na. Flux: Vind ze allebei erg goed, mooie verhoudingen en de inkt(/fineliner?) geeft een mooi effect.
Zo, dat was een hoop commentaar Wat is iedereen goed bezig, hoop dat iedereen het jaar volhoudt!
Ah dankjewel! Dat is een heel groot compliment voor mij vind het zo lastig om mensen herkenbaar neer te zetten.
Henrike5
Geplaatst: 03-01-16 21:58
ik zie hier echt weer super mooie dingen voorbij komen!
nog even mijn reactie rondjes Damned: Veel succes met je examens! Ik vind deze hand echt heel er mooi, erg veel diepte Sunny44: Bedankt Heel mooi, het hoofdstel heeft in verhouding met het paard zelf weinig licht inval. Het paard zelf vind ik wel heel erg mooi. Gordy18: Wat leuk zeg, de kaak mag wel wat groter en de onderlip klopt niet helemaal, maar verder heel leuk. Mooie manen ook. princie1999: De hals van het paard is iets te dun lijkt, en de wang. De andere tekeningen zijn wel heel erg mooi gelukt. Marcato: Het hoofd zou wat groter moeten maar verder heel erg mooi, ik ben benieuwt wat er verder zal komen. Kashmino: Hij doet mij heel erg denken aan een akhal-theke? Maar waarvoor heb je het potloodslijpsel gebruikt? plovesp: Wauw, heel erg mooi. De ogen lijken niet helemaal correct maar dat stoort helemaal niet. Heel erg mooi. pompompom: Wauw, prachtig. De neus/mond van het paard is ook echt heel erg mooi. Nog bedankt voor je compliment Flux: Heel erg leuk, vooral je laatste. Summerfly: Die ogen zijn wel heel erg mooi net als je lippen en neus. En de sproetjes eigenlijk vind ik hem juist heel erg mooi Nog bedankt voor de complimentjes daar ben ik echt heel blij mee:D