[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:42

Annemiek80 schreef:
Leuk!!!

Ik zou er wat chains (5-8) aanhaken, terug sc langs de chain zodat je uiteindelijk een gehaakt lusje krijgt, voordat je hem dan met een slipstitch weer vastmaakt even een sleutelringetje eraan en je hebt een onwijs leuke sleutelhanger/tashanger

Ik ga het cadeau geven aan mijn vriend als valentijnscadeau :)
Ik heb het toch met veel liefde gemaakt haha :D (bloed zweet en tranen niet meegeteld ;) )

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:56

Afbeelding

Essie, thanks, moet er nog wel een stuk handiger in worden maar de eerste poging is zonder al te veel frustratie gelukt

Naborah

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:03

Annemiek, jouw knuffeldoekjes(?) zijn ook ontzettend leuk zeg!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 21:20

de knuffeldoekjes zijn gaaf, maar zeker ook de Phenix (??) linksbovenin.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 09:14

Annemiek!!! Je hebt echt hele mooie dingen gemaakt!! Wow! Die phoenix idd, en dat schip :0! En die teddy!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 09:24

Kaplaars schreef:
Annemiek!!! Je hebt echt hele mooie dingen gemaakt!! Wow! Die phoenix idd, en dat schip :0! En die teddy!

Die Teddy is een gratis patroon:
http://littleyarnfriends.tumblr.com/post/32656432256/crochet-along-pattern-lil-classic-teddy
Een redelijk 'basic' patroon, goed uitgeschreven.
Als je het mij vraagt een goed project voor mensen die net begonnen zijn maar toch iets groters willen maken, ik heb alleen de oren wat groter gemaakt want die vond ik een beetje klein ogen op mijn knuffel

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 10:21

Bedankt! Daar staan nog meer leuke patronen bij.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:03

Hey dames! Ik ben jullie een tijdje uit het oog verloren, maar ik ben er weer!

Haak nog steeds! Het girafje van kookeridoo is af en ik ben nu met de leeuw bezig. Zal eens kijken of ik binnenkort foto's kan plaatsen.
Annemiek, wat een prachtige dingen weer!

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:21

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:22

Annemiek80 schreef:
[ Afbeelding ]

Essie, thanks, moet er nog wel een stuk handiger in worden maar de eerste poging is zonder al te veel frustratie gelukt

graag gedaan! Wat kun jij ontzettend netjes haken zeg Echt super mooi allemaal

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:25

Wat een super actie, die sterrenmutsjes. Daar ga ik zeer zeker aan mee doen. Voor mijn werk kom ik 3x pw op de couv om die zeer kleine hutteprutjes te pijnigen. (bloedafname) Weet dat het een noodzakelijk kwaad is, maar blijf er een hekel aan houden. Nu kan ik ze verwennen ipv alleen maar gemeen te zijn.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 01:13

eerste prematuur mutsje af.

Afbeelding

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:22

Wat een schattig mutsje

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:22

Wat een ontzettend schattig mutsje Essie!! <3
Morrow_Less wat een ontzettend gave uil
Aaah, xGoldenHero wat een super leuk schaap! Heb je dat uit een boekje? Volgens mij heb ik die namelijk ook nog liggen en die wil ik ook erg graag gaan maken :)
Oooh, jouw collage is wel erg indrukwekkend Annemiek80! Wat een mooi werk! Ontzettend indrukwekkend wat je allemaal kunt haken. Zo creatief ben ik echt (nog) niet.

Vooralsnog zit ik nog steeds met die koe in mijn maag :') Heb wel wat kleine dingen tussendoor gedaan, maar die stomme koe is nog steeds niet af. Ik bleef steeds klooien met de verkeerde wol, verkeerde haaknaald, te strak haken, te los haken, niet tellen enzz.. enz..
Na veel fouten ben ik dit weekend weer opnieuw begonnen. Nu zit ik echt weer vast.. Laatste keer dat ik het probeerde was 4 december zie ik uit mijn oude post :P

Dit heb ik gedaan:
Ik heb een opzet van 19l gemaakt, toen 14 rijen vaste (waarbij je het werkje draait, dus niet rond haakt, maar aan 1 kant blijft). Bij dit patroon start je namelijk niet met een magicloop, het wordt een blokken-achtige koe :P
Nu staat er het volgende:
Rij 15: 1v in elke st, 1 kst, niet draaien. Werk in een doorlopende spiraal.
Toer 1: haak 15v lang de linkerkant van het vierkant, 18 v aan de onderkant, 15v langs de rechterkant en 18v langs de bovenkant, 1 hv in de 1e v, 1l, niet draaien (66 st)
Toer 2-12: 1v in elke stk. 1 hv in de volg. 3 st, hecht af.

Daarop heb ik deze vragen:
1) Ik heb nu 14 rijen afgemaakt en het ziet er uit als een rechthoek. Wat doe ik nu bij rij 15? Gewoon de rij afmaken en dan aan het einde...? Aangezien er staat 'werk in een doorlopende spiraal'.
2) Er wordt over gegaan van rijen naar toeren. Nu heb ik nergens concreet gelezen wat ze daarmee bedoelen. Rijen is gewoon heen-en-weer haken en bij touren ga je het werkje rond haken? Of zie ik dat verkeerd?
3) Kan iemand mij uitleggen hoe ik stap voor stap toer 1 aanpak?

Serieus, ik ben 23 en lees overal dat iedereen gemakkelijk kan haken... maar ik vind hechten op dit moment makkelijker :') :') Helaas is er ook niemand in de buurt die het mij even kan laten zien. Misschien kunnen jullie het mij wel met woorden uitleggen?

Hopelijk kan ik dan over een tijdje ook wat werkjes laten zien in plaats van alleen maar vragen te stellen :o Alvast bedankt voor het lezen!!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:32

Ja, je moet de rechthoek die je nu hebt even als de onderkant van de uiteindelijke kubus zien. Wat je nu dus doet is haken in de randen van je al gemaakte rechthoek. Voor de bovenkant zijn dat die 18 vasten, onder ook 18 (logisch) en aan de zijkanten 15 vasten (want je hebt 15 rijen, dus kan je daar 15 vasten in haken).

Als je dat gedaan hebt krijg je dus die doorlopende spiraal waar ze het in Rij 15 over hebben (voor rij 15 hoef je dus alleen maar te doen wat je nu steeds deed, en dat is een rijtje vasten haken, maar dan zonder keersteek aan het eind, want je gaat nu verder in een spiraal --> zie toer 1 enz. en mijn uitleg hierboven).

Een rij is inderdaad heen-en-weer, een toer is in 't rond.

Ik denk wel te weten uit welk boek je dat patroon hebt, die patronen zijn niet altijd even duidelijk.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:53

Inderdaad wat Nerwen zegt, na die 14 rijen ga je verder met 'in het rond' werken, ofwel rond het vierkant wat je nu hebt.

Rij 15= 18 vasten, dan 15 vasten aan de zijkant (einde van de rijen), dan weer 18 vasten aan de 'onderkant', en weer 15 vasten aan de zijkant, 18+15+18+15= 66 steken.

Eigenlijk werk je niet helemaal in een spiraal omdat er wordt gezegd dat je de tour (ronde) eindigt met een halve vaste in de 1e vaste, en dan 1 losse.
Als je in een spiraal zou werken zou je 'gewoon' doorgaan met alleen maar vasten.

Op zich is dat wat mij betreft ook makkelijker, mijn voorkeur heeft het niet om in ami's iedere ronde te sluiten en te beginnen met 1 losse omdat je dan uiteindelijk toch iets van een 'naad' gaat zien, met in de rondte blijven werken heb je dit niet.
Echter ik heb geen flauw idee met welk patroon je werkt lol, en ik weet dus ook niet of het evt. juist wel belangrijk is om iedere ronde te sluiten, bijv door kleurwisselingen oid (wat ik me bij een koe wel kan voorstellen)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 21:03

Als ik me goed herinner, worden de vlekken naderhand gemaakt en erop geplakt. Ik heb het boek... Ergens...

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:08

Oh, wat top deze uitleg! Bedankt dames Nerwen en Annemiek! :) Weet ik in ieder geval dat ik op de goede weg zit en ik weet nu denk ik ook hoe ik verder moet.
Handig dat ik hier ook de begrippen even kan vragen :)
Annemiek, ik werk nu gewoon in 1 kleur. De vlekken op een koe naai ik er later op. Klinkt een beetje vaag.. Zoiets als deze moet het worden:
Afbeelding
Afbeelding

Wat zijn jullie huidige projectjes?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:17

ehm...

Kijkt in grote tas met wips...

Ik ben bezig met een paar fingerless mitts zoals deze maar dan in het donkergrijs http://images4.ravelrycache.com/uploads/MittenandMakings/76390843/DSC_0032_medium2.JPG, deze zijn niet van mij, maar van de designer van het patroon

Ik ben bezig met een knuffeldoekje, doekje is af, beestje wil ik zelf ontwerpen (kikker), echter daardoor blijft hij liggen lol

Ik ben bezig met engeltjes en duiveltjes voor poekie
http://1.bp.blogspot.com/-FWyv9cPyJWk/UIP06Zf49uI/AAAAAAAAA98/Vd_bcAc_DRc/s320/Buddy+05.JPG
http://1.bp.blogspot.com/-yQqvY-rNMOM/UIc7Jz-bqyI/AAAAAAAABJM/fHBJpAsfpSU/s320/Buddy+01.JPG
http://2.bp.blogspot.com/-WKCPkKNxIjE/UIc0mjYFutI/AAAAAAAABG0/2X0IDRI-qGY/s320/Cranky+Angel+01.JPG
Die vind ik wel erg geschikt voor 'tieners' nl lol, heb nu 2 duivels en 1 engel liggen, moet iig nog 1 engel bij

Moet nog een slinky afmaken (bestelling)

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:34

Grappig die koe. Ik zou ook nog de kluts kwijt raken van die omschrijvingen.

Ik vind het lastig om foto's online te krijgen, omdat ik ze nergens online heb staan. :Y)

Zo maar weer verder aan de leeuw. Zit met keelonsteking thuis, dus dan maar weer eens aan de eeltlaag werken...

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:46

Hey dames,
Vraagje. Ik wil een beest graag wat groter maken. Kan je gewoon het patroon met dikker katoen en een grotere naald haken? Of moet je je houden aan de voorschriften?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 13:02

Jij snapt hem boncheli! Als je hem met staalkabels en bomen maakt, wordt ie giginatisch

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:08

Krissis schreef:
Jij snapt hem boncheli! Als je hem met staalkabels en bomen maakt, wordt ie giginatisch

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:23

lisa_pluisje schreef:
Krissis schreef:

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

:Y)

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:16

Wat vinden jullie nu de leukste haakboeken?