[CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaa_

Re: [CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:57

Ah, op die manier. Dat wist ik nooit. Dan zal ik dat ook veranderen. :) Had ik er voor mijn eigen privacy niet opgezet, maar dit is inderdaad ook wel logisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:02

Wie zou je privacy dan schenden?
Ik heb mijn adresgegevens al bijna 10 jaar op 't internet staan.
Nog nooit "problemen" ofzo over gehad. Nooit ongewenste post of mensen aan de deur...

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:08

Dat is meer de gedachte van mijn ouders. :) Weet eigenlijk niet waar die bang voor zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:13

Die zijn natuurlijk niet van de "internet generatie".
Veel ouders realiseren zich niet dat ze vroeger nét zo goed met naam, adres en telefoonnummer stonden in het telefoonboek dat iedereen thuisgestuurd kreeg.

Goed, mensen met een geheim nummer niet, maar de meeste mensen stonden gewoon vermeld.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:04

Wauw Femke, bedankt voor je feedback! Ik heb hier zeker wat aan en ga hiermee aan de slag! :D
Ben achter de schermen eral aan begonnen en de meneer (wout-jan van der schans :+ ) is al van de site af. ;)

En over het logo. Sanne Mik ken ik niet? Heb haar site/werk eigenlijk nooit gezien, dus had geen flauw benul van der logo. Maar inderdaad, meerdere mensen zullen wel zo'n soort gelijke logo hebben.

Laatst bij de boktmarkt, zag ik staan: Famous Pets Pictures. Ik wist even niet wat ik zag :P Dacht dat ik was overgenomen oid!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:11

die man op de website staat hieronder vermeld..

'De liefde voor fotografie is ontstaan in de tijd dat ik nog een klein meisje was,
het was mijn vaders hobby en ik werd zijn geliefd fotografeer object.'

dus die man is mijn vader in zijn vroege jeugd, dat meisje ben ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:45

Maar dat is dus alleen duidelijk als je de tekst heel uitgebreid leest.
90% van de bezoekers leest vrijwel niet, of echt extreem globaal. Die zullen (net als ik) dat zinnetje niet volledig in context zetten.

Als je het er wil laten staan, zorg dan dat je zo'n zinnetje als bijschrift onder de foto's zelf zet. Zo kun je garanderen dat mensen het wel lezen :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:35

Bedankt voor je feedback Femke! Ik zal eens aan de webbouwer vragen hoe dat zit met dat navigeren. Volgens mij had hij dat gedaan om te zorgen dat de website sneller laad ofzo.

Aan de rest van de mensen: als jullie willen beoordelen, dan mag je kijken op www.fuzzylicious.nl

Ik ben nu niet thuis, maar zodra ik even tijd heb, ga ik ook de andere sites beoordelen. Dat vind ik namelijk ook erg leuk om te doen!

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:10

Whow Femke!! heel erg bedankt voor je zeer uitgebreide feedback! Heb ik zeker wat aan!
Ja dat nieuws wilde ik inderdaad ook al weghalen, omdat ik namelijk alles op facebook zet ipv op mijn site
Over dat van nabestellingen en tarieven op een pagina, ik vond dat te krap worden. Dus daarom heb ik het appart gezet.
En dat ik de tekst in de plaatjes heb staan. Ik kan totaal niet overweg met html etc. Dus ik heb op die manier alles in photoshop bij elkaar gezet.
En over dat ik goedkoop ben. Ik heb pasgeleden mijn prijzen al een stuk verhoogd. (en daarna ook geen klanten meer gehad en mensen die afhaakte omdat ze het te duur vonden, die mensen hoef ik dan ook niet haha dat ze dan maar verder zoeken.) Maar wat zou dan een goede prijs zijn? Want ik vind het erg lastig, vooral omdat ik nu ook al geen klanten heb haha
En ik zal mijn spelling laten nakijken door iemand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:51

T probleem met de markt nu is dat bijna iedereen veel te goedkoop is en ook te veel weg geeft.
Daardoor kun je onmogelijk op n goedkope prijs concureren.
Je moet jezelf in iets anders onderscheiden om op te vallen.
En helaas is t zo dat in n dergelijke markt niet voor iedereen werk is. Te veel aanbod en te weinig vraag.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:09

Yvette ik vind jouw website erg clean en netjes :D Alleen de contact pagina is naar mijn smaak iets té clean. Kan nog wel een leuke foto bij denk ik :)

Ik heb mijn site weer omgegooid qua layout, op een of andere manier krijg ik elke week nieuwe ideeën. Alleen weet ik niet zo goed op welke manier ik de tekst zal indelen. Op een foto;
Afbeelding

Of op een wit vlak;
Afbeelding

Mijn vader zei dat hij de tekst op de foto op een rouwkaart vond lijken :') En dat is natuurlijk niet wat ik wil :+

De achtergrond zal nog veranderen, ga iets met bokeh doen oid, een rustige foto met koelere kleuren.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:28

Die eerste lijkt een beetje op mijn website (tekst op foto) :+ als ik tussen die twee ontwerpen zou moeten kiezen, dan vind ik de tweede toch leuker, die steekt mooier af bij de kleurige achtergrond. Ik zou alleen wel alles uitlijnen. :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:31

Ja dat gaat dan ook nog gebeuren inderdaad, ik ben allemaal nog een beetje aan het proberen. :j Zie dat jij dat ook hebt inderdaad! Maar jij hebt natuurlijk een zwarte achtergrond dus dan ziet het er al heel anders uit.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:38

Heeft er iemand ervaring met dreamweaver?
Ben nu al tijdje bezig met mijn website.. Alleen loopt het niet zo vaart helaas..

Kan iemand mij via pb oid op weg helpen?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:08

Ligt er aan wat je vraag is over dreamweaver. :P ik werk er namelijk mee, maar nog niet zo lang.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:34

Mijn is cs5 'website' design omzetten in dreamweaver! (ook de tussenpagina's allemaal een design van. :j

Vroeger veel net html gedaan. Hele website met iframes enz enz maar echt compleet verleerd ofzo :') nog frustrerender nu dus :')

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:15

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:13

Ik zou graag wat ervaringen willen vragen op het gebied van een eigen domein. Ik wil nu een eigen domein gaan kopen maar ik twijfel een beetje waar ik dat ga doen.. Had eigenlijk voor http://www.hostnet.nl gekozen, maar de betalingen (eerste jaar 1,95 en daarna ineens 9,95, hoe zit dat met opzeggen?) vind ik niet helemaal fijn.

Hebben jullie ervaringen met webhosten en verschillende host sites voor een beperkt bedrag?

@Paula, ik vind je site erg mooi! Vind alleen het lettertype van je tekstjes niet zo geslaagd, maar dat is smaak. Bij het kopje 'voorwaarden' zou ik nog een foto oid plaatsten om het wat op te leuken :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:20

Gaat dit alleen om fotografie site's te beoordelen? Of ook andere site's?

@Marit, ik vind soms tekst op een foto wel mooi, in de voorbeelden die jij geeft vind ik het witte vak mooier :D!
PaulaPom schreef:
Ik heb mn site geheel omgegooid, dus ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :)

http://paulaconraadsfotografie.tk/

Ik vind het een hele mooie en strakke site, wat ik zelf niet zou doen is de tekst zo uitgerekt op de foto's plaatsen (dan heb ik het over de pagina 'portfolio'.
Op de home pagina heb je 3 foto's van paarden, terwijl je wel meerdere dingen fotografeert. Misschien is het een idee om jezelf wat breder neer te zetten door bijvoorbeeld een hond er tussen te zetten :).
Of ben je het meest gericht op paarden?

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:26

Femke schreef:
Om consumenten te beschermen.
Het moet duidelijk zijn op internet "wie" de persoon achter een website is.
Anders is het te anoniem en te makkelijk om mensen op te lichten en vervolgens te verdwijnen.

Het wetsartikel:
http://www.wetboek-online.nl/wet/Burger ... 3/15d.html

Goed dat ik dat nu ook weet!

Ik ben bezig met m'n site een nieuwe layout te geven (nu eerst nog alleen ff via USBWebserver, dus het staat niet online, maar ik kan wel in PHP etc werken en het is gratis, vet handig :))), dus ik moet m'n adres enzo er ook maar bij zetten. Ben bang dat m'n ouders het minder leuk vinden, maar goed :P... Site komt btw nog lang niet online, wil eerst nog wat portfolio materiaal van paarden verzamelen en een eigen domeinnaam :).
*Leest vanaf nu ook mee*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:30

Marit schreef:
Ik zou graag wat ervaringen willen vragen op het gebied van een eigen domein. Ik wil nu een eigen domein gaan kopen maar ik twijfel een beetje waar ik dat ga doen.. Had eigenlijk voor http://www.hostnet.nl gekozen, maar de betalingen (eerste jaar 1,95 en daarna ineens 9,95, hoe zit dat met opzeggen?) vind ik niet helemaal fijn.

Zo te zien is dat alleen voor je domein.
Wil je er ook hosting bij, dan is dat 2,50 euro per maand bij hun.

Ik zit momenteel bij www.goedkopewebhoster.nl waar ik erg tevreden over ben.
Zit ook bij antagonist, nog met 1 website. En dat is prima zo lang er niets aan de hand is.
Maar toen ik bijv. voor een hele simpele transfer netjes alle benodigde papieren voor ze aanleverde, wilden/konden ze me nog niet helpen. Ben toen naar goedkopewebhoster gegaan, die hadden alles binnen 10 minuten voor me geregeld.
En ze zijn nog erg goedkoop ook.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:44

Ik wil inderdaad alleen een domein.. Ik vind de hele faq van hostnet niet zo prettig en daarom ben ik dus op zoek naar iets anders..
Misschien dat ik hier voor ga;
http://eigen-domein.com/domein/forward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:05

Want.... Je hebt de eigenlijke website al ergens anders gehost?
Dan hoef je inderdaad alleen een domein te kopen en 'm zelf even te forwarden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:11

Volgens mij is 1,25/m voor alleen forwarding niet zo'n hele gunstige prijs eigenlijk. Een domein is volgens mij ong een tientje, en dDie link van Femke is stukken voordeliger (0 of 0,49) en je krijgt er nog een stuk meer voor ook.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:18

Maar bij de link van Femke kun je alleen +hosting doen toch? En ik heb al een site.. Dus ik hoef alleen maar te forwarden.