[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oOoKellyoOo

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:34

heb je een foto , kan lang niet zo erg zijn als mijn breisel

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:43

Haha nou ik ben ook nog maar beginner maar had niet verwacht dat hij zo lelijk was :P heel lelijk dichtgenaaid en er zit echt een klodder wol in he midden. Mijn idee van 'proffesioneel' een nieuw draad gebruiken :P foto word morgen helaas

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:39

Schrale troost: deze "brei goeroe" kan ook het breiwerk uithalen ;(. Zo zie ja maar: ervaring is ook niet alles ;).

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:23

God, was het een slechte dag om te breien, als het jullie allemaal tegen zit?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:35

En ik wilde vandaag verder gaan met het dekentje van dochterlief, was alleen vergeten dat de wol op is :\

Maar heb een nieuwe werkjas gekregen dus kan beginnen aan een sjaal voor erbij.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:38

mijn zwart lapje is af, weer even naar mn omaatje gegaan hihi , heb bij de action pompon gare gehaalt en raad eens had 5 bollen en ze heefd maar 1tje aangeslagen hihih, ik heel snel met zoonlief naar de auto en weg gereden, of is dat aso hihih nee toch had even een mazzeltje ben er al aanbegonnen.
Zal dalijk even fotos plaatsen

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 18:48

Ik heb een kerstbal gebreid en gehaakt :=
Nu moet ik ze nog opvullen.

Succes voor de uithalers :(:)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:29

Ik ga eerst eens op zoek naar een ander patroon voor mijn kousen. Zeldzaam voor dikkere wol :x
Misschien ga ik toch maar eens een poging ondernemen om te gaan haken. De haaknaalden heb ik gevonden, ik heb een leuk patroon, alleen kon ik zo gauw natuurlijk geen geschikte wol vinden :+. Eerst maar eens broddelen met dat haakpatroon. Maar dan moet ik wel een "prutsdraad" hebben....... Ik wil geen dure wol gebruiken om uit te proberen omdat het maar de vraag is óf ik (nog) kan haken.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:53

Dat haken heb ik geprobeerd maar lukt me van geen kant. Stokjes maken enzo... Het zal wel :=

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:01

Vaste, halve vaste, enkel stokje, dubbel stokje, 3-dubbel stokje, ik heb het allemaal geleerd. Bovendien heb ik altijd nog het "leren haken" boek bij de hand als ik het niet zou weten. Het is meer een fysiek probleem dan de theorie die een obstakel vormt. Ach, misschien gewoon eens proberen :P
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 24&lang=nl

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:22

Wat een schattige foto zeg! Mooi dekentje ook.
Mijn moeder zei dinsdag nog: haken is zoooo simpel. Ik vind dat ik dat mezelf ook maar eens moet gaan leren, maar als ik jullie zo hoor... ;) Eerst maar eens verder breien.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 21:35

Haken is ook niet moeilijk. Succes :D

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:36

tis met haken hetzelfde als met fietsen en al het andere: ff de slag zoeken, maar als je die hebt, is het een piece of cake! (trouwens heerlijke arretjescake in de koelkast staan, maar das een ander verhaal)

Die gehaakte deken is anders wel té schattig <3 Dat vraagt om nagemaakt te worden!!

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:43

Haken begin ik niet aan wel aan de kol sjaal begonnen zit een slag in maar ik haal hem niet uit
eerst maar eens kijken hoe het word
korte pennetjes van de rondbreipennen is wel wennen

@Dankje wel we hebben een stel heerlijke paarden
Laatst bijgewerkt door GittekeZ1 op 20-10-11 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:46

Haken is idd niet moeilijk maar ik vind het lastig. Niet zo zeer de verschillende steken, dat is goed te doen (alleen krijg ik altijd van mijn moeder te horen dat ik de naald verkeerd vasthoud, sorry, kan niet anders). Ik heb nog ergens een half afgemaakt haakwerk (filet) liggen van een paard. Prachtig maar helaas te fijn voor mij om dat te doen. Daarom wil ik dat dekentje gaan uitproberen met naald 5. Misschien dat een dikke naald wel lukt. Als dat ook niet gaat, geef ik het haken voorgoed op ;(. Goede nieuws is wel dat ik een geschikte draad heb gevonden!

Krissis: die slag kan ik wel gaan zoeken maar of ik die weer zal vinden :?.
Ik vrees dat de zenuwen te veel beschadigd zijn in mijn handen. Vanmiddag na het paardrijden gaf ik nog wat lekkers; ik voelde niet eens de lippen op mijn hand. Sterker nog: ik voelde de vacht niet eens terwijl mijn hand toch echt op het paardenlijf lag...... En dat was vóór ik mijn handschoenen aantrok :\

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:48

Aaaah Patpen, wat erg ;(
Hoop voor je dat je de dingen die je erg leuk vind, wel nog lang mag doen (o.a paardrijden of iig de omgang met paarden)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 23:01

Paardrijden doe ik weer dankzij de revalidatie :j. Er moest toch wel iets gedaan gaan worden wat sport betreft, maar ja, wat? Zwemmen mag ik helemaal niet meer (niet erg want dat vind ik echt een straf). Via google terecht gekomen op de website van de FPG en een proefles genomen na akkoord van de arts. Geen ervaring op de gehandicaptenmanege maar ze wilden het wel proberen. Dat is bijna 3,5 jaar geleden. Blijkbaar doe ik het toch wel redelijk/goed want ik ben nu aan het oefenen voor de carrousel die in april gedemonstreerd gaat worden :o. Verzorgen van "mijn" manegepaard doe ik zoveel mogelijk zelf.

En toch kan ik nog heel veel: quilten, breien, borduren, kleding maken, speel saxofoon. Alleen moet alles in mate en gedoseerd. Af en toe kan ik daar van uit mijn vel springen en moet ik het bezuren als ik over mijn grens heen ga.

Ik kan het niet laten: even kijken of er nog meer kleurtjes zijn van de wol die ik in gedachten heb. Of toch eerst maar broddelen????

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 07:06

Kerstballen breien klinkt wel leuk. Ik las dat er in hobbyhandig een patroon stond. Ik met met de muts van een popje bezig. De beenwarmers en neus heb ik al klaar. Het is begonnen als oefen maar ik ben nu toch bezig om het hele popje als test te gaan maken. Is die een beetje gelukt geef ik het als sinterklaascadeau weg.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 08:13

ik hoop dat ik in de toekomst ook weer zou kunnen paardrijden, maar voorlopig zit het er niet in hier bij mij.

foto ben ik gister niet meer aan toe gekomen, maar mn roze pompon sjaal begint al maat te krijgen, hihi

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 08:46

Ja ik ook al geen foto :P

Nu heb ik mijn kolsjaal af. Op naar het volgende project. Even nog bedenken wat dat gaat worden :P

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:15

Gisteravond heb ik 2 rijen (korter dan patroon hoor) gehaakt om te kijken hoe dat ging. Zit er een braampje aan mijn haaknaald :=. Dus ik moet een nieuwe haaknaald hebben. Mag ook wel wat groter (haaknaald 5,5 of 6) want het wordt vrij strak. Ik denk dat ik maar eens ergonomische ga kopen zodat ik wat meer grip heb. Maar het haken op zich ging goed! Geinig patroon met die golfjes. Kleurtjes heb ik ook al uitgezocht. Nu ik weet dat het gaat, ga ik nog maar eens wat van dat garen scoren :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:35

mijn 2e muts is af:D een zwarte na tig keer opnieuw hebben moeten beginnen

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:18

Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 21-10-11 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Twee foto's in link gezet, er mogen maximaal 2 afbeeldingen per post zichtbaar zijn.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:00

wat een leuke creative sjaal zeg, haha zo crea ben ik nog niet eens hahaha

Marije_Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:02

leuk leuk leuk ;d

Ik zou ook zo graag es een keertje leren breien, helaas heb ik daar de tijd niet voor..
Ik haak wel, zo af en toe, alleen heb ik nu geen wol...