[VER] The mysterious life of Gwen Lawcy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 18:27

Jacquelinee_ schreef:
Ben benieuwd!
Vanmij mag ie volgendeweek dinsdagavond komen :D
Dan heb ik geen afleiding van me leerwerk voor me examens, en heb ik een upje voordat ik op vakantie ga :P

Dan heb ik hem denk ik wel af :j

Sill_Monster

Re: [VER] The mysterious life of Gwen Lawcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:49

Ik volg!!
Prachtig verhaal :D

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 18:24

LoveLuckyBoy schreef:
Ik volg!!
Prachtig verhaal :D

Leuk dat je mee leest! :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:56

Ik ben vandaag begonnen en in 1 keer uitgelezen ik wil ook graag per pb op de hoogte gehouden worden als het kan?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 22:00

quera, of gewoon het topic in de gaten houden ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 22:04

Ze stopt binnenkort met plaatsen staat er in het topic en er was een lijst gemaakt begreep ik :)

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 22:05

Serieus :O ik wil dan ook gewoon het verhaal blijven volgen via pb :) !!
Vind het zo'n top verhaal :)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 22:24

Citaat:
Barbie_Blue
TheHorseInn
Wiske23
FemkeRoosje
Jacquelinee_
Eefj33
snackie
sandra1984
breakthelaw
Sylvia_B
LouieDribbie
Rintah
Winniedekoe
Typhoon
Mar_fay
Ronaa94
dustyenmax18
Tijgerr91
monikje
TessaM
shelltje
Maaike_kealy
lisaislisa

Dit is het lijstje tot nu toe, als je op de hoogte gehouden wil worden moet je de lijst even quoten met je boktnaam ertussen :j

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 22:31

thoraklover schreef:
Citaat:
Barbie_Blue
TheHorseInn
Wiske23
FemkeRoosje
Jacquelinee_
Eefj33
snackie
sandra1984
breakthelaw
Sylvia_B
LouieDribbie
Rintah
Winniedekoe
Typhoon
Mar_fay
Ronaa94
dustyenmax18
Tijgerr91
monikje
TessaM
shelltje
Maaike_kealy
Quera

Dit is het lijstje tot nu toe, als je op de hoogte gehouden wil worden moet je de lijst even quoten met je boktnaam ertussen :j

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 22:45

Citaat:
Barbie_Blue
TheHorseInn
Wiske23
FemkeRoosje
Jacquelinee_
Eefj33
snackie
sandra1984
breakthelaw
Sylvia_B
LouieDribbie
Rintah
Winniedekoe
Typhoon
Mar_fay
Ronaa94
dustyenmax18
Tijgerr91
monikje
TessaM
shelltje
lisaislisa
Maaike_kealy
Quera

Uitkijken voor de volgende dat er geen boktnaam van iemand anders word verwijderd :j

SchemerdierJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:23

Supermooi verhaal! ik heb het in 1x uitgelezen :D

SchemerdierJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:24

thoraklover schreef:
Citaat:
Barbie_Blue
TheHorseInn
Wiske23
FemkeRoosje
Jacquelinee_
Eefj33
snackie
sandra1984
breakthelaw
Sylvia_B
LouieDribbie
Rintah
Winniedekoe
Typhoon
Mar_fay
Ronaa94
dustyenmax18
Tijgerr91
monikje
TessaM
shelltje
lisaislisa
Maaike_kealy
Quera
Damned

Uitkijken voor de volgende dat er geen boktnaam van iemand anders word verwijderd :j

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:18

thoraklover schreef:
Citaat:
Barbie_Blue
TheHorseInn
Wiske23
FemkeRoosje
Jacquelinee_
Eefj33
snackie
sandra1984
breakthelaw
Sylvia_B
LouieDribbie
Rintah
Winniedekoe
Typhoon
Mar_fay
Ronaa94
dustyenmax18
Tijgerr91
monikje
TessaM
shelltje
lisaislisa
Maaike_kealy
Quera
LoveLuckyBoy

SchemerdierJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:34

LoveLuckyBoy schreef:
Citaat:
Barbie_Blue
TheHorseInn
Wiske23
FemkeRoosje
Jacquelinee_
Eefj33
snackie
sandra1984
breakthelaw
Sylvia_B
LouieDribbie
Rintah
Winniedekoe
Typhoon
Mar_fay
Ronaa94
dustyenmax18
Tijgerr91
monikje
TessaM
shelltje
lisaislisa
Maaike_kealy
Quera
LoveLuckyBoy
Damned

Ik zag net dat mijn naam er niet meer tussen stond :P

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 22:10

Citaat:
Barbie_Blue
TheHorseInn
Wiske23
FemkeRoosje
Jacquelinee_
Eefj33
snackie
sandra1984
breakthelaw
Sylvia_B
LouieDribbie
Rintah
Winniedekoe
Typhoon
Mar_fay
Ronaa94
dustyenmax18
Tijgerr91
monikje
TessaM
shelltje
lisaislisa
Maaike_kealy
Quera
LoveLuckyBoy
Damned
SunxLove

Leuk dat je mee leest Damned! :D

Nieuwe update, eindelijk af :o Enjoy, dit is waarschijnlijk de laatste voor de komende 3 weken, omdat ik echt heel erg druk met school ben :=

‘Hé,’ hoor ik na een tijdje. Ik hoef mijn ogen niet open te doen om te weten dat het Anna is. Het laatste wat ik wil is haar zien, met haar praten. Maar ik weet dat het moet. Ik ben haar wel een uitleg verschuldigd.
Maar wat ik moet zeggen? Moet ik haar de waarheid vertellen? Of haar in de waan laten van wat ze denkt te weten? Het is waarschijnlijk beter om eerst alles goed uit te zoeken voor ik haar alles vertel. Dus besluit ik haar een deel van het verhaal te vertellen.
‘Hé,’ antwoord ik zachtjes.
‘Het spijt me dat ik je van slag heb gemaakt, ook al begrijp ik niet waarom,’ zegt Anna op een kalme maar niet onvriendelijke toon.
‘Ik weet het. Ik zal het je uitleggen. Ik zal je mijn verhaal vertellen. Want het verhaal dat jij kent.. is gelogen. Het klopt niet.’ Ik hoef haar niet aan te kijken om te weten dat haar mond open is gevallen van verbazing.
‘Maar, ik..’ sputtert ze, op zoek naar de juiste woorden.
Ik kijk haar aan en houd mijn hand op, ten teken dat ze stil moet zijn. ‘Laat me mijn verhaal doen, daarna kan je vragen stellen.’
Ze knikt instemmend, nog steeds met grote ogen van nieuwsgierigheid en ongeloof.
‘Die ene avond, dat ik verdwenen was.. Russel Black was me niet komen halen voor een romantische avond.’
Ze opent haar mond om te reageren.
‘Nee. Stil. Luister, pas aan het eind van mijn verhaal mag je vragen stellen. Er zullen nog veel meer dingen komen die jij niet wist, die tegen je gelogen waren. Waar was ik? O ja, die ene avond. De waarheid is, is dat ik die avond niet opgehaald werd door Russel, maar dat ik weg gelopen ben. Met opzet. Niet uit angst of wat dan ook. Maar uit egoïsme. Ik wou niet met Russel Black trouwen, ik wou met niemand trouwen. Maar mijn ouders luisterden niet naar me. Jij wel, maar goed, jij had daar geen invloed op. Dus besloot ik weg te lopen, samen met Alec. Ik maakte echt de grootste vergissing van mijn leven, ik wist totaal niet waar ik aan begon. We waren nog maar een paar kilometer van huis toen een groep rovers ons onderschepte.’ Een brok vormt zich in mijn keel bij de herinnering die door mijn hoofd spelen van die ene avond. De ontmoeting die mijn leven totaal veranderde. De ontmoeting die me altijd bij zal blijven. De ontmoeting met hém.
Anna kijkt me nieuwsgierig en geschokt aan, als een kind dat een spannend verhaal wordt voorgelezen en het einde wil weten. Haar ogen kijken me doordringend aan, wachtend tot ik doorga met vertellen.
Ik slik de brok weg en bevochtig mijn lippen die droog zijn geworden door de wind. ‘Ze namen ons gevangen en namen ons mee. Ze namen ons mee naar een man genaamd Jacob Vival. Hij was... walgelijk. Meer woorden wil ik er niet aan vuil maken. Wat daar is gebeurd kan ik niet navertellen.’ En dat lieg ik niet. Wat er is gebeurd daar, is me nog niet helder geworden. Alleen dat ik het er verre van fijn vond.
Het enige dat ik Anna kan vertellen is het verhaald dat Valko mij verteld heeft. Valko... Nee, niet aan denken nu. Valko is verleden tijd, ik moet me richten op de toekomst.
‘Ze waren op zoek naar mij, Mr. Black zijn ridders. Black had mijn ouders beloofd dat als hij mij veilig en wel zou vinden, hij met me mocht trouwen. Jacob wou dit niet hebben, en stuurde een paar mannen op hem af. Waaronder een man waar ik vrienden mee was geworden tijdens mijn verblijf daar.’ Wat ik haar niet vertel, is dat die man meer was dan een vriend. Veel meer. Ik begrijp zelf niet waarom ik het haar niet vertel. De woorden blijven achter in mijn keel haken, ik kan ze niet over mijn tong krijgen.
Ze is je beste vriendin, de enige die je hebt. Vertel het haar. Je moet niks voor haar achter houden. Dat doen echte vrienden niet. Vertrouw haar. Maar kan ik haar wel vertrouwen? Ze houd iets voor me achter, het voelt niet goed, ze voelt niet zuiver. Je verbeeld het je. Je ziet haar pas weer na zo’n lange tijd. Het is niet raar dat ze zo afstandelijk doet. Jij bent ook niet meer zoals je vroeger was. Mijn hoofd spreekt mijn hart tegen. Naar wie moet ik luisteren?
Anna verbreekt mijn denkproces door haar hand op mijn arm te leggen. ‘Gaat het Gwen? Je ziet zo bleekjes.’ De betekenis van de woorden zou goed bedoeld moeten zijn. Maar ze klinken meer als ‘hou op met zwijgen en vertel verder.’
Dus ik slaak een zucht en knik dat het wel gaat. ‘Die man werd er dus met wat andere ridders van Jacob Vival op pad gestuurd om de ridders van Russel Black uit te schakelen. Ik maakte me ontzettend zorgen omdat ik had gehoord dat die groep van Russel Black veel groter was. Ik besloot ze te gaan zoeken, en ze tegen te houden als dat mogelijk was. Ik wilde die vriend koste wat het kost niet verliezen. Hij was het enige dat nog vertrouwd was in mijn leven. Uiteindelijk trof ik ze aan op het slagveld. Ze waren al aan het vechten. Toen ik zag dat mijn vriend werd aangevallen, gooide ik mezelf er tussen in. Wat mij bijna mijn leven koste. Het gevecht was onmiddellijk afgelopen. Russel Black nam me mee naar zijn huis en liet me verzorgen. Daar bleef ik een paar weken. En toen ging ik toen ik bijna genezen was ging ik weer terug naar mijn oude thuis. Om mijn ouders terug te zien, jou terug te zien. Om mijn excuses aan te bieden voor wat ik jullie aangedaan heb. En thuis.. Dat is waar ik nu ben.’ Dat is het verhaal dat ik haar vertel. De details eruit gelaten. De ruzies, de relatie met Valko, de verkrachting, de moord op Russel weg gelaten. Het voelt als liegen. Ook al is niks van wat ik tegen Anna heb gezegd gelogen.
‘Je zei dat ik aan het eind van je verhaal vragen mocht stellen,’ begint ze.
O, god, nu komt het.. Ik knik instemmend, mijn gezicht probeer ik zo vlak mogelijk te houden.
‘Waar is Alec?’ zegt ze dan. Ik slaak een haperende zucht van ontspanning en verdriet.
‘Hij is... verongelukt,’ fluister ik met een schorre stem. De leugen klinkt zelfs in mijn oren als realiteit.
Ze slaat een hand voor haar mond. ‘O, god, wat erg!’ roept ze uit. En ze meent het. Haar ogen lopen vol met tranen en haar handen trillen. ‘Is hij.. is hij dood?’ zegt ze stotterend.
Ik knik instemmend. Ik krijg geen woord meer uit mijn keel. Het verdriet van Anna doet me aan mijn eigen verdriet denken. Tranen biggelen al weer over mijn wangen voor ik mezelf kan tegen houden.
‘Gwen, wat verschrikkelijk!’ stottert ze. Ze slaat haar armen om me heen en wiegt me heen en weer terwijl ik ontzettend hard en snotterend aan het krijsen ben, zoals een pasgeboren baby.
Ik wil dat het stopt. Dat de tranen stoppen met lopen, dat ik weer normaal kan adem halen, dat ik weer sterk en zelfbewust over kan komen. Ik wil doen alsof er niks aan de hand is. Mijn verdriet doet me zwak voelen, een gevoel dat ik juist nu wil onderdrukken. Ik wil me sterk houden, mezelf bewijzen, bewijzen dat ik voor mezelf kan zorgen. Dat ik van niets of iemand afhankelijk ben geworden. Maar, god, wat verlang ik naar een schouder om op te steunen, een oor die naar me luistert en een stem die me geruststelt. En Anna bied dat. Waarom voelt het zo goed, en zo fout tegelijkertijd? Aan de ene kant bied het me geruststelling, aan de andere kant heb ik het gevoel dat ze iets in haar schild voert. Ik vertrouw mezelf niet meer, mijn eigen intuïtie. Voor ik weg ging van huis waren we beste vriendinnen. Ze heeft me nooit bedrogen, ze was er altijd voor me. Net als nu. Waarom zou het nu anders zijn? Waarom zou ze juist nu mij bedriegen? Omdat ze je plaats in wil nemen. Ik slik, schaam me voor de gedachte. Ze wil mijn plaats niet innemen, Anna is niet zo iemand. Anna is geen machtwellusteling, Anna voelt geen jaloezie. Ze is slim, oprecht, betrouwbaar. En ze voelde oprecht verdriet toen ik vertelde dat Alec was omgekomen. Iemand die een machtwellusteling is voelt toch geen verdriet voor iemand waarvan zij de plaats in wil nemen?
‘Gaat het alweer?’ fluistert ze op een bezorgde toon.
Het huilen is overgegaan in hikken. Ik knik. ‘Ik mis hem,’ hik ik. Zodra ik de woorden heb uitgesproken vervagen de lelijke gedachten naar de achtergrond. In plaats daarvan zie ik mijn grote vriendelijke reus weer voor me. Zijn stralende ogen en de vrolijke uitdrukking op zijn gezicht. ‘Ik zal hem ook missen,’ zegt ze met een kleine wazige glimlach op haar gezicht, diep in gedachten verzonken. En zo zitten we daar een hele tijd. Tot het einde van de dag. Diep weggezonken in een wereld aan herinneringen.

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:33

Boh je hebt het weer voor elkaar, iedere keer als je een stukje plaatst denk oh weet ik de rest nog :o en ja hoor ik zit er iedere keer weer gelijk in, knap van je. :j

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:32

Heel mooi stuk weer :))

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:27

Wow!!
Geweldig stuk!!
Ik denk nog terug van dat stuk van alec en krijg er tranen van in me ogen!!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:41

Amai, ik heb net het hele topic gelezen en dus het volledige verhaal in een zucht doorgelezen.
Ik kon echt niet stoppen met lezen! Prachtig verhaal, echt, fijn geschreven ook.

Ik ben benieuwd hoe het afloopt

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 11:19

wiske23 schreef:
Boh je hebt het weer voor elkaar, iedere keer als je een stukje plaatst denk oh weet ik de rest nog :o en ja hoor ik zit er iedere keer weer gelijk in, knap van je. :j

:D

lisaislisa schreef:
Heel mooi stuk weer :))

:D

LoveLuckyBoy schreef:
Wow!!
Geweldig stuk!!
Ik denk nog terug van dat stuk van alec en krijg er tranen van in me ogen!!

Dankje :o

SofieHavan schreef:
Amai, ik heb net het hele topic gelezen en dus het volledige verhaal in een zucht doorgelezen.
Ik kon echt niet stoppen met lezen! Prachtig verhaal, echt, fijn geschreven ook.

Ik ben benieuwd hoe het afloopt

Leuk dat je mee leest en het mooi vind :D Als je benieuwt bent hoe het afloopt moet je je boktnaam bij de lijst toevoegen, omdat ik het einde niet op bokt plaats :Y)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:20

Citaat:
Barbie_Blue
TheHorseInn
Wiske23
FemkeRoosje
Jacquelinee_
Eefj33
snackie
sandra1984
breakthelaw
Sylvia_B
LouieDribbie
Rintah
Winniedekoe
Typhoon
Mar_fay
Ronaa94
dustyenmax18
Tijgerr91
monikje
TessaM
shelltje
lisaislisa
Maaike_kealy
Quera
LoveLuckyBoy
Damned
SunxLove
SofieHavan

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 13:51

Geweldig stuk weer!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 22:17

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 01:42

Weer erg goed geschreven! :j

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:33

pfoee, je verhaal heeft me vannacht heel wat nachtrust weggenomen, ik ben om 9 uur begonnen en om 2 uur gestopt omdat ik toch wel moe begon te worden en bijna in slaap viel, maar ik wou niet stoppen,
ik werd om half 2 's middags weer wakker (oeps) en ik ben gelijk weer verder gegaan met lezen,
oh god wat een verschrikkelijk goed verhaal zeg!!! dit is echt het soort verhaal wat mij zo boeit! dit kan ik keer op keer op keer weer lezen totdat ik het uit mijn hoofd ken, en dan weer opnieuw!
ik ben heeeel erg benieuwd naar een nieuwe update!! en als je hem hebt uitgegeven, ga ik hem ook zeker kopen!!
ik baaaal dat ik nu niet verder kan lezen, ik zat er helemaal in :=